Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1040 488634
shivaene er det litt varierende kvalitet på, dvs de to første gangene jeg spiste dem fikk jeg nesten ikke feng på dem..
første gang spiste jeg en og trekvart bit, og 2 stk andre gangen, sistnevnte kunne jeg kjøre bil 4-5 timer etter inntak, så liten var fengen..
men de to siste gangene jeg har spist dem, så har de fenga jævlig bra faktisk..
det har holdt med 1 og en halv lapp begge gangene og har vært på bra tur da for å si det sånn
hørte at shivaene er sterke, hørte at de var på 500... en kammerat spiste 2 stykker å ble så tura at han glemte hvordan verden funker osv, han var i øska med andre ord.
kom også til det stadie hvor ting begynte å smelte sammen osv
Sist endret av sykofant; 8. mai 2009 kl. 03:22.
Sitat av sykofant Vis innlegg
så et interessant program på national geograpics om lsd!

Der sa de bla at CIA brukte lsd som et sannhetsserium, de ga det til ledere som viste om store hemmeligheter om forskjellige land og etter inntak så begynte agentene å spørre dem ut, de la ut om alle mulige hemmeligheter helt uten vidre...

De testet også lsd på fanger, de ga dem lsd i 23 dager i strekk, høyere og høyere dose for å sjekke tolleransen eller noe sånt, fangene bygde opp en tolleranse mot stoffet som forskerne annså som umulig!

Oftopick: de testet også ut et annet stoff som jeg ikke husker hva het... de lurte unge folk fra millitære til å bli med i en undersøkelse for en ny type "hostesaft"
Personene satt i et gasskammer og fikk 20 dråper dryppet nedover armen, etter en liten stund så begynte personene å få totalt noja, veggene begynte å gå mot dem osv, hørtes ut som alle mulige psykiske lidelser på en gang ganget med 10.
Forsøkspersonen som ble intervjuet sa at han løpte ut til et fantastisk solskinn som fylte han med en enorm lettelse han sa også at det er den værste opplevelsen han hadde hat i hele sitt liv.

Når jeg hørte det, begynte jeg å tenke litt på hvordan stoffer som faktisk fins her i verden.. bare ikke noen terrorister får tak i det stoffet!
Vis hele sitatet...
Det er sant at CIA forsøkte å bruke LSD som et sannhetsmiddel, men dette ble skrinlagt. Det du sier at de ga det til ledere som siden fortalte det de visste er bare tull. Hvis det hadde vært faktum hadde nok CIA fortsatt å bruke det. I hvertfall i skjul. De har en hel haug direkte skruppelløse operasjoner på samvittigheten, så å utsette folk for LSD hadde nok ikke vært noe problem om det hadde vært noe å vinne i det.

Følte forsøkspersonen begge deler på engang? Jeg har hatt turer som har vært fantastiske og turer som har vært på kanten til ubahagelig, men jeg har aldri hatt en tur som har vært en enorm lettelse og samtidig den verste opplevelsen jeg noengang har hatt.

Hva er problemet om terrorister får tak i det stoffet? Hvis det er LSD du prater om så er det langt verre stoffer de kan få tak i enn det.

edit: Ser det kom litt feil ut. Dette var et temmelig stort prosjekt som også gikk ut på mindcontrol. Hovedsaklig å reprogrammere folk til å gjøre visse oppgaver, og helst uten at de selv visste hva de drev med. Stoffet ble gitt til ansatte i CIA, militærpersonell, prostituerte, mentalpasienter og tilfeldige folk fra allmenheten. Noen var frivillig, men mesteparten hadde ingen anelse om hva de var blitt utsatt for. CIA hadde bl.a. en operasjon kalt Midnight Climax som gikk ut på at de satte opp bordeller og hadde et antall horer på lønningslista. Da disse horene tok med seg kunder tilbake til "bordellet" ble kundene så gitt LSD og overvåket gjennom enveis speil. Dette for at mennene innvolvert ville være flaue etter en slik hendelse på et slikt sted, og derfor holde kjeft.

Når det kommer til avhør med LSD så hendte det at den mistenkte ofte fortalte det han visste, men en mer vanlig effekt av LSD var heller at den mistenkte ble 100% innstilt på å kunne motså enhver form for avhøringsteknikk, selv tortur.
Sist endret av Sinister; 8. mai 2009 kl. 04:14.
nei, det er ikke lsd, offtopick vett...
og nei, følte ikke dette på sammtidig, gleden følte han når han kom seg ut av gasskammerat og ut i solskinn..
Alt det andre følte han når han satt inne i gasskammeret, like etter at han fikk de dråpene dryppet på armen.
Sier litt om stoffet, når han fikk noen dråper dryppet på armen og det påvirket han så mye.
Kjente meg nesten igjen når jeg hørte historien faktisk, det med at veggen kom i mot han og at alt var jæveli.
Hadde en episode på roskilde hvor telt veggene kom mot meg og jeg følte ikke annet en jævelskap og alt var et helvete, ente med at jeg bet hull i teltet for å komme meg ut

Vel på tv så påsto dem at det funket som sannhetsserium, men alt man ser på tv stemmer ikke heller da, hadde dog vært morro å testet det i real life
Stoffet du sikter til sykofant, er mest sannsynligvis scopolamin, som kan skape delirium eller en delirisk ruseffekt ved inntak over 300 ug (mikrogram) via transdermale administrasjoner (opptak via huden). Scopolamin, atropin og hyoscyamin er psykoaktive substanser en finner i bl a nattskyggefamilien (solanaceae): datura (piggeple), brugmansia (engletrompet), belladona (nattskygge), scopolia (jmf: skopolamin) og hyoscyamus niger eller bulmeurt (jmf: hyoscyamin).

Disse stoffene er muscarinic reseptor antagonister, og substanser i denne kategorien er stort sett syntetiske med unntak av skopolamin og atropin, som er belladona alkaloider og derfor naturlige ekstrakter. Sistnevnte setning betyr ikke så mye annet enn at det forteller hvilket reseptorer i hjernen de fungerer på, og for de mer interesserte forteller informasjonen litt mer dyptliggende grunner for hvilke medisinske verdier stoffene har. For oss andre dødelige så holder det lenge å vite at stoffet skopolamin og atropin er veldig like, og utgjør blant annet hovedkomponentene som det høyt respekterte datura eller piggeple, består av.

Disse to psykoaktive substansene er kjent for å gi den deliriske effekten til piggeplefrøene, eller (noe mildere) bladene. Med bladene er samtidig inntak med alkohol også benyttet for å skape den deliriske effekten, men anbefales ikke pågrunn av uønsket effekt. Ha en sitter under en trip er hovedregelen! På frøene skal ikke samtidig inntak med alkohol forekomme, og jeg har hørt rykter om koma i verste fall. Andre verste tilfeller er selvsagt kronisk (langvarig) delirium (sløret psykose) og utvikling av sinnslidelser. En såkalt bad trip (uønsket effekt) er kanskje det mest karakteristiske og beskrevne effekten av daturas akutte rus og rusintoksikasjon. Slike effekter eller delirisk rus er heller regelen enn unntaket.

Delirium ifølge engelsk wikipedia, er ikke synonymt med "drowsiness" og kan forekomme uten denne tilstanden. Ifølge norsk wikipedia er det assosiert med redusert eller svingende bevissthet. Jeg benyttet sammenligningen med sløret psykose tidligere, fordi ifølge Henry Egidius psykologisk leksikon beskrives delirium som en forvirringstilstand (jmf: psykose) og omtåket tilstand (jmf: sløret). Delirium utarter seg litt forskjellig fra hvilket tilstand den er tilknyttet, som for eksempel demens, tremens eller abstinenshallusinose. Sistnevnte kan gå over til delir eller delirium tremens.

I tillegg har du tilstanden alkoholhallusinose, som differerer fra abstinenshallusinose. Alkoholhallusinose har en glidende overgang til alkoholpsykose. Alkoholparanoia og Korsakoffs syndrom er to eksempler på alkoholpsykose. Paranoia på alkohol er nært knyttet til forfølgelsestanker og sjalusi. Det er sammenlignbart med delirium tremens pågrunn av bevissthetstilstanden som er forstyrret (jmf: psykotisk). Delirium er i tillegg beskrevet som omtåket forstyrret bevissthet. Jeg bruker ordet sløret bevissthet. Går for det samme mener jeg.

Delirium oppstår særlig i sykdomstilstanden demens, med det forstås at demente er særlig utsatt, men differerer fra demens på graden av bevissthet. Det må være dementes karakteristiske svekkede hukommelse vil jeg tro at wikipedia sikter til, men tar jeg ikke helt feil, så er ikke nedsatt erindringsevne uvanlig på delirium heller. Delirium av skopolamin vil jeg anta har mye til felles med delir, siden det er beskrevet kraftige visuelle hallusinasjoner i tilstanden. En liten korrigering til meg selv der: Siden det er snakk om en modellpsykose, vil jeg anta at det er snakk om sammenlignbart med abstinenshallusinose mer enn delir, eller delirium tremens, fordi alkoholhallusinose, som oppstår inntil to døgn etter avsluttet inntak, er karakteristisk med forfølgelsestanker og hørselshallusinasjoner. Den har en helt annen karakter enn abstinenshallusinosen som er forstadium til delir, eller delirium tremens.

På lik linje som at LSD ikke kan sammenlignes med psykose, til tross for sin psykoselignende effekt, kan neppe datura eller andre skopolamin og atropin-holdige planter sammenlignes med delirium, selvom de er deliriske. LSD er som abstinenshallusinose sammenlignbart med at det kan sees på som forstadium til sine respektive psykose og delirium. Å bruke LSD som eksempel her slår feil ut uansett, men psykoselignende stoffer som PCP og Ketamin kan være bedre, spesielt førstnevnte av de to. I sammenligning tror jeg PCP rusen kunne vært tilnærmet i dette tilfellet alkohohallusinose, men det er bare her hvor jeg forsøker å vise differeringen mellom abstinens- og alkoholhallusinose med bruk av kjente psykoaktive stoffer og deres forskjellige ruseffekter.

PCP kan gis i større og større doser til en psykose oppstår, på samme vis som skopolamin kan gis i større og større doser til en delirium oppstår. Overgangen er glidende. Vi snakker da ikke om ruseffekten, som anses psykoselignende eller delirisk (psykotomimetika = psykoselignende). LSD kan også gis til en psykose oppstår, og sannhetsserum opererer i de områdene, mener jeg. Det er snakk om doser som skulle kunne brukes i tortursammenheng, og derfor være passe egnet som sannhetsserum, mente KGB, CIA og andre hemmelige tjenester som bl a Stasi, som en gang på 50-tallet startet eksperimentering med disse stoffene. Stoffer i tillegg til skopolamin, atropin og LSD som ble benyttet som sannhetsserum i eksperimenter var blant annet barbiturater, cannabis og nært helt rent etanol.

Av barbiturater kan pentothal-natrium trekkes frem. En ukjent substans kodet SP-17 ble av den hemmelige russiske tjenesten ansett som svært effektivt. Imidlertid er sannhetsserum-eksperimentene svært omdiskuterte med henvisning til at forsøkspersonene like gjerne var tilbøyelige til å lyve som til å snakke sant, og derfor var det ingen akseptabelt virkemiddel i tortursammenheng. En påstand om nyere tids bruk av sannhetsserum ble gjort av den nå avdøde ex-KGB offiseren Litvinenko, som påstod at presidentkandidat Ivan Rybkin ble dopet ned med en substans identifisert som SP-117. Flere dokumenterte prosjekter utført av CIA er også blitt kjent, så som MKNAOIMI, MKULTRA, MKDELTA, BLUEBIRD, ARTICHOKE og CHATTER.

I alle de nevnte prosjekter ble "mind control" det hemmelige formålet hos den amerikanske sikkerhetstjenesten. Uavhengig av resultater i vestlig og østlig del av verden, er stoffet skopolamin ansett som det nærmeste en kommer en reell sannhetsserum i dag, da utelukkende de russiske SP-17 og SP-117 som kun er kjent ved kodet identifikasjon (ihvertfal SP-17, men det er lett å mistenke forkortelsene til å ha noe med syntetisk skopolamin å gjøre, SkoPolamin = substans, 17 eller 117 = syntetisk versjon <-- spekulasjon fra meg..). Skopolamin er av de nevnte droger, preperater og substanser den eneste av de, som jeg vet om, som i tillegg til LSD kan tas opp transdermal, det vil si via (gjennom/opp i) huden, og avgi slike effekter som du beskriver, sykofant. Et tips er at det er skopolamin!
Sitat av sykofant Vis innlegg
hørte at shivaene er sterke, hørte at de var på 500... en kammerat spiste 2 stykker å ble så tura at han glemte hvordan verden funker osv, han var i øska med andre ord.
kom også til det stadie hvor ting begynte å smelte sammen osv
Vis hele sitatet...
veeel, 500 er nok og ta i litt, jeg ville heller ha tippa et sted mellom 200 og 300 mikrogram..
ting som smelter ja, kjenner igjen den gitt satt et par timer og syns alle jeg var med ligna mer og mer på legomenn og legodamer jeg ass, haha..
Takker for fyldig og informativt svar paranoy!
Er nok det stoffet du snakker om som de viste på tven...
Våknet litt når jeg leste innlegget ditt, men det var vel kanskje meningen?
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Noen som vet om Shivalappene om dagen inneholder 300µg som ryktene sier?
Vis hele sitatet...
har ikke testa dem men, har hørt at den første runden med shivalapper var 300, den neste bolken med lapper der ute var ikke det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har noen spørsmål angående flytende LSD som jeg ikke har fått svar på enda:

Har hørt at man kan ta og dryppe en til to dråper i nesen eller på tungen.

1. Vil det fungere på samme måte som et frimerke?
2. Hvor lang tid vil det ca ta før rusen setter igang?
3. Har det noe å si om man tar det i nesen eller tungen? Har hørt at det skal svi ganske mye å ta det i nesen, stemmer det?

4. Vet det er ganske normalt å ha sånne frimerker som ikke er noe LSD på, også ta på litt flytende LSD for også ta frimerket. Men om man ikke har tilgang på noen sånne frimerker, er det noe annet man kan dryppe en dråpe eller to på? Dette er bare et spørsmål, men la oss si en hodepinetablett som man får kjøpt på butikken. Vil det kunne funke å dryppe 2 dråper på den for også svelge pillen i en seinere anledning? Dette er bare et spørsmål og ikke noe jeg har tenkt å gjøre uten å vite at det er sikkert.

5. LSD rusen varer jo ca i 12 timer? Vil den vare lengre etter hvor flere dråper man tar på tungen? Og hva er mest normalt, en eller to dråper? Vil rusen bli sterkere etter hvor flere dråper man tar?

Takker for alle svar!
1. Ja.
2. Generelt 20-60 min tenker jeg.
3. Ta det på tungen du.
4. Drypp det på en sukkerbit f.eks, og sug på den.
5. Flere dråper betyr høyere dosering, høyere dosering betyr sterkere tripp som igjen kan resultere i at det kan vare lenger. Alt ettersom. Hvor mange dråper man trenger kommer helt an på hvor mye den gitte flaska gir ut per dråpe, og hvor tura man vil bli.
Sist endret av Sky; 10. juni 2009 kl. 02:12.
Takker for svar Sky!

OG det med sukkerbiten var ingen dum ide.
o shit waddup
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Takker for svar Sky!

OG det med sukkerbiten var ingen dum ide.
Vis hele sitatet...
Det er nok den lureste metoden, og sammenliknet med å dryppe rett i munnen så er det betydelig tryggere også.
Sist endret av ulldott; 10. juni 2009 kl. 04:44.
Hva mener du med betydelig tryggere? Hvorfor er det så mye mer tryggere?

Edit: Når man drypper LSD på en sukkerbit, vil LSD'en være i sukkerbiten hele tiden? Altså kan man spise sukkerbiten en måned senere og fortsatt få LSD tripp?
Sist endret av Bergensgutt16; 10. juni 2009 kl. 05:22.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Hva mener du med betydelig tryggere? Hvorfor er det så mye mer tryggere?

Edit: Når man drypper LSD på en sukkerbit, vil LSD'en være i sukkerbiten hele tiden? Altså kan man spise sukkerbiten en måned senere og fortsatt få LSD tripp?
Vis hele sitatet...
Det er da lettere og dosere en liten dråpe på en sukkerbit enn og dryppe rett på tungen, tror du ikke? Spørsmål 2: Ja.

Anbefaler deg og lese denne linken:
http://www.pluto.no/doogie/GA/blekka/ga155/lsd/lsd.html
Sist endret av Quetzalcoatl; 10. juni 2009 kl. 05:32.
Ah, da skjønner jeg. Hvis vi skulle ta det rett på tungen så tror jeg nok jeg og min kompis hadde gjort det på hverandre. Kan tenkte meg det er litt vanskelig å gjøre det på egenhånd.

Skal ta en titt på den siden, takk for svar!
Ta en god titt. Les den nøye, gjerne flere ganger!
o shit waddup
Det jeg prøvde å si er at å dryppe direkte på tungen er idiotisk. La oss si at du sitter og doserer ut syre, og i det du skal klemme på dråpetelleren skjer det ett eller annet som får deg til å skvette, du trykker litt hardt og det kommer tre dråper istedet for en.

Det er bedre at de tre havner på en sukkerbit, enn at de havner på tungen til kameraten din. Aldri drypp direkte på tungen.
ulldott: Jess, har lagt det med å dryppe direkte på tungen på hyllen, for også bruke heller en sukkerbit.
Sukkerbiter ble i utgangspunktet brukt for å praktisk kunne dosere ut til flere mennesker, distribuere individuelle doser, eller å oppbevare doseringene individuelt over en viss tid. Dette funker fint, men jeg ville ikke ha brukt en sukkerbit hvis jeg selv skulle innta en dosering fra egen flaske.

LSD oppnår best effekt hvis stoffet tas direkte opp i blodet gjennom slimhinnene i munnen, og jo mer stoffet er fanget opp i andre substanser, jo større prosentandel vil gå forbi munnen og ned i fordøyelsessystemet. Det vil naturligvis også bli tatt opp der, men det vil ta lengre tid, og man må regne med større svinn pga. alt det som foregår av kjemiske prosesser der nede.

Det beste å gjøre med dråper er IMHO å dryppe dem på hånden sin eller på en teskje, og så bare suge dem i seg. Enkel og grei metode, og optimal i forhold til stoffopptak og effekt.
En som har erfaring med diverse tryptaminer og phenetylaminer, alle gode erfaringer, bør vel også få en fin erfaring fra lsd eller psylocybin? Så sagt at man tar de vanlige forhåndsreglene som setting og passe dose til å begynne med?

Tryptaminer hovedsakelig fra 5-meo-gruppen og phenetylaminer bare fra 2c-gruppen.
Sist endret av Deci; 10. juni 2009 kl. 23:28.
Forutsetningene og forhåndsreglene er jo de samme, så ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og en kompis satt her å prata, så lurte jeg da på om hva som hadde skjedd hvis man hadde drikt si en halvliter med syre (altså LSD)

er lsd etsende i flytende form?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
LSD er ikke etsende.
Du ville dødd av overdose.
Du ville ha strøket med, enkelt og greit.
Til sammenligning ble en elefant drept av 297 mg LSD i 1962.

LSD er ikke spesielt etsende, og det er heller ikke flytende innenfor normale temperaturer.
"flytende LSD" er alltid flytende fordi det er løst i et løsemiddel.
hvorfor dør man av det da? hva skjer, ble interessert her jeg nå :P
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
innskudd: i tillegg er det ikke noen standard på kosentrasjonen i "flytende LSD". det kan liksågreit være 20 doser i en dråpe, som en halv dose. Så spørsmålet ditt er igrunn ganske umulig å svare på, men ja, som mentalmelt sier, man ville nok strøket med uansett tilfelle.
Sitat av skepsis Vis innlegg
hvorfor dør man av det da? hva skjer, ble interessert her jeg nå :P
Vis hele sitatet...
Du dør fordi stoffet får en toksisk effekt på kroppen ved så ekstreme doser. Nøyaktig hvilke systemer det angriper kan jeg ikke svare på på stående fot, siden fysiske skadevirkninger av LSD er ikke-eksisterende i normale sammenhenger. Men jeg tipper at det ville ha gått sterk utover hjernefunksjoner, respirasjonssystemet, hjerterytme og lever/nyrer.

Sitat av somnium Vis innlegg
innskudd: i tillegg er det ikke noen standard på kosentrasjonen i "flytende LSD". det kan liksågreit være 20 doser i en dråpe, som en halv dose. Så spørsmålet ditt er igrunn ganske umulig å svare på, men ja, som mentalmelt sier, man ville nok strøket med uansett tilfelle.
Vis hele sitatet...
Det er sant at det ikke finnes noen standardkonsentrasjon, men det er svært vanlig at en dråpe (som i seg selv kan variere i størrelse) inneholder mellom 50 og 200 mikrogram LSD. Overfører man dette til en halvliter så er sjansen for å overleve ganske mikroskopisk =)
Sist endret av mentalmelt; 18. juni 2009 kl. 00:16.
Hvordan vil det påvirke en LSD tripp å røyke weed før syra kicker inn?
Det kan variere. Har selv egentlig ikke hatt de store problemene med det, men enkelte kommer lettere inn på paranoide og angstfylte tankebaner under påvirkning av cannabis, og det vil være naivt å gå ut ifra at disse effektene ikke også kan manifistere seg under en syretur.

Så... Har du vanligvis kun positive opplelvelser med cannabis, er det bare å fyre opp. Men har du et skjørt sinn som kan finne på å mane til gråt og tenners gnissel etter en joint, ville jeg holdt meg langt unna. En gjennomsnitts syretripp er uansett så heftig at en skarve joint som regel ikke gir de helt store effektene.
Har et lite spørsmål jeg har lurt på i en stund nå. Hvis man drypper en dråpe med lsd på en snus og snuser den vil det ha noe effekt?

Har på ingen måte lyst å gjøre det men er bare nyskjerrig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, så lenge LSD får kontakt med den tynne huden i munnen og eventuellt deler av fordøyelsessystemet kan du legge dråpen i hva du føler for, alt fra pepperkaker til snus.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har fått noen sukkerbiter med LSD drypp på som jeg ønsker å spare - uten at dem skal tape seg for mye i styrke. Jeg vet at LSD bør obbvevares mørkt. HAr det noen hensikt å lagre dem i kjøleskap eller i frys?

Takker for innspill
Putt dem i lufttette glass som du setter i matkjelleren eller et annet kaldt og mørkt rom. Kjøleskap funker sikkert bra det også.
Typ dette:
http://en.heilkraeuter.net/recipes/comfrey-oil-09.jpg
Sist endret av exocytose; 19. august 2009 kl. 13:32.
Kaldt og mørkt er viktige stikkord. I slike omgivelser går kjemiske reaksjoner saktere enn i miljøer hvor stoffene utsettes for ytre påvirkning som lys og varme. exocytose sitt bilde er et godt utgangspunkt. Det har blitt konkludert med at mørkt glass er det beste lagringsmediet for LSD (iflg. artikkel på erowid), og om denne settes i kjøleskap, kjeller eller fryser, er det enda bedre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ang. styrken, er det ofte slik at Hoffman blotterne er på 25o ug siden de skal representere "the bisycle day"?

Jeg vet at man skal være forsiktig med håndkontakt og LSD grunnet ustabilitet,
men når man river av bruker doser må vel det kunne gå ann utenat de blir ødelagt for fremtidig bruk?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har aldri rørt et ark med LSD når jeg har revet av lapper: bruk pinsett etc.
Å fingre med lapper/ark kan ende i at man ødelegger/absorberer stoffet i verste fall.
Halla!

En kompis a meg går å lurer på å invistere i ei flaske med drypp..... I den sammenheng lurer jeg på en liten sak..... Har jo vært borti både drypp og blotter før, drypp fikk vi da på sukkerbiter! Det jeg lurer på er hva forskjellen på de to er? Slik jeg har forstått det er drypp oftest blanda ut i alkohol... Hva er forskjellen på den dråpen jeg drypper over på en sukkerbit fra flaske, i forhold til den dråpen en eller annen har dryppa på en blotter før jeg får fatt i den?

Har merka meg av tidligere erfaringer at med GODE "biter"
(Hoffmann Milennium, Fat Freddys Cat etc)er det ofte tilstrekkelig med 1, og ganske "hockey" med 2, mens med icedrops flaska kan man gjerne fylle på med flere dråper....

Veit jo selvsagt at det hele dreier seg om blandingsforholdet alko/lsd når det kommer til styrken på dryppsyra.

Er det lsd og alkohol som er utgangspunktet for "papirbiter" også???

Hunter
Blotter kontra drypp....?
Vis hele sitatet...
Slik JEG har forstått det er LSD ett salt som doseres i microgram (μg), derfor må man blande ut saltet i større masse. Jeg har hørt lsd blir ødelagt av klor, så springvann er det nok ikke. Regner med det er alkohol de bruker, for det har jeg hørt blir brukt for og blande ut RC's som f.eks 2c-b, fordi det løser seg bedre opp enn i vann.

Så det er ikke blotter kontra drypp men heller dose kontra dose. Ett drypp kan være 100microgram, å en blotter kan være 300 - versa visa.
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. september 2009 kl. 01:19.
Sitat av puffman Vis innlegg
Slik JEG har forstått det er LSD ett salt som doseres i microgram (μg), derfor må man blande ut saltet i større masse. Jeg har hørt lsd blir ødelagt av klor, så springvann er det nok ikke. Regner med det er alkohol de bruker, for det har jeg hørt blir brukt for og blande ut RC's som f.eks 2c-b, fordi det løser seg bedre opp enn i vann.

Så det er ikke blotter kontra drypp men heller dose kontra dose. Ett drypp kan være 100microgram, å en blotter kan være 300 - versa visa.
Vis hele sitatet...
Det veit jeg.... Det jeg lurer på er om det er noe spess med måten syra blandes ut på før den dryppes på papiret, sett i forhold til dryppsyre på sukkerbiter???


Hunter
Vet ikke. Men jeg vet at Timothy Leary hadde sitt gram fra Sandoz blandet ut i et glass med sukkerlake (sukker og destillert vann).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor mange μg er i Hoffmann Jubileum lappene vanligvis?
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Hvor mange μg er i Hoffmann Jubileum lappene vanligvis?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt snakk om 350µg, en god tripp det. Har ikke prøvd disse selv.
Det evige spørsmål om styrke. Det er synd det ikke finnes regelmessige tester av LSD blottere på markedet slik som det f.eks finnes over ecstasy tabletter. Slik det er nå kan man slenge ut et hvilket som helst nummer (i mikrogram) og folk har ingen referanser på om det er riktig eller ikke. Faktum er at de aller aller fleste blotterne på dagens marked ligger mellom 20-100 mcg i styrke.

Et raskt søk på erowid ga følgende artikkel:

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_article3.shtml

AV blotterne testet på markedet i 2005 så ligger samtlige under 80mcg.

Og de sterkeste blotterne i testen - (fra 90 og 80 tallet). Inneholder 140mcg.

Jeg tror med andre ord ikke at hoffmann jubileum inneholder 350 mcg..

Men for all del. Godt mulig at dem er sterkere enn dem som normalt finnes på dagens marked. Hoffmann blottere er normalt endel sterkere enn andre typer blottere
Hei bare lurer litt, for jeg satt å leste på en side for litt siden, de skriver mye rart om LSD, jeg trakk ut noen punkt som jeg gjerne vil høre om kan stemme fra dere litt mer erfarne.

(Om Hofmanns 2. trip) Denne gangen fikk han en "bad trip".
Det er en veldig skremmende opplevelse. Han følte at han kveltes og han fikk groteske hallusinasjoner. Opplevelsen var så skremmende at lege måtte tilkalles.

-Noen "lander" aldri igjen og forblir i en fantasi verden resten av livet.

-En annen måte å beskrive en "bad trip" på er å være bevisst under et mareritt, men ute av stand til å våkne og bli kvitt drømmen.

- Bruker dosen ligger på ca 100mcg. "Frimerket" legges på eller under tunga og tas opp sublingvalt.

Noe av dette som er sant? Leser mye rart om lsd på nette, og hvorvidt alt er sant tviler jeg sterkt på.
Leser jo også at de er bare de tyngste NARKOMANENE som tar en lsd tur innimellom heroin skuddene. (for å sette det litt på spissen)


kilde: http://www.steroider.net/index.php?o...d=49&Itemid=27
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av sintkar Vis innlegg
-Noen "lander" aldri igjen og forblir i en fantasi verden resten av livet.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke at man ikke blir edru igjen. Derimot kan man få HPPD, noe jeg har inntrykk av er sjeldent og godt beskrevet på forumet i andre tråder. Man kan også bli psykotisk.

Sitat av sintkar Vis innlegg
-En annen måte å beskrive en "bad trip" på er å være bevisst under et mareritt, men ute av stand til å våkne og bli kvitt drømmen.
Vis hele sitatet...
Det er en beskrivelse som ikke er særlig beskrivende, om du spør meg, men det er vel greit nok om man går utifra at å være på LSD er som å være bevisst under en drøm.

Sitat av sintkar Vis innlegg
Leser jo også at de er bare de tyngste NARKOMANENE som tar en lsd tur innimellom heroin skuddene. (for å sette det litt på spissen)
Vis hele sitatet...
Jaja, hva så? De tyngst belastede narkomane tar seg sikkert en PILS mellom skuddene også.
Hva en gruppering gjør mellom sine rusøkter går etter min mening ikke særlig langt i å beskrive LSD.

Hvordan Hofmanns andre trip var vet jeg rett og slett ingenting om. Håper dette var til hjelp!
Sist endret av Mullah; 21. september 2009 kl. 12:36.
Sitat av sintkar Vis innlegg
(Om Hofmanns 2. trip) Denne gangen fikk han en "bad trip".
Det er en veldig skremmende opplevelse. Han følte at han kveltes og han fikk groteske hallusinasjoner. Opplevelsen var så skremmende at lege måtte tilkalles.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg husker, ble Hoffmann mer skremt under den første trippen, noe som ikke er så rart iom. at det ikke bare var hans første tripp, men den første LSD-trippen gjennomført av noen. Han visste jo heller ikke at han hadde fått i seg stoffet. Den andre trippen var intensjonell, og jeg har aldri tidliger hørt at en lege måtte tilkalles, men jeg kan være feilinformert.
Sitat av sintkar Vis innlegg
-Noen "lander" aldri igjen og forblir i en fantasi verden resten av livet.
Vis hele sitatet...
Alle "lander". LSD kan ikke skape en permanent syretripp, som varer resten av livet. Imidlertid kan en LSD-tur utløse en psykose, noe som vil gjøre at den uheldige tripperen vil lide av forskjellige vrangforestillinger og antakelig må ha behandling. For noen kan en psykose være noe man sliter med livet ut, andre kan bli friske igjen.

Sitat av sintkar Vis innlegg
-En annen måte å beskrive en "bad trip" på er å være bevisst under et mareritt, men ute av stand til å våkne og bli kvitt drømmen.
Vis hele sitatet...
Uten å ha tatt LSD vil jeg anta at dette ikke er så langt fra sannheten, om dosen er kraftig nok og man havner i en negativ tankeloop.
Sitat av sintkar Vis innlegg
- Bruker dosen ligger på ca 100mcg. "Frimerket" legges på eller under tunga og tas opp sublingvalt.
Vis hele sitatet...
En brukerdose varierer fra 20-30 mikrogram (en veldig mild dose) til 400-500 mikrogram (ekstremt sterk dose). 100 mikrogram er nok en relativt vanlig dose. "Frimerket" kan absolutt legges på tungen og stoffet kan taes opp sublingualt, men man kan også svelge lappen og stoffet vil taes opp i tarmen (og absorberes på veien dit).
Det er vel gjerne også de tyngste narkomane som skyr LSD som pesten, fordi de absolutt ikke har psyken eller omgivelsene på plass for en vellykket tur.
Første gang Hoffmann fikk i seg LSD visste han ikke hva som skjedde.Det skjedde på laberatoriumet. Han fikk en mild eufori, litt sterkere farger og lettere mystiske opplevelser som kunne minne om noe han hadde opplevd fra barndommen. Han mistenkte at han hadde fått i seg LSd-25 og bestemte seg for å prøve stoffet den påfølgende dagen. Han tok en minimal dose som han regnet med ikke ville gi effekt. Han var ekstremt forsiktig å tenkte å øke dosen de påfølgende dagene. Dosen han inntok var 250 mcg. Han fortalte dette til hans assistent. Dette viste seg imidlertid å være en veldig sterk dose, og Hoffmann bestemte seg for å sykle sammen med sin assistent hjem til sitt eget hus for å hvile ut rusen. I boka "My problem Child" (ligger i pfd format ute på nettet) beskriver Hoffmann denne opplevelsen. Han syklet hjem -mens farger ble svært sterke, og det føltes som om han syklet svært sakte og ikke kom frem til huset. Han begynte å freake ut på veien hjemover og var redd han ville bli sinnsyk. Han ba nabokonen komme med melk - da han håpte dette ville stoppe forgiftningen. Lege ble også tilkalt. Hoffmann var ute av stand til å snakke i lengre perioder av trippen. Da nabokonen kom med melk var hun blitt til en uhyggelig heks. Hoffmann fikk også ut av kroppen opplevelse der han observerte seg selv i denne sinnsyke tilstanden. Da legen ankom hadde de værste marerittaktige symptomene gitt seg og Hoffmann klarte å nyte deler av den gjenværende tripp.
Sist endret av Bearass; 21. september 2009 kl. 17:57.
En dråpe dryppet på rizlapapir har ligget i en kaffeboks med plastlokk ca. en måneds tid. Vet at det i utgangspunktet ikke skal miste styrken, men når det er snakk om dråpe på rizla, så blir jeg usikker på om det tåler å ligge. Kan noen berolige meg?