Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2803
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.tv2.no/nyheter/14319027/

Har noen opplevd at politiet har vært inne i leiligheten din uten at de har sagt ifra. Altså ikke sånn vanlig husransakelse, men skjult liksom?

Eller at sivilt politi krasjer med vilje inn i mistenkte bil for å legge klær i bilen hans (?? Eller hva det var?)
Tom Hagen har ifølge VG opplevd at politiet har tatt seg skjult inn i boligen for å montere overvåkningsutstyr. Med tillatelse selvfølgelig. Det er nok ikke en unik hendelse.

At politiet er noen utspekulerte taskenspillere tviler jeg ikke på. At de skal ha satt i gang noe ala Truman show for at en dømt blotter/trusetyv skulle få enda flere dameklær i hus, for dermed å ha "sterkere" bevis i en drapsetterforskning? I så fall håper jeg operasjonslederen får jobb hos CIA.
Sist endret av supercali; 30. oktober 2021 kl. 13:06.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.tv2.no/nyheter/14319027/

Har noen opplevd at politiet har vært inne i leiligheten din uten at de har sagt ifra. Altså ikke sånn vanlig husransakelse, men skjult liksom?

Eller at sivilt politi krasjer med vilje inn i mistenkte bil for å legge klær i bilen hans (?? Eller hva det var?)
Vis hele sitatet...
I leiligheten min en gang. Først tok dem strømmen , vet ikke hvordan da sikringsskapet er inne i leiligheten og strømmen forsvant før dem gikk inn. Dem hadde også åpna stikkontakten min i veggen uten at jeg vet grunnlaget for det , ikke rørt datautstyr rart nok, selv om dette var kryptert . Dem visste heller ikke om kamera som gikk på 4G og batteri som lå skjult inni et bilde veggen .

Jeg turte aldri kontakte advokat eller politiet og spør hvorfor , fikk heller aldri beskjed etterpå . Men fikk et brev fra Skatteetaten at jeg hadde vært under etterforskning for grov skatteunndragelse og i papirene fremkom det jeg var mistenkt for at pengene stammet fra narkotika omsetning på mørkenettet . Snakk om millioner men alt ble avsluttet da dem fant ut det var poker og skatteforholdet var foreldet. Dem nevnte aldri telefon avlytting eller hemmelig ransaking tho, selv om jeg vet begge var aktuelle .
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det har jeg. Hva lurer du på?

Sitat av supercali Vis innlegg
At de skal ha satt i gang noe ala Truman show for at en dømt blotter/trusetyv skulle få enda flere dameklær i hus, for dermed å ha "sterkere" bevis i en drapsetterforskning? I så fall håper jeg operasjonslederen får jobb hos CIA.
Vis hele sitatet...
De jobber på den måten. Opplevd det selv og du kan se andre saker i media enn denne f eks dama som var mistenkt for drap på to menn med mange års mellomrom, da dukka en politidame opp i den skjulte etterforskningen og ble venninne med mistenkte i flere år bare for å få informasjon ut av henne. Mistenkte ble til slutt dømt pga ting hun hadde sagt til det hun trodde var venninna...
I Tengs saken handla det ikke om en bare en trusetyv men en mistenkt for drap som hadde lang historie med anmeldelser og dokumentert mønster med truende og seksuelt trakasserende adferd mot damer og en profil som tydet på at han var besatt av dette her og kunne være skyldig i drap.
I min sak handla det ikke om drap men om andre ting med 10års strafferamme.
Det fremstår som om historien med damene på parkeringsplassen var en forklaring på hvorfor han hadde noen kasser med dameklær hjemme hos seg.

Ja, jeg vet at det er snakk om personen som sitter i varetekt for drapet på Birgitte Tengs. Jeg ser bare ikke hvordan en sånn plan kan bidra i drapsetterforskningen.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av supercali Vis innlegg
Det fremstår som om historien med damene på parkeringsplassen var en forklaring på hvorfor han hadde noen kasser med dameklær hjemme hos seg.

Ja, jeg vet at det er snakk om personen som sitter i varetekt for drapet på Birgitte Tengs. Jeg ser bare ikke hvordan en sånn plan kan bidra i drapsetterforskningen.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke sånn saken er. Mistenkte ble "kræsjet i" av en fremmed bil på en tom og oversiktlig parkeringsplass hva er oddsen for det lixom, og damene som kjørte denne bilen begynte å si til mistenkte at de var på vei et sted for å selge noen kasser med dameklær hva er oddsen for det når han har fetisj for det. I en etterforskning gir det mening å trigge kontakt med mistenkte for å se hvordan han reagerte på at de hadde bilen full av dameklær, ville han spørre om å få kjøpe de? Forfølge damene? Oppsøke den kvinnelige føreren av bilen i ettertid fordi han ble tent av å fantasere om henne og dameklærne? Hvis han var under overvåkning ville politiet sett om han f ex hadde kjørt forbi huset hennes osv tiden etterpå.
Damene ville ha mer kontakt med mistenkte og gå på café, ikke normalt når man kræsjer i noen, og de insisterte på at han passet på bilnøkkelen deres ikke vanlig å gi bilnøkkelen til en fremmed de nettopp har møtt. Hadde de tatt han i å stjele noen av plaggene da eller oppsøke de truende og seksuelt trakassere de i ettertid så hadde politiet fått fler bevis på at han fortsatt hadde det mønsteret han var dømt for tilbake i tid og fått sterkere mistankegrunnlag.

De orkestrerer sånne "tilfeldige" situasjoner for å komme inn på mistenkte. Jeg vet ikke hvor mye de jobber sånn men de gjør det hvertfall.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det har jeg. Hva lurer du på?



mme.
Vis hele sitatet...

Lurte på hvordan fikk du vite om at de hadde drevet med skjult etterforskning eller vært i huset ditt?

Og vet du hva slags ting de gjorde i huset ditt? Rørte de noe? Satte de noe kamerearer eller avlytting i huset? Hvor isåfall?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I leiligheten min en gang. Først tok dem strømmen , vet ikke hvordan da sikringsskapet er inne i leiligheten og strømmen forsvant før dem gikk inn. Dem hadde også åpna stikkontakten min i veggen uten at jeg vet grunnlaget for det , ikke rørt datautstyr rart nok, selv om dette var kryptert . Dem visste heller ikke om kamera som gikk på 4G og batteri som lå skjult inni et bilde veggen .

Jeg turte aldri kontakte advokat eller politiet og spør hvorfor , fikk heller aldri beskjed etterpå . Men fikk et brev fra Skatteetaten at jeg hadde vært under etterforskning for grov skatteunndragelse og i papirene fremkom det jeg var mistenkt for at pengene stammet fra narkotika omsetning på mørkenettet . Snakk om millioner men alt ble avsluttet da dem fant ut det var poker og skatteforholdet var foreldet. Dem nevnte aldri telefon avlytting eller hemmelig ransaking tho, selv om jeg vet begge var aktuelle .
Vis hele sitatet...

Hvordan visste de at du skulle være borte akkurat da?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan visste de at du skulle være borte akkurat da?
Vis hele sitatet...
Kanskje dem spora telefon? Eller kanskje dem har aktiv spanning på personen og følger med deg hele tiden når du er ute og rapporterer aktivt med dem som ransaker om hvor langt unna du befinner deg . Dem gjør aldri ransaking med mindre du er under oppsyn ute og langt nok unna leiligheten . I tillegg har dem samla mye info på forhånd før ransaking om eventuelt andre som kan komme/ er der . Disse folkene vet hva dem driver med. Men dreit seg loddrett ut på kamera
Med skjult etterforskning kan de gjøre det aller meste.

De kan spane på deg, de kan sette på sporing på bilen din, sette opp skjult overvåkning innendørs, osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I leiligheten min en gang. Først tok dem strømmen , vet ikke hvordan da sikringsskapet er inne i leiligheten og strømmen forsvant før dem gikk inn. Dem hadde også åpna stikkontakten min i veggen uten at jeg vet grunnlaget for det , ikke rørt datautstyr rart nok
Vis hele sitatet...

Så.... huseieren slapp inn en elektriker for å skifte en kontakt?