Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4249
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kjøpt veldig god amf fra dw som har ca 70% styrkegrad. Jeg har aldri tatt amf før, men tror jeg kanskje har en viss toleranse for dette da jeg ofte bruker en PWO med DMAA i.

Uansett så ønsker jeg kun å bruke dette for å prestere bedre på skolen. Ikke for rus. Hva slags dose anbefaler dere for å gi meg motivasjon og energi nok til å lese i timesvis, men uten at jeg blir for speeda da? Sniffe eller oralt? Veier nesten 80kg
Hvertfall ikke mer enn 0.1 per drop. Anbefaler drop fremfor sniffing. Effekten blir jevnere og mer langvarig, dessuten er det lettere å "skli ut" med sniffing. Vær forsiktig! Du beveger deg nedover en jævlig smal sti.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett deg ned med en gang etter inntatt dose og studere. Ikke vent på effekten. Venter du er det lett at du blir distrahert og bruker tiden på noe helt annet. Og Amf gir ikke motivasjon, bare energi og oppheng til å gjøre noe lengre enn du ville gjort uten det. Har du ikke motivasjon uten amf, så vil du ikke få det av amf. Men er du motivert kan det gi deg en ekstra boost, men vær forsikt er lett å like boosten.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har adhd og kan begynne på medisiner men da vil de at jeg skal bruke de daglig. Jeg føler jeg trenger hjelp av medisiner 2 til 3 dager per uke for å få til strukturert øving på vokal og instrumenter. Går greit stort sett hjemme men når jeg øver sammen med andre så blir det fort for mye adhd støy i hodet og jeg mister fokus. Har vurdert amf i små doser de dagene. Må adhd medisiner taes hver dag? Vil sliten dose amf noen få dager i uken kunne fungere uten for stor risiko? Er ikke på jakt etter rus kun fokus slik at jeg er konsentrert og kan prestere bedre sammen med andre.
Er vell uansett bedre å ta amf fra apotek en gateamf? Uansett om det tas hver dag eller 2-3 dager i uka.
20-30mg på morgenen burde holde hvis du har 70% renhetsgrad.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Superspurv Vis innlegg
20-30mg på morgenen burde holde hvis du har 70% renhetsgrad.
Vis hele sitatet...
Ettersom startdose ved behandling med attentin er på 5mg, burde vel ca 7.15 mg være tilstrekkelig som et utgangspunkt. Virker drøyt å anbefale en førstegangsbruker som planlegger å studere å starte med slike mengder.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er på kanten egentlig, vi er ikke særlig glade i tråder som handler om "behandling" eller "kurer": Ingen her er utdannet i medisin og det du får her er svar basert på egen erfaring som kan være totalt irrelevant for din sak.
Det er ingen standard, folk bruker stoffer mye forskjellig så doseringsanbefalingene du får her ville jeg tatt med en stor klype salt. Men jeg annerkjenner at tråden kan ha noe verdi ved at folk får utveklset erfaringer med amfetamin som prestasjonsfremmenmde middel.

Tråden får stå under tvil, sklir den ut i at folk leker doktor så ryker tråden.
Sist endret av Dodecha; 15. september 2021 kl. 13:34.
0.1 i drop med tilsynelatende 70% renhet og tildels lav alder er høl i hue. Selv jeg som tar hver morgen i 2 år er aldri over 60 mg
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har adhd og kan begynne på medisiner men da vil de at jeg skal bruke de daglig. Jeg føler jeg trenger hjelp av medisiner 2 til 3 dager per uke for å få til strukturert øving på vokal og instrumenter. Går greit stort sett hjemme men når jeg øver sammen med andre så blir det fort for mye adhd støy i hodet og jeg mister fokus. Har vurdert amf i små doser de dagene. Må adhd medisiner taes hver dag? Vil sliten dose amf noen få dager i uken kunne fungere uten for stor risiko? Er ikke på jakt etter rus kun fokus slik at jeg er konsentrert og kan prestere bedre sammen med andre.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke ta medisinen hver dag, selv om de mener at du skal gjøre det. I Norge menes det at man trenger en jevn konsentrasjon i blodet for å få best effekt, men mange andre steder i verden anbefales det å ta pause fra medisinene i helger og ferier osv, så du utsetter deg ikke for noen farer ved å ikke ta den hver dag, bortsett fra bivirkninger hvis du er uforsiktig og tar en alt for høy dose uten toleranse. Bare jatt med i opptrappingsfasen, når du er ferdig og har landet på en dose som du synes er grei og har avsluttet hele greia og får resepten fra fastlegen og er en fri mann, bare trapp ned relativt fort. Deretter kan du ta så ofte eller sjeldent du vil.

Hvis du faktisk har ADHD så vil jeg anbefale å skaffe deg medisinene, uansett om du kommer til å bruke det eller ikke. Det er et verdifullt hjelpemiddel å ha tilgang til. Hvis det er slik at du er på et urinprøve-opplegg for å få medisinene så må du jatte med i 3 måneder siden de sjekker at du har en jevn konsentrasjon med medisinen i blodet (eller de skal hvertfall gjøre det).

Amfetamin (racemisk amfetaminsulfat) fra gata, uansett hvor rent det er, er ikke like gunstig for å behandle ADHD-symptomer som medisinene. Jeg vil anbefale å skaffe Aduvanz (dexamf) da de fleste jeg har pratet med foretrekker denne medisinen. Jeg var i lang tid en motstander av medisinering siden jeg, som mange andre, var utrolig misfornøyd med Ritalin, men dette endret seg etter å prøve Aduvanz. Lykke til!
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du trenger ikke ta medisinen hver dag, selv om de mener at du skal gjøre det. I Norge menes det at man trenger en jevn konsentrasjon i blodet for å få best effekt, men mange andre steder i verden anbefales det å ta pause fra medisinene i helger og ferier osv, så du utsetter deg ikke for noen farer ved å ikke ta den hver dag, bortsett fra bivirkninger hvis du er uforsiktig og tar en alt for høy dose uten toleranse. Bare jatt med i opptrappingsfasen, når du er ferdig og har landet på en dose som du synes er grei og har avsluttet hele greia og får resepten fra fastlegen og er en fri mann, bare trapp ned relativt fort. Deretter kan du ta så ofte eller sjeldent du vil.

Hvis du faktisk har ADHD så vil jeg anbefale å skaffe deg medisinene, uansett om du kommer til å bruke det eller ikke. Det er et verdifullt hjelpemiddel å ha tilgang til. Hvis det er slik at du er på et urinprøve-opplegg for å få medisinene så må du jatte med i 3 måneder siden de sjekker at du har en jevn konsentrasjon med medisinen i blodet (eller de skal hvertfall gjøre det).

Amfetamin (racemisk amfetaminsulfat) fra gata, uansett hvor rent det er, er ikke like gunstig for å behandle ADHD-symptomer som medisinene. Jeg vil anbefale å skaffe Aduvanz (dexamf) da de fleste jeg har pratet med foretrekker denne medisinen. Jeg var i lang tid en motstander av medisinering siden jeg, som mange andre, var utrolig misfornøyd med Ritalin, men dette endret seg etter å prøve Aduvanz. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Aduvanz er de avlange rosa? Fikk en håndfull av de av en bekjent rett etter utredning. Husker ikke styrken. Den varte veldig lenge og alt var fint og ga ro og konsentrasjon kanskje i over 12 timer. Det jeg ikke likte var at jeg ble litt vill i kroppen på en måte. En dag så syklet jeg hjemover men valgte en kjempelang omvei tross mye vind. Merket ikke at jeg ble sliten. Før dagen etter, da skulle jeg ikke ta ny dose. Den dagen var alt som vanlig, glemsk, lav fokus, lett distrahert. Bare at jeg også var veldig sliten. Selv om jeg sovnet når straks jeg la meg kvelden før. Sliten på den måten var ubehagelig og det var tungt å komme gjennom dagen. Etter det har jeg ikke rørt adhd medisiner.

Flere jeg kjenner anbefalte da amf i små doser. De sier det hjelper som faen på adhd uten å føle seg tung og sliten. Vet ikke hva som er rett eller galt? Jeg merker jeg trenger hjelp for alle adhd greiene men ønsker ikke å kjenne på det samme som når jeg testet. Kjekt å vite at jeg ikke må ta adhd medisin hver dag. Vil ikke slite ut hjertet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har adhd og kan begynne på medisiner men da vil de at jeg skal bruke de daglig. Jeg føler jeg trenger hjelp av medisiner 2 til 3 dager per uke for å få til strukturert øving på vokal og instrumenter. Går greit stort sett hjemme men når jeg øver sammen med andre så blir det fort for mye adhd støy i hodet og jeg mister fokus. Har vurdert amf i små doser de dagene. Må adhd medisiner taes hver dag? Vil sliten dose amf noen få dager i uken kunne fungere uten for stor risiko? Er ikke på jakt etter rus kun fokus slik at jeg er konsentrert og kan prestere bedre sammen med andre.
Vis hele sitatet...

Jeg går på Aduvanz pga ADHD og min psykiater sa det var lurt å ikke ta de når jeg ikke trenger de (typ helger) for da opprettholder man toleranse osv.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Ettersom startdose ved behandling med attentin er på 5mg, burde vel ca 7.15 mg være tilstrekkelig som et utgangspunkt. Virker drøyt å anbefale en førstegangsbruker som planlegger å studere å starte med slike mengder.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt sammenlikningen din, men jeg prøver. Er det startdosen på attentin som er selve definisjonen på stimulanter?

Det jeg ser jeg glemte å nevne begrunnelsen for dosen min. 70mg elvanse(lisdeksamfetamin) tilsvarer 20mg deksamfetamin. 70mg elvanse tror jeg ikke er en veldig stor dose for en som allerede misbruker pwo med dmaa. 70% av 20mg =14mg.
70% av 30mg=21mg.

Så hvis ts får i seg 15-20mg deksamfetamin så er han nok klar til å studere i 8 timer.
Sist endret av Superspurv; 15. september 2021 kl. 18:05.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Superspurv: Jeg er usikker på hva du mener når du spør om startdosen på attentin er "selve definisjonen på stimulanter", men attentin er ren deksamfetamin. Altså ingen omregning mhp hva leveren klarer å omdanne per tidsenhet. Merk også at startdose ikke betyr "terskel for effekt". Man kan for den saks skyld helt fint ha god effekt av 1/4 av startdosen!
Jeg synes det er best å ikke skulle prøve å ta hensyn til erfaring med andre stimulanter, uansett om det er DMAA, kokain, nikotin eller kaffe, i spørsmålet om førstegangsbruk av en annen substans.

Jeg mistenker trådstarter vil bli ganske ruset av den dosen. Da spørs det om vedkommende klarer å studere noe som helst, eller en gang klarer å sovne i tide til å studere noe neste dag også.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Superspurv: Jeg er usikker på hva du mener når du spør om startdosen på attentin er "selve definisjonen på stimulanter", men attentin er ren deksamfetamin. Altså ingen omregning mhp hva leveren klarer å omdanne per tidsenhet. Merk også at startdose ikke betyr "terskel for effekt". Man kan for den saks skyld helt fint ha god effekt av 1/4 av startdosen!
Jeg synes det er best å ikke skulle prøve å ta hensyn til erfaring med andre stimulanter, uansett om det er DMAA, kokain, nikotin eller kaffe, i spørsmålet om førstegangsbruk av en annen substans.

Jeg mistenker trådstarter vil bli ganske ruset av den dosen. Da spørs det om vedkommende klarer å studere noe som helst, eller en gang klarer å sovne i tide til å studere noe neste dag også.
Vis hele sitatet...
Som Dodecha nevnte; tråden kommer til å bli fyllt opp av subjektive erfaringer.

I mitt tilfelle har jeg prøvd 70mg elvanse for produktivitet/arbeid/studietid og det var en morsom dose for meg.

Derfor tok jeg meg som et eksempel.

Tok du deg som eksempel når du kom med din anbefaling? For hvis ikke, så tror jeg du vet hvor jeg vil hen

Rart at ts med stimulanterfaring skal bli ruset når dosen du nevner blir gitt til barn i USA.
Sist endret av Superspurv; 15. september 2021 kl. 19:39.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Slik jeg leste Dodecha så kommer vi til å slette innlegg (evt hele tråden) om det dukker opp for mye drøyt søppel. Snarere enn å konsekvent slette foretrekker jeg (når jeg orker) å prøve å møte tvilsomme påstander med diskusjon, med det håp at det kan bidra til skadereduksjon. Om det ikke synes å kunne bidra til det, så er det ikke noe poeng med tråden for min del.

Jeg er ikke sikker på hvor du vil hen. Jeg tok Felleskatalogens anbefalte startdose som eksempel.

Jeg snakker om å bli ruset av en dose på 15-20 mg, men man kan nok oppleve å bli ruset av 5 mg også om man er sensitiv for stimulanter. Jeg synes det er helt sykt at barn starter på de dosene, uansett om de har ADHD eller ikke.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg snakker om å bli ruset av en dose på 15-20 mg, men man kan nok oppleve å bli ruset av 5 mg også om man er sensitiv for stimulanter. Jeg synes det er helt sykt at barn starter på de dosene, uansett om de har ADHD eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvordan rus/medisiner oppleves handler også litt om forventninger.
En voksen person som har erfaring med selvmedisinering eller misbruk fra før vil jo kjenne etter og kjenne igjen
rusaspektet ved amfetamin i tillegg til de terapeutiske egenskapene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har adhd og kan begynne på medisiner men da vil de at jeg skal bruke de daglig. Jeg føler jeg trenger hjelp av medisiner 2 til 3 dager per uke for å få til strukturert øving på vokal og instrumenter. Går greit stort sett hjemme men når jeg øver sammen med andre så blir det fort for mye adhd støy i hodet og jeg mister fokus. Har vurdert amf i små doser de dagene. Må adhd medisiner taes hver dag? Vil sliten dose amf noen få dager i uken kunne fungere uten for stor risiko? Er ikke på jakt etter rus kun fokus slik at jeg er konsentrert og kan prestere bedre sammen med andre.
Vis hele sitatet...
Jeg har ADHD og bruker medisiner. Ingen tvinger meg til å bruke dem daglig! Jeg foretrekker dog det, fordi jeg fungerer bedre med medisinene mine, men om jeg våkner for seint i helga, eller skal spise god mat (f.eks julaften), kan jeg droppe å ta medisinene. Jeg får ikke jævlige abstinenser eller noe sånt av det, heller.

Det er mulig du må ta det daglig under utprøving, men det er jo midlertidig. Jeg er ingen "knark-ekspert", men jeg synes at amfetamin som "studiedop" virker som en dårlig ide når du har mulighet til å få medisiner som er konstruert for formålet, særlig når du ikke er på jakt etter rus. Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener at amf har en rekke uheldige bieffekter som riktig dosert metylfendiat (eller lignende) ikke har.
Selv er jeg ferdig med amfetamin, men min erfaring med såpass ren amf er at det er fint med 50-100mg. Da tok jeg det som regel 8-9 på morran før jobb, + 50mg redose etter lunsj på lange dager Ville ikke antatt at DMAA bruk gjør deg så veldig tolerant for amfetamin, og gått ut ifra at du ikke har toleranse. Skal man faktisk prestere eller gjøre noe fornuftig på det så er det lurt å ta minst mulig. Når man har tatt passe mengde, så skal man ikke kjenne noen særlig rus egentlig annet enn kanskje våkne litt(bør ligge unna kaffe, kan bli overstimulert eller skjelve). Ikke ta det på noen annen måte enn oralt(dropp). Prøv å drikk litt mere vann enn du pleier, så du unngår å bli tørr i munn eller hodepine osv.

Vil legge til at jeg ikke anbefaler og fortsette med dette, for du vil bli avhengig mest sannsynlig
Sist endret av Bluesky_; 18. september 2021 kl. 17:26.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kjøpt veldig god amf fra dw som har ca 70% styrkegrad. Jeg har aldri tatt amf før, men tror jeg kanskje har en viss toleranse for dette da jeg ofte bruker en PWO med DMAA i.

Uansett så ønsker jeg kun å bruke dette for å prestere bedre på skolen. Ikke for rus. Hva slags dose anbefaler dere for å gi meg motivasjon og energi nok til å lese i timesvis, men uten at jeg blir for speeda da? Sniffe eller oralt? Veier nesten 80kg
Vis hele sitatet...
Hei. Mitt råd er å ikke ta amfetamin for å studere. Om du ikke har tatt det før så er det VELDIG lett å snøe inn på noe helt annet enn studiene.... og så tenker du brått : dette var kul så kanskje jeg skal ta litt til. Fort gjort. Skriver av erfaring.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Amfetamin riktig dosert er en meget stor fordel når man skal lese seg opp og studere. Konsentrasjonen blir god og leseøktene svært lange. Jean-Paul Sarte skrev benyttet seg av dette og boken Kritikk av dialektiske fornuft er skrevet på amfetamin. Han blir ofte kritisert for å skrive for langt og for mye og kanskje amfetamin er noe av årsaken.
Amfetamin er meget vanedannende, og det som skulle være et hjelpemiddel til skolebruk kan kjapt bli til et rusproblem.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vannflaska Vis innlegg
Jeg går på Aduvanz pga ADHD og min psykiater sa det var lurt å ikke ta de når jeg ikke trenger de (typ helger) for da opprettholder man toleranse osv.
Vis hele sitatet...
Åssen blir du i periodene uten aduvanz? Tenker på humør, sinnssteming, konsentrasjon og i sammen med andre mennesker? Opplever andre deg annerledes på eller av aduvanz?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åssen blir du i periodene uten aduvanz? Tenker på humør, sinnssteming, konsentrasjon og i sammen med andre mennesker? Opplever andre deg annerledes på eller av aduvanz?
Vis hele sitatet...
Jeg liker å ikke ta de når jeg ikke har ting jeg må få gjort (skole, jobb, husarbeid) for da er jeg litt «all over the place» og er nok litt gøyere å være med. Jeg blir veldig rolig og stille på medisiner, og det er jo selvfølgelig deilig å få til å konsentrere seg når jeg må men liker jo ADHD’en min også, så for meg fungerer det helt ypperlig.
Har veldig mye indre uro, klarer ikke sitte i ro eller slappe skikkelig av uten, så når jeg ikke har tatt Aduvanz på to dager er jeg ganske urolig i kroppen. Men det gjør meg ikke noe da jeg levde uden medisiner i 23 år så har mine coping mechanisms for de dagene jeg er mest urolig.
Folk rundt meg merker at jeg er mer interessert i å snakke med dem og henger bedre med i samtaler når jeg har tatt medisinen.
Er i bedre sinnsstemning uten faktisk men konsentrasjonen er på bånn m.m det er noe jeg er superinteressert i.
Sist endret av vannflaska; 30. september 2021 kl. 09:51.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kjøpt veldig god amf fra dw som har ca 70% styrkegrad. Jeg har aldri tatt amf før, men tror jeg kanskje har en viss toleranse for dette da jeg ofte bruker en PWO med DMAA i.

Uansett så ønsker jeg kun å bruke dette for å prestere bedre på skolen. Ikke for rus. Hva slags dose anbefaler dere for å gi meg motivasjon og energi nok til å lese i timesvis, men uten at jeg blir for speeda da? Sniffe eller oralt? Veier nesten 80kg
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk studiene? Og etter studiene? Begynte du å ruse deg? Gikk eksamen bedre enn forventet? Spør av nyskjerrighet, jeg har brent meg gjennom en Mannsalder så?))