Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4692
Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en Macbook pro med M1-chip, 16gb ram og 512 SSD for å bruke den til ulike musikkprogrammer. Jeg har alltid vært en Windows-mann, men de nye Macbook-modellene har fått så god omtale at det nå ligger an til at jeg kjøper min første Macbook. Flere har sagt at jeg kommer til å få mer for pengene hvis jeg kjøper en Windows-pc, men det er fortsatt ingen som har gitt eksempler på pc-er de faktisk mener er bedre. Er det noen her som har forslag. Pris: Inntil 20 000. Den må være bærbar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du er happy med OSX er det ingen grunn i verden til å ikkje kjøpe Macbook pro. Tilsvarande ytelse og byggkvalitet koster det samme hos andre.
Macbook: Jobber du et kreativt yrke og møter mange klienter, kan det være lurt og bruke macbook i møter. Vi mennesker besatt på status, så kjøp deg Mac om du møter masse folk.

Dette gjør jeg, har en macbook laptop jeg tar på møter, men hjemme jobber jeg på windows.

Du får mye mer valuta i form av performance på windows pc. Asus Artpro er et godt merke, evt sjekk ut Lenovo sine Legion laptoper! Helt rå i ytelse for valutaen.

Macbook utesenden lander flere gigs og viser du er seriøs.

Kan sammenlignes som møte opp hos daten din i en Ferrari eller en Volvo, du har bedre sjans hos dama med en Ferrari enn han med Volvoen.
Sist endret av Mentaltsvak101; 28. juli 2021 kl. 22:02.
Mange sterke meninger når det kommer til OSX vs Windows. Helt ærlig er det egenlig bare smak og behag. Stikk innom en butikk og trykk litt på en MacBook om du ikke er vandt til de fra før, for å få en følelse av hva du selv synes om de, istedenfor å la andres fanboyisme påvirke deg.
Trådstarter
6 0
Takk for tipsene. Noe av det som gjør det vanskelig, i hvert fall for meg som har begrensete datakunnskaper, er at det er så mange modeller som heter omtrent det samme. F.eks. når jeg søker på Lenovo Legion, så får jeg opp mange nesten like modeller. Det skiller en bokstav her og et tall der, og prosessoren heter nesten det samme på alle modellene, men ikke helt det samme. Så hvordan finner jeg ut av hvilken jeg bør kjøpe?
Har hatt denne snart et år, brukt en del til videoredigering i Adobe premiere pro. Har ikke lægga en eneste gang og er oppe og går på et blunk. Bra batteri, lett som en fjær.

Må legge til at en kollega angret på at hun gikk for Mac��
Sist endret av eXplode; 29. juli 2021 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av eXplode Vis innlegg
Har hatt denne snart et år, brukt en del til videoredigering i Adobe premiere pro. Har ikke lægga en eneste gang og er oppe og går på et blunk. Bra batteri, lett som en fjær.

Må legge til at en kollega angret på at hun gikk for Mac��
Vis hele sitatet...
Hvilken generasjon er det du har? Jeg har siste, og den er veldig trøblete med alt som har med prosessorstyring å gjøre. Den kan finne ut at den ikke ønsker å kjøre CPUen over 5 watt selv om temperaturen er OK, og den kan finne på å klokke ned CPU-frekvensen hvis den får noe arbeid å gjøre slik at den ikke bruker med enn 5 watt. Logge inn på Teams? Glem det. Benchmarking? Glem det. Kompilering? Glem det. Realtime websider? lol.

Lenovo-forumet har en 32 siders tråd om problemet. Ville vært veldig varsom med å kjøpt siste modell av denne, for det virker rett og slett som de har dropa alle konsepter om QA.
Sist endret av m0b; 29. juli 2021 kl. 01:26.
Mener det er den jeg linket til, gen 9, sitter i videomøter på teams, ekstern 42’’ bue sak ved siden av og redigerer og presenterer samtidig, blåtann mus og AirPods, null stress.. mulig jeg har måtte restarte en gang.. usikker

Og selvfølgelig- norgesmester i å ikke lukke 10-30 sider i chrome som rimelig kjapt bygger seg opp

Sitat av eXplode Vis innlegg
Mener det er den jeg linket til, gen 9.
Vis hele sitatet...
Gen. 8 er det visst jeg har.
Sist endret av eXplode; 29. juli 2021 kl. 02:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skulle kjøpe MacBook pro til samboeren og ble fortalt av 3/3 sjapper vi var innom at de anbefalte og gå for Intel utgaven av MacBook pro da Apple sin M1 prosessor fortsatt har litt problemer og kan bli ekstremt varm. De fikk visst inn så mange macer med M1 av folk som hevet kjøp og reklamerte at de hadd så og si gått vekk fra og selge den i butikk. Hadde bare Intel inne som de sa.
Hvor mye sannhet det er i dette har jeg ingen peiling på og kan uttale meg om, for min del endte jeg iallefall med og gå ut fra den siste butikken med en med i5 isteden.. ble sikkert rundlurt men dama er fornøyd så det får gå
Sitat av m0b Vis innlegg
Hvilken generasjon er det du har? Jeg har siste, og den er veldig trøblete med alt som har med prosessorstyring å gjøre. Den kan finne ut at den ikke ønsker å kjøre CPUen over 5 watt selv om temperaturen er OK, og den kan finne på å klokke ned CPU-frekvensen hvis den får noe arbeid å gjøre slik at den ikke bruker med enn 5 watt. Logge inn på Teams? Glem det. Benchmarking? Glem det. Kompilering? Glem det. Realtime websider? lol.

Lenovo-forumet har en 32 siders tråd om problemet. Ville vært veldig varsom med å kjøpt siste modell av denne, for det virker rett og slett som de har dropa alle konsepter om QA.
Vis hele sitatet...
Trist å høre. Har inntrykk av at det ofte har vært litt småting med diverse X-modeller, men jeg trodde det ble bedre og bedre. Min 4. generasjon er kjent for små ujevnheter i chassiet og elendig viftestyring, men ujevnhetene er lite merkbart og viftestyringen kan man fikse ved hjelp av tredjepartsprogramvare.

Gjelder manglende QA også nyere ThinkPad T-serie? Virkelig trist om denne serien også går feil vei må jeg si.
Sitat av m0b Vis innlegg
Hvilken generasjon er det du har? Jeg har siste, og den er veldig trøblete med alt som har med prosessorstyring å gjøre. Den kan finne ut at den ikke ønsker å kjøre CPUen over 5 watt selv om temperaturen er OK, og den kan finne på å klokke ned CPU-frekvensen hvis den får noe arbeid å gjøre slik at den ikke bruker med enn 5 watt. Logge inn på Teams? Glem det. Benchmarking? Glem det. Kompilering? Glem det. Realtime websider? lol.

Lenovo-forumet har en 32 siders tråd om problemet. Ville vært veldig varsom med å kjøpt siste modell av denne, for det virker rett og slett som de har dropa alle konsepter om QA.
Vis hele sitatet...
Damn, har gen7 og vært utrolig fornøyd med den. Men når man betaler for premium er slike idioti uakseptabelt.