Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2238
Intro:

Hei!

Kom til å snakke med en kompis om en heftig natt på "rave" her om dagen, selve eventen var for litt over et år siden, Var riktig nok ikke et "skikkelig" rave etter som at det var offentlig arrangert og lovlig, men det hadde alle elementene det ellers skulle ha.

Vorspiel og uvitenhet

Uansett, Jeg starta kvelden på vors hos en kompis hvor jeg tok meg noen pils og røkte litt gress før det plutselig ble duket opp med to svære brett med brownies med litt ekstra morro i, med glasur og for en glasur. (Kommer til bake til dette)

Jeg regna med at det var "vanlige" spacecakes så jeg spiste to stykker i løpet av en og en halv times tid og tenkte at jeg skulle få bra funk av dette og passet bra til artistene jeg planla å få med meg, tanken var å holde meg i området hvor det gikk i reggae, dancehall og dubstep.

På vei til moroa og dørvaktnerver

Etter at alle var i god form og på tur opp så ga vi oss avgårde på den lille spaserturen ned til eventen, før vi kom innen syns-rekkevidde til dørvaktene så dro en av de jeg gikk med opp noen brownies til som vi lurte ned i hver vår lomme å komme inn var forsåvidt ikke noe pes selv om jeg var litt nervøs da det var helt klart at jeg var rusa på noe annet enn alkohol, men vi var ikke de eneste med unormalt store pupiller for å si det sånn :P

Vel inne

Anyways gikk inn i rommet hvor det skulle gå i sjangrene jeg nevnte tidligere, rommet var innredet med minimalt med lys og sånne kamuflasjetepper langs vegger og i taket så fikk en følelse av å være i ei hule, anyways etter ei stund så gikk den gode sløvheten i kroppen over i en intens glede og syk trang til å sette opp tempoet, Det er her glasuren kommer inn, jeg var jo da ikke klar over at luringen som sto for bakinga hadde rørt inn mandy i den tykke melisglasuren.

uansett 70 bpm ble for lite for meg, jeg måtte videre så jeg gikk på vandring ut i det massive lokalet med sprø dekorasjoner, live street art og masse forskjellige visuals og stilige elektroniske installasjoner med lys og greier.

På vandringen rundt så traff jeg på masse bekjente og jeg tror aldri jeg har vært så glad for å treffe på folk før, øste rundt med klemmer og greier, etter å ha vandret rundt ei stund traff jeg på en god kompis som også hadde tatt mandy (han var riktig nok klar over det :P ) etter som han nettopp hadde kommet inn døra så spurte han meg om hva som foregikk hvor og jeg nevnte at Zinc skulle på den største scenen snart og vi fant ut at det var passende musikk for formen vi var i.

På vei til scenen så gikk vi forbi en stand som solgte godteri og etter som at jeg hadde litt munchies så kjøpte jeg en stor neve med drops og en haug med tyggis, alltid greit å ha på lomma på slike events.

Så gikk turen videre inn til hovedscenen, vi gikk gjennom en slags s-formet gang med masse julelys som hang ned fra taket, her rota vi oss faktisk bort og endte opp med å gå ut samme vei vi kom inn, ute i den store salen utenfor snubla vi borti en annen kjenning og han hjalp til med å guide oss forbi de ekstremt fascinerende julelysene, vi gikk gjennom ei hvit gardin og så var vi plutselig i en helt ny atmosfære, veggene var dekt i hvite gardiner, langs gulvet var det et tykt teppe med røyk og musikken dundret å pulserte, her ble det en gruppeklem mellom oss tre som endelig var på rett plass før det ble umulig å ha to bein på gulvet samtidig og dansinga starta.

Bak dj-boothen var det en skjerm av lysdioder, de lyste opp "Zinc" i store bokstaver, de neste 1-2 timene husker jeg ikke stort annet enn at jeg storkoste meg, danset og at sto å så på lysshowet, jeg trykte også i meg den ikke lengre så delikate brownien jeg hadde i baklomma.

På et tidspunkt så ble det droppet en eller annen remix av aviici - levels, egentlig ei låt jeg hadde fått langt opp over ørene av men denne remixen var grisefet, har ingen anelse hvem som sto bak denne mixen men det er nå så, under denne låta så var det noen helt intense røde lys i ettertid jeg har fått mange kommentarer om at jeg sto helt stille med munnen vid åpen som om jeg prøvde å fange et snøflak på tunga flere ganger den kvelden, så klart gjorde jeg det! rødt lys smakte jo jordbær!

Litt senere så ble musikken i dette rommet litt vel intens for meg da det gikk over til mer hardcore drum and bass, den sorten med veldig mye snares og det ble enkelt og greit stress og jeg følte at det ble mye ekle folk der og en dårlig wibe så jeg og noen andre vandret videre, vi tok turen innom en chillzone med haugevis med saccosekker, laid-back house og en massiv fruktkurv, vi gomlet i oss druer og knaska i oss en dunge med tyggis, druene hjalp faktisk ganske godt på den ellers slitsomme "bommullmunnen" jeg hadde nå, følte at det var befriende å faktisk føle at jeg hadde spytt i munnen.

Latinorytmer, kjærlighet og skuffelse

På vei videre så fikk vi utdelt hver vår kjærlighet på pinne noe jeg satte veldig pris på og ga dama som delte de ut en god klem før vi snublet oss inn i et rom hvor det gikk i latinorytmer. Her ble vi ei stund jeg endte opp med å danse og kline med ei dame, det var utrolig godt å få et skikkelig utløp for kjærligheten som boblet inni meg og jeg husker hun var utrolig tiltrekkende på en merkelig nok ikke seksuell måte, etter ei stund ville hun at jeg skulle bli med henne hjem men jeg "måtte" danse mer, hun ble jo da så klart ikke happy for dette og stakk av, jeg kjente at dette var skikkelig kjipt, ikke for min del men for hun, jeg ville bare dele gleden med musikken og den gode følelsen jeg hadde inni meg men etter å treffe på kameratene mine igjen og fikk fart på dansefoten så var alle sorgene over.

Festlighetene er over, Nachspiel

Etter hvert så ble musikken slått av og taklysene slått på og vi gikk ut, mens vi sto å røkte en sigg hver så traff vi på fler kjentfolk og endte opp på nach, det var lyst ute når vi endelig kom fram men nede i kjelleren der hvor det var nach var det deilig og mørkt med talglys og farga lamper. På dette tidspunktet var jeg skikkelig sliten men framdeles i godt humør og her ble vi sittende å høre på musikk og prate nonsens. Det gikk j-s på rundgang i rommet og det ble en god del drag ble sittende å kose oss til godt utpå morgenkvisten, da kjente jeg at det var på høy tid å komme meg til sengs så jeg starta på vandringen hjem, det var nå 9-10 tia på morgenen, sola skinte og jeg var skikkelig sliten både i kropp og sinn, turen gikk gjennom en park hvor det var noen unger som lekte på lekeplassen, nå kjente jeg ikke noen form for intens glede eller annen form for mandy rus men jeg ble stående en liten stund å se på de før jeg kom på at det var edru folk over alt og jeg hadde pupiller på størrelse med tinntallerkener og som alle vet så kan det bli litt for mye med solskinn og en tung cannabis-rus.

I etterkant

Vel hjemme så sovnet jeg og sov til godt utpå kvelden, når jeg våknet var jeg framdeles grisesliten i hode og kropp, humøret var heller ikke på topp men føler at jeg slapp billig unna med tanke på nedtur sånn bortsett fra at jeg var grisestøl i kjeven etter å ha tygd haugevis med tyggis, var også ganske daff de neste to dagene og appetitten var heller ikke helt på plass.

I ettertid så har jeg fundert en del på hva det var som gikk av meg denne kvelden med tanke på humør og at jeg ikke hadde noe spesielt til munchies etter å ha inntatt såpass mye cannabis. Det at jeg hadde tatt MDMA er noe jeg ikke var klar over før noen dager siden selv om at jeg hadde en mistanke at jeg hadde fått i meg noe slikt, kunne bare ikke forstå hvordan.

Hvor mye mandy jeg fikk i meg har jeg forøvrig ingen anelse om, rusen varte forøvrig sikkert i 5 timer.

Jeg har egentlig lovet meg selv å holde meg til cannabis og andre ting som vokser i naturen (har da prøvd sopp et par ganger og røkt en god del gress) men nå som jeg vet hva jeg fikk i meg denne magiske kvelden så revurderer jeg det løftet da dette var en helt fantastisk følelse, jeg vet ikke helt om kvelden har vært like magisk om jeg har vært klar over hva jeg hadde tatt men det er jo også dumt å innta slikt i uvitenhet.

Men jeg ser for at en gang i framtiden skal jeg ha en magisk date med "emma" igjen.
Sist endret av elkjip; 14. mars 2013 kl. 03:22.
Høres fett ut. Alltid gøy med MDMA på raves! Jeg ville uansett holdt meg langt unna folk som lurer i deg droger uten at du selv vet om det.

Hvilket event var det?
elkjip's Avatar
Trådstarter
Var et lokalt opplegg nede i Storbritannia, bodde der på den tiden.

når det kommer til browniesene så ble det nok annonsert at det var Emma i glasuren, jeg var bare enkelt og greit stein og hadde intensjoner om å bli mer stein
smakte ikke den glasuren en smule spesielt (ikke godt med andre ord) ?
Feit lesning !

KP til deg
elkjip's Avatar
Trådstarter
Joda glasuren var ikke sånn ekstremt digg, var en slags smørglasur med vaniljesmak, den smakte liksom kjemisk men jeg tenkte bare at det var noe ferdigprodusert billig ræl