Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2010
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freaks jeg lurer på om norge har noe som helst undergrunn marked for fyrverkeri?

Folk som selger fyrverkeri som er ulovlig eller selger resten av året?


Jeg er ikke interessert i noe tips til evt. Hvor eller hvordan. Dette er kun ett ja å nei spørsmål.

Heller ikke interessert i å vite priser.
Er det innenfor å svare ja det finnes butikker som selger hele året?
Bla. Svea Fyrverkerier AS, Fred Olsens gate 6, Oslo.

Eller er det ett uinteressant svar for deg?
Sist endret av vindaloo; 10. november 2021 kl. 16:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det innenfor å svare ja det finnes butikker som selger hele året?
Bla. Svea Fyrverkerier AS, Fred Olsens gate 6, Oslo.

Eller er det ett uinteressant svar for deg?
Vis hele sitatet...
Dette er jo riktig nokk bare for folk som trenger til fest, bursdag og bryllup osv.

For den vanlige a4 personen kommer man ikke langt med disse butikkene
Må man dokumentere at man har fest? Det viste jeg ikke.
Beklager!
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Må man dokumentere at man har fest? Det viste jeg ikke.
Beklager!
Vis hele sitatet...
Dokumentere fest? Hjelp.

Nei men du må punge ut med flere tusen for att en pyroteknikker fyrer opp og kjøper inn det du vil ha for deg, i tillegg så må mann søke om tillatelse.

Er ikke så gøy å betale for at andre skal fyre for deg
Av ren nysgjerrighet, hvordan har du tenkt til selge de produktene du eventuelt tar inn da
og vil ikke kundene dine fort ende opp med å få festen sin avsluttet av politiet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dokumentere fest? Hjelp.

Nei men du må punge ut med flere tusen for att en pyroteknikker fyrer opp og kjøper inn det du vil ha for deg, i tillegg så må mann søke om tillatelse.

Er ikke så gøy å betale for at andre skal fyre for deg
Vis hele sitatet...
Altså, hvis man liker store smell osv så vil man få igjen pengene fra å ta kurs innen pyroteknikk og får igjen i morro og man må ikke ta klasse 4 heller, klasse 2 og 3 har lov å sende rakett med styrepinne.

Man må søke for hver gang men det er nesten ikke å søke engang, man sier egentlig bare ifra. Har sjelden blitt nektet å sende opp klasse 4 på nyttårsaften. På stedet jeg bodde før så gikk hele gata sammen å spleiset på et show på 20 min men her snakker vi klasse 3 og 4

Trenger ikke eget skytebrett heller, alt man trenger er stort sett ringeledning, en 2”4, hammer, en pakke med spiker og minimum 6 9V batterier i serie.

Koster litt, men aldri vært noe fan av batterier og kommersielt fyrverkeri.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei men du må punge ut med flere tusen for att en pyroteknikker fyrer opp og kjøper inn det du vil ha for deg, i tillegg så må mann søke om tillatelse.

Er ikke så gøy å betale for at andre skal fyre for deg
Vis hele sitatet...
Du må ikke det for klasse 3 fyrverkeri. Da holder det å få tillatelse av brannvesenet.

Prosessen ser ca sånn her ut:
https://saltenbrann.no/bruk-av-fyrve...le242-871.html