Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1940
Hei!

Har problemer med å komme meg inn på routeren min, etter at jeg resetta den.

Den har ikke den vanlige IP-adressen som står generelt på nettet, altså 192.168.1.1, eller noen av de andre versjonene.

Så når eg endelig fant ut hvilken IP adresse jeg skulle bruke, så funker ikke de standard passord/brukernavn greiene "admin".

Men siden det heller ikke var en standard IP-adresse, lurte jeg på om dette kunne bety at også passord og/eller brukernavn også er helt annerledes?


Noen som har peiling? Trenger sårt hjelp! Takk på forhånd!
cmd -> ipconfig -> se på default gateway - dette er ipen til router

http://apttech.wordpress.com/2010/01...-and-password/
Sist endret av hotline; 6. august 2014 kl. 10:42.
Har allerede gjort det første steget for å finne ip´en, men brukernavn/passord funker ikke :/
his du gjør dette via trådløst, har du koblet deg opp mot riktig nett etter at den ble re-satt, den skal ba få et ssid som ligner noe på "Linksys WAP54G"

samt at standard bruker \ passord er:
User: "blankt felt"
Pass: admin

Hvis den ikke får standard ip på 192.168.1.1 \ 192.168.0.1 og ikke har byttet ssid, så ville jeg prøvd å re-satt den på nytt
Har prøvd å resette 2 ganger, og det funker fortsatt ikke :/ Har en unormal IP adresse, og admin passord funker ikke.
WAP54G er eit trådløst aksesspunkt og aldeles ikke noen router. Er det det riktige utstyret du prøver å koble til?
Her er link til det setup programmet som følger med på cd plate tror jeg...
Dette er IKKE en router, men et aksesspunkt! Den hører hjemme på et museum og burde ikke brukes i et moderne nettverk, da den ikke støtter høyere enn 54Mbits (802.11g)... IP adressen til enheten skal være 192.168.1.245 og admin som passord..

Hvis TS absolutt skal bruke denne, så koble deg direkte til AP'et med kabel, og sett IP adressen på maskinen din til 192.168.1.X (alt mellom 1 og 254, med unntak av 245 som AP'et har) og nettmaske 255.255.255.0
How to Access the Web-Based Utility
To access the web-based utility of the Access Point, launch
your web browser. In the Address field, enter the Access
Point’s default IP address, 192.168.1.245, or the IP address
you entered during the Setup Wizard. (Should you need to
learn what IP address the Access Point presently uses, run
the Setup Wizard again. It will scan the Access Point and
give you its IP address.) Press Enter.
The login screen will appear. Leave the User Name field blank. The first time you open the Web-based Utility, use the default password, admin.
(You can set a new password from the Administration > Management screen.)
Then click OK
Vis hele sitatet...
Sakset fra manualen
Jeg har 3 stk av denne typen og som default har de som sagt over her .245 som adresse og admin som passord.

For å konfigurere den trenger du ikke koble til med kabel, men koble deg til det default oppsatte trådløse nettverket, men du må sette fast ip på pcen din i samme rangen.
http://postimg.org/image/h2a2kwy77/33323591/

og der funker ikke brukernavn: blank og passord: admin ...
Sist endret av Master Yoda; 7. august 2014 kl. 09:33.
Det der er ikke default loginbox på en gammel WAP54G. Aldri sett før.

Edit: Slik ser loginbildet ut, http://i46.photobucket.com/albums/f1...ndpassword.jpg
Sist endret av Kicker; 7. august 2014 kl. 09:47.
Det er det eneste som funker og kommer opp, etter at jeg har holdt inne reset knappen på det trådløse i 30 sec
Er det .245 adressa du kobler til?

Hvor har du fått tak i boksen? Kanskje det er lagt inne noe CFW på den.

EDit: Det er en slik vi snakker om?: http://www.linksys.com/en-latam/prod...spoints/WAP54G
Sist endret av Kicker; 7. august 2014 kl. 10:02.