Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6758
Jeg har en iPhone XS Max.
Har lyst på en iPhone 12.
Har lest om iPhone 13 (eller 12s).
Det eneste som hindrer meg fra å gå over til iPhone 12/12s/13 er at jeg er usikker på hvordan fremtiden vil bli med tanke på USB-C. Jeg har falt for USB-C og ønsker å holde meg så mye som mulig til enheter som bruker det, tenk hvor fantastisk hverdagen blir når alt er kompatibelt med hverandre!

Derfor håper jeg at det finnes noen synske her på Freakforum, som kan se frem i tid og tippe om iPhone vil komme med USB-C lader i løpet av, la oss si 2022 / 2023? Hvis det ikke gjør det, så går jeg like greit over til iPhone 12/13 nå i år.
Det har blitt spekulert en del i om iPhone vil gå over til USB-C slik det meste annet har, og jeg tror vi er ganske mange som er dypt inne i Apples økosystem som har et sterkt ønske om det - men foreløpig ser det ikke ut som at det blir noen realitet. Trolig blir det mer fokus på trådløs lading og lyd- og bildeoverføring, slik at en iPhone uten dataport er mer sannsynlig når Lightning i løpet av noen år skiftes ut, heller enn at en går over til USB-C. Dessverre, kan en vel si. Se for eksempel denne artikkelen hos MacRumors fra mars.
iPhone 12 kommer ikke med USB-C, det vittige er at det følger ikke med lader «for å spare miljøet» heller..

Og når du først skal kjøpe en lader til iPhone 12 så er det USB-C, bare i FEIL ende av kabelen, du bruker fortsatt IPhone sin egen ladeplugg i telefondelen, men i andre enden som skal i støpselet er det USB-C så alt av gamle ladere er ubrukelig, tenkt på det. På en sleip og egentlig jævlig genial måte har Apple klart å snike seg forbi kravet om at alle telefonladere skal ha USB-C!^^, Er ellers jævla fornøyd med Telefonen da )