Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1727
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet om det er gjort/gjøres forsøk på rehabilitering fra and avhengighet vha ADHD medisin?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke helt uvanlig og er blitt gjort ved flere forsøk. Men det er snakk om folk som har ADHD/Hyperkinetisk forstyrrelse med komorbid rusmiddelavhengighet, i følge helsedirektoratet.

''Praktisk - slik kan anbefalingen følges'':
Personer med både rusmiddelmisbruk og ADHD har behov for hjelpetiltak for begge typer vansker (Helsedirektoratet, 2012). I noen tilfeller er det behov for å behandle begge vanskene samtidig.

Basert på de systematiske erfaringene i Norge i perioden 2002 - 2014 vurderes det som forsvarlig at personer med diagnosene ADHD og rusmiddelavhengighet, inklusive personer som får legemiddelassistert rehabilitering (LAR), kan gis tilbud om behandling med sentralstimulerende middel.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble tilbudt ritalin for litt siden, jeg har ikke ADD/ADHD, men konsentrasjonsproblemer. Så det er nok mulig, men kommer helt an på legen din og er nok ikke vanlig praksis.
Betyr det at man kan få både benzo og adhd medisin gjennom afr?
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gaba nation Vis innlegg
Betyr det at man kan få både benzo og adhd medisin gjennom afr?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva afr er jeg men?
Om du er amfi avhengig tror jeg du må henvende deg til bygger'n for materialer. Om det var and du mente så spørs det litt hvor mange, hvordan de skal brukes og i hvilken tilstand du ønsker å motta de.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har brukt i veldig mange år. Sliter med å fungere uten. Har tidligere vært rusfri i to år,men sliter likevel med tiltakslyst osv. Har testet selvmedisinering på ADHD med, og da fungerte jeg. Tenker litt ala lar liksom. At ADHD med kan brukes som substitusjon medikament for amf