Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1335
Hey, skal kjøpe nye headphones. Jeg har kommet frem til beyerdynamic dt990 (32 om) eller sennheiser hd598, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å velge jeg hører egentlig på de fleste musikk sjangere men mest elektronisk og rap. Jeg ønsker også et stort lydbilde til film og gaming. Jeg skal bruke de gjennom en fiio e10 amp/dac.
Jeg ville vel egentlig bare rådet deg til å prøve de, jeg har HD 558, delvis fordi jeg ble anbefalt, og delvis fordi jeg elsket lyden av de (sammenlignet med andre varianter til en ca. lik pris).

EDIT: det er kanskje ikke det beste svaret, men det er egentlig kun du som vet hva slags lyd-presentasjon du liker.
Sist endret av Freddy_fred5; 10. desember 2014 kl. 11:03.
Trådstarter
35 0
Takk for svar, problemet er at jeg ikke vet helt hvilken lyd-presentasjon jeg liker. Men jeg foretrekker god fyldig bass og klarhet. Jeg har ikke satt med så godt inn i hvordan man skal beskrive lyder. Ett annnet spørsmål jeg har er om det er forskjell på 32 og 250 ohm altså om 250 ohm har bedre lyd
hei har selv hd 598 og er veldig fornøyd med de
får et fint og tro lydbilde ut av dem, + for utseende på disse
"hvis man liker den kremhvite<<7rødbrune retro looken på dem
minner om interiøret på en veldig dyr bil ,he he
sennheise er jo synonymt med kvalitet uansett prissegment da
men kanskje prøve lytte til forskjellige slik at du har et referansepunkt å gå ut ifra
Ohm er motstanden, så du må si noe om bruket ditt for å vite hvor høy motstand du trenger. Skal ikke være noe særlig forskjell i lydkvalitet, forutsatt at du har kraft nok til å drive de.

Anbefaler alltid Beyerdynamic, aldri prøvd noe dårlig fra de, og de tre siste klokkene mine har vært BD; DT150, DT250 og har hatt DT770 i flere år nå.