Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 6810
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Du har tenkt å stemme på A, og rangerer partiene A > B > C > D > E > F > G.

Hva skulle du ønske A tok med i politikken sin, som G allerede har?

Eksempel: «Jeg stemmer Venstre, og kommer aldri til å stemme Krf. Men jeg liker med dem at de tar fødselspermisjon på alvor.»
Venstre>MDG>Rødt>Sv>SP>AP>Høyre>Krf>Frp
Jeg stemmer Venstre og kommer aldri til å stemme Frp, men jeg respekterer at de tør å kritisere innvandring/integreringspolitikken som føres, selv om vi nok er uenige i hva som bør gjøres.
Sist endret av The Great Catsby; 5. september 2013 kl. 12:40. Grunn: Glemte bondepartiet i rangeringen, resten av småpartiene driter jeg i.
Jeg stemmer Venstre, og kommer aldri til å stemme Frp. Men jeg liker det meste av finanspolitikken, og at de tør å utfordre handlingsregelen.
Jeg stemmer FRP, og kommer aldri til å stemme på Rødt. Men jeg liker at de ønsker å si opp EØS-avtalen.
Jeg stemte Piratpartiet, og kommer aldri til å stemme Arbeiderpartiet eller Høyre (delt sisteplass pga. DLD). Jeg liker imidlertid at Ap stemte nei til postdirektivet. Og med Høyre... Dæven, nå må jeg strekke meg her! Det er enkelte tulleskatter og -avgifter jeg er imot, og Høyre er imot stort sett alt slikt. Så, vi har vel noe til felles der, kanskje.
Jeg stemmer vanligvis sosialistisk, men vurderer MDG.
Kommer nok aldri til å stemme FrP, men jeg synes bompenger er idiotisk. Mest fordi det finnes mer kostnadseffektive måter å dra inn pengene på.
Ikke for å gå OT her, men MDG definerer seg som et blokkuavhengig parti men mange kommentatorer sier de heller til venstre/sentrum. De har vel sagt at de kan sammarbeide med alle, unntatt FRP?

Jeg kommer aldri til å stemme FRP, men jeg liker at de snakker rett fra levra og er ikke redd fortelle hva de vil gjøre hvis de får makta.

Jeg kommer heller aldri til å stemme AP, men jeg liker Stoltenberg som statsoverhodet da han er en seriøs fyr som (selv om mange har sterke meninger) er dyktig i det han gjør.

Min stemme går til Piratpartiet. De er uavhengige og tar opp en av mine største bekymringer - overvåkningssamfunnet og individuell frihet.
Jeg stemmer Rødt, og ville aldri stemt FrP. Det jeg liker best med politikken til FrP er at svært lite av den er gjennomførbart.
Jeg stemmer Høyre, og kommer aldri til å stemme Rødt. Men jeg har stor respekt for hvordan enkelte ledende Rødt-politikere setter fokus på korrupsjon i politikken og næringslivet (eksempel), og håper andre partier kan komme etter.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Jeg skal stemme rødt. Jeg kommer aldri til å stemme FrP, men hadde syntes det var ok om butikkene kunne selge vin og være oppe på søndager.
Jeg stemmer Frp. Kommer aldri til å stemme piratpartiet, mangler for mye, men jeg liker veldig godt at de tar personvern alvorlig.
Jeg skal stemme Høyre. Kunne aldri stemt AP, men jeg liker Jens Stoltenberg som leder. Han er en meget god retoriker i mine øyne. Selv om han ikke mener det samme som meg.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Jeg stemmer Venstre, men kommer aldri til å stemme FRP eller DLF, men liker at begge partiene vil satse litt mer på forskning.
Jeg stemmer Venstre. Kunne aldri stemt FRP, men jeg liker landbrukspolitikken deres.
Jeg stemmer Rødt og ville derfor ikke stemt på borgerlige partier. Ett av partiene jeg ikke ville ha stemt på er Venstre, fordi de i enkelte saker tar på seg klærne til venstresiden samtidig som de kjører en ytterliggående arbeidslivs- og økonomisk politikk. Da er det greiere å forholde seg til Høyre og Frp som ikke legger skjul på hvor de står. Jeg vet om flere som definerer seg på venstresiden i politikken som stemmer Venstre, og det er for meg helt ufattelig.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg stemmer Rødt og ville derfor ikke stemt på borgerlige partier. Ett av partiene jeg ikke ville ha stemt på er Venstre, fordi de i enkelte saker tar på seg klærne til venstresiden samtidig som de kjører en ytterliggående arbeidslivs- og økonomisk politikk. Da er det greiere å forholde seg til Høyre og Frp som ikke legger skjul på hvor de står. Jeg vet om flere som definerer seg på venstresiden i politikken som stemmer Venstre, og det er for meg helt ufattelig.
Vis hele sitatet...
men hva er det beste med det partiet du minst vil stemme på? (ikke hvorfor vil du ikke stemme på de). Er jo en form for tankeøving, prøve å se på de positive sidene i den delen av politikken du normalt er uenig.
Sitat av etse Vis innlegg
men hva er det beste med det partiet du minst vil stemme på? (ikke hvorfor vil du ikke stemme på de). Er jo en form for tankeøving, prøve å se på de positive sidene i den delen av politikken du normalt er uenig.
Vis hele sitatet...
Faen, jeg glemte hva tråden handlet om
Det aller beste med Venstre er at de har en oppriktig omtanke for mennesket og at asylpolitikken er romslig og god.
Stemmer DLF. Ville aldri stemt Rødt men synes det er bra at de vil åpne grensene og ikke ønsker å drive vill krigføring.
Edit: faktisk flere ting her. EU og EØS.
Sist endret av ThePackMan; 5. september 2013 kl. 22:09.
jeg stemmer FRP ville aldri stemt AP men jeg liker hvordan de klarer å hjernevaske naive nordmenn og bygge opp personlige verdier. Det er jo slike mennesker som blir belønnet i verden.
Jeg ville stemt Rødt dersom jeg var stemmeberettiget. Jeg ville ikke stemt FrP, men jeg liker at de ønsker å fjerne karakter i sidemål, ønsker å fjerne byråkratiet i Staten og at det ønsker å si opp EØS-avtalen.
Jeg kommer aldri til å stemme Rødt, og sliter ærlig talt med å komme på noe jeg liker med dem. Jeg liker jo at de ønsker å beskytte vanlige folks interesser, men ikke at de ønsker å gjennomføre en revolusjon for å sikre dette. Kanskje jeg vet for lite om hva Rødt egentlig står for.

*lese på rødt.no*

Ser at de ønsker at faste stillinger skal være hovedregelen i samfunnet, og det er jeg jo enig i. Vanlige abeidsfolk trenger et sterkt statlig vern for å unngå at de blir knust og overkjørt av storkapitalistene som bare tenker profitt og driter i menneskelige hensyn, som en representant for Rødt ville sagt.

Desverre tror jeg det går i motsatt retning, og midlertidige tidsbegrensa kontrakter vil mer og mer bli normen i det "moderne" og "fleksible" arbeidsmarkedet i Norge.

Rødt vil at folk skal få faste stillinger, og forhindre løsarbeidersamfunnet.
Vis hele sitatet...
http://xn--rdt-0na.no/#arbeid
I år har jeg stemt FRP. Stemte ikke på MDG, men liker ruspolitikken deres.
Stemmer Venstre og ville aldri stemt AP. De gikk inn for DLD fordi "vi bør ikke stemme imot EU selv om vi kan" og gikk imot postdirektivet fordi det truet postmonopolet fordi nå kunne de plutselig gå imot EU. Det jeg liker er at de plasserer seg greit i forhold til privatisering/statlig eierskap.
Kommer til å stemme MDG og kommer aldri til å stemme KRF, men jeg liker at de ønsker et sterkt landbruk og at sykehjemsplasser/helsetjenester er en prioritet.
Stemmer Rødt, men liker at Høyre har en bestemt og gjennomført politikk og at de fungerer som ledere og "limet" mellom FrP og V/KrF. Regjeringa hadde ikke stått uten dette, og selv om det høres veldig lite ut (det er flere ting jeg liker), men jeg syns det er det mest viktige.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg liker jo at de ønsker å beskytte vanlige folks interesser, men ikke at de ønsker å gjennomføre en revolusjon for å sikre dette. Kanskje jeg vet for lite om hva Rødt egentlig står for.
Vis hele sitatet...
Rødt går inn for en revolusjon - en stor endring - innenfor demokratiske rammer.
Rødt. God nynorsk-politikk, elles totalt usamd.
Jeg stemmer Rødt fordi de tenker på folk og tenker framover. Det er det eneste partiet (bortsett fra NKP) som vil gjøre oss til en fredsnasjon ved å melde oss ut av NATO, de er mot kapitalismen, skjønnhetstyrraniet og mediakratiet, i tillegg til at de vil øke frikortgrensa til 100 000kr, fjerne bomringen og gi oss leksefri skole med fokus på læring istedenfor konkurranse.

Med de meningene jeg sitter med skal det veldig mye til for at jeg skulle vurdert å stemme FRP, (av åpenbare årsaker hvis man orienterer seg litt utenfor media) men politikken deres er jo veldig gunstig for at vi i Norge, en bitteliten prosentandel av verdens befolkning, kan få en veldig behagelig tilværelse de neste 10-20 årene.