Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3002
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lærlingsplass i Forsvaret og har hatt maks uflaks nå.. En av de ansatte på avdelingen skulle bare rydde gjennom skapene på avdelingen, og jeg har hatt baggen min i ett av skapene. Det sto ingen navn på baggen så han skulle åpne baggen for å finne ut hvem det var sin. I baggen hadde jeg klær osv, men hadde også en pakke med 15g tørrpakket rød fluesopp kjøpt fra utlandet, en pwo boks med 1,3 DMAA i, men det står ikke på boksen. Og en pose med Kratom i en jakke.

Den lille posen med Kratom lå i innerlomma til en jakke jeg har brukt sivilt. Det var ca 3-5g med Kratom der.

Pakken med fluesopp hadde jeg hentet på postkontoret dagen før det ble innført portforbud pga Coronatiltak. Jeg hadde glemt å legge igjen pakken hjemme, så den ble i bilen til dagen etterpå. Derfor befant den seg på leir.

Dagen etter ble jeg innkalt til avhør av Forsvaret narkotikaenhet. Jeg forklarte at fluesoppen var kjøpt av nysgjerrighet og interresse og at den var der med ett uhell, og at jeg ikke var klar over at import av Rød fluesopp var ulovlig. Forklarte at den lille posen inneholdt rester av en større pose med Cordyceps urteblanding kjøpt i Sverige. Og sa det var kosttilskudd for trening.

Fikk beskjed om at en narkohund hadde markert på jakka mi, og det var derfor de skulle teste.

Jeg sa jeg aldri har vært borti narkotika før, og har heller aldri vært straffet av politiet før, som er sant.

Jeg lurer på om noen vet om det kan slå ut på testen at det var Kratom i posen, og om de kommer til å teste pwo? Syntes det er rart at de mistenker meg for besittelse av narkotika, men så ikke si at jeg må ta urinprøve?
Anonym bruker
"Lett Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette blir en lærepenge å ta med seg videre.
Sier ikke at alle arbeidsoppgaver i forsvaret er hverken kompliserte eller vitale, kanskje spesielt ikke for lærlinger - men her utviser du jo ekstremt dårlig dømmekraft, sløvhet, glemsomhet og mangel på detaljfokus og planlegging. I tilegg viser du evne og vilje til å lyve når ting skrur seg til og ingen vilje til å ta ansvar for egne handlinger.

Ikke de beste forutsetningene for en karriere i forsvaret.

Ellers er DMAA strengt forbudt i det amerikanske forsvaret etter at to soldater døde av det, men det får nå så være. Fluesopp er vel heller ikke ulovlig- tipper løgn og vas vil koste deg dyrere enn noe tørket fluesopp. . Er vel derfor de ikke tester med en gang heller, fordi måten du håndterte situasjonen på sier mer enn 1000 ord.

Tre av.
Jeg er usikker på noen av stoffene på DMAA står på narkotikalisten eller noe i den duren selv om det er forbudt. Dersom ikke, så høres det ut som de lyver, finner på at hunden har markert på grunn av antagelser basert på at de fant fluesopp. Det er ikke uvanlig at mennesker med politimentalitet gjør for og få skryt av sine overordnede for god oppklaring-statistikk.

Ellers må du ta i betraktning at det var lite lurt og ha dette med seg inn i forsvarets porter. Uansett husk at det er de som skal bevise ulovligheten av det. Kratom kan og minne om andre substanser som f.eks hamp protein, eller flere typer tørket og pulveriserte urter. Narkotikahunder skal ellers ikke være trent til å lukte noen ting av det du listet opp. Ikke tester de for det under vanlige urinprøver heller. Det eneste de da har på deg er fluesoppen og eventuelt DMAA. Cordyceps har og forleden bli blitt lovlig og importere i norge. Det er en mirakel medisin etter min mening.

Jeg ville prøvd følgende. Har du ren urin for cannabis, eller andre av de mer kjente stoffene på narkotikalisten ville jeg vært ekstremt velvillig til å avlegge urinprøven. Jeg tviler som nevnt at de gidder og teste kratom, fluesopp. eller andre mer eksotiske stoffer. De vet forhåpentligvis ikke en gang hva kratom er. De vet sikkert heller ikke så mye om fluesopp og bruken av det i moderne tid. "Lavpannede" lekepoliti i forsvaret er i likhet med store deler av norsk narkotikapoliti ikke kjent for og ha så mye kunnskap om naturmedisin(entogener) og bruksområder. Fluesopp og kratom er ikke akkurat noe man får kjøpt i Brugata i Oslo eller i tunnelen med strakshuset i Bergen. Det selv om kratom kunne reddet livet til mange av dem.


Dette kan gå bra, eller det kan gå til helvete. Og går det til helvete så har baksiden av medaljen alltid en gevinst. Kanskje det styrker kraften i deg til å kjempe for naturmedisinens sak. Men si minst mulig, mest mulig taushet er gull. For alt du sier vil de prøve og bruke mot deg. Jeg krysser fingrene...Masse lykke til.
Sist endret av pipestilk; 29. mars 2020 kl. 12:55.
▼ ... over et år senere ... ▼
https://forsvaretsforum.no/forsvaret...pa-vakt/193951


FNG gjorde også beslag av ulovlig kosttilskudd i 2020. I rapporten står det at det ble gjort beslag av kosttilskudd inneholdende 1,3 DMAA (Metylheksanamin) i forbindelse med etterforskning av en narkotikaovertredelse.
I den samme saken ble det også gjort beslag av Kratom, som er et opioidlignende reseptpliktig legemiddel, samt rød fluesopp. Ifølge Rustelefonen kan rød flyesopp gi en rus som minner om en langt framskreden alkoholrus med hodepine, kvalme og brekninger.
Sist endret av random119432; 18. september 2021 kl. 13:52.