Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 8185
Hei Freaks!

Jeg sitter her på skolen, og vi snakka tilfeldigvis om telefonselgere.
Jeg er så lei av de. De gir seg ikke! (Har vært telefonselger selv men :P )

Så jeg lurte på om noen hadde noen morsomme tips til hva man kan si for å ha det litt morsomt/drite dem ut?

mine tips da:

1. Late som du er VELDIG interessert, helt til slutten. Da blir mange av de HEEELT på tuppa, og sier hva som helst for å få deg til å "ombestemme" deg! ganske morsomt...

2. Si at DU har et supert tilbud til de! Det kan bli ganske morsomt

3. Om produktet er et kosthold produkt, spør om kjemiske elementer osv.. Spørsmål som de garantert ikke kan svare på! :P

Legg ut dine tips her! =)



Mvh Visualn00b!
Si pent nei takk og registrer deg på https://w2.brreg.no/reservasjon/
Hvem faen er det som har så mye fritid at de gidder kaste bort tiden sin på å "ha det moro" med telefonselgere? De får tross alt betalt for tiden de bruker, det gjør vel ikke du?
"Vent litt.."
Så legger du fra deg telefonen å gjør noe annet. Noen sitter faktisk veldig lenge.
Sitat av Mith Vis innlegg
Si pent nei takk og registrer deg på https://w2.brreg.no/reservasjon/
Hvem faen er det som har så mye fritid at de gidder kaste bort tiden sin på å "ha det moro" med telefonselgere? De får tross alt betalt for tiden de bruker, det gjør vel ikke du?
Vis hele sitatet...
Enig i at man må reservere seg, men det å si pent nei takk er det dummeste man kan gjøre det er de telefonselgerne tenker at er mulige mål. Husk INGEN sier ja første gang, gå for salget 3 ganger fikk vi høre da jeg var telefonselger og det var ofte ikke før 3. gang de ble usikker og ofte kom salget på 4. forsøk... Ellers er lønna dritdårlig mens man ikke får solgt noe så de som tuller med telefonselgere forhindrer de på en måte å få penger.
Dersom du har morobuksene på seg vil nok selgerne også ha det. Sier du ikke fra slik normale mennesker gjør vil nok selgerne notere at du skal ringes tilbake. Så dette smeller bare tilbake på deg.
La vedkommende introdusere seg selv og sitt produkt, si nei takk og legg på. Alle samtaler tapes, og de er pliktige til å la deg være i fred når du har avslått tilbudet etter presentasjon. Hvorfor fucke med jobben til folk? Greit nok at det finnes eksempler og individer som burde vært skutt og glemt på dynga, men storparten av telefonselgere er særdeles oppegående og normale mennesker som prøver å få dagene til å gå rundt og betale strøm, mobil og brød.
ta tlf legge den i et annet rom, og dem betaler

da vil dem ikke ringe en andre gang
Meg: "Jeg kan ikke snakke i telefonen akkurat nå, men hvis du gir meg privatnummeret ditt, så kan vi snakkes igjen senere.."

Telefonselger: "Ehh, privatnummer? Det kan du desverre ikke få.."

Meg: "Så du liker heller ikke at tilfeldige folk ringer til deg, og maser på deg?"

*Telefonselger stum, og legger på*
Den vitsen er så gammal at den ble brukt i Seinfeld midt på nittitallet, noe som i grunn sier sitt om hvor originalt det er å drive gjøn med telefonselgere.
Lag prompelyder med munnen helt til de legger på.
Jeg syntes hele konseptet er utrolig kleint. Hvorfor er det egentlig i større grad godtatt å være frekk mot telefonselgere? Oppfører du deg på samme måte mot selgere på gata?

Har aldri jobbet med salg, men jeg har fått inntrykk av at telefonsalg er slitsomt og krevende.
Sitat av waf Vis innlegg
Dersom du har morobuksene på seg vil nok selgerne også ha det. Sier du ikke fra slik normale mennesker gjør vil nok selgerne notere at du skal ringes tilbake. Så dette smeller bare tilbake på deg.
Vis hele sitatet...
Nettopp, jeg gjorde dette selv for mange år tilbake da jeg jobbet som telefonselger. En frekk tone, skriking eller andre morsomheter ble til at jeg førte opp "mulig interessert, ring tilbake i morgen".
Når en telefonselger ringer så er det best å bare si man ikke er intressert.

Tenk hvis folk skulle gått rundt å knust ølflasker i butikken for at studentene som jobber der skal få noe å gjøre.

Barnslig, respektløst og det viser hvor mange tragiske mennesker som finnes her i vårt skakke land.

Jeg har aldri jobbet som telefonselger, men jeg har flere bekjente som har jobbet med det på kveldstid mens de har studert på dagtid. Senere i livet ender disse mer sannsynlig opp som din leder eller mellomleder mens du sitter i en trist og traust stilling for tabelscraps.
Si nei takk og at du allerede har en telefon.
Det er greit at telefonselgere kan være plagsomme, men det er en grunn til at man kan kunne reservere seg mot dem da.
Trådstarter ser etter morsomme tips.
"Så jeg lurte på om noen hadde noen morsomme tips til hva man kan si for å ha det litt morsomt/drite dem ut?"

H*n er ikke ute etter moralpreken om at det er stygt å plage telefonselgere..
Personlig bruker jeg ikke gjøre en stor sak av det, sier bare jeg ikke er interessert og legger på. De gangene de ringer hver dag/flere ganger for dag tar jeg av tid for og sette meg ned og være interessert i det de sier helt til de skal ha betalingsinfo and so on, og sier jeg ikke har bruk for det.
Det er da mye morsommere å ha det moro med Nigerianske svindlere!
http://www.side3.no/article3278252.ece
Sist endret av Vod0; 24. oktober 2012 kl. 14:41.
Sitat av Mith Vis innlegg
Den vitsen er så gammal at den ble brukt i Seinfeld midt på nittitallet, noe som i grunn sier sitt om hvor originalt det er å drive gjøn med telefonselgere.
Vis hele sitatet...
Du er sikkert meget morsom å være på fest med!
Jeg fester ikke med shitkids.
Vær høflig, si nei. Be dem ikke kontakte deg igjen. Greit telefonselgere kan være innpåslitne men det er folk det også. Du behandler ikke en selger i en butikk som dritt gjør du? Ingen forskjell.
Når lodd selgere ringer så kan jeg aldri kjøpe lodd av dem for jeg har dessverre cøliaki, utrolig hvor mange som går på den uten å tenke seg om.

Telefon selgere: Opplyser dem bare om hvilket selskap jeg har idag så legger de stort sett på uten at jeg får dratt strikken lengre dessverre.
Jobber som telefonintervjuer på deltid, og ærlig talt det er SVÆRT få som tuller med oss i telefonen.
Her snakker vi...EN av 500.

Det er godt mulig det er flere som kødder/tuller med telefonselgere, men jeg kan ikke se helt hvorfor? Salg over telefon er det faktisk mulig å reservere seg mot, men ikke mot intervju. Sånn sett skulle vi som intervjuer fått en hel del mer dritt et de som er selgere.
Sist endret av Volch0k; 24. oktober 2012 kl. 15:38.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Du er sikkert meget morsom å være på fest med!
Vis hele sitatet...
bedre å være på fest med folk som sier originale ting, enn drar vitser dem har sett på tv, eller lest i pondus..
Sitat av Mith Vis innlegg
Si pent nei takk og registrer deg på https://w2.brreg.no/reservasjon/
Hvem faen er det som har så mye fritid at de gidder kaste bort tiden sin på å "ha det moro" med telefonselgere? De får tross alt betalt for tiden de bruker, det gjør vel ikke du?
Vis hele sitatet...
Noe som er ganske irriterende, er at telefonselgere kan ringe deg selv om du er i brreg, dersom du allerede er kunde. Har selv hatt denne jobben For da kalles det nemlig ikke telefonsalg, men "kundeoppfølging".
Uansett enig i at man ikke bør sløse tiden deres.. ofte studenter som trenger pengene.

Er jo likevel morsomt med noe tull. Eks. folk som vil ha deg med på pyramidespill, der de sier de vil gi deg kona for å få deg med. Eller å snakke med fulle folk kan være interessant..
Sitat av Gig Vis innlegg
bedre å være på fest med folk som sier originale ting, enn drar vitser dem har sett på tv, eller lest i pondus..
Vis hele sitatet...
Enig der. Men det er jo heller ikke alle som har hørt alt av vitser på TV eller i Pondus heller da
Jeg står registrert på min mor, noe som resulterer i:

Meg: Hei
Selger: Hei! Snakker jeg med (mors navn)?
Meg: Du kan jo få gjette..

(er gutt og har en gutt sin stemme)
Sitat av Mith Vis innlegg
Si pent nei takk og registrer deg på https://w2.brreg.no/reservasjon/
Vis hele sitatet...
Noen som har peiling på om dette tiltaket også reserverer meg mot magasiner for kristne (Vårt land osv.) ?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Telefonselgere er faen på jord når man er selvstendig næringsdrivende, ingen reservasjonsrett. De som tar et nei for et nei får et høflig "ha en fin dag", men så har du diverse nettkataloger, tv2 tekst-tv etc. som kan være jævlig irriterende og nekter å gi seg, og som i enkelte tilfeller sender ordrebekreftelse selv om man faktisk har sagt nei. Disse er fritt villt for kødd for min del.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg syntes hele konseptet er utrolig kleint. Hvorfor er det egentlig i større grad godtatt å være frekk mot telefonselgere? Oppfører du deg på samme måte mot selgere på gata?

Har aldri jobbet med salg, men jeg har fått inntrykk av at telefonsalg er slitsomt og krevende.
Vis hele sitatet...
har aldri hatt problemer med å konfrontere folk som skal prakke på meg ting på gata. De er rotter i pene klær og ikke pga yrkesvalget i seg selv, men utførelsen. Når man ser vekk og trekker unna er det et tydelig tegn på at folk er uinteressert men mange gir faan. Men egentlig er det bare å gå videre som om det ikke er en del av virkeligheten... det er ikke så lett det heller, for når du først blir konfrontert, tennes kanskje en gnist av irritasjon og sinne, du har sett situasjonen komme lenge, du prøver å komme unna... men NEIIII... man skvetter og klandrer selgeren for at man har gitt beskjed til kroppen om å produsere masse adrenalin... balanserte mennesker har såpass kontroll over seg selv at de faktisk aldri klandrer andre enn dem selv for eventuelle "ulykkelige" hendelser i livet... selv har jeg en lang vei å gå :-) tror jeg hadde sliti på et marked i marokko liksom, det virker masete ass... det er ganske vanskelig å ha genuin forståelse for andres situasjon, særlig når man selv er i en mindre happy state... tror en som er fornøyd med seg selv og glad i det livet hanhun lever, vil ikke bli like oppskaket og hevngjerrig over slike bagateller... føkk asss.... kanskje vi har avdekket en metode for å kunne diagnostisere asbergers her... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!!!
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Jeg står registrert på min mor, noe som resulterer i:

Meg: Hei
Selger: Hei! Snakker jeg med (mors navn)?
Meg: Du kan jo få gjette..

(er gutt og har en gutt sin stemme)
Vis hele sitatet...
Er ofte veldig vanskelig å høre forskjell på kjønn. Damer i 60-årene som røyker 40 om dagen høres også ut som gutter
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Er ofte veldig vanskelig å høre forskjell på kjønn. Damer i 60-årene som røyker 40 om dagen høres også ut som gutter
Vis hele sitatet...
Får som regel "ah, haha hører jo at du ikke er (mors navn), men er hun i nærheten?" til svar da :P

De er nok bare så vant til å si "Hei! snakker jeg med Ole Roger?", så det går automatisk tenker jeg
Jeg jobbet som telefonselger for noen år siden. Opplevde ikke så veldig ofte at folk prøvde å ha det morsomt med meg, men mange svarer veldig frekt. Men majoriteten er greie folk som svarer neitakk hvis dem ikke er intresserte. Er jo forsovidt ikke noe kul jobb, for hver gang jeg ringte et nytt nummer, så visste jeg jo at vedkomne neppe kom til å like at jeg ringte.
Og det med at telefonselgere får betalt for tia, er ikke nødvendigvis tilfelle. Der jeg jobbet så var det provisjon. Ingen lønnsgaranti what so ever. Så mange selgere kan være ganske pressa noen ganger.
Vi fikk også beskjed om å ringe selv om det var reserverte nummre, selv om det er ulovelig. Så det er ikke nødvendigvis en garanti for å sleppe telefonselgere.

Når det ringer inn ukjente nummer hos meg nå, så gir jeg telefonen til gubben, han liker å tulle med dem. Mens jeg på min side liker ikke å svare telefonen i det hele tatt :P
Pleier som regle ikke å svare. Før så tenkte jeg, jevla tulig og slikt om telefon selgere. Men etter at jeg begynte å jobbe på kundeservice og hadde en dag der jeg satt å høre på salg for å se hvordan de har det. Så har jeg mye mer respekt for dem, da ser du liksom folkene. Er ikke lengre bare en irriterendes stemme :P
Tror nok ikke du blir ringt opp igjen om du gjør sånn her
https://www.youtube.com/watch?v=YvJQxgtJW94
Sitat av Knask Vis innlegg
Noen som har peiling på om dette tiltaket også reserverer meg mot magasiner for kristne (Vårt land osv.) ?
Vis hele sitatet...
Ingenting som stopper de fanatikerne der, har jeg følelsen av. Men om de ringer for å selge deg noe, så skal de jo følge vanlige regler og normer de og.

Som nevnt så reserverer ikke dette mot spørreundersøkelser o.l Vet ikke noe om hvordan "misjonering" eventuelt passer inn i dette..

Menighetsbladet er forøvrig det eneste uadresserte som dumper ned i postkassa mi jevnlig. Har et sånt fint "Nei takk til uadressert reklame" klistremerke der, samt at det nederst på skiltet med navn og adresse står "REKLAME? NEI TAKK!"

Skjønner jo at de som leverer driten ikke leser navneskiltet, men klistremerket er greit synlig, og burde være kjent for de som putter ting i postkasser.

At de bare vil hjelpe meg ut av det hedenske livet jeg lever og vise meg lyset er uinteressant, men det er muligens sånn de tenker (?) De bidrar ihvertfall bare til mer papirsøppel, fysisk spam er siste sort. Lurer på om jeg har for lite å irritere meg over for tiden, eller om andre sliter med dette og (?) Beklager offtopic /rant
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg fester ikke med shitkids.
Vis hele sitatet...
Tro meg du er shitkid. Og OP spør om måter han kan ha det gøy med telefonselgere på. Ikke hva som er etisk riktig å gjøre
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Noen som har peiling på om dette tiltaket også reserverer meg mot magasiner for kristne (Vårt land osv.) ?
Vis hele sitatet...
Mener at religiøse tidsskrifter som krikeblader, menighetsblader og whatever er unntatt dette, du kan lese om det på posten.no mener jeg å huske, men finner ikke direkte link nå
ArbeidsledigProletar
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Tro meg du er shitkid. Og OP spør om måter han kan ha det gøy med telefonselgere på. Ikke hva som er etisk riktig å gjøre
Vis hele sitatet...
Så om jeg da lager en tråd om hvordan jeg skal trakkasere kassadamer så vil du forsvare meg om noen gir meg kritikk for det? Eller er det sånn at telefonselgere da er fritt vilt siden du ikke liker dem?
Inviter de med på en fest hvis du vil more deg med de
Den følelsen når du blir ringt opp og du tror det er en, men det er en annen en. og du tror du vet hvem det er så driter du deg ut å sier noe feil xD
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Den følelsen når du blir ringt opp og du tror det er en, men det er en annen en. og du tror du vet hvem det er så driter du deg ut å sier noe feil xD
Vis hele sitatet...
Jeg jobba som telefonselger da jeg hadde jobb (men det presset ble etterhvert for stort på oss selgere, og jeg ble helt utbrent), og jeg fikk ofte en lignende følelse da jeg satt i time etter time på jobb xD pinlig!
Skjønner ikke greia med denne tråden. Hadde ts likt det om en hel gjeng mennesker gikk inn for å stadig plage deg på din jobb? Kanskje ikke bare deg men slike som deg? Vil ikke kjøpe? Legg på. Er ikke vanskeligere enn det. Ingen grunn til å være drittsekk.
Jeg jobbet som telefonselger i sommer, og kan fortelle er at jobben var et psykisk helvete. Spesielt når du skal prøve å selge abonnement til folk i Oslo-området, folk ble dritsure når man ringte på..

Det at noen prøver å ha det gøy med telefonselgere er bare moro. De selgere og ikke minst de jævla salgsfirmaene kan dra seg dit peppern gror, vi burde hatt masse mer utdritning av telefonselgere, og kanskje spesielt de firmaene som ringer rundt/spammer rundt og irriterer folk.

Media burde ha tatt i langt større grad hvor irriterende disse firmaene og personene er, istedet skriver dem nonstop om Breivik og rabiate muslimer. En annen ting er at burde lovmessig forbudt å spamme/irritere folk, svært rart dette er lov i et land der staten har stor kontroll med mye.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Skjønner ikke greia med denne tråden. Hadde ts likt det om en hel gjeng mennesker gikk inn for å stadig plage deg på din jobb? Kanskje ikke bare deg men slike som deg? Vil ikke kjøpe? Legg på. Er ikke vanskeligere enn det. Ingen grunn til å være drittsekk.
Vis hele sitatet...
Det er heller ingen grunn til å plage folk som ikke ønsker telefonselgere skal plage dem med realtivt dårlige tilbud. ser lengre opp i tråden at telefon selgere lurer seg unna dette ved å kalle det for "oppføling eller intervju med slag"

Det kalles egentlig bare øye for øye tann for tann.

Tilbud finnes nok av på TV, internett, post, mail, stand.
Man møter disse jævlene faen meg over alt der vi normalt sett har vår egen buisenss. Det kalles SPAM der de vet at det finnes noen idioter (nigeriasvindlere) som tror på alt det andre sier. utnytter andre sin svakhet ved lureri.
Sist endret av Alden; 27. oktober 2012 kl. 23:46.
Tror det var i pondus jeg leste en stripe om en som fikk telefon fra selger og gikk på dass og lagde presselyder og slapp vått papir ned i dassen.



Sitat av Mith Vis innlegg
Si pent nei takk og registrer deg på https://w2.brreg.no/reservasjon/
Vis hele sitatet...
Jeg reserverte meg for mangen år siden, men at adressert reklame også inngikk hadde jeg helt glemt. Nå vet jeg hvor diverse har tatt veien.

Sitat av Mith Vis innlegg
Hvem faen er det som har så mye fritid at de gidder kaste bort tiden sin på å "ha det moro" med telefonselgere? De får tross alt betalt for tiden de bruker, det gjør vel ikke du?
Vis hele sitatet...
Legitimt nok å bruke litt av sin tid om man får igjen en god latter?
Sist endret av Naturgrønn; 27. oktober 2012 kl. 23:54.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg

Legitimt nok å bruke litt av sin tid om man får igjen en god latter?
Vis hele sitatet...
Jeg kunne godt ha sparka deg i trynet og ledd av smerten din. "Legitimt nok å bruke litt av sin tid om man får igjen en god latter".

Du er et søppelmenneske av dimensjoner.

Eller kanskje du er for dum til å forstå at når du plager andre mennesker så forvolder du de smerte, enten mental eller fysisk, er egentlig ett fett.

Om det siste er tilfelle tar jeg det tilbake, da jeg ikke dømmer hjernedøde mennesker, de kan jo ikke noe for at de er så dumme som de er.
Hvorfor framstiller folk det slik at telefonselgere VELGER hva de skal selge eller hvordan de framstiller produktet? Ja, til en viss grad har de styring over dette ved å velge jobben og ordvalgene sine, men det ligger noen retningslinjer i bunn her som skal følges, og at arbeidsgiver velger å utføre oppdrag for en kunde er jo virkelig ikke selgerens feil. Om en kødd i kassa på Rema hadde vært den frekkeste faen i verden kunne man begynt å snakke om å trakassere og ødelegge jobbdagen hans, men når man bare følger jobbens retningslinjer blir dette for dumt...
Schadenfreude er vel og bra, men renspikket, barnslig faenskap burde folk flest være i stand til å holde seg for gode til.

Mtp at man kan bli kvitt tlfselgere på noen minutter, maks, blir det å bruke ubegrunnet mye tid for å lage faen for en kar som du bare er et navn på ei liste for, for at du skal føle deg litt bedre i den bedritne hverdagen din der du må ødelegge dagen til andre for å føle deg bedre rett og slett patetisk.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av PairADice Vis innlegg
Hvorfor framstiller folk det slik at telefonselgere VELGER hva de skal selge eller hvordan de framstiller produktet? Ja, til en viss grad har de styring over dette ved å velge jobben og ordvalgene sine, men det ligger noen retningslinjer i bunn her som skal følges, og at arbeidsgiver velger å utføre oppdrag for en kunde er jo virkelig ikke selgerens feil. Om en kødd i kassa på Rema hadde vært den frekkeste faen i verden kunne man begynt å snakke om å trakassere og ødelegge jobbdagen hans, men når man bare følger jobbens retningslinjer blir dette for dumt...
Schadenfreude er vel og bra, men renspikket, barnslig faenskap burde folk flest være i stand til å holde seg for gode til.

Mtp at man kan bli kvitt tlfselgere på noen minutter, maks, blir det å bruke ubegrunnet mye tid for å lage faen for en kar som du bare er et navn på ei liste for, for at du skal føle deg litt bedre i den bedritne hverdagen din der du må ødelegge dagen til andre for å føle deg bedre rett og slett patetisk.
Vis hele sitatet...
Nå handler jo jobben som en telfonselger om å faktisk overbevise en kunde han bør betale for ett produkt. Dette innebærer at man skal påvirke en kunde sin mening om ett produkt. Det er en unaturlig handlig fra begge parter å oppleve. Selgeren skal ikke selge noe som han personlig mener er ett godt kjøp, men noe som retninglinjene til jobben krever. Samtdig så vil kunde oppleve at selger prøver å komme inn hans persolige tankegang om dette. Pluss at det er 2 vilt fremmende personer som har denne dialogen. Selvfølgelig vil en kunde oppleve ett misnøye med dette og vil kanskje gjøre noe tilbake.
Men som det står lengre opp av de som har jobbet med dette, så er det ikke mange som opplever dette heller. de fleste takker nei og legger på.
Det kommer nok av at de fleste vil bare komme seg ut av sitiuasjone på best mulig måte uten å lage mer ut av det. Men leppa går nok for de fleste at dette var nok en jævla telfonselger. folk flest hater det uansett. Det er noe som en telfonselger selvfølgelig må ta til seg når den personen ringer til andre mennesker for å selge bedritens produkt.
Jeg mener at såpass bør de tåle uten å grine over sure svar når de ringer.
Når de spør etter en person så bare svarer du "Nei han er død han" også legger du på.
Sist endret av kullon; 28. oktober 2012 kl. 02:05.