Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2517
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har lyst til å prøve DMT én gang i livet, men har ikke noe hastverk. Jeg kjenner faktisk en del som har prøvd det, og samtlige sier at man "må" prøve det, for det er noe helt annet enn alt annet psykedelisk.

Jeg har også prøvd å få ut av dem hva man oppnår i ettertid av dette, om livet er annerledes osv. Forståelig nok er ikke dette noe lett å svare på, men flere sier at det har blitt bedre på et vis. Men for meg som ikke har prøvd det kan ikke jeg si at jeg personlig har merket særlig forskjell på dem.

Flere av dem leier fortsatt leiligheter selv om de alle er i midten av 30-årene, har ikke verdens mest spennende liv mtp. jobb, og sier heller ikke nei takk til andre rusmidler, som f.eks. kokain. Så de inspirerer meg ikke akkurat.

Jeg vet også om flere intellektuelle om har prøvd dette og påstår å ha fått utbytte av det, men dette jeg kjente folk jeg har hørt på podcaster osv. Så slik jeg forstår det, kan DMT være nyttig dersom man har livet sitt noenlunde på stell fra før, og ikke bare tar det fordi det er "nok et rusmiddel" man kan trippe på.

Kan noen her forklare hvordan dere har opplevd effekten av DMT i ettertid? Gjerne både de som tar det for rusens del, og de om evt. faktisk har fått godt utbytte av det.

Jeg dømmer ingen, men for meg virker DMT litt oppskrytt i skrivende stund. Men kanskje bare mine venner er litt for slappfisker til å gjøre noe ut av DMT-turen sin. Ikke vet jeg
DMT er ikke oppskrytt, hvis noen sier det har de ikke røykt nok xD

Men, det er ikke alle som endrer seg så mye fordi de røyker dmt. Ting er så kjapt og intenst at det varrigjerer hva man får ut av det på et personlig plan vil jeg si.

Er det selvutvikling du går etter så tror jeg sopp, lsd eventuelt aya er bedre.
Men, for noen funker det veldig bra.

Uansett så dmt noe av det sykeste jeg noengang har opplevd. og kan absolutt anbefales bare for å oppleve den reisen der. Om man er interesert i slikt.
Men hva kan man egentlig få ut av det? Hvilke innsikter får man som man kan dra nytte av?
Ikke oppskrytt. Bare visualsene i seg selv er det vakreste jeg noen gang har sett. Der og da er det vanskelig å skjønne at det i det hele tatt er mulig å få oppleve noe så sykt.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!

Oppskrytt er kanskje feil ord å bruke, men jeg blir jo alltid litt skeptisk når jeg hører folk komme med utsagn som "Livet blir aldri det samme etter DMT" osv., selv om de ikke kan utdype noe særlig mer enn "fjas". Og jeg klandrer dem ikke, for jeg har selv slitt med å forklare vanlige soppturer til folk som aldri har prøvd psykedelisk.

Mange tror jo at sopp/LSD kun handler om hallusinasjoner, da det etter min erfaring kun er en brøkdel av trippen. Så det kan godt tenkes at jeg selv misforstår DMT på samme måte som andre misforstår sopp.

Jeg håper å få testet det selv én dag, men merker at jeg ikke er klar for det helt ennå.
Om man tenker DMT er oppskrytt kan man like gjerne hevde fallskjermhopping er det også, da DMT røykt ordentlig vil være den psykedeliske ekvivalenten til en sånn aktivitet. Noen har allerede forklart litt av rusen, men det er et stoff det er vanskelig å sette ord på fordi alt skjer så faderlig fort, og med faderlig fort så mener jeg å ta Thundercoaster, bare at berg og dalbanen plutselig er skrudd opp til lysets hastighet samtidig som den går i slow Motion, en helt ubeskrivelig følelse. Man kan kanskje stille seg skeptisk til troverdigheten til de som sier de får masse ut av det, men det må bare oppleves. For å komme med en analogi som beror på noe som er umulig å se for seg, og være fullstendig uten syn. det er jeg, og når jeg spurte en kar som var blind på det ene øyet hvordan det faktisk føltes og se kontra og ikke se sa han noe jeg føler er jævlig dekkende. Prøv og se med ræva di og se hvordan det går, jeg går utifra du vil få store problemer underveis. det man opplever på DMT, være det seg visdom eller møte med rare entiteter, det er såpass utenfor din fatteevne og fysiske lover at det simpelt hen ikke lar seg forklare med mindre man har opplevd det selv. Comprende?
Sist endret av equimanthorn; 16. juli 2021 kl. 17:34.
Etter å selv ha tatt LSD/Sopp, så var nok ikke DMT like nyttig mtp. på innsikt om livet. Lærte nok mest av LSD/Sopp som jeg kan dra med i det daglige. DMT handler som alt annet av psykedelika om hvordan du selv velger å integrere det i hverdagen etter trippen.

Når det er sagt - DMT kan best forklares som at hele "galaksen" er involvert, der hvor LSD/Sopp er mer introspektivt i mine øyne. Det er en helt ekstremt opplevelse, som ikke nødvendigvis kan direkte sammenlignes med LSD/Sopp. Du blir helt oppslukt og virkeligshetsfjern, og havner i en helt annen verden på høy nok dose. Du røyker det, og i løpet av en 10-20 sekunder havner du i hyperspace.

Jeg anser ikke som DMT som oppskrytt - Det er en helt unik opplevelse.
Sist endret av hurdur; 16. juli 2021 kl. 17:37. Grunn: Liten forandring på siste setning av konklusjon.
DMT er oppskrytt som middel til selvutvikling, noe som forandrer en som person eller som det ultimate psykedelika (hva er det ultimate psykedelika?).

Ca samtlige tradisjonelle psykedelika vil være et bedre alternativ enn DMT for personlig vekst, innsikt og inspirasjon til bedre levemåte.

Når det gjelder opplevelsen i seg selv så er DMT ikke oppskrytt. En breakthrough dosering er beyond strange og kraftfullt og umulig å ikke bli blåst avgårde på.

DMT for meg åpnet tanker for parallelle dimensjoner og andre virkeligheter som potensielt like virkelige som vår hverdagsvirkelighet. . Men det er vel også det. Opplevelsen er svært intens, ting går veldig fort, og den er vanskelig å huske og å holde tak på. Man sitter dermed igjen med en intens WOW! følelse som fader etter en dag eller to, og man får ca aldri noen livsforandrende innsikt.

Jeg tror DMT er oppskrytt grunnet den overveldende intensiteten og at man dermed tillegger stoffet mer verdifull vekt enn det egentlig har.

Verdt å poengtere er at i boka DMT the spiritmolecule var det ingen av forsøkspersonene som fikk livsforandrende innsikter, starter med åndelig praksis el.l. Strassmann var vel litt skuffet over dette, og startet forsøk med psilocybin i etterkant.
Sist endret av Bearass; 16. juli 2021 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for en bra beskrivelse.


Den ultimate psykedelikaen for meg, bare for å svare på spørsmålet ditt, er en som får deg til å virkelig se hvilke «programmerte» forsvarsmekanismer eller tankebaner du har som menneske, og lære å se igjennom de og la de ligge, slik at du kan lære deg å nye å bare eksistere uten å være redd for alt som kan skje.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Vanskelig å integrere eller se pedagogikk i de aller mest bizarre og alien Dmt opplevelser er kanskje én grunn.

Den ultimate psykedelika er deg selv, din oppfatning og hva du tror er sant. Kjemien legger bare til rette
Sist endret av meaculpaUIO; 17. juli 2021 kl. 00:36.
Anonym bruker
"Parallell Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt fortalt at DMT ikke regenner i hue, så man bør ikke ta det for ofte.

er det en myte?
Er det noen her som kan svare på hvordan DMT er i forhold til å ta en ballong lystgass/nos mens man turer på lsd? Har mye erfaring med lsd+nos(og gjerne med litt mdma) og føler dette er vanskelig å forklare til noen som "kun" har prøvd "vanlige" psykedelika. Og hvis noen sier at lsd+nos er oppskrytt, da vil gjerne høre hva de mener er bedre!
Sist endret av Herr potet; 17. juli 2021 kl. 01:15.
Har til gode å prøve ballonger på trip dessverre, men hvis det er en mager trøst mtp hva du leter etter vil en DMT-trip på mange måter føles ut som en LSD-trip *100 (og selv da er det ikke en god nok beskrivelse) og komprimert ned til 3-15 minutter. Det mest fascinerende mtp den relativt korte varigheten er at der og da kan det føles like lenge, mye kortere og samtidig akkurat som normalt, konseptet tid fuckes med på de greiene der så til de grader, uhyre fascinerende å være vitne til faktisk.

Når det kommer til diskusjonen om man kan få innsikt på DMT fremfor the classics, det vil jeg si. Nå går dog alt riktig nok så fort og det skjer så mye at å dvele for mye ved ting vil drepe flowen litt men trikset er og kjapt snappe opp en liten bit her og der. Det er jo selvfølgelig ikke sammenlignbart med mye andre, men jaggu var min siste DMT-trip langt mer produktiv på alle plan og alle tenkelige scenarier i motsetning til mine typ 5 forestående soppturer. Hælvete jeg fikk grisejuling mentalt (og det var ikke bare en mental lusing men regelrett maltraktering), så kom jeg ut på andre siden, full av adrenalin, eufori og der og da hadde jeg hoppa i det på nytt, synd vi var tomme. Like greit, for etter iveren avtok så kommer den følelsen jeg alltid får når jeg har inntattt naturlig psykedelika, en slags indre metthet, jeg har fått nok for en lang lang stund av det meste, og sånn ble det jaggu en god stund og, digg og i noen kretser en litt undervurdert kuriosa!

Hvor vil en skækk sjel med dette her? vanskelig å si, men de to hovedkomponentene må være at DMT absolutt kan lære deg mangt og meget og at det på ingen måte er oppskrytt, sånne adjektiv kan man reservere for Salvia, muskatnøtt og Datura.
Sist endret av equimanthorn; 17. juli 2021 kl. 02:59.
Når jeg prøver meg på beskrivelse av forskjeller på annen pyskedelia og DMT er det som regel vanskelig, men, LSD kan ta deg til utrolige steder i tid og rom, DMT viser deg at tid og rom ikke eksisterer..