Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6801
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei!

Jeg bor i et kollektiv, som jeg etterhvert har blitt godt kjent med folk. Kompisnivå.

Men slitsomme uvaner har oppbygget seg. Klær forsvinner, mat, shampoo, barberhøvler(!)

Har sagt i fra flere ganger om at det ikke er så kult. Men det hjelper ikke i det hele tatt. Jeg føler at det fort blir et kleint år om jeg sier fra til huseier, og vold er ikke et alternativ.

Jeg lurer på om noen har vært evt er i samme situasjon og kunne gitt meg noen tips eller råd.

Jeg mener, boksere forsvinner til og med.
Ta en alvorsprat med folka, og gjem tingene bedre neste gang. Etterhvert vil tyven bli busta, og da kan du snakke face to face. Han er nok ikke så tøff da.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ta en alvorsprat med folka, og gjem tingene bedre neste gang. Etterhvert vil tyven bli busta, og da kan du snakke face to face. Han er nok ikke så tøff da.
Vis hele sitatet...
For all del har ferska'n gang på gang. Snakket og snakket. Men det gir seg ikke. Vurderer en eller annen form for prank eller noe.
Legg en boxer lett til syne og plasser en lapp i den, "du kunne ikke dy deg?".

Evt. drit en skikkelig kammar i boxeren.
Sist endret av Lacertosus; 7. desember 2012 kl. 22:31.
Si fra til dem at du sier fra til huseier neste gang noe av dine ting forsvinner.

De er jo ikke "venner" når de stjeler ting! Du lar deg utnytte og de vil fortsette så lenge du lar det pågå.
Sitat av Carmex Vis innlegg
For all del har ferska'n gang på gang. Snakket og snakket. Men det gir seg ikke. Vurderer en eller annen form for prank eller noe.
Vis hele sitatet...
Hva med og stjele ting av de? gjemme bøkene deres etc.
Sist endret av wtf1337; 7. desember 2012 kl. 22:32.
Skjult kamera. Du kan sikkert installere et program på pc'n med motion cencor og opptak med webcam. Når du har bevis, konfronter. Bare det å se hvor flau han/hun blir av å bli tatt vil være vel verdt det

så først nå at du vet hvem det er. Tru med anmeldelse, da kan han bli dømt til å betale tilbake alt han har tatt.
Sist endret av dagfinmikkel; 7. desember 2012 kl. 22:33.
Sett opp feller, har hatt samme problem selv.
Enten noe som er så pinlig, at det ikke skjer igjen.
Eller fysisk vondt..
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Si fra til dem at du sier fra til huseier neste gang noe av dine ting forsvinner.

De er jo ikke "venner" når de stjeler ting! Du lar deg utnytte og de vil fortsette så lenge du lar det pågå.
Vis hele sitatet...
Ser helt hva du mener, men greia er at det har blitt ganske løs stemning når vi har bodd sammen i et par år. Og jeg har ikke noe problem med å låne bort et par egg osv

Er bare det at denne låninga går over stokk og stein nå, jeg tenkte kanskje og ha noe hårfjerningsmiddel i shampoo. Avføringsmiddel i melk osv. Barnslig men det er vel kanskje siste step før huseier?
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Sett opp feller, har hatt samme problem selv.
Enten noe som er så pinlig, at det ikke skjer igjen.
Eller fysisk vondt..
Vis hele sitatet...
Uh, fikk tanker om rottefelle i boxeren.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hva med og stjele ting av de? gjemme bøkene deres etc.
Vis hele sitatet...
Digger ikke å ta andres ting, er ikke helt den typen.
Sitat av Carmex Vis innlegg

..barberhøvler(!)

Jeg mener, boksere forsvinner til og med.
Vis hele sitatet...

Så ingenting med verdi altså.. Sikker på at den personen ikke bare tar feil og tror det er han sin?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Så ingenting med verdi altså.. Sikker på at den personen ikke bare tar feil og tror det er han sin?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke med deg, men jeg vet hvilke boksere som er mine og ikke.
begynn å legg muse/rottefeller blandt tingene dine, da blir det fort slutt på stjelingen
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Men, det må vel være noen andre kollektiv-freaks her som har opplevd noe lignende?
Ok , la meg utdype. Jeg hadde en roomate, som til stadighet skrudde av varmtvannet når han skulle hjem i helgene. Ba han kutte det ut, for jeg trengte varmt vann. Han var også av typen som stjal diverse småting. Så , jeg tok flisene på gangen, smurte de inn med smør. Så han gikk på trynet, og la en lapp sånn ca der han kom til å lande, som forklarte hvor jævla lei jeg var av at han ikke respekterte det jeg forventet av en rommate.
Pussig nok , skjedde det aldri igjen.
hul ut ene en skjokolade og legg bæsj inni
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg mener, boksere forsvinner til og med.
Vis hele sitatet...
For å finne ut hvem tyven er kan du legge et par boksere på beleilige steder for tyven, i bokseren gnir du inn fint glassfiberstøv.
Da burde det være temmelig enkelt å finne ut hvem som er synderen slik at han kan konfronteres eller tynes en liten stund fordi du sitter med et psykisk overtak ettersom begge to er klar over hva som har skjedd.
Vitser med flatlus, kjønnssykdommer og skabb kan jo komme til nytte f.eks.
Barberhøvler er kostbart når en har stramt budsjett. Og kjipt å selv måtte slite med et sløv gammelt blad når du egentlig vet du skulle hatt minst 2 blader igjen i pakken. Svir som et helvete å barbere seg med sløv høvel og en blir sår i trynet. Hadde blitt rimelig forbanna selv også.

Du får skaffe deg musefeller eller kjøre webcam. Evt flytte til et bedre kollektivt.
Det er jo ikke særlig til venner å ha som stjeler alt du eier og liketil boxerne dine.
this is how we do
instar's Avatar
1:15, sykeste jeg har sett..
Smør aids på barberhøvler, fyll noe food med pigg-eple å fyll syre på shampoflaska.

Eller noe lignende bare ikke like ille
Det du gjør er at du konfronterer han og sier at du er redd for at han har fått AIDS fra og stjele barberhøvelen din. Vær helt hysterisk og be han teste seg.

Dette har fungert greit før for å få en fyr til og holde seg unna :P
Sist endret av Hager; 7. desember 2012 kl. 23:02.
Sitat av Hager Vis innlegg
Det du gjør er at du konfronterer han og sier at du er redd for at han har fått AIDS fra og stjele barberhøvelen din. Når han endelig får testen fra legen som er negativ tror jeg at han vil holde seg unna tingene dine fremover =)
Vis hele sitatet...
Haha, syns jeg ser en slik situasjon plutselig utspille seg i et ordinært kollektiv:

" Du, nå skal du høre... Det har seg slik at jeg plutselig har fått AIDS.." osv.
Kamera! Om du vet at de skal inn på doen eller noe, sett opp et kamera!
Sitat av Knask Vis innlegg
Haha, syns jeg ser en slik situasjon plutselig utspille seg i et ordinært kollektiv:

" Du, nå skal du høre... Det har seg slik at jeg plutselig har fått AIDS.." osv.
Vis hele sitatet...
Neinei. Du må jo legge det fram som en hemmelighet du har holdt på.

Også har du oppdaget at dine blod-hygeneprodukter har blitt brukt av noen andre
Gratulerer, du er på kompisnivå med folk som stjeler tingene dine, sikkert de beste vennene du noen gang kommer til og ha.

Ta det opp med utleier, jeg hadde gitt så langt faen i hva noen som stjeler tingene mine syns om meg.
Dusj bokseren full med pepperspray, da vil han nok kjenne "øgla" er på plass. Ellers kan du nevne at du har hepatitt-c, så ha han utløper en stor risiko med å låner barberhøvler. Når det gjelder mat, chili er tingen!
Var en kar jeg bodde i kollektiv med som hadde en stygg tendens til å bøtte i seg all melka alle i kollektivet til sammen eide i løpet av ei natt. vi tok en felles avgjørelse å "spiket" all melka i huset med avføringsmiddel. det resulterte i at fyren fant ut at han hadde utvikla allergi mot melk.

Hadde en kompis som tok den lengre da han hadde roommates som knabba mat, kjøkkenutstyr osv fra kjøkkenskapet hans. han oppbevarte mat på rommet, åt av pappbestikk og satte inn alt av kjøkkenutstyr i flytende avføringsmiddel og spiket all maten sin. Det var vist ikke så fett når 7 stk hadde eksplosiv diare og det kun var to toalett i leiligheten.
Flytt ut !!

Sånne kollektiv er ensbetydende med dritt og drittfolk! Utover at du ikke har sagt om du er student el.ns så anbefaler jeg deg sterkt å flytte, siden denne stjelingen etterhvert lett kan balle seg til noe verre, og til mye verre miljø.

Folk i rike Norge som tyr til nasking/stjeling i et kollektiv, er seriøst lavpannede.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av desobeissane Vis innlegg
hul ut ene en skjokolade og legg bæsj inni
Vis hele sitatet...
hva faen? er meningen å tulle med fyren, ikke gjøre så han spyr og faenskap...
tenk litt over før du poster sånne ting, gir jo noen mening..
Om han vil drite i sin egen sjokolade må han jo få lov til det, han kan jo ikke for at noen skulle stjele sjokoladen hans.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ser helt hva du mener, men greia er at det har blitt ganske løs stemning når vi har bodd sammen i et par år. Og jeg har ikke noe problem med å låne bort et par egg osv

Er bare det at denne låninga går over stokk og stein nå, jeg tenkte kanskje og ha noe hårfjerningsmiddel i shampoo. Avføringsmiddel i melk osv. Barnslig men det er vel kanskje siste step før huseier?
Vis hele sitatet...
Har du ikke tæl nok til å si fra eller ta opp dette på en voksen måte, så tror jeg ikke du har tæl nok til å gjennomføre de tåpelige planene der heller.

Jeg har også hatt venner jeg trodde var til å stole på. Men du vet virkelig aldri hvor du har folk, egentlig.
Bare DRIT ned hele bokseren og skriv en lapp "Bare ta den! Fikk du lyst?" Kanskje han ikke blir så "Kåt" På klærne og tingene dine lenger
OG!! om noen hadde stjelt barber blader som koser sinnsykt mye hadde jeg faktisk bare busta han og evt. banka dritten ut av han
Sist endret av Sour-Diesel; 7. desember 2012 kl. 23:50.
Sitat av random71455 Vis innlegg
runk i shampooen
Vis hele sitatet...
Fantastisk formulering av den spøken!

Haha
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Høres bare utrolig trist ut det greiene her. Hvis det ikke fungerer å ta en prat med disse "kompisene" dine, så er det vel ikke så mye mer å gjøre med saken. Skjønner virkelig ikke at noen kan eie så lite selvinnsikt og folkeskikk at de stjeler i et bofellesskap. Tydeligvis så er det ikke håp igjen for denne gjengen. Så hvis du vil det beste for deg selv, så slutt å ha denne negative påvirkningen i hverdagen din og prøv å finne et nytt sted og bo.

Hvorfor i all verden skulle meningsløse pranks ha noen som helst påvirkning på at dette ikke forekommer igjen? Spørs om man ikke bare erstatter et problem med et annet.
Han ene i kollektivet mitt er et rasshøl på snart 40 som har bodd i samme kollektiv de siste 8 årene. Hvem gjør sånt og er ikke student engang? Et totalt avvik.

Jeg kommer til å ta tannbørsten hans hver eneste dag og gni den rundt dassen/ ta den i kontakt med dobørsten.
Han kommer til å få omgangssyke og jeg kommer til å føle rettferdighet.

Grunn: Har blitt skjelt ut fordi jeg har lukket døra etter meg "for hardt", det er min måte å avreagere på.

+Han ene i kollektivet forsyner seg til stadighet av drikkevarene mine i kjøleskapet, jeg vurderer å runke/pisse i den og bare la den stå.
Sist endret av Mycoplasma; 8. desember 2012 kl. 00:07.
Mycoplasma: Hva med å si hva du tenker til dem? Skriv det ned først så får du lettere oversikt over hva du skal si
jævlig idiotiske foreslag her, er dere 12 eller?

til TS neste gang han stjeler noe snakker du med huseier, du har prøvd og snakke til han som en voksen, noe han åpenbart ikke er..
Sitat av instar Vis innlegg
1:15, sykeste jeg har sett..
Vis hele sitatet...
AHHAHAHAHAHAHA JEG DØR AV DET HYLET HANS!
Sitat av random71455 Vis innlegg
Om han vil drite i sin egen sjokolade må han jo få lov til det, han kan jo ikke for at noen skulle stjele sjokoladen hans.
Vis hele sitatet...
Hva slags verden er det vi lever i!? En verden hvor en mann ikke skal kunne drite i sin egen mat, er ikke en verden jeg vil leve i!
Sitat av instar Vis innlegg
1:15, sykeste jeg har sett..
Vis hele sitatet...
Idiotisk spøk.
Sitat av instar Vis innlegg
1:15, sykeste jeg har sett..
Vis hele sitatet...
Syns egentlig det var teit. Så mye prat og tull for så lite. Ingen sover sånn at de ikke våkner av å bli bært rundt og bli herja med.


http://www.youtube.com/watch?v=l7Z818lnTK0

DET kan du gjøre mot stjelende kamerater!
Smør inn boxere og barberhøvler med chili. Bytt ut deler av shampoen med tabasko eller chilli. Fyren med underlivskløe/rød hud er synderen.
Tipper det blir brått slutt på stjelinga etter å bli ferska så jævlig med våte klær og kaos på kjøkkenet

Beste tipset sålangt Taurean.
Gjør som eg kamerat gjorde.
Få tak i glassull(gammel isolasjon) eller eventuelt glava, gni det godt inn i boxer eller t-skjorte, og " la det bli stjålet", så for tyven en ubehagelig overraskelse
TS, du sier jo det selv. Du vet hvem som stjeler og har fersket han gang på gang..
Så man slipper å smøre inn ting med diverse dritt for å finne ut hvem som er tyven.

Problemet er deg selv trådstarter, du er feig og konfliktsky!
Du skal få bukt med problemet ved å gjøre en prank eller noe sånt..Jaaa, DET blir å funke *ironi av*

Slutt å vær en dass, ta problemet opp med han på en skikkelig måte, sett deg selv i den respekten du må være i for å bli kvitt dette problemet.
Film at du gnir anus mot sjelt objekt, vis han video etter at han har stjelt. burde få en slutt på tullet
Sitat av Taurean Vis innlegg
Syns egentlig det var teit. Så mye prat og tull for så lite. Ingen sover sånn at de ikke våkner av å bli bært rundt og bli herja med.


http://www.youtube.com/watch?v=l7Z818lnTK0

DET kan du gjøre mot stjelende kamerater!
Vis hele sitatet...
Når jeg gikk på barneskolen var vi på overnatting, da ble jeg slept(dratt etter armene) inn på et annet rommens jeg sov. Merket ingenting jeg før jeg våknet på morran. Så jo, noen sover tungt nokk til og bli bært rundt.