Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 9498
Hei!

Har fått meg en ny bong som fort blir skitten, hva er best å vaske med? Har prøvd varmt vann og zalo men får ikke vekk alt.

Vil jeg kunne bruke aceton (evt neglelakkfjerner)? Tenker litt på farlige avgasser og sånn. Vet jo at det fordamper fort men kan det være farlig?

Takk .
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Vel, bruk så ren alkohol som mulig så skal det nok ikke være så farlig.
Varmt vann å salt,fyll opp halve bowlen å kast et par ss salt oppi, rist rundt å rundt som om du skal lage en maelstrom :P

ps: dette er ikke gjort på et minutt, gjenta prosessen når vannet blir grumsete å jævlig
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Varmt vann og salt kan jeg prøve først Takk for forslaget.
Varmt vann og salt vil ikke gjøre noe forskjell spør du meg.

Teknisk alkohol eller Isopropanol blandet med salt rengjører bongen din i en vei! Har du acrylbong vil jeg ikke anbefale dette da acrylen blir porøs.

Du trenger ikke uroe deg for farlige gasser da disse fordamper før du får fylt i loomen din
Sist endret av weedsuit; 7. juli 2013 kl. 22:18.
Isopropanol og halvsalt så har du en ren bong på minutter!
Er bongen av glass eller plast?
Plastutstyr klarer jeg å vaske nesten helt rent med bare varmt vann. Men da lar jeg vannet renne lenge gjennom bongen/pipa. Det holder ikke bare å la tingene ligge i varmt vann.

Plastgreier er en del vanskeligere å få rent.
Grønnsåpe og varmt vann funker visstnok veldig godt ifølge et gammelt stoner-par jeg møtte en kald vinternatt.
Norskehesten
Alden's Avatar
eddik og vann
Sitat av Bemu Vis innlegg
Varmt vann å salt,fyll opp halve bowlen å kast et par ss salt oppi, rist rundt å rundt som om du skal lage en maelstrom :P

ps: dette er ikke gjort på et minutt, gjenta prosessen når vannet blir grumsete å jævlig
Vis hele sitatet...
Jeg ville i tillegg brukt et par dråper med zalo sammen med havsalt, det har jeg gjort med bra resultat, må bare skylle den ekstra godt for å bli kivtt såpa, så blir den like god som ny.
Kaustisk soda er også verdt å prøve. Bare skyll greiene godt etterpå.
kjøp bong rens på scorpius, eller bruk oppvaske maskin pulver! funker fett
Enkelt og greit, havsalt og rødsprit.

Ta litt havsalt i bongen, og litt rødsprit, hold foran hullene og rist.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=lyDcZiTnv4o
Selv brukte jeg jif skurekrem med sitronduft og skrubba med sånne flaskebørster. Funket kjempebra og ble alltid skinnende rent iløpet av få minutter. Men nå dreide dette seg om glassbong vell og merke. Jeg vet ikke om hvordan skurekrem vil virke på akrylbong.
littegrann isopropyl og littegrann langkornede ris. Tett utganger og rist til den er ren
Om man ikke har aceton ol. så funker det like bra med zalo, skuremiddel og en oppvaskstabelett. Bare la det stå i varmt vann i en time eller noe så er den fin som ny.
Om du går for diverse såper eller oppvaskemiddel så skyll bongen leenenge etterpå,ikke noe bra å få i lungene
▼ ... over en uke senere ... ▼
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Det jeg og tenker, vil ikke ha masse løsemidler og annet dritt i lungene. Vann og salt har jeg prøvd men får det ikke helt rent.

Det er umulig å komme ned med børste og slikt, da bongen er en slik ''dabber'' vet ikke helt hva jeg skal kalle det ellers. Er mer pipe enn bong med percolator.
Hvis den er av glass funker sånn tablett som du putter i oppvaskmaskinen sammen med kokende vann = bong som ny=)
Sist endret av Sondre; 16. juli 2013 kl. 16:08.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Har jeg ikke tenkt på! Skal prøves
Sitat av happy violence Vis innlegg
Har jeg ikke tenkt på! Skal prøves
Vis hele sitatet...
Den blir som ny=) enkelt og greit, ikke no hokus pokus^^ har hatt bongen min i 3år. Og en sånn vasketablett tar ut alt..

1.Tett hullene i bånn.
2.Putt en tablett oppi
3.fyll opp med kokende vann
4.Vent 5min..
5.Pass på for all dritten flyter opp så du kan ta unna litt så det ikke fester seg til toppen.
6.Skyll godt med lunka vann.
7.Fyll opp med kaldt vann og fyr ivei.

Ps. om du vil rense Røret og lumet kan du putte det oppi bongen i samma slengen=)
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Eneste problemet jeg kom på, er at jeg får jo ikke noe tablett ned i .

Det er denne bongen: http://www.smoketown-headshop.de/275...Bubbler-Bong_1

Så du ser jo at den er et helvette å få ren . Får liksom ikke noe ned i heller.
Går fint å knekke/knuse tabletten=)

Jeg må knekke 1 tablett i 4 for å få den neddi min

Du burde vurdere å kjøpe en som er lettere og rense hvis du røyker daglig^^

Jeg har noe alà denne: http://www.smoketown-headshop.de/30c...n-bowl-icebong
Sist endret av Sondre; 16. juli 2013 kl. 16:34.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Å rense bong med isopropanol (blåsprit) og grovt salt er det letteste, bruk gjerne hansker, det tar under ett minutt.
Avgasser er ikke noe å bekymre seg om, alt fordamper i løpet få minutter, bare sørg for å lufte litt.
Hei, mitt tips er å bruke lunkent vann og oppvaskepulver i bongen. Gjør dette gjerne før bongen ikke lenger er gjennomsiktig
En god plan som funker for meg er å sette bongen i en 10 liters bøtte, bruker høvelig med "krystallsoda" å fyller opp med varmt vann. Lar det ligge å kose seg en times tid eller mer.

Best å gjøre det i dusjen da det for kan bli litt søl. Tømmer som regel vannet fra bøtten direkte i do på etter på siden det kan lukte en del.
Husk å skyll rikelig med vann på bongen etter behandlingen.

For skikkelig vask av halsen på bongen kan man bruke flaskekost(?) for å få vekk det som ikke skulle komme av under "krystallsoda" behandligen.

Krystallsoda kan forøvrig kjøpes i de fleste dagligvarebutikker her i landet, kostet 37,- på ICA.
Sist endret av Uflaks25; 16. juli 2013 kl. 18:47.
Har du oppvaskmaskin-tabletter liggende, har du kanskje også en oppvaskmaskin?

Putt bongen inn i den, mye letter og den blir like ren
For og måtte vaske MYE mindre, hell litt olje (matolje) i vannet. Dette hindrer den svarte ekle tjæra fra og sette seg.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Det som har funket best til nå er oppvasktabletter, men det ga fra seg en helt jævlig smak.

Renset den igjen i dag med kokende vann og grønnsåpe, nå skinner den som ny og lukter skog <3
Hvis du tar det før bongen er svart fra bunn til topp så er det ganske enkelt å bruke de tingene som er nevnt tidligere, uten jævlige smaker i ettertid =)
Sitat av happy violence Vis innlegg
Det som har funket best til nå er oppvasktabletter, men det ga fra seg en helt jævlig smak.

Renset den igjen i dag med kokende vann og grønnsåpe, nå skinner den som ny og lukter skog <3
Vis hele sitatet...
hvilken skog er det snakk om hær?
En annen ting du kan gjøre er å bruke steiner. Da jeg hadde bong la mamma noen grønne steiner til akvariumet i bongen så det skulle løsne bedre. Må riste en del ganger men det verste blir borte etter min erfaring. Bare å riste i vei. Etterpå er det bare å kjøre på med hva enn (grønnsåpe f.eks), og la det ligge litt i kummen.

Ja, jeg vet. Det er helt tragisk at moren min måtte lære meg å vaske en bong.
Sist endret av Lucy In The Sky; 18. juli 2013 kl. 20:48.
kjøp bongrens på shangrila eller scorpius. da er det bare å koke opp vann, fylle på, også ha noen dråper med bongrens i bongen å røre og riste hvis du har mulighet! schmakk og bongen er rein på 10 min.
kjøkken vaskemidler har jeg hørt kan være skadelig å røyke. så en invistering på 150 kr sparer deg for tid og helse