Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1392
Hei!

Får nettbrett av jobben og jeg kan velge i hva som helst av android og iOS brett.

Hva skal jeg velge?
Da velger du enten iPad eller en av de bedre android nettbrettene. Om du skal ha Android eller iOS må du nesten velge selv. Smak og behag.
Hva jobber du med?

Uansett : http://www.dinside.no/918721/sony-xperia-tablet-z best i test.

Her ser du også min tråd å hva jeg endte opp med : http://freak.no/forum/showthread.php?t=252621

Om du leser alle postene er det en god del argumenter der.
Sony Xperia Tablet Z
Ville valgt iPad. Har selv Asus transformer prime, som ble best i test da den kom. Angrer på det kjøpet.

iPad er stabilt og trygt. Android er til dels ustabilt og det er på langt nær så raskt som det averteres. Og når det kommer en ny versjon, så klikker halvparten av appene pga bugs, og du må vente på oppdateringer.

Ender du på Android, så hold deg unna Asus ihvertfall.
til TS: du stiller helt feil spørsmål og for å ikke komme med haugevis av forslag hvor du svarer "disse likte jeg ikke", så kom heller med hva du skal bruke det til?
Du kunne like gjerne stilt spørsmålet: Burde jeg kjøpe epler eller pærer for lønna mi...

Over til ting som er intresant:
- Er det til film og spilling?
- Kommer du til å bruke den remote for å overvåke hvordan fuglekassa di har det (les seedbox)?
- Er dette noe du får bruk for i jobb sammenheng og i så fall hva jobber du med?

Tror ikke det smarteste ligger i "det dyreste man kan finne". Personlig ville jeg valgt Nexus 7, da dette ligger godt i hånda og man har god batterikapasitet.
Xperia tablet z. Den er både tynnere og veier hele 167gram mindre enn iPad.
Spørs litt på hva slags os du har på mobilen din også da. Har du android og velger android på taben så er det enkelt å få over alle apper. og du slippper å betale på nytt for de.
Ipad, har den selv og har prøvd flere android nettbrett. Synes selv at den er overlegen, har mye bedre følelse enn det android brettene gjør.
Trådstarter
53 1
Har konkludert med at iPad blir uaktuelt, jeg har jo iPad mini og iPad retina idag. Så er ikke vits med enda en.
Så sticker til Android.

Den kommer nok til å bli brukt mest primært til jobb.
Da er det snakk om mail, surfing, inn på intranett etc. Skal ikke spille spill på den :-)
Kommer vel også til å ta en android telefon.

Har veid litt opp den her Note 10.1 LTE, Men har Xperia Z alt det den har + mer?
Av andre samsung produkter så er det vel en SmartTV jeg har av typen 8 serie.
Men Z'en kan vel koble seg opp på denne. Ikke at det bryr meg så mye men.
Får du velge uansett pris, og beholde den i ettertid? Og må du bruke den tableten du velger? Hvis ikke, så velger du en fullt oppgradert iPad, den har jo en verdi på 7000kr. Selg den på finn og kjøp den tableten du ønsker. Voila 2-3 tusen spenn gratis
Trådstarter
53 1
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Får du velge uansett pris, og beholde den i ettertid? Og må du bruke den tableten du velger? Hvis ikke, så velger du en fullt oppgradert iPad, den har jo en verdi på 7000kr. Selg den på finn og kjøp den tableten du ønsker. Voila 2-3 tusen spenn gratis
Vis hele sitatet...
Er ikke interessert i å selge den for å tjene meg noen lapper.
Ja, pris er ikke noe problem og jeg får sikkert beholde den. Er telekommunikasjonsfirma dette her i ganske stor skala.
Sitat av henRy Vis innlegg
Har konkludert med at iPad blir uaktuelt, jeg har jo iPad mini og iPad retina idag. Så er ikke vits med enda en.
Så sticker til Android.

Den kommer nok til å bli brukt mest primært til jobb.
Da er det snakk om mail, surfing, inn på intranett etc. Skal ikke spille spill på den :-)
Kommer vel også til å ta en android telefon.

Har veid litt opp den her Note 10.1 LTE, Men har Xperia Z alt det den har + mer?
Av andre samsung produkter så er det vel en SmartTV jeg har av typen 8 serie.
Men Z'en kan vel koble seg opp på denne. Ikke at det bryr meg så mye men.
Vis hele sitatet...
Ikke for å ødelegge tråden din, men hvorfor skriver du da i første post at du er interessert i både android og ios?
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Ikke for å ødelegge tråden din, men hvorfor skriver du da i første post at du er interessert i både android og ios?
Vis hele sitatet...
Fordi han fant ut det etter at han postet tråden...
Trådstarter
53 1
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Ikke for å ødelegge tråden din, men hvorfor skriver du da i første post at du er interessert i både android og ios?
Vis hele sitatet...
Fant det ut etter at jeg posta:-)
Xperia Z Tablet sin skjerm er 1920x1200, 224ppi, mot note 10.1 1280x800 på 149 ppi. I tillegg så er jo xperia z Tablet vann/støvtett. Noen mener det er gimmick, men det er jo greit for det! Jeg mener Xperia z Tablet er det beste androidbrettet å gå for, akkurat nå.
Sist endret av mo3; 6. august 2013 kl. 17:15.