Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2720
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Har vært fornøyd netcom-kunde med abonnementet Fastpris Data siden 2005, fra den gang det var helt fri forbruk (ikkeno nedsetting av farten). Men så kom dette i posten: "Fastpris Data legges ned, og ditt nåværende abonnement flyttes over til SMART Basis".

Så det blir altså nedgradering fra ubegrensa hastighet+forbruk ned til 3GB/mnd og 30mbit, til en høyere pris attpåtil... Ikke særlig happy, og frister slettes ikke å være netcom-kunde noe lenger. Er ikke ofte at forbruket er på over 4GB/mnd, men et par ganger i året har jeg ikke internett-tilgang ellers og passerer glatt 40GB på kort tid. Supersurt med 30mbit cap også.

Kan det tenkes at jeg kan få beholdt det gamle abonnementet mitt på et og annet vis? Eller blir jeg nødt til å bytte til en annen leverandør? Ikke at jeg ser så mange alternativer her i landet
Ja, de kan flytte deg over til et annet abonnement så lenge du ikke har bindingstid.
Når netcom sier opp avtalen med deg kan de selvfølgelig ikke beholde deg pga bindingstid.
Lignende har skjedd med meg ett par ganger. Jeg bytter leverandør, om ikke annet for å demonstrere.

Ice har billigire abo. Skikkert også andre
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Trådstarter
Ser ut som ice vinner ja, men ikke med verdens største margin. Noe som forundrer meg er greia med "mobilt bredbånd", som sammenliknet med "vanlige" abonnementer har langt gunstigere priser. Er jo samme nettet som brukes, skjønner ikke at dem kan kjøre så store prisforskjeller

Er det noen som har erfaring med å bruke mobilt bredbånd som telefon-abonnement? Det burde være mulig å ringe via VoLTE, men aner ikke åssen det blir med SMS...
Sist endret av tripflag; 8. mai 2016 kl. 11:53.
"Øko-Terrorist"
Har mobilt bredbånd fra Telenor i min Samsung Tab3, Kan sende SMS(Dog til blodpris) kan ikke ringe annet en med skype etc. da den tjenesten er "Skrudd av" på de simkortene iflg. Telenor.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Har mobilt bredbånd fra Telenor i min Samsung Tab3, Kan sende SMS(Dog til blodpris) kan ikke ringe annet en med skype etc. da den tjenesten er "Skrudd av" på de simkortene iflg. Telenor.
Vis hele sitatet...
Du har datasimkort nå, bytt heller til tvilling så kan du ringe, sende sms og bruke data av mobilabbonentet, ganske sikker på det i allefall
Både selskapet og kunden har mulighet til å gå ifra avtalen, jamfør avtalen du inngikk.
Fatter ikke hva som får nordmenn til å tro at selskapet er bundet i all fremtid til å levere det som ble inngått for 11 år siden..
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Trådstarter
Var også derfor jeg vinklet spørsmålet slik, siden jeg antok at det ikke var tilfelle. Derimot så går prisene motsatt vei av den tekniske utviklingen, så tilbudet som ble levert for 11 år siden er fortsatt et bedre tilbud enn samtlige som finnes i dag. Ikke digg å betale mer for mindre når det skulle vært stikk motsatt.

Valget ser uansett ut til å bli største pakka til ice.net, siden det virker som at alle operatørene har blokkert VoLTE på sine bredbåndsabonnementer. Usj.
Icet net mobil gir Telia-nett. Ice net bredbånd gir deres eget bredbåndsnett (450 båndet) . Bare til opplysning.
Er i samme båt som deg. Kjempefornøyd med Fastpris Data. Bruker lett 20gb hver måned, og gjerne mye mer. Men nå er det slutt, og ingen gode erstattere.

Noen som har noen gode forhandlingstips til å få en bedre avtale med Telia etter de legger ned dette abonnement?
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Du har datasimkort nå, bytt heller til tvilling så kan du ringe, sende sms og bruke data av mobilabbonentet, ganske sikker på det i allefall
Vis hele sitatet...
Det er ikke anbefalt å ha tvillingkort med talefunksjon i nettbrett, da dette i veldig mange tilfeller skaper problemer for hovedsimkortet, og man plutselig ikke får ringt med noen av enhetene.

Det kan funke periodevis, men kommer til å skape masse ekstra hassel.