Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 770
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kort om meg; røyka cannabis av og (mest) på i omtrent femten år. Tar psykedelika maks et par ganger i året, samme med Subutex.

Med cannabis kan jeg ha en pause på et halvår-år. Første kvelden med røykings da er gøy, men dagen etter er det som jeg hadde kjederøykt halvåret i forveien. Mao. er det som vanlig, det funker fint, men uten de typiske latteranfallene og svevende ideér.

Første gangen jeg prøvde sub spøy jeg av 0,5-1 mg, var påvirket i tre døgn og hadde små pupiller i fem. Ett år passerer, og jeg får ingen funk av samme dose. Måtte opp i 4 mg for å få godfølelsen. Det går et drøyt halvår og jeg inntar 4 mg igjen. Denne gangen forsvinner funken gradvis utover kvelden, så jeg snorter de siste 4 milligrammene. Fin form, men den forsvinner ila. ettermiddagen etter. Ett og et halvt år går og da må jeg innta en hel pille utover kvelden for å opprettholde formen.

Skyldes dette at kroppen/hjernen «husker» rusen? Noen med lignende erfaringer?
Ja dette stemmer, har hatt samme erfaring med både cannabis og alkohol. Man blir vandt til rusen, det fleste gikk jo på fjortisfylla første gangen pga de ikke ante hva som skjedde. Etterhvert lærer man seg å kontrollere seg selv, og opplever å være mindre ruset.

Jeg kan gjøre som du sier, ta en god pause fra hasj, også røyke igjen og bli ballefjern og mongo, men etter noen dager er jeg tilbake til der jeg var..
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja samme skjer med meg mæ å cannabis. Litt kjedelig men e litt hjelpsom når man bi stoppa av poltiet å man klar å hold sæ rolig å normal
Det er nok både en psykisk og fysisk toleranse som kommer av til dels det flere har nevnt her; mennesket er et vanedyr og man blir også vant til rusen. Man vet også at det skjer fysiske endringer i hvordan stoffene tas opp i kroppen, når de inntas over lengre tid. Mange faktorer som spiller inn her
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du har røyka i 15 år trenger du lengre enn 6-12mnd fri fra cannabis iallfall. Om jeg holder meg 2 uker eller 6 mnd borte fra cannabis så merker jeg like stor forskjell, men 4-5 år så kunne jeg røyke endel før toleransen kom igjen.