Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1127
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren


Tolletaten ønsker dokumentasjon utover det som fulgte pakken og ber deg sende inn følgende:

- ordrebekreftelse med Varebeskrivelse

-Betalingskvittering fra paypal eller tilsvarende, transaksjonsdetaljer fra nettbank eller kontoutskrift.

Innholdet i pakken er visse ulovlige frø.. kan jeg komme unna med å si det er cbd frø? eller skyter jeg megselv bare enda mer i foten ved å oppgi ønsket informasjon og gjør det til en open and shut case?
Blir jeg skutt for dokumentforfalskning dersom jeg lager en phony ordrebekreftelse med tomatfrø..?

kjip start på høsten gitt.. snart tom for medisin
Jeg hadde svart at jeg ikke har dokumentasjon for at jeg ikke har bestilt det. Å si det er CBD frø hjelper ikke.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I Norge er det forbudt å importere og omsette frø av Cannabis sativa (hamp) fordi planten står oppført på narkotikalisten i forskrift om narkotika § 4.

Dette forbudet gjelder uavhengig av hva frøene skal brukes til. En dispensasjon forutsetter at importøren kan fremlegge tilfredsstillende dokumentasjon som bekrefter manglende spireevne og at varen ikke inneholder THC. Virksomheten som importerer, må kunne dokumentere hvordan prøven er tatt ut og hvem som har gjort analysen.

Det kreves ikke dispensasjon for å importere hampfrø uten skall, mel av hampfrø o.l, til bruk som mat eller fôr.

Kilde: Mattilsynet.no
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg hadde svart at jeg ikke har dokumentasjon for at jeg ikke har bestilt det. Å si det er CBD frø hjelper ikke.
Vis hele sitatet...
Dette!
Nekt, nekt og nekt! De har ikke nok på deg til å ta deg for dette, si at du ikke aner hvor dette kommer fra.

Tviler på at de gidder å bruke ressurser på denne saken.