Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1373044
Sitat av noy Vis innlegg
Vel, du har sikkert rett, jeg ligger langt etter med oppdateringer på denne saken og eksempelvis har jeg ikke en gang begynt å lese boka hans (faktisk visste jeg ikke om at det forelå noen bok før jeg klikket inn på denne tråden nå nettopp ) så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg, det eneste jeg vet er at objektive fakta sjeldent eller aldri inkluderer subjektiv virkelighetsoppfatning, dette blir psykiatrisk håpløs påstand, siden en med den logikken der ville anklaget alle som stiller kritiske spørsmål ved et gitt tilfelle - vitenskapelig bevist eller ei - ville vært stemplet som kunnskapsløse dårer, hvilke selvsagt ikke er tilfelle! Men at noen kan ha en brist i sin kunnskap eller kritikk kan selvfølgelig være tilfelle .
Vis hele sitatet...
Jeg snakket da om hans benektelse av vitenskapelige fakta.

Sitat av Jotun Vis innlegg
Poenget er jo da; hvem sin forskning? Alle klimagrupper har sine forskere som har sine meninger som de mener er 100% objektive.
Vis hele sitatet...
Forskerne sin forskning, selvsagt.

Du tar forøvrig feil på alle områder. "Klimagrupper" har ikke "sine forskere." Forskere tror ikke at meningene deres er 100% objektive. Tvert imot vet forskere at ingen synsing holder. De må kunne bevise påstandene sine.
WOW kom vell ut noen år etter han begynt å planlegge tenker jeg meg? Hvis det er sant at han har planlagt dette i 9 år + ?
Hero of Time
bronze's Avatar
Bare en "heads-up" for dere pyroteknikere: Boken hans inneholder side opp og side ned med både oppskrifter og logger fra hans eget arbeid. Jeg forstår ikke mye av det han skriver, men her er et lite utdrag:
I continued to purify, through evaporation, the RC fuel today, pouring 32L into four different plastic containers. I had marked the containers with a permanent marker for 2L, 4L and 8L which allows me to see how many percent it has evaporated. I put one in the outhouse, to test whether inside evap would be better, and three outside. I placed them all in the outhouse before I went to bed to prevent the batches from being ruined in case of rain during the night. I noticed the batch I left in the outhouse (at around 15C) had only evaporated by 1L, in comparison to the others (20-25C) which had evaporated by 3L, which indicates that outside evap is preferable.

The mixing of AL powder and micro balloons with the ANFO is a truly dreadful task. Not only is it extremely messy; it is very labour intensive as well, not to mention that you have to work using the 3M gas mask. I hate this task. It's the most dreadful job I've encounter during the whole operation... However, I've finally managed to find a good mixing routine for the ANALFO. Basically; considering the fact that the whole process with mixing is extremely messy, I could not take any smoking breaks or leave the work bench area at all. As soon as I initiate the mixing I literally turn into the tin man..., with a layer of AL dust all over me. As it is really difficult to remove this dust from the surfaces it touches, I end up smearing the stuff on my face (it gets on the inside of my mask when it touches the rubber straps) and on my fingers etc. To keep an
Vis hele sitatet...
Seriøst altså, ekstremt mange sider med oppskrifter og logger. Jeg selv har aldri prøvd å produsere annet enn kinderegg-bomber.
Synes det er dumt å dra inn spill i dette ass, virkelig ingen sammenheng idet hele tatt.
Forsvarer paa tv2 naa utaller seg!
Sist endret av kongs1; 23. juli 2011 kl. 23:23.
Han brukte bare wow spillingen som et skalkesjul! En utspekulert måte å få folk til å slutte å mase på han.. Uten å skaffe altfor mye oppmerksomhet da det er "tabu" at folk er avhengig av WoW:

3.26 Avoiding suspicion from relatives, neighbours and friends

Present a ”credible project/alibi” to your friends, co-workers and family. Announce to your closest friends, co-workers and family that you are pursuing a ”project” that can at least partly justify your ”new pattern of activities” (isolation/travel) while in the planning phase.

F example, tell them that you have started to play World of Warcraft or any other online MMO game and that you wish to focus on this for the next months/year. This ”new project” can justify isolation and people will understand somewhat why you are not answering your phone over long periods. Tell them that you are completely hooked on the game (raiding dungeons etc). Emphasise to them that this is a dream you have had since you were a kid. If they stress you, insist and ask them to respect your decision. You will be amazed on how much you can do undetected while blaming this game. If your planning requires you to travel, say that you are visiting one of your WoW friends, or better yet, a girl from your ”guild” (who lives in another country). No further questions will be raised if you present these arguments.

Blaming WoW is also quite strategic due to another factor. It is usually considered ”tabu” or even shameful in our society today to be hooked on an MMO. By revealing ”this secret” to your close ones you are therefore (to them at least) entrusting them with your innermost secret. Usually they will ”contribute” to keeping this secret for you which can be very beneficial. (If people from your ”secondary” social circle ask them they will even usually ”lie” on your behalf (giving you alibi), in order to keep your MMO project a secret.
HØRTE DERE DET? '' Han har fått opplyst hvor fant... forferdelig dette egentlig er '' Fra advokaten på intervjuet!!
Sitat av bronze Vis innlegg
Bare en "heads-up" for dere pyroteknikere: Boken hans inneholder side opp og side ned med både oppskrifter og logger fra hans eget arbeid.
Vis hele sitatet...
På tide å begynne å distribuere en redigert versjon av boken der det er lagt inn haugevis av feilinformasjon. Falske oppskrifter som sprenger de som prøver å lage det i lufta, etc.?
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
HØRTE DERE DET? '' Han har fått opplyst hvor fant... forferdelig dette egentlig er '' Fra advokaten på intervjuet!!
Vis hele sitatet...
Ikke overdramatiser det da. Han skulle sikkert si fantastisk tragisk eller noe slik. Han er bare advokat, ikke en medsammensvoren.
Han har jo skrivi i boka at han har spilt masse WoW "part time" og at han elsker ideen om raiding... Gidder ikke lete opp sidenummer for den boka orker jeg ikke åpne igjen.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
HØRTE DERE DET? '' Han har fått opplyst hvor fant... forferdelig dette egentlig er '' Fra advokaten på intervjuet!!
Vis hele sitatet...
Hadde han sagt fantastisk hadde det nok blitt texas.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
HØRTE DERE DET? '' Han har fått opplyst hvor fant... forferdelig dette egentlig er '' Fra advokaten på intervjuet!!
Vis hele sitatet...
Ikkje berre meg som høyrte det, nei,.. hm
Synes det er dumt å dra inn spill i dette ass, virkelig ingen sammenheng idet hele tatt.

Lippestad: Han (Breivik) syntes det var grusomt å utføre handlingen, men inne i hodet hans mente han det var nødvendig.
Vis hele sitatet...
Anders skal utalle seg foran retten pA Mandag og at han vil ogsA forklare motivet bak hendelsene. Forsvareren bekrefter manifesten som ble skrevet, men kan ikke si noe mer enn det.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Fy faen hvor det irriterer meg at han er så inni helvete smart.
Alt sammen er så gjennomført, planlagt og tilrettelagt.
Er det mulig å se klippet fra tv2 der advokaten uttaler seg, på nett uten å måtte betale?
Noen som kan oppsummere det de sa om WoW på NRK?
"jeg kan ikke si noe fornuftig"
Sitat av sens Vis innlegg
Ikkje berre meg som høyrte det, nei,.. hm
Vis hele sitatet...
Nei haha, så latterlig!
Originalklippet på youtube er fjernet. Her er alternativet i høykvalitet:
http://www.veoh.com/watch/v21123164bZCBQeZ8
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Fy faen hvor det irriterer meg at han er så inni helvete smart.
Alt sammen er så gjennomført, planlagt og tilrettelagt.
Vis hele sitatet...
Er vel hakket lettere å finne og motarbeide slike, enn random shitsnakkers som bare går bananas en random dag og sprenger nærmeste random forsamling utifra et random motiv...
Sist endret av Jotun; 23. juli 2011 kl. 23:31.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg snakket da om hans benektelse av vitenskapelige fakta.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket da om din påstand at han var kunnskapsløs. Personlig anser ikke jeg en som planlegger og iverksetter slik en massakre på forhånd for å være kunnskapsløs - lite intelligent kanskje - men langt fra kunnskapsløs! (høres kanskje ut som en selvmotsigelse, men nok om det - blir for OT, dog det er interessant å forsøke å lage en profil av slik en skruppelløs "mastermind").
Sitat av civix Vis innlegg
Originalklippet på youtube er fjernet. Her er alternativet i høykvalitet:
http://www.veoh.com/watch/v21123164bZCBQeZ8
Vis hele sitatet...
Bare 5min? Noen som har lastet den ned?
Sitat av sitat fra vg
Ifølge forsvarsadvokaten har klienten også forklart hva som er motivet, men Lippestad sier det er vanskelig å snakke om dette.

- Jeg må rett og slett sette meg ned og tenke på det, sier Geir Lippestad.
Vis hele sitatet...

.. Og det er fordi Anders har så sterke og kompliserte politiske meninger at advokaten antageligvis ikke skjønte bæret.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
På tide å begynne å distribuere en redigert versjon av boken der det er lagt inn haugevis av feilinformasjon. Falske oppskrifter som sprenger de som prøver å lage det i lufta, etc.?
Vis hele sitatet...
Anarchist Cookbook har eksistert lenge, og den har ikke ført noen ting godt med seg.
Vi trenger IKKE en til!
jeg er også interessert i et lite sammendrag av NRKs "WoW fører til terrorisme"-innslag.
Har lest dette dokumentet i flere timer nå. Han skal bruke rettsaken for å fremme sin sak, akkurat som det skulle være en stor PR-kampanje. Han oppfordrer ikke andre å bli martyr, men å gå igjennom rettsaken. Arrestasjon er bare starten på propagandaen.

Han har laget oppskrift på terror i skremmende detalj. Alt er inkludert, hver eneste steg på veien, fra anskaffelse til våpen, til skuddsikre vester, økonomi... . Virker som en 101 Guide til terror. Helt villt og trist!
Sist endret av esl; 23. juli 2011 kl. 23:35.
Sitat av noy Vis innlegg
Jeg snakket da om din påstand at han var kunnskapsløs. Personlig anser ikke jeg en som planlegger og iverksetter slik en massakre på forhånd for å være kunnskapsløs
Vis hele sitatet...
Han er kunnskapsløs om saken jeg omtalte.

Sitat av Up Vis innlegg
Anarchist Cookbook har eksistert lenge, og den har ikke ført noen ting godt med seg.
Vi trenger IKKE en til!
Vis hele sitatet...
Er den full av bevisst feilinformasjon for å gjøre så wannabe-terrorister bare sprenger seg selv i lufta?
Sitat av esl Vis innlegg
Har lest dette dokumentet i flere timer nå. Han skal bruke rettsaken for å fremme sin sak, akkurat som det skulle være en stor PR-kampanje. Han oppfordrer ikke andre å bli martyr, men å gå igjennom rettsaken. Arrestasjon er bare starten på propagandaen.

Han har laget oppskrift på terror i skremmende detalj. Alt er inkludert, hver eneste steg på veien, fra anskaffelse til våpen, til skuddsikre vester, økonomi... . Virker som en 101 Guide til terror. Helt villt og trist!
Vis hele sitatet...
Oppfordrer han til å gjøre store operasjoner som kan ta livet av titusener av uskyldige, eller ønsker han kun aksjoner mot konkrete grupper (der uskyldige døde er i fåtall og bare et uheldig resultat av aksjonene)?
Sist endret av hemmeligegreier; 23. juli 2011 kl. 23:38.
Det ble sagt det vanlige om dataspill. Feiring av dreping, ikke kunne skille mellom virkelighet og fiksjon. Bla bla...
NRK's innslag om Wow siden noen spurte:

De sa noe om at han var avhengi osv. Så kom en terror ekspert som hadde gått gjennom alle innleggene han har skrevet på WoW forum etc. Terror eksperten ble sjokkert over hvilke kommentarene Anders hadde.

Det verste var at terror eksperten ble sjokkert over et innlegg der Anders jubler over at han drepte Nerfarian(? en boss i Wow). Terror eksperten mener det er et tegn da, altså på at han liker å drepe! "Sammenlignet" det med de drapene han gjorde i dag.

Sånn forsto jeg det innslaget. Skriver slik jeg husker, så går ikke god for noe.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er den full av bevisst feilinformasjon for å gjøre så wannabe-terrorister bare sprenger seg selv i lufta?
Vis hele sitatet...
En fin blanding av ting som kan funke, ting som ikke funker, ting som VIL drepe deg og ting som funker. Den har frynsete rykte, og ingen seriøse tar den som god fisk, men den skader derimot mange uskyldige unger som vil lære å lage bomber.

Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvor har du dette fra? Det er ikke kaliumnitrat som brukes i sprengstoff, men ammoniumnitrat. Kaliumnitrat egner seg til bruk i røykbomber, svartkrutt og pyrotekniske komposisjoner, men ikke høyeksplosiver.
Vis hele sitatet...
Kan faktisk blande KNO3 med NM, men da er AN å foretrekke.

Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Up, du har et relativt godt rykte når det kommer til sprengstoff, vet du hvordan og med hva han har laget?
Vis hele sitatet...
Ja, og det er godt diskutert. 900 kg ANFOAL med mikroglassballonger, og 50 kg ANNMAL. AN'et var i form av pulverisert KAS ikke renset for 20% kalk, som jeg har fått med meg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Oppfordrer han til å gjøre store operasjoner som kan ta livet av titusener av uskyldige, eller ønsker han kun aksjoner mot konkrete grupper (der uskyldige døde er i fåtall og bare et uheldig resultat av aksjonene)?
Vis hele sitatet...
Sistnemde. Men alle medlemmer av ungdomspartier, byråkrater, politikere, og slikt er legitime mål, så det blir litt hult å snakke om å unngå uskuldige.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av birrho Vis innlegg
NRK's innslag om Wow siden noen spurte:

De sa noe om at han var avhengi osv. Så kom en terror ekspert som hadde gått gjennom alle innleggene han har skrevet på WoW forum etc. Terror eksperten ble sjokkert over hvilke kommentarene Anders hadde.

Det verste var at terror eksperten ble sjokkert over et innlegg der Anders jubler over at han drepte Nerfarian(? en boss i Wow). Terror eksperten mener det er et tegn da, altså på at han liker å drepe! "Sammenlignet" det med de drapene han gjorde i dag.

Sånn forsto jeg det innslaget. Skriver slik jeg husker, så går ikke god for noe.
Vis hele sitatet...
Alle som har drept Nefarian har feiret det. Det var en av de største bossene i det originale WoW, og man måtte være 40 mann for å ta han. Jeg spilte ikke WoW på dette tidspunktet, men herregud - media drar så syke linjer av og til. Han skriver til og med i manuskriptet sitt at WoW også skulle være et dekke for å isolere seg.
Sitat av bronze Vis innlegg
Bare en "heads-up" for dere pyroteknikere: Boken hans inneholder side opp og side ned med både oppskrifter og logger fra hans eget arbeid. Jeg forstår ikke mye av det han skriver, men her er et lite utdrag:


Seriøst altså, ekstremt mange sider med oppskrifter og logger. Jeg selv har aldri prøvd å produsere annet enn kinderegg-bomber.
Vis hele sitatet...
Han syntes det var "a dreadful task" å jobbe med 3M Gas Mask Heh, noe sier meg at ingen på dette pyroforumet har så veldig mye å hente fra oppskriftene hans, tvert om tror jeg de hadde byttet ut aluminiumspulveret med noe enklere å jobbe med, men hey - jeg er ikke pyrotekniker så jeg skal vel strengest talt ikke uttale meg
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Oppfordrer han til å gjøre store operasjoner som kan ta livet av titusener av uskyldige, eller ønsker han kun aksjoner mot konkrete grupper (der uskyldige døde er i fåtall og bare et uheldig resultat av aksjonene)?
Vis hele sitatet...
Tja, her finner du alt. Detaljerte planer om hvordan ødelegge atomkraftverk, til hvordan du kan drepe en person med mye beskyttelse rundt seg. Det er detaljert informasjon om kjemiske våpen, samt hvordan putte kjemiske stoffer i en kule (!). Det er også guider hvordan du skal tenke strategisk når du gjør et angrep, hvor plassere deg i et bymiljø, hva gjør du om du blir angrepet av 2 sivile, etc.

Han har kategorisert mål som prioritert A, B, C, der A er viktigst. A er typisk store forsamlinger hvor det normalt ikke er vakter (forfatterkonferanse, journalistforsamling) eller en viktig person (statsråd).

Helt sykt detaljert, minst 20-25 sider bare om atomkraftverk.
Sist endret av esl; 23. juli 2011 kl. 23:47.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Sistnemde. Men alle medlemmer av ungdomspartier, byråkrater, politikere, og slikt er legitime mål, så det blir litt hult å snakke om å unngå uskuldige.
Vis hele sitatet...
ikke glem studenter. "99% av journaliststudenter er direkte eller indirekte Marxister" osv...
Sitat av Klatremus Vis innlegg
Nå må vi ikke glemme muligheten for at det han har skrevet i boken kan være løgn som er plantet for å gjøre oss mistenksomme mot politiet, eller gjøre innbyggere i de respektive andre medlemmenes land redde og aggressive mot muslimer.
Vis hele sitatet...
Det skulle vel NESTEN bare mangle at noe slikt ville skje snart med den latterlig innvandringspolitikken Norge og ja, så og si hele Europa har (tror vi vil se mer og mer lignende i fremtiden, dessverre...). Dette er noe både jeg og MINE innvandrervenner er enige om og har vært i lang tid (den katastrofale innvandringspolitikken altså). Se på lasermannen i Sverige, sikkert en figur med helt andre teorier og tanker, men med samme mål.
Hva ville vært det smarteste å gjøre hvis man fant seg i samme situasjon som ungdommene på utøya? Det første jeg tenkte var og gjemme seg I teltene, eller metodisk høre hvor skuddene kom fra, og så bevege seg stille i motsatt retning inne i skogen.
Noen som har link til en copy av youtubevideoen han la ut? og boka? har vært AFK noen timer nå så gikk akkurat glipp av dette! Blir bare sykere og sykere dette!
Tja, i motsetning til nordmenn så har ingen av innvandrerne våre begått tidenes største massemord.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Noen som har link til en copy av youtubevideoen han la ut? og boka? har vært AFK noen timer nå så gikk akkurat glipp av dette! Blir bare sykere og sykere dette!
Vis hele sitatet...
Video: http://www.liveleak.com/view?i=093_1311453213
Boka: http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD...tionofInd.html
Sist endret av sens; 23. juli 2011 kl. 23:52.
Føler jeg nesten får mer igjen for å lese på freak.no, enn og se på nettstedene/tv-kanalene som dekker dette!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Sistnemde. Men alle medlemmer av ungdomspartier, byråkrater, politikere, og slikt er legitime mål, så det blir litt hult å snakke om å unngå uskuldige.
Vis hele sitatet...
Ja, det var en litt uheldig formulering fra min side. Men jeg formulerte meg fra hans ståsted.

Det jeg lurte på var bare hvor langt han var villig til å gå. Det er en viss forskjell på å gå mot konkrete mål av konkrete grunner, og å søke å utrydde store mengder uskyldige uten noen spesiell grunn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det jeg lurte på var bare hvor langt han var villig til å gå. Det er en viss forskjell på å gå mot konkrete mål av konkrete grunner, og å søke å utrydde store mengder uskyldige uten noen spesiell grunn.
Vis hele sitatet...
Logikken er såpass skrudd at sett fra et litt meir normalt synspunkt så er det han er ute etter å utrydde store mengder tilfeldige personer. Han ser konspirasjoner som ikkje eksisterer, og ser på politiske meiningsmotstandarar som ein fiende som må drepast.
Sitat av Up Vis innlegg
Anarchist Cookbook har eksistert lenge, og den har ikke ført noen ting godt med seg.
Vi trenger IKKE en til!
Vis hele sitatet...
Word! Allikevel er det en klassiker verdt å nevne minst en gang på undergrunnsforum da
Sitat av Kadadj Vis innlegg
Hva ville vært det smarteste å gjøre hvis man fant seg i samme situasjon som ungdommene på utøya? Det første jeg tenkte var og gjemme seg I teltene, eller metodisk høre hvor skuddene kom fra, og så bevege seg stille i motsatt retning inne i skogen.
Vis hele sitatet...
I følge han som ble intervjuet på sykehus med skuddskader i skulderen, var vist nok ikke det så bra, med tanke på at han så at folk gjemte seg der, og skøyt på teltene.
Sitat av sens Vis innlegg
Vis hele sitatet...
takk, noen som har boka også?
edit: takk til linken over
Sitat av Tido Vis innlegg
Føler jeg nesten får mer igjen for å lese på freak.no, enn og se på nettstedene/tv-kanalene som dekker dette!
Vis hele sitatet...
hehe, er en grunn til at jeg sitter her istede for å se på nyhetene og bla gjennom 4forskjellige nettavisert. Her blir jo alt som skjer på TV, nett og radio samlet ++ enda mere
Sist endret av GreenRay; 23. juli 2011 kl. 23:54.
Sitat av Kadadj Vis innlegg
Hva ville vært det smarteste å gjøre hvis man fant seg i samme situasjon som ungdommene på utøya? Det første jeg tenkte var og gjemme seg I teltene
Vis hele sitatet...
Du kødder, ikke sant?
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.