Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 7630
Hei!
Haha, en liten morsom historie å dele...
I vårt nabolag blir det alltid satt ut en svær container en gang i måneden, der vi kan begynne å rydde fra lagerplassene våre og kaste ting der.
Jeg var jo selvfølgelig så dum at jeg la PC-en min i gangen den aktuelle dagen.
Det endte jo selvfølgelig med at foreldrene mine misforsto det, og kastet den...
Ja, de kastet altså 18.000 kroner i en svær container...

Lurer på om noen har erfaring med sånt, og vet om en eventuell innboforsikring dekker det? Så vidt jeg ser, står det ingenting om dette i vilkårene til DNB best

Og bare så dere vet det:
Jeg begynte å le da jeg spurte om hvor PC-en min ble av, og trynet deres forandret seg fra til ... Og jeg ler enda
Man kommer langt med godt humør! Vet ingenting om forsikringen da.
får håpe du tok backup ofte da, hvis ikke har du mistet mange filer.
Sist endret av øyvind95; 6. juni 2013 kl. 19:10.
Trådstarter
Sitat av Susanna Vis innlegg
Man kommer langt med godt humør! Vet ingenting om forsikringen da.
Vis hele sitatet...
Hahaha, kommer aldri til å glemme dette her altså
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
får håpe du tok backup ofte da, hvis ikke har du mistet mange filer.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, backup hadde jeg
kjedelig streiting
Forsikringen dekker nok ikke det nei. De er jo vanligvis ment for å dekke ulykker, innbrudd ol, og ikke alt mulig av idioti.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Fiks på historien? Si at den ble stjelt. Jeg mener at forsikring bør dekke slike ting, men av erfaring vet jeg at forsikring ikke gjelder uansett hva som har skjedd
Sitat av Carmex Vis innlegg
Fiks på historien? Si at den ble stjelt. Jeg mener at forsikring bør dekke slike ting, men av erfaring vet jeg at forsikring ikke gjelder uansett hva som har skjedd
Vis hele sitatet...
Da må han i tillegg anmelde "tyveriet" til politiet først. Det er et krav fra forsikringsselskapene.
Trådstarter
Helt riktig, vi tenkte på den muligheten, men tenker vi heller forteller sannheten til DNB og satser på goodwill. Det samme skjedde da vi var i en bilulykke med delkasko, vi fikk likevel erstattet en del ting som mobiltelefon, smykker (sykehuset måtte klippe over gifteringen til mamma blant annet) og lignende ting. (Ja, DNB sa selv at de tok en "skjønnsmessig vurdering og har valgt å erstatte noe av det")
Dersom vi ikke får erstatning, tar jeg bare det med et smil, det er jo bare en jævla PC Jeg har flere og kraftigere maskiner...
Sist endret av Rusmisbrukeren; 6. juni 2013 kl. 20:22.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Da må han i tillegg anmelde "tyveriet" til politiet først. Det er et krav fra forsikringsselskapene.
Vis hele sitatet...
Det er jo null stress å anmelede et falskt tyveri, har gjort det et par ganger selv, har aldri fått noe stress.
De gidder ikke bruke masse resusjer på det om det ikke er snakk om store summer ville jeg tro.

Så til TS, stikk bare å anmelde tyveri av pc'n. Hvem kian bevise at den ble kastet å ikke stjelt?
Dette er det beste jeg har lest i dag. Takk.
Trådstarter
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Det er jo null stress å anmelede et falskt tyveri, har gjort det et par ganger selv, har aldri fått noe stress.
De gidder ikke bruke masse resusjer på det om det ikke er snakk om store summer ville jeg tro.

Så til TS, stikk bare å anmelde tyveri av pc'n. Hvem kian bevise at den ble kastet å ikke stjelt?
Vis hele sitatet...
Det er nok ingen som kan bevise det, men så er mora mi litt mer moralsk enn meg

Sitat av complex Vis innlegg
Dette er det beste jeg har lest i dag. Takk.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem!
Norskehesten
Alden's Avatar
hvem skal på boss(søppel) raid i Trondheim på søppelfyllingen? haha
Sist endret av Alden; 6. juni 2013 kl. 20:58.
Sitat av Alden Vis innlegg
hvem skal på boss(søppel) raid i Trondheim på søppelfyllingen? haha
Vis hele sitatet...
haha, made my day !
Humoristisk ja.....om det hadde skjedd me mæ, hadde æ svimt av i fortvilelse! XD
Men litt usikker på om det går på innboforsikringen på grunn av en "missforståelse"
Men vi krysser fingra for at det går!
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Alden Vis innlegg
hvem skal på boss(søppel) raid i Trondheim på søppelfyllingen? haha
Vis hele sitatet...
er allerede på vei opp
Trådstarter
Sitat av Alden Vis innlegg
hvem skal på boss(søppel) raid i Trondheim på søppelfyllingen? haha
Vis hele sitatet...
Det er en PC til 18.000 (i januar 2012), jeg gidder ikke å lete i søpla for noe så lite Den hadde bare 4 TB harddiskplass, 16 GB minne, en OK CPU, og et greit grafikkkort tror jeg.. Er ikke så fancy idag, har en stasjonær med bittelitt større specs enn det der.

Men er nå kjipt å miste noe sånt da

Men ja, for den som vil finne pcen, så er den på Sandmoen fylling, og er svart, kabinettet er helt strøkent (sikkert ikke nå lenger, nå som den har blitt kasta rundt), og veier noen kilo Kos deg med PC-en, du som finner den!
Kong Harald
Spoony's Avatar
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Det er en PC til 18.000 (i januar 2012), jeg gidder ikke å lete i søpla for noe så lite
Vis hele sitatet...
Enten så er TS den heldige lottovinneren av 216 millioner kroner, eller så har pappaen hans mye penger.
Trådstarter
Sitat av eDahlen Vis innlegg
Enten så er TS den heldige lottovinneren av 216 millioner kroner, eller så har pappaen hans mye penger.
Vis hele sitatet...
Det siste ... Selv om det ikke har så mye å si hvem som har mye penger, det er fortsatt bare en PC til 18k, hvem griner vel over noe sånt?

Ok, jeg kan kanskje innrømme at jeg er en person med litt for godt humør til å grine over noe sånt, hadde forstått det om noen andre gjorde det, men JEG derimot, blir knapt berørt av det

Hadde noen krasja bilen min, hadde det også vært greit. Det er jo sånt som skjer... Men det som derimot IKKE er greit, er hvis dama mi bedrar meg.
Trenger jeg psykolog?
Tror jeg hadde begynt å gråte om noen hadde kastet en PC jeg eide til 18 000,- kroner.

PCen jeg har nå kostet ca. halvparten av det for noen måneder siden, og det er faktisk utrolig mye penger for meg.

Er jeg veldig fattig, eller er bare TS (sin far) veldig rik?
Trådstarter
Som sagt, jeg er en person som ikke gråter over sånt
Ingen her som forstår at det er sånt som skjer?
Sist endret av Rusmisbrukeren; 6. juni 2013 kl. 23:56.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Tror jeg hadde begynt å gråte om noen hadde kastet en PC jeg eide til 18 000,- kroner.

PCen jeg har nå kostet ca. halvparten av det for noen måneder siden, og det er faktisk utrolig mye penger for meg.

Er jeg veldig fattig, eller er bare TS (sin far) veldig rik?
Vis hele sitatet...

En mellomting vil jeg si.

for meg er 9 k en god del penger, men går alltid rundt med mellom 6- 10 k på brukskortet avhengig av hvor flink jeg er til å sette til sparing Det er lett å samle penger når man bor hjemme og ikke har utgifter

Jeg er dog ikke på nivå med TS, jeg hadde IKKE likt å miste PC'en :S

Fin livsfilosofi though, den skal du ha TS
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
En mellomting vil jeg si.

for meg er 9 k en god del penger, men går alltid rundt med mellom 6- 10 k på brukskortet avhengig av hvor flink jeg er til å sette til sparing Det er lett å samle penger når man bor hjemme og ikke har utgifter

Jeg er dog ikke på nivå med TS, jeg hadde IKKE likt å miste PC'en :S

Fin livsfilosofi though, den skal du ha TS
Vis hele sitatet...
Det kan du banne på ja! Men som student er det first price pasta de siste to ukene i måneden.
trist, selv hadde jeg slått hull i nærmeste vegg i ren forbannelse.
men angående forsikring, så vil jeg tro at du ikke kommer langt med å si at, "den ble kastet, kan jeg få en ny?"
ville heller meldt den stjålet, evnt si du var på tur, å ble stjålet fra bilen om du har reiseforsikring.
Shit happens. Du får satse på at DNB har på seg spandertrusa og gir deg noen kroner igjen. Du får si mora di stjal den for deretter å kaste den.
Sist endret av thomasw; 7. juni 2013 kl. 01:45.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Fiks på historien? Si at den ble stjelt. Jeg mener at forsikring bør dekke slike ting, men av erfaring vet jeg at forsikring ikke gjelder uansett hva som har skjedd
Vis hele sitatet...
WHAT?

Du mener at forsikring bør dekke at folk kaster en pc? Da blir det nok billig å forsikre ting når man bare kan kaste det hvis man vil ha noe nytt.
Tviler på DNB gidder å betale for det... Noen stjal lommeboken min med mange tusen kontanter en gang, men fordi jeg innrømmet at jeg ikke så at noen tok den, og at den slik sett teoretisk sett kunne ha blitt mistet (ut av en lomme med glidelås...), mente hurpekjerringen at det ikke var grunnlag for å utbetale erstatning.
Altså hadde dette skjedd meg så hadde jeg blitt helt hysterisk, selv om jeg er en voksen mann nå.
Du er en ekte honey badger, skulle ønske jeg var som deg. Respekt!
Innboforsikring med toppvilkår dekker gjerne tabbeskader, du kan prøve å pitche dette på den måten
Ikke prøv å lur forsikringsselskapet. Da vil du aldri få medhold i saker fremover hvis du blir tatt.

Dine foreldre bør enten kjøpe ny eller så må du tenke litt lengre enn nesetippen kompis
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Carmex Vis innlegg
Fiks på historien? Si at den ble stjelt. Jeg mener at forsikring bør dekke slike ting, men av erfaring vet jeg at forsikring ikke gjelder uansett hva som har skjedd
Vis hele sitatet...
"Fiksing" aka. forsikringssvindel er noe man skal passe seg litt for...
Men hvordan er det med reiseforsikring? Du var jo på vei til et LAN når du var så uheldig at du mistet den ut av bilen når du skulle bære den inn til kameraten din, var du ikke det da?
Sitat av Clavicle Vis innlegg
Men hvordan er det med reiseforsikring? Du var jo på vei til et LAN når du var så uheldig at du mistet den ut av bilen når du skulle bære den inn til kameraten din, var du ikke det da?
Vis hele sitatet...
hjelper ikke, uhell er ikke dekket av reiseforsikring.

Jeg jobber selv innenfor forsikringsbransjen og du kan nok få dette dekket via din innbodekning hvis du har toppdekning som inkluderer tabbeskader.
Hm, jeg hadde blitt fra meg om pcen til 18.000 ble kasta gitt. Men nå er jeg dog ikke rik. Så 18 lapper til en pc er veeeldig mye penger for meg. Men er vel forskjell på å bo hjemme på mor og far og bo for seg selv og måtte betale regninger selv.

Håper det ordner seg med pcen din da.
Kasta symaskinen til mamma med et uhell...
Dersom en PC til 18k ikke betyr noe så er det vel ingen grunn til å henge seg opp i om forsikringen dekker det.
Normale folk drar ikke på fattighuset for å spise.
Sitat av Clavicle Vis innlegg
Men hvordan er det med reiseforsikring? Du var jo på vei til et LAN når du var så uheldig at du mistet den ut av bilen når du skulle bære den inn til kameraten din, var du ikke det da?
Vis hele sitatet...
Han "mistet" den ut av bilen? Så spør forsikringsselskapet om dokumentasjon på skader av pcen. Men pcen er jo borte. smart?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Han "mistet" den ut av bilen? Så spør forsikringsselskapet om dokumentasjon på skader av pcen. Men pcen er jo borte. smart?
Vis hele sitatet...
Men hadde TS bare gått rett bort i gata og hentet den ut av containeren før de tok den bort, så hadde det problemet vært ute av verden. Smart?
Trådstarter
Sitat av Clavicle Vis innlegg
Men hadde TS bare gått rett bort i gata og hentet den ut av containeren før de tok den bort, så hadde det problemet vært ute av verden. Smart?
Vis hele sitatet...
Jeg oppdaget dette dagen etter, dvs for seint.
Mistenker at det her er KP hunting av ts...

1. Du legg pc'n i gangen..
2. Dagen etterpå sjekker du gangen? ?

Må være en jævla svær gang, eller så sitt du bare på rommet
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Syntes denne tråden var litt rar. Forsikringselskapet dekker IKKE dette. dette er din egen feil. (foreldrene dine da)

Sitat av KaiN Vis innlegg

1. Du legg pc'n i gangen..
2. Dagen etterpå sjekker du gangen? ?

Må være en jævla svær gang, eller så sitt du bare på rommet
Vis hele sitatet...
Hahaha enig lukter litt KP hunting
Trådstarter skulle hatt seg en susing over kjeften. Skryter indirekte over hvor mye penger han har, akkurat som han der Thomas på Paradise Hotel.. Vel, hvorfor hadde du orket å tatt bryet med forsikringsselskap hvis du mener 18k er så lite penger?.. Tosk..
handler vel litt om at pc'en ikke er verdt 18 000 mer, ser ingen grunn til at du skal være grinete her
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Mistenker at det her er KP hunting av ts...

1. Du legg pc'n i gangen..
2. Dagen etterpå sjekker du gangen? ?

Må være en jævla svær gang, eller så sitt du bare på rommet
Vis hele sitatet...
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Syntes denne tråden var litt rar. Forsikringselskapet dekker IKKE dette. dette er din egen feil. (foreldrene dine da)



Hahaha enig lukter litt KP hunting
Vis hele sitatet...
1: Ser ut som forsikringselskapet KAN dekke dette her...

2: Jeg dro hjemmefra samme dag som jeg la PC-en i gangen, kom hjem dagen etter til en tom gang.

Sitat av Cydonia Vis innlegg
Trådstarter skulle hatt seg en susing over kjeften. Skryter indirekte over hvor mye penger han har, akkurat som han der Thomas på Paradise Hotel.. Vel, hvorfor hadde du orket å tatt bryet med forsikringsselskap hvis du mener 18k er så lite penger?.. Tosk..
Vis hele sitatet...
Sitat av kjerstin Vis innlegg
handler vel litt om at pc'en ikke er verdt 18 000 mer, ser ingen grunn til at du skal være grinete her
Vis hele sitatet...
18k er mye penger, jeg har ikke engang 2k. Men saken min er at det er et helt akseptabelt tap. Det er sånne ting man mister. Det eneste jeg spurte om er erfaringer med forsikringselskap når det gjelder sånt, men nå har jeg altså funnet ut at de kanskje dekker det, som da kalles tabbeforsikring.
Greit nok at jeg er på freak.no, men er forsatt overrasket over moralene til folk etter å ha lest denne tråden. Litt skremt og over at en ungdom ikke syntes 18 000kr er mye penger, men men...

Ikke anmeld, ta dette på deg selv. Skaff deg en deltidsjobb så ser du at 18 000kr faktisk er en del.
tror TS mente det er 18 000 han aldri ser igjen, ingen vits i å grine over det. ta det med et smil må vel være beste måten ?
Trådstarter
Sitat av kjerstin Vis innlegg
tror TS mente det er 18 000 han aldri ser igjen, ingen vits i å grine over det. ta det med et smil må vel være beste måten ?
Vis hele sitatet...
Exactly!
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Det siste ... Selv om det ikke har så mye å si hvem som har mye penger, det er fortsatt bare en PC til 18k, hvem griner vel over noe sånt?

Ok, jeg kan kanskje innrømme at jeg er en person med litt for godt humør til å grine over noe sånt, hadde forstått det om noen andre gjorde det, men JEG derimot, blir knapt berørt av det

Hadde noen krasja bilen min, hadde det også vært greit. Det er jo sånt som skjer... Men det som derimot IKKE er greit, er hvis dama mi bedrar meg.
Trenger jeg psykolog?
Vis hele sitatet...
Det er ganske utrolig. Jeg har selv en pc til 16k og beskytter den som om den skulle være min egen sønn Hadde mora mi kastet den i søpla så hadde jeg sikkert fått et psykotisk anfall.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Det er faktisk ikke alle som reagerer med å slå diverse ting eller å bli helt hysteriske. Hvis man mister noe, så har man mistet det, og da føler i alle fall ikke jeg at det hjelper å slå hull i en vegg eller lignende.