Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1834
Anonym bruker
"Lei Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Skal på en legetime imorgen men så lurer jeg på hva de på adgangskontroll spør om, er ett stykke å kjøre til legekontoret så isåfall må jeg avmelde time imorgen tidlig om det er noe jeg stryker på. Noen som husker disse spørsmålene eller finner de?

Husker de hvertfall spurte om jeg hadde vert i nærkontakt med en coronasmittet sist..
BRAND ∞ STRONG
Adgangskontroll?
Hva mener du? Står det vakter utenfor legekontoret å sjekker de som skal inn?

Eneste jeg kan komme på som er relevant å spørre om er:
  • Har du time avtale?
  • Har du Corona symptomer?
Samt en påminnelse om å holde avstand å sprite hender.
Min erfaring er at du må vise at du har time, feks brev eller sms, samt ID. Regner med at du har time på et sykehus, der er det vakter ved inngangene for tiden da besøkende ikke har adgang.

Ja, også blir du spurt om disse symtomene hver bidige gang.

Min erfaring er fra Ahus (Lørenskog) og Ullevål (Oslo). Hos fastlegen min er det ingen kontroll.
Eat to bite?
Curver's Avatar
På sykehus blir du spørt om du har time og eventuelt hvilken avdeling og hvilken lege.
Også en standard formalia om du har vært i utlandet, om du har vært i nærkontakt med en som har påvist korona og lignende spørsmål.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På sykehus time fikk jeg ca ti spm om reising og symptomer og evn kontakt med andre med symptomer. Det tok 2-3 minutter å bli spurt og var en lang kø så det var flaks jeg kom 20 min for tidlig ellers hadde jeg kommet for sent til timen min.

Hos fastlegen har det vært som vanlig ingen kontroll
BRAND ∞ STRONG
Han sier han skal "til legekontoret", så jeg skjønner ikke hvorfor alle prater om sykehus.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Han sier han skal "til legekontoret", så jeg skjønner ikke hvorfor alle prater om sykehus.
Vis hele sitatet...
Fordi mange leger har kontor på sykehus
Vårt legekontor (ikkke på sykehus) har samme spm som sykehusene.

Har du kasta opp/ diare de siste dagene

Luftveissymptomer

Kontakt med smittede

Tatt test og venter på resultat

Hatt covid 19 påvist med test de siste 6(?) Mnd

Nærkontakter med symptomer/test/påvist/karantene.


Fritt fra hukommelsen