Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1847
Jeg har satt opp en game-server som koster meg litt over tusenlappen i året, og en del av spillerne har lyst til å donere noen slanter. Hva er den beste måten å ta i mot donasjoner på idag, og hvordan er det med skatt etc når en nordmann tar imot cash fra (hovedsakelig) amerikanere?

Tror ikke jeg kommer over en tusings i donasjoner noensinne. Har hørt mye surt om PayPal (fryste kontoer etc) så lurte på om det fins noen gode alternativer
Sist endret av tripflag; 13. desember 2015 kl. 17:15.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Paypals donateknapp:
"This button is intended for fundraising. If you are not raising money for a cause, please choose another option. Nonprofits and or must verify their status to withdraw donations they receive. Users that are not verified nonprofits must demonstrate how their donations will be used, once they raise more than $10,000."
Vis hele sitatet...
Bare å ta imot penger via paypal. Denne inntekten kommer garantert inn under fritaksbeløpet for hobbyvirksomhet
Nå vet jeg ikke hvor du hoster game-serveren din hen, men hvis hosten er en av de som har BitCoin som betalingsalternativ (får betalt VPSen min med BitCoin hos Host1, så det er ikke helt utenkelig at din også har muligheten), så kan det være noe å vurdere i tillegg til PayPal eller hva nå enn annet du lander på. For hvis hosten tar BitCoin trenger du ikke veksle og kan sende myntene rett videre. Å sette seg inn i hvordan du bruker klienten tar under en halvtime.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Trådstarter
Da prøver jeg på PayPal. Takker

Nichotin, ser ikke ut som OVH tar imot bitcoin men ellers bra forslag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av tripflag Vis innlegg
Da prøver jeg på PayPal. Takker

Nichotin, ser ikke ut som OVH tar imot bitcoin men ellers bra forslag.
Vis hele sitatet...
Ville forsøkt å fått det til slik at pengene du mottar går automatisk til kontoen hos din Host. På den måten kan du bevise at pengene er øremerket drift OM det skulle bli noen problemer.

På en side: Jeg og en kompis drev med minecraft server vi tok imot donasjoner. Alt gikk til drift og annet relevant, ingen av oss førte det opp på skatten, av den grunn at det ikke er personlig vinning.