Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5343
Var i fengsel en måned for første og forhåpentligvis siste gang tilbake i April. Da jeg endelig kom ut, så gikk jeg til politistasjonen å hentet mobilen min.

Ser egentlig ingen grunn til at politiet skulle ville sløse ressurser på meg når det er faktiske kriminelle der ute, så har hverken trodd det eller brydd meg egentlig. Heller ikke fått noen av de andre "faresignalene" som bakgrunnstøy under telefon, batteri som brennet ut kjapt, SMS med rare tegn etc.

Det som er så jævla merkelig though. Er hvordan jeg hver gang skal bestille mat på apper som foodora, justeat osv. Så vises posisjonen min andre steder enn der jeg faktisk er.

Nyeste var vel Storgata 30 eller noe. Kanskje en helsikens tilfeldighet, men har sjekket firmaer og personer der som det vises hvor jeg liksom er. Og på samtlige så langt med et eneste unntak, er det enten en advokat eller et advokatfirma på adressen som vises som hvor jeg er.

Makes no sense for advokater selv driver jo ikke med overvåkning, det er jo politiet sin jobb.

Vet ikke jeg altså. Mulig at politiet driver med ulovlig overvåkning eller har jeg bare litt god gammeldags paranoia her?
Hvis jeg forstår deg rett er altså problemet ditt at Android har skrudd av muligheten for noen apper til å overvåke deg?
Sitat av Båbb Vis innlegg
Hvis jeg forstår deg rett er altså problemet ditt at Android har skrudd av muligheten for noen apper til å overvåke deg?
Vis hele sitatet...
Hvis posisjons bruken til f.eks. foodora appen var avskrudd så ville den vil ikke vist posisjon i det hele tatt?
Høres jo ut som tilfellet her er at den viser feil posisjon.

On a side note så viser google posisjonen min med +- en mil feilmargin, men det
er vel beregnet fra ip ikke gps.
En av de nye greiene i Android er at apper som ikke er i bruk mister rettigheter. Hvis appen ikke får bruke GPS blir den unøyaktig. Sitter du en måned i fengsel er det akkurat nok tid...
Det er ikke uvanlig at div apper viser meg på feil posisjon. Det retter seg opp når jeg starter GPSen. Har aldri hatt feil på GPS-baserte apper. (Men kanskje noen andre av dere har opplevd det også?)
Ah takker, så sikkert nada da. Bare veldig weird at den viser meg på tilfeldige random steder. Er ikke fra Oslo en gang og sist gang jeg skulle bestille mat nå insisterte appen på at jeg var på østlandet :P
Blir du overvåka av politiet er det ingen tegn på det. Teknologien har kommet mange hakk lengre enn den gang for 20 år sida hvor ekko og bakgrunnsstøy på linja i enkelte kunne være en indikasjon.
New generation
colakork's Avatar
Samme skjer her på Android. Halv km feil ca.

Hvem vet hva det er tho hehe.
Skjer her og hvis jeg ikke aktivt har brukt gps påslått men bare bruker den litt her og der.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Var i fengsel en måned for første og forhåpentligvis siste gang tilbake i April. Da jeg endelig kom ut, så gikk jeg til politistasjonen å hentet mobilen min.

Ser egentlig ingen grunn til at politiet skulle ville sløse ressurser på meg når det er faktiske kriminelle der ute, så har hverken trodd det eller brydd meg egentlig. Heller ikke fått noen av de andre "faresignalene" som bakgrunnstøy under telefon, batteri som brennet ut kjapt, SMS med rare tegn etc.

Det som er så jævla merkelig though. Er hvordan jeg hver gang skal bestille mat på apper som foodora, justeat osv. Så vises posisjonen min andre steder enn der jeg faktisk er.

Nyeste var vel Storgata 30 eller noe. Kanskje en helsikens tilfeldighet, men har sjekket firmaer og personer der som det vises hvor jeg liksom er. Og på samtlige så langt med et eneste unntak, er det enten en advokat eller et advokatfirma på adressen som vises som hvor jeg er.

Makes no sense for advokater selv driver jo ikke med overvåkning, det er jo politiet sin jobb.

Vet ikke jeg altså. Mulig at politiet driver med ulovlig overvåkning eller har jeg bare litt god gammeldags paranoia her?
Vis hele sitatet...

Det du beskriver har ingenting med overvåkning og gjøre . Enten så innhenter den postkode fra IP Whois eller så er GPS-en på bærtur . Dersom du mistenker trojan eller annet på mobilen din kan du sette opp egen vpn / wifi hotspot og logge all utgående trafikk. Da vil du fort finne ut om trafikken sendes til politiet eller andre .
Sist endret av Moneyking; 11. oktober 2021 kl. 02:08.