Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1099
Jeg Bruker Reason til å lage musikk, men når jeg endrer Wav filen til mp3 128kbps og lyden blir veldig forstyrret! noen måte å komme rundt dette uten å endre kpbs til høyere siden soundcloud bruker bare 128
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruk lame til å enkode til mp3. Det er den beste enkoderen.

Utover det så er 128kb/s i snauaste laget for MP3, og du bør ha 192kb/s eller bedre helst.

Forøvrig transkoder dei sjøl, og dei tar vare på originalen, så lag ei fil i f.eks. 256kb/s, eller flac e.l. og la soundcloud reenkode det sjølv.
Merkelig
Laster selv opp flac-lydfiler, som har 1799kb/s.
Prøv og lagre musikken, uten komprimering. Så last opp, til soundcloud.
Da blir lyden bra
Kjønner du, hva jeg mener?
Sist endret av davidentotre; 8. februar 2015 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du ønsker å laste opp wav, flac eller 320kbps mp3 til soundcloud. Dem vil lage sin egen 128kbps utgave av versjonen som du laster opp, så om du legger ut 128kbps vill det høres helt fantastisk forferdelig ut.

Så enten last opp wav-filen, eller bruk LAME som de andre sier
Sist endret av tripflag; 8. februar 2015 kl. 21:16.
jeg har prøvd å laste opp wav filen som jeg lagret den først fra Reason men da ble det hørendes helt forferdelig ut i 128kbps "som soundcloud komprimerer den til uansett har jeg rett?" har også gjort om filen til mp3 med høyere kbps da høres den fin ut på pcen men i det jeg legger den på soundcloud blir den forstyrret! det virker som så lenge den er i 128kbps så blir den ene lyden/instrumentet i sangen forvrengt! skal prøve og bruke Lame og se om det hjelper