Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4852
God kveld

Har googlet meg halvt ihjel nå, og klarer virkelig ikke å finne et sted som frister å dra til. Jeg er på utkikk etter et sted å innta noen pils sammen med noen hyggelige jevnaldrede mennesker under gode forhold, noe som viser seg å være svært vanskelig. Når jeg har vært på byen tidligere er det noe som irriterer meg. De spiller så høy musikk at det nærmest er umulig å konversere med andre. Nå har ikke jeg vært over hele byen heller, så har ikke all verdens med erfaring, nettop på grunn av overnevnte forhold.

Noen andre freaks som har samme oppfatningen og/eller anbefalinger til sted å sjekke ut?

- Marr
Sist endret av Marr; 9. mars 2013 kl. 20:28.
Hold deg hjemme, ingen av de ekstremt få stedene i Oslo der de slipper inn 18-åringer er hyggelige oppholdssteder.
Du er heldig, å bor i oslo der det er litt utvalg!

Vi i krsand, har et par alternativer, da den ene av disse er ei alkisbule der de lar 18åringer gå, et harrysted for bonder og en "klubb" med for høy musikk!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Du er heldig, å bor i oslo der det er litt utvalg!

Vi i krsand, har et par alternativer, da den ene av disse er ei alkisbule der de lar 18åringer gå, et harrysted for bonder og en "klubb" med for høy musikk!
Vis hele sitatet...
har du ikke vært på midnight du da?
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Du er heldig, å bor i oslo der det er litt utvalg!

Vi i krsand, har et par alternativer, da den ene av disse er ei alkisbule der de lar 18åringer gå, et harrysted for bonder og en "klubb" med for høy musikk!
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke noe bedre i Oslo, skal jeg si deg. De få stedene som tar 18-åringer i Oslo er akkurat det motsatte av det trådstarter er ute etter. Nå begynner det å bli en stund siden jeg var 18 år, men da var det greit nok med utvalg i Kristiansand, bl.a. Midnight er helt ok sted å være på om man bare vil være ute med vennene sine. Ting blir - som i alle andre byer - mye bedre når man er over 21 år.
Blir vel Møllers kanskje?

Litt fjortiss emo-preg. Men grei musikk, og ikke støyende.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Blir vel Møllers kanskje?

Litt fjortiss emo-preg. Men grei musikk, og ikke støyende.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, men Møllers er det stedet jeg har vært flest ganger. Mye forskjellig folk, men greit nok sånn sett. Det jeg fortsatt reagerer på er volumet, det er langt over komfortabelt "snakkenivå".

Er faktisk rimelig grei musikk der av og til også, men har en tendens til å bli litt mye slitsomt utover kvelden.
Sist endret av Marr; 9. mars 2013 kl. 21:03.
Andy's er et helt ok sted. Du kan danse hvis du vil, men de spiller ikke så høyt at du må.
http://andys.no/
For guds skyld, hold deg unna Trompeten som ligger i en av sidegatene på Karl Johan. Det er et drittsted uten sidestykke.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av toolate Vis innlegg
Andy's er et helt ok sted. Du kan danse hvis du vil, men de spiller ikke så høyt at du må.
http://andys.no/
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at sport er noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om høres det ut som et relativt greit sted.
Det finnes flere puber/barer av den typen du ønsker deg, men de som sitter der er nok ikke 18 år.
Hvilke steder bør man dra hvis man vil sjekke ut fine chicks i Oslo? 18-22 år
Norskehesten
Alden's Avatar
Finnes det ikke lengre de små "hjørne pubene" som har chill musikk i bakgrunnen der de har koselige kroker med chill hjørnesofa der man kan virkelig chille ut med venner over en øl eller sterkene? Savner dette sterkt. klarer ikke nigth clubs der musikken og bassen kræsjer totalt over masse høyt snakkende mennesker.
Husker de hadde en slik bar i Bergen men siden jeg bor på østlandet nå så hadde det vært chill med tips på denne siden av landet.
Sitat av Marr Vis innlegg
Bortsett fra at sport er noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om høres det ut som et relativt greit sted.
Vis hele sitatet...
Det er ikke no mere sport enn at det er et par skjermer som henger på veggene.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Ser ut som om det blir studenten i kveld. Hørt mye forskjellig om stedet, men aldri vært der så blir ihvertfall en erfaring rikere. Har ikke store forventninger.
Sitat av Marr Vis innlegg
Ser ut som om det blir studenten i kveld. Hørt mye forskjellig om stedet, men aldri vært der så blir ihvertfall en erfaring rikere. Har ikke store forventninger.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som en underground fritidsklubb for knarkere. Jeg syntes det var pissdårlig
Sitat av toolate Vis innlegg
Andy's er et helt ok sted. Du kan danse hvis du vil, men de spiller ikke så høyt at du må.
http://andys.no/
Vis hele sitatet...
Det er 20/23 års aldersgrense der.
Studenten synes jeg er ganske lame de gangene jeg har vært der (og tviler på at det har forandret seg mye på 1 1/2 år). For det første tar de inngangspenger for et sted som ikke er verdt å betale for å komme inn på, for det andre eller hvilket nummer vi nå er på så er dette kun et sted som er verdt å dra på om du er en gjeng på minst 4 personer eller noe lignende (helst fler). Sist jeg var der stinka det spy i store deler av lokalet.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Du er heldig, å bor i oslo der det er litt utvalg!

Vi i krsand, har et par alternativer, da den ene av disse er ei alkisbule der de lar 18åringer gå, et harrysted for bonder og en "klubb" med for høy musikk!
Vis hele sitatet...
Hemmeligheten ligger i å stikke på 20 års plassene, de er strengere på leg visning på 18 års plassene enn 20 årene.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sjekk ut Studentersamfundet på Chateau Neuf. Glassbaren nede eller biblioteksbaren oppe er hyggelig. Kan også sitte ute når det blir varmt i været. Lønner seg dog å sjekke programmet først, så du ikke vandrer inn på et foredrag om kjønnssykdommer i finsk 1800-tallslitteratur.
Tempest og joes er jo et alternativ da, de ligger rett vedsiden av hverandre. Kan være litt fult på lørdager
Sitat av Marr Vis innlegg
Takk for tips, men Møllers er det stedet jeg har vært flest ganger. Mye forskjellig folk, men greit nok sånn sett. Det jeg fortsatt reagerer på er volumet, det er langt over komfortabelt "snakkenivå".

Er faktisk rimelig grei musikk der av og til også, men har en tendens til å bli litt mye slitsomt utover kvelden.
Vis hele sitatet...
Hva med bokcafeén på Chateu Neuf?

Der er det ihvertfall ikke bråkete. Ganske chill sted faktisk.

Evt Skuret. Lenge siden jeg har vært der, så husker ikke helt støynivået. Men de har sofa, og noen ganger er det noen kurrante band som spiller.
Sist endret av Mr. Flash; 10. mars 2013 kl. 15:37.
Babylon Bar ved Edderkoppen husker jeg vi kom inn på som 18-19 åringer
Når jeg var 18 år så var jeg enten på Møllers, Trompeten, Choice, Luna, Dattera til Hagen, Opera Bar, Studenten og XLNT. Jeg er usikker på om alle de stedene er oppe og går enda.

De fleste steder har nå 23 års grense, og det skjønner jeg veldig godt.

Tipper kanskje vi har litt lik smak her. Jeg bruker å gå på Dubliner. Irsk bar med mye utvalg. Mange fine sitteplasser, dart og biljard. Dessuten så er stedet stort, med flere barer og mulighet for å røyke inne på visse plasser da det er åpent tak noen steder. På lørdager er det irks live band som spiller At det koster penger å komme inn er egentlig ikke så dumt. Som regel så er steder med inngangspenger bedre enn andre fordi folk som betaler for å komme inn virkelig ønsker og være der.

Ellers liker jeg typ Sir Winston, Dr Jackels og O larry's. Alle disse stedene har ifra 20-24.
Sist endret av YankeenAtion; 13. mars 2013 kl. 14:34.
Ingen av 18-årsstedene i Oslo er verdt å besøke, og jeg skjønner godt at ingen vil drive 18-årssteder. Halvparten av gjestene er muslimer og drikker ikke/sipper på en rusbrus i 3 timer, resten har med seg 200 kr på byen.
Kan nevne at jeg er 19 og når jeg drar ut med venner drar vi enten på Møllers om vi er blakke, eller Trompeten om vi har penger. Hender det blir Studenten også. Jeg er enige i at disse 3 stedene ikke er så bra ja. Men Trompeten kan være helt ok på fredager, er litt verre på lørdager. På Møllers er det ganske hyggelige folk, og de har biljardbord. Men musikken på Møllers er ikke helt min smak, så blir litt lei utover kvelden. Studenten har jeg vert på 2-3 ganger og det er faktisk ganske dårlig, ihvertfall med tanke på at de tar inngangspenger.

LUX tror jeg er lagt ned, men der var det bare fjortisser uansett.
Choice tror jeg også er lagt ned, det var en lite men helt ok sted.

Jeg lurer egentlig litt på det samme som OP. Finnes det noen andre utesteder i Oslo bortsett fra de jeg har nevnt, og som samtidig er ganske chille å være på.