Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2313
Halla jeg har en kompis med mellom 14.000 til 16.000 kroner han skal bruke på en PC kunne dere satt en sammen til han han er veldig glad i FPS spille osv. hvis det hjelper :P Han har tenkt til å spille litt mer krevende spill fremover hadde vært fint om dere kunne satt sammen en PC på komplett fordi dere gutta er de beste håper dere har tid til å lese dette innlegget
Sist endret av kingvvk; 14. august 2012 kl. 22:17.
Det kommer 100 slike tråden hver uke. Hva med å faktisk sjekke litt selv ?
Finner dere ikke noe her så tror jeg ingen kan hjelpe dere.
Trådstarter
4 0
joa men vi vet ikke :P vi har sjekket på denne http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10580 er dette brukbart? noe dere ville ha endret på?
Hvorfor er det alltid en eller annen "kompis" som skal ha ny PC. Hvorfor kan ikke folk begynne å spørre selv?
Trådstarter
4 0
vet ikke om denne siden... og han orket ikke registrere :P i donno men sjekk plz
Nei den pc'n er ikke bra (FOR PRISEN) Til gaming.
Anbefaler deg å be kompisen din lese seg litt opp på hardware her på forumet og andre steder før han ber deg bare slenge opp et slikt innlegg på forumet. Selvfølgelig er det mange som vil hjelpe, men det føles mye tryggere å kjøpe PC når man har litt kunnskap på forhånd.
Vil anbefale deg/kompisen din å vurdere å bygge selv. Det gir mye mer valgfrihet, er billigere og i tillegg veldig lærerikt og gøy.
*insert tittel her*
Sitat av t_ben Vis innlegg
Det kommer 100 slike tråden hver uke. Hva med å faktisk sjekke litt selv ?
Finner dere ikke noe her så tror jeg ingen kan hjelpe dere.
Vis hele sitatet...
Det er umulig å gjøre noe selv, det må du da skjønne!
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av kingvvk Vis innlegg
vet ikke om denne siden... og han orket ikke registrere :P i donno men sjekk plz
Vis hele sitatet...
Det var jo motiverene for oss som leser dette. Btw jeg orker ikke hjelpe en som ikke orker å bry seg litt mer om hva vi mener han skal kjøpe.
Sist endret av Alden; 15. august 2012 kl. 00:28.
Hvis kompisen din kun skal ha PC er dette oppsettet fint, 11,1k.

Hvis kompisen din skal ha med skjerm er dette oppsettet fint, 13,7k.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Blir utdatert hele tiden.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Hoat Vis innlegg
Hvis kompisen din kun skal ha PC er dette oppsettet fint, 11,1k.

Hvis kompisen din skal ha med skjerm er dette oppsettet fint, 13,7k.
Vis hele sitatet...
Støtter disse listene 100%

Spesielt skjermen, den er elskbar!

Når du går til 120hz , går du aldri tilbake...

Kjører så og si identisk oppsett ATM, og fungerer 100% tilfredstillende.

Gaming er virkelig en fryd!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Blir utdatert hele tiden.
Vis hele sitatet...
Jupp, kommer nye GPUer ca. en gang i uken.
Sitat av Hoat Vis innlegg
Hvis kompisen din kun skal ha PC er dette oppsettet fint, 11,1k.

Hvis kompisen din skal ha med skjerm er dette oppsettet fint, 13,7k.
Vis hele sitatet...
Burde vel legge til windows og optisk drev, med tanke på at han som skal ha pcen ikke bryr seg nok om å lage account her så tviler jeg på at han kommer til å gidde å bruke linux
Sitat av Hoat Vis innlegg
Hvis kompisen din kun skal ha PC er dette oppsettet fint, 11,1k.

Hvis kompisen din skal ha med skjerm er dette oppsettet fint, 13,7k.
Vis hele sitatet...
Ser ut som det mangler PSU? Så nettopp at XFX XXX ble tatt av dustin. Kanskje det er derfor...
Sist endret av Y3ss; 15. august 2012 kl. 11:25.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av kingvvk Vis innlegg
joa men vi vet ikke :P vi har sjekket på denne http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10580 er dette brukbart? noe dere ville ha endret på?
Vis hele sitatet...
Jeg kan sette opp en maskin med lik ytelse for 13-14k også kan jeg heller drite på en tallerken og selge dere den i tillegg for 2 k. Aldri kjøp de ferdig oppsatte komplett-maskinene. Det er alltid et eller annet ved de som gjør at det ikke lønner seg.
Kjøp en for 10k på finn.no og så oppgraderer du det som ikke er helt topp med de resterende 4k-6k. Da vil du få en mye bedre enn om du noensinne kjøper alt nytt. Folk selger tross alt gaming PC'er som er bygget i både i fjor og i år, så de er neppe veldig utdaterte.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Kjøp en for 10k på finn.no og så oppgraderer du det som ikke er helt topp med de resterende 4k-6k. Da vil du få en mye bedre enn om du noensinne kjøper alt nytt. Folk selger tross alt gaming PC'er som er bygget i både i fjor og i år, så de er neppe veldig utdaterte.
Vis hele sitatet...
for en overpriset penge...
..en kompis skal ha pc... er han litt tilbakestående eller har noen handikapp vi må ta hensyn til, siden han ikke klarer å spørre selv
:_?
Hvor er utfordringen til IT folka?
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Kjøp en for 10k på finn.no og så oppgraderer du det som ikke er helt topp med de resterende 4k-6k. Da vil du få en mye bedre enn om du noensinne kjøper alt nytt. Folk selger tross alt gaming PC'er som er bygget i både i fjor og i år, så de er neppe veldig utdaterte.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan syn du har på PCer, men jeg ser ihvertfall på det som en forbruksvare. Blir derfor aldri og kjøpe brukt PC, + det er mere stress en og bygge selv og vite at dette er up to date og helt nytt.

Ble forferdelig offtopic dette, men får så være.
Prøvde noe av det jeg fikk til. Burde vel passe godt til din kompis sitt bruk.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-1EAD31947A05

Kom gjerne med tilbakemeldinger.

Edit, tror ikke jeg mangler noe?
Forskjellig socket på HK og CPU og overkill PSU!!
Høy RAM som ikke passer til svære Noctua kjølere (noe du ikke har med).

Kabinettet er stort, dyrt, ikke lydisolert og egner seg ikke til luftkjøling.
Hva har jeg bygd da? haha, er litt ny i dette.

Setter også pris på tips om hva jeg kan gjøre bedre neste gang. Men så den pcen vil ikke funke? Og passer ikke sammen?
Sitat av Redmix Vis innlegg
Hva har jeg bygd da? haha, er litt ny i dette.

Setter også pris på tips om hva jeg kan gjøre bedre neste gang. Men så den pcen vil ikke funke? Og passer ikke sammen?
Vis hele sitatet...
HK har 2011 socket og cpu har 1155 socket. Velg et Hk med 1155 socket og det vil fungere :P

Og 1200w psu er nok til å drive både pc'n din og microen. 600w er nok til ditt setup :P
Sist endret av Commentaryking; 16. august 2012 kl. 12:02.