Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  224 41916
Stemmer det ikke at denne "hula" ligger ved alnaelva, i nærheten av en liten damm ved en foss? I nærheten av kjelsås?:P
Du trenger ikke mere en en baufil og et ekstra blad, kutt festene i døra det går kjapt...
Tviler sterkt på at politiet står og venter på dere. De har langt bedre ting å bruke de sparsomme ressursene sine på enn å spane utenfor en gammel, og sannsynligvis helt tom, bunker fra andre verdenskrig. Det koster så utrolig mye å overvåke dette stedet i forhold til den straffen dere eventuelt kan få.
hulen ligger ikke ved alna.. den ligger heller mot grensen til bærum..

like ved llysakerelven
Ville vært veldig poengløst å bruke en SLIK lås på en "tom" bunker, eh?

Så temmelig dyr ut.
Nå veit ikke jeg hva slags type bunker dette dreier seg om, men jeg veit det er flere bunkere i landet fra 2 verdenskrig, og flere av disse brukes som lagringsplass av heimværnet blant annet er dette tilfellet i bunkersene utenfor Elverum. Dette finnes også div bunkere her i landet som brukes av Amerikanske styrker, men de finner du ikke så lett. Men disse bunkerne er ikke slik man snakker høyt om da det er gradert info, og man må ha en del klareringer for å vite det. Derfor snakker man ikke høyt om det om man ikke ønsker militæret og cia på døra!

Mvh!
Sist endret av Ozzfan; 11. desember 2007 kl. 00:58.
Sitat av christ3004
hulen ligger ikke ved alna.. den ligger heller mot grensen til bærum..

like ved llysakerelven
Vis hele sitatet...
Hmm, kanskje jeg blir med en gang.
vil anbefale at 2 stk står på vakt tilfelle det kommer noen folk da kan dem bare stenge døra mens dem andre er inne.
hele greia ser skikkelig rusten ut. bruk noen kjemikaler for å skade den ekstra, og bryt opp greia låsen henger i..
Sist endret av stripedcat; 11. desember 2007 kl. 22:07.
Perfekt å bruke thermite... Evt. bare stjerneskudd som lunte
Ville det ikke funke ganske bra og bare gå anorakk på greien med brekkjern og div. sager, det festet som hengelåsen sitter fast i ser ikke serlig solid ut.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Ka det blir til?Har du fått opp og var det noe spesielt der da?Trur at du aldri blir å sette dine føtter innenfor i det hele tatt!
Sitat av Hardcore
Ville det ikke funke ganske bra og bare gå anorakk på greien med brekkjern og div. sager, det festet som hengelåsen sitter fast i ser ikke serlig solid ut.
Vis hele sitatet...
Jo da, ingen vits i å gjøre ting mer kompliserte enn de er.

Et stk. spett type XL, to brekkjern, og en baufil sånn i tilfelle rottefelle så er døren åpen på kort tid.
Spett og brekkjern er ikke kjent for å være lydløst.. Var ikke litt av poenget at det skulle være lydløst? :P Holder meg til paint-tegninga mi XD
Ja, må si meg enig med Thermite metoden. Tror den er mest effektiv: http://www.youtube.com/watch?v=S84UMbF0s2k
prøvde i går kveld. men fikk ikke tak i en slegge, men prøvde å bruke spett.. klarte å bøye den en del, men ikke nok. hvordan lager man thermite?? er det vansklig å skaffe kjemikalene?? takk for alle de hjelpsome svarene
hmmm,vist ikke jeg er i drømme land så tror jeg du blander aluminium og rust! tror kansje det var 1 ingrediens til,,,du må male opp alt til pulver så blande det og finn en beholder that's it!
gå på www.warispeace.co.uk tror jeg det var,,er vell pyro sia til nff?

Edit : det er ikke jeg som har skrevet dette men Thoryllo sån at dere vet det

Thermite er en blanding av rust (Fe2O3) og aluminium (Al) som brenner på 2204,44 grader C. (4000 grader F). Og det er etter hva jeg har lest lovelig å både bruke og oppevare!
Dette kan enkelt brenne igjennom biler, låser, jerndører, stekepanner, kumlokk osv…

Oppskrift:
Du trenger:
Rust (Fe2O3, Jern(III)oksid) – Kan lages selv eller kjøpes på potterier og andre steder) Oppskrifter på rust her: LINK!!!!!!!
Aluminium i fint pulver – Kjøpes hos kjemiforhandlere.

Slik gjør du:
For hvert gram med aluminium tar du 2 gram med rust.
For eksempel 50 gram aluminium og 100 gram rust.
For å blande dette er det for eksempel supert å putte alt i en pose og mikse alt sammen med hånda med å mose posen.

Ta blandingen i en beholder og tenn på med magnesiumbånd.
Sist endret av Holmen; 13. desember 2007 kl. 10:25.
Du får nok kjøpt ingrediensene av folk på pyroforumet.. Søk litt rundt på forumet.. Det er mange som bestiller samlet.
Christian.!.! : Det ER nff sitt
hahaha.......................... slegge?..omfg.

Hvorfor ikke bare likegjerne kaste stein på den døra da mann! dette blir amatør messig.. dere blir busta.. og døra blir forsterka..!

HVOR er dette hen?.. jeg vil gjerne få denne opp på en onkli måte
ligger på furulund!...
Få tak i en skjærebrenner. de bråker ikke stort og kutter ganske mye.

koster sikkert ett par store lapper, men da har du det og kan bruke til å komme inn andre steder


eventuelt så vet jeg at Bautas i oslo driver og leier ut skjærebrennere.
Fått opp døren no? Vi vil se hva som er inni
Furulund bunker
Furulund bunker fungerte som sambandssentral for den tyske politi og sikkerhetspoliti
(Gestapo). I perioden 1946–1980 har bunkeranlegget på Furulund vært brukt
som ledelsessentral for HVs lette luftvernartilleri, Fornebu. Bunkeranlegget ligger
ved Vækerøåsen, på sydsiden av Lilleakerbanen. Inngangspartiet er på nordøstre side
av en bergknaus. Eksteriøret består av en enetasjes gråstensmur, med blant annet inngangsdør,
luke og gittervindu. Anlegget er gått ut av bruk og er stengt igjen.
Furulund bunker har en historisk interesse i sammenheng med norsk okkupasjonshistorie.
Bunkeranlegget ligger som et historisk minne om Grini-fangenes tvangsarbeide,
og bidrar til å anskueliggjøre den tyske okkupasjonsmaktens omfattende byggevirksomhet
i Norge.


står det alt om bunkeren
det var jo kjempe smart og si hvor den ligger da :-/ når onkel politi kommer og leser mellom den tråden her. det finnes faktisk veldig mange bunker rundt om kring i oslo
er bare google etter "fort oslo fjorden" så finner du fort ut hvor alle sammen ligger (eller veldig mange)
http://www.verneplaner.no/ er og bra sted og begynne

www.forsvarsbygg.no har og mye bra siden dem skal selge mye av dem.

http://www.nasjonalefestningsverk.no/til_salgs :-)
Sist endret av ranvik; 15. desember 2007 kl. 19:21.
Jeg tror en fin dose thermite kan gjøre underverker med den låsen der asså
Eller lær deg å dirke.
Thermite er vanskelig å antenne og lage i høy nok kvalitet i Norge, baufil is the way to go, lydløst, tar ikke for lang tid og funker garantert, trenger ikke å lage det mer komplisert enn det.

På bildene ser det ganske solid ut, og da er det bedre å stå med sag i 10-15 minutter i stedet for å bestille høy mesh aluminium og rust for så å stå ute i kulden for å tenne på noe som er såpass vanskelig å antenne, viss noen har lyst til å få et innblikk på hvor vanskelig det er å antenne thermite så går dere på clas ohlson og kjøper denne:

http://www.clasohlson.no/Search/Prod...sser+magnesium

Og prøver å antenne den.
Sist endret av Pyro_Killer; 16. desember 2007 kl. 01:53.
pyro killer: linken er død
Jeg personlig tror ikke det ligger noe annet enn bare støv i den bunkeren..! ikke tror jeg det er stort heller uten å være for sikker på det.. men fy faen å mye film dere barn ser på ahha!

Hvorfor ikke bare ta med seg en god gammal jævla avbiter og bli kvitt den låsen?.. ELLER baufila over selve låsebrakketene! så er du gjennom!..

Thermite, og magnesium og faen rart ingen ennå har nevnt C4.. GEEZ kids! get back too your cartoOn network channel nå!
altså.. det er brukt over 1 uke på å forklare forskjellige måter å åpne låsen på, å enda har ingenting skjedd? pyser?
Ok.. LAG C4 OG SPRENG HEEEELELEEEE DØRA TIL HELVETE!!!!11!!!!1 Nå er det nevnt...
Det skal gå an å antenne magnesium med et stjerneskudd....
*løpe bort til tv'n å skru på cartoon network \o/ *
Det er 2 huler, den nederste hulen har en sideingang som det går ann å gå inn. Innerst i rommet er det er svært alter, så ligger det en mustang rett innenfor huleingangen, snakka med en kompis som har vært der.
jeg vil bare vite hvor det er.. for dte tar meg underkant av en time å få opp!

kjenner gutta på spyshop og kan få lånt meg all slags dirke utstyr om det så må til! men jeg mener at en grei size avbiter fixxer dette
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Er veldig nyskjerrig selv. Du kunne ikke gitt oss noen gatenavn etc? Hvis du ikke er gnien på bunkeren din da.

Noen som vet om noe lignende i Ullensaker/Skedsmo/Gjerdrum, eller på Romeriket i det hele tatt?
Jeg veit bare sånn sirka hvor det ligger, og det er allerede nevnt i tråden. Sorry.


Men det skal være sjukt der, når kompisen min var der så knakk han sveisepunktene på gitteren ved siden av døra,det var enda stearinlys på veggene osv!
det ligger på furulund trikke station... vi må vente på at alle er hjemme fra ferie før vi drar. dere kan sikkert ta turen. vis dere lar det så åpent når dere drar:P... når man går av på furulund trikke station så er det en ica butikk. i bakgården der er inngangen.....
veldig tvilsomt på at noe er etterlatt siden krigen og låst med bare en hengelås den bunkeren er nokk tom som f.
Samma det.. Gøy å bryte seg inn i en gammel bunker uansett XD. Håper du filmer og tar med noen lommelykter.. Tipper det er rimelig mørkt der!
for dem som ennå ikke veit hvor det er så er det her :
(ett på oversiden av merket)
http://www.gulesider.no/kart/index.c...gt=PERSPECTIVE
Sist endret av ranvik; 18. desember 2007 kl. 20:30.
Sitat av AudunlS
Ok.. LAG C4 OG SPRENG HEEEELELEEEE DØRA TIL HELVETE!!!!11!!!!1 Nå er det nevnt...
Det skal gå an å antenne magnesium med et stjerneskudd....
*løpe bort til tv'n å skru på cartoon network \o/ *
Vis hele sitatet...
Det kommer ann på hvor tykk remsa/klumpen meg Mg er. Når det er sagt så er Mg pulver en smal sak å tenne på. Bånd/remser antenner ved litt oppvarming under stormligther/skibrenner. Stjerneskudd FUNGERER når pulveret er fint nok. Bare snakk med noen på WIP så fikser de sikkert alu til deg, jeg kunne sikkert å solgt deg men jeg har ikke nå(får ikke før i januar )

Lykke til med bunkeren
Sitat av AudunlS
Ok.. LAG C4 OG SPRENG HEEEELELEEEE DØRA TIL HELVETE!!!!11!!!!1 Nå er det nevnt...
Det skal gå an å antenne magnesium med et stjerneskudd....
*løpe bort til tv'n å skru på cartoon network \o/ *
Vis hele sitatet...
Jeg mente thermite.. Ikke magnesium!

Har tent på mg-bånd med vanlig lighter.. Funker helt greit! En venn av meg har bestilt alu-pulver.. Kan jo hende at han kan sende noe. Vet ikke hvor mye han har bestilt, men han får nok ikke før i januar han heller.
Btw: Det med C4 var rein ironi XP
Sist endret av Blå Gummitenner; 18. desember 2007 kl. 23:33. Grunn: Thermite! Ikke Mg
AudunlS:

ikke ironi men sarkasme! *pirke *
Pirkelars! :P
Få opp den døra nå da! Vil se hva som er inni!
står den ut i dagen, så du kan få rygga en bil dit? da river du isåfall døra til helvete : )
hvis ikke, tar du slegge og meisel og moser deg inn..
Herregud. Jeg er 14 år å tenker jeg kunne fått opp døra fortere en dere..
Nå er det to uker siden du sa at du ville inn i den bunkeren, så kommer du til å gjøre det ?

OT: *Jeg vet om en bunker! Men jeg sier ikke hvor*
Sist endret av fulloggal; 23. desember 2007 kl. 00:53.
vis du hadde lest litt lengere opp så står det at vi venter til de som skal være med kommer hjem fra ferie... vi er 16 år, har ikke noe problem med å få den opp det er det at vi må vente på en som er i spania.....
Lol! Furulund trikkestasjon? Jeg bor 5 min unna, mann! Lemme know ploxx
christ.. først og fremst er det en lame unskyldning å komme med fordi dere ikke tør...! "en er på ferie"yah!

nr 2. jeg var å titta på den i går... Lykketil med låsen.. den er HUGE! avbiteren jeg har har 1m armer og den var stokk akkurat til å gape over låsen! alternativet er å gå løs på selve festet som er på veggen på høyre side! eneste mulighet!

men en ting jeg er overrasket over er at det er ufattelig mye ledninger som går inn i sjakta der! desutten er det et ventilasjonsanlegg som går for fullt der..

Hva er det i den dritern mon tro?