Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 24638
Sitat av drmight
funker fint her, popper ikke opp i noen fullscreen apps
Vis hele sitatet...
fint
[COLOR=White]10 tegn[/COLOR]
Hvordan kan jeg finne frem bytt bruker funksjonen.. Finner bare slå av og logg av bruker.
Og går det an å få trykkbare linker i rss funksjonen?
OG en siste ting, hvordan få rss'en til å starte på start up?

takker for svar
Sist endret av cantwo; 18. august 2007 kl. 00:51.
Noen måte å få klokken til å vise i 24 timers modus, istedetfor am og pm?
Sitat av Andersf
Noen måte å få klokken til å vise i 24 timers modus, istedetfor am og pm?
Vis hele sitatet...
Hvilken klokke? klokken min er 24timers, ikke am, pm. Screen shot?
Har dessverre ikke screenshot nå, ettersom jeg ikke har pc'n her. Men den viste feks: 06.30 istedet for 18.30..
Sitat av cantwo
Hvordan kan jeg finne frem bytt bruker funksjonen.. Finner bare slå av og logg av bruker.
Og går det an å få trykkbare linker i rss funksjonen?
OG en siste ting, hvordan få rss'en til å starte på start up?

takker for svar
Vis hele sitatet...
Tror ikke det går og gjøre RSS-en klikkbar, jeg vet ikke hvordan ivertfal.
RSS-en skal starte automatisk ved startup.
Starter selve Samurize i det heletatt?

Om du vil skrifte bruker så les her: http://emergedesktop.org/phpBB2/view...ht=change+user
Sitat av Dj_Evelen
Tror ikke det går og gjøre RSS-en klikkbar, jeg vet ikke hvordan ivertfal.
RSS-en skal starte automatisk ved startup.
Starter selve Samurize i det heletatt?

Om du vil skrifte bruker så les her: http://emergedesktop.org/phpBB2/view...ht=change+user
Vis hele sitatet...

Samurize starter opp, og alt virker fint, bortsett fra at jeg må inn instance manager for å slå på rss. Skal legge ut et skjermbilde etterhvert, med bedre forklaring.
Ps: takk for bra desktop
Noen som vet om det går an å få tak i tv guide til andre tv kanaler?
Sitat av zipp
Noen som vet om det går an å få tak i tv guide til andre tv kanaler?
Vis hele sitatet...
jada, det er en masse utenlandske kanaler og velge i
http://www.samurize.com/modules/mydo...cat.php?cid=10
Sitat av Dj_Evelen
jada, det er en masse utenlandske kanaler og velge i
http://www.samurize.com/modules/mydo...cat.php?cid=10
Vis hele sitatet...
Der fant jeg litt mer ja. Takk takk
Det var utrolig stilig!
Har sitti og mekka desktop i et par timer nå :P

Jeg har problemer med å se på film i VLC når jeg bruker Emerge. Lyden er der, men man kan ikke se bildet (Hvis jeg prøver å logge på uten emerge, fungerer det som det skal). Noen andre som har det problemet?
På det RSS-Scriptet.. Er det noen mulighet for at hver nyhet blir en link slik at jeg kan bare trykke på for å gå innpå den nyheten jeg vil se nærmere på ?
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av yucky
Det var utrolig stilig!
Har sitti og mekka desktop i et par timer nå :P

Jeg har problemer med å se på film i VLC når jeg bruker Emerge. Lyden er der, men man kan ikke se bildet (Hvis jeg prøver å logge på uten emerge, fungerer det som det skal). Noen andre som har det problemet?
Vis hele sitatet...
Har samme problemet.

Er det noen mulighet til å bruke et bilde som bakgrunn i en scheme?
En ting som irritererer meg med Emerge er at windowstasten + D for å vise desktopen ikke fungerer. noen måte å få til dette igjen? tungvindt å legge ned alle vinduer man har oppe for å se desktopen.
Sitat av mondain
En ting som irritererer meg med Emerge er at windowstasten + D for å vise desktopen ikke fungerer. noen måte å få til dette igjen? tungvindt å legge ned alle vinduer man har oppe for å se desktopen.
Vis hele sitatet...

har du prøvd windows tasten + m ?
jaG
Produktutvikler
Har et lite problem her, når jeg skal instalere NorskTV, så får jeg opp en feilmeldig.

cannot read multi_sz value
Vis hele sitatet...
Hva er det som er problemet?

Edit; Fant det ut, Trykk Config.exe->file->open->norsktv.ini
Sist endret av jaG; 18. august 2007 kl. 17:22.
si fra hviss noen finner ut av løsning på VLC problemet.
Har det selv,
Forige gang før jeg reinstalerte PC-en funket det fint
Fant ut hvordan man kan lage en bytt bruker knapp.. Si ifra hvis jeg skal lage en guide.
Fikk det til nå, ble sykt kult. Hadde vært fett og hatt en værmelding for morgendagen også, bare for et sted selvfølgelig. i mitt tilfelle drammen.. Med et ikon av feks sol hvis det er det eller regn hvis det er det. dere skjønner.. Er det mulig?
Sitat av villhund
har du prøvd windows tasten + m ?
Vis hele sitatet...
Har prøvd begge deler, men virker ikke her..
Noen andre som vet?
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av Andersf
Har dessverre ikke screenshot nå, ettersom jeg ikke har pc'n her. Men den viste feks: 06.30 istedet for 18.30..
Vis hele sitatet...
Høyereklikk på klokka og klikk "Configre" og endre %I:%M:%S %p til %H:%M:%S %p i begge feltene.
Sitat av NAPse
Høyereklikk på klokka og klikk "Configre" og endre %I:%M:%S %p til %H:%M:%S %p i begge feltene.
Vis hele sitatet...
Veit du hvordan man bytter farge på klokka?
jaG
Produktutvikler
Takk for bra guide!

Etter noen timer ble resultatet slik
Håper noen sier ifra her hvis de finner ut åssen man kan lage en hotkey til desktopen.. Regner med jeg ikke er den eneste som vil ha dette?
Jeg vil ha den fine blå wallpaperen... hva heter den? ;D
Sitat av Dj_Evelen
si fra hviss noen finner ut av løsning på VLC problemet.
Har det selv,
Forige gang før jeg reinstalerte PC-en funket det fint
Vis hele sitatet...
Etter litt googling fant jeg ut hva problemet var. VLC kræsjer hvis man har et emerge "objekt" øverst i venstre hjørne (posisjon x=0 y=0). Det var bare å flytte den et hakk til høyre, så funker det.
Sitat av yucky
Etter litt googling fant jeg ut hva problemet var. VLC kræsjer hvis man har et emerge "objekt" øverst i venstre hjørne (posisjon x=0 y=0). Det var bare å flytte den et hakk til høyre, så funker det.
Vis hele sitatet...
hah, var ikke verre den det :P

Sitat av Steeny
Takk for bra guide!

Etter noen timer ble resultatet slik
Vis hele sitatet...
Fet!
[COLOR=White]10 tegn[/COLOR]
Skal si bruttern blei overaska når han såg pcen sin etter jeg hadde gjort det der Dette var den siste dråpen i begeret som får meg til å bytte til Windows igjen Gleder meg til å mekke
Sist endret av hopalong; 19. august 2007 kl. 13:14.
Imponerende guide. KP til deg, men fungerer ikke trykke på KP knappen :/
Prima guide!

Men altså...
Etter at jeg instalerte dette får jeg en feilmelding når jeg starter opp...

Noe ala "finner ikke filen Csysprep\factory.exe -logon ...

Noen ideer?
Sitat av Halalgeir
Prima guide!

Men altså...
Etter at jeg instalerte dette får jeg en feilmelding når jeg starter opp...

Noe ala "finner ikke filen Csysprep\factory.exe -logon ...

Noen ideer?
Vis hele sitatet...
Det der er rester som ligger igjen etter Sysprep. Factory.exe tipper jeg er et program som setter instillingene på maskinen tilbake til fabrikkoppsett. Kjør msconfig og se om du finner dette under fanen "Oppstart", kryss den vekk hvis du finner den.
Sitat av charz0r
Det der er rester som ligger igjen etter Sysprep. Factory.exe tipper jeg er et program som setter instillingene på maskinen tilbake til fabrikkoppsett. Kjør msconfig og se om du finner dette under fanen "Oppstart", kryss den vekk hvis du finner den.
Vis hele sitatet...

Selvfølgelig! Takk skal de ha

Edit:

Jeg lurer på om det er noen som har funnet ut om det går an å lage et område på skrivebordet som ikke overlappes av åpne vinduer?

Jeg ønsker å ha muligheten til å se systray, launcher og emerge hele tiden. Det er så kjipt å måtte legge ned alle vinduene få å starte nye programmer og gjøre ting i systray...
Sist endret av Halalgeir; 19. august 2007 kl. 18:56.
Sitat av Halalgeir
Selvfølgelig! Takk skal de ha

Edit:

Jeg lurer på om det er noen som har funnet ut om det går an å lage et område på skrivebordet som ikke overlappes av åpne vinduer?

Jeg ønsker å ha muligheten til å se systray, launcher og emerge hele tiden. Det er så kjipt å måtte legge ned alle vinduene få å starte nye programmer og gjøre ting i systray...
Vis hele sitatet...
CTRL+Høyreklikk på appleten, Velg "config"
ZPosition: Topp
Sitat av Steeny
Takk for bra guide!

Etter noen timer ble resultatet slik
Vis hele sitatet...

Yo, nice work men Hva heter den wallpaper1?
har editet min litt nå
http://49bilder.com/images/thumbs/m1qqnywqtntymtmnzgxz.jpg
Ser RSS-feeden til forumene er litt dårlig synlig.
Uansett.
Noen som har fått RSS-en til NT,BitMe,BitMeTV,HDBits,TL til og funke i samurize?
Sitter nå på Vista, men syns dun modding var hundre ganger finere. Men du fortalte noe om at du gainet 30 fps i CS: S. Er du sikker på at dette ikke kan komme av bytte av drivere og reformatering?
Det er to ting som ville gjort hele desktopen min mye bedre. Er det mulig å reservere av plass f.eks. på bunnen eller toppen av skjermen. slik at hvis jeg maksimerer vinduer vil di ikke bruke denne plassen? Og er det mulig å få RSS feedene til å bli til linker. Eller klarte å lage feeden som en link til selve siden. Men slik at de forskjellige overskriftene går til de forskjellige trådene?
Sitat av ProXhimo
Sitter nå på Vista, men syns dun modding var hundre ganger finere. Men du fortalte noe om at du gainet 30 fps i CS: S. Er du sikker på at dette ikke kan komme av bytte av drivere og reformatering?
Vis hele sitatet...
20 fps var det.
Og nei det var ikke pga det.
For før jeg formaterte denne ganger hadde jeg også dlik desktop.
Da instalerte jeg det bare på min ikke så altfår ryddige PC og jeg gikk opp 20 fps

Sitat av etse
Det er to ting som ville gjort hele desktopen min mye bedre. Er det mulig å reservere av plass f.eks. på bunnen eller toppen av skjermen. slik at hvis jeg maksimerer vinduer vil di ikke bruke denne plassen? Og er det mulig å få RSS feedene til å bli til linker. Eller klarte å lage feeden som en link til selve siden. Men slik at de forskjellige overskriftene går til de forskjellige trådene?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig og få rss feedene til og bli linker tror jeg.

vil du ha enkelte programer over emgire desktop men ikke alle?
det tror jeg ikke går.

Med fullscreen aplikasjoner som spill, bf, cs ol så vil alle vinder overlappes av spillet
jeg tenkte slik at man på en måte kunne lage en "start"-meny på bunnen slik at jeg lett kunne starte nye programmer eller bytte i mellom de uten alt-tap. det eneste jeg har funnet ut er at jeg kan putte de på "top". men da skygger de for det under. vil heller at f.eks. firefox ikke skal dekke de f.eks. 50 nederste pixlene på siden.
Mulig det har vært oppe før, men jeg fant det ikke i farten, kan dette gjøres med Vista?
jaG
Produktutvikler
Sitat av GorthaurIver
Yo, nice work men Hva heter den wallpaper1?
Vis hele sitatet...
Takker!

Har ikke navnet på den, men kan slenge ut en link
Her
Bra guide!

Når jeg skjønner dette med KP, skal du få en sånn! (Eller kan ikke newbies gi KP?)

Er egentlig bare halveis, da jeg heller ikke har fått rota meg til å lage et samurize-oppsett ennå. Men det ble ganske stilig, om enn uvant. Likte bl.a. muligheten til å lage egen meny av snarveier i mapper. Bare for å nevne noe.

Ang. fps kan jeg ikke si at jeg gainet noe som helst, ihvertfall ikke i 3Dmark 05. ca 5% ned, men er noe usikker på om dette kommer av aktivisering av 3D-driveren til nVidia (som egentlig bare er et register-hack), og / eller emerge. 3Dmark kjøres naturligvis uten 3D stereo aktivisert.

Apropo det prøvde jeg både med og uten Rocketdock og Rainlendar samtidig, men forskjellen var bare 1 (et) 3Dmark-poeng. Så de beholdes.

En annen ting er at om explorer ikke kjører, så er det fremdeles samme theme-"motoren" ser jeg. Style XP f.eks. fungerer jo bra til å bytte om themes fortsatt.
Sitat av etse
jeg tenkte slik at man på en måte kunne lage en "start"-meny på bunnen slik at jeg lett kunne starte nye programmer eller bytte i mellom de uten alt-tap. det eneste jeg har funnet ut er at jeg kan putte de på "top". men da skygger de for det under. vil heller at f.eks. firefox ikke skal dekke de f.eks. 50 nederste pixlene på siden.
Vis hele sitatet...
du kan bruke en slik ting appel maskinene har.
Du flytter musen ned og den spretter opp.
Last ned f.eks RK Launcher, men den er litt buggete når den kjører samtidig som emerge, kan lastes ned her: http://rk-launcher.en.softonic.com/ http://rk-launcher.en.softonic.com/

Sitat av 10goto10
Bra guide!

Når jeg skjønner dette med KP, skal du få en sånn! (Eller kan ikke newbies gi KP?)

Er egentlig bare halveis, da jeg heller ikke har fått rota meg til å lage et samurize-oppsett ennå. Men det ble ganske stilig, om enn uvant. Likte bl.a. muligheten til å lage egen meny av snarveier i mapper. Bare for å nevne noe.

Ang. fps kan jeg ikke si at jeg gainet noe som helst, ihvertfall ikke i 3Dmark 05. ca 5% ned, men er noe usikker på om dette kommer av aktivisering av 3D-driveren til nVidia (som egentlig bare er et register-hack), og / eller emerge. 3Dmark kjøres naturligvis uten 3D stereo aktivisert.

Apropo det prøvde jeg både med og uten Rocketdock og Rainlendar samtidig, men forskjellen var bare 1 (et) 3Dmark-poeng. Så de beholdes.

En annen ting er at om explorer ikke kjører, så er det fremdeles samme theme-"motoren" ser jeg. Style XP f.eks. fungerer jo bra til å bytte om themes fortsatt.
Vis hele sitatet...
merkelig.
hoss meg fikk jeg høyere FPS på CS ivertfal, andre rogrammer testet jeg ikke med .
Uansett.
Ja det funker og bruke style XP og tilsvarende, men det bruker en del resurser.
Sist endret av Evelen2; 19. august 2007 kl. 23:57.
Ja det funker og bruke style XP og tilsvarende, men det bruker en del resurser.
Vis hele sitatet...
Mener at Style XP ikke bruker mer ressurser enn windows XP med themes bruker. Man kan selvsagt kjøre XP uten themes også, men blir litt kjedelige vinduer. Og Style XP trenger ikke kjøres i bakgrunnen når et theme først er byttet/valgt, om man også har patchet uxtheme.dll. Såvidt jeg har fått med meg da, skrev litt om det her

Får teste litt mer det med FPS'en etterhvert.


BTW, under innstallasjon av emerge, valgte jeg nesten alt unntatt en ting, noe med windows taskbar tror jeg det sto. Tenkte jeg ikke trengte det?
Ok.
Sorry for mange spørsmål her. Dette er kult og jeg har lyst til å få til alt...

Nå har jeg loadet et script i samurize som har norsktv og info om hva slags musikk jeg spiller.

1. norsktv klager over at den ikke kan finne norsktv.txt. Det er ikke rart da jeg ikke her denne filen. Finnes den en plass?

2. Jeg kjører musikCube som musikkspeller. Kan jeg få info fra den til desktopen? Jeg klarer ikke å finne ut hvor jeg kan configurere advansedmediaplayerinfo til å lese fra musikCube.

3. Av en eller annen grunn får jeg ikke opp rss-feed her. Må jeg vente lenge eller kan det være noe jeg gjør feil. Opsettet er identisk med den guiden du har laget...
Har et lite problem ...
samurize bugger seg den slår seg av og jeg får en feilmelding :s

EDIT: fikk fixa det
Sist endret av dijum; 20. august 2007 kl. 14:13.
dijum, litt slik her å, men ikke så mye at det er et problem.
[Source 89]

Med RSS skal du bruke
TActiveScriptCollector og adde scriptet GetRssFeedV1.vbs
og bruke scriptfunksjonen GetNews
så prøver du ,ed RSS adressen http://www.freakforum.nu/forum/external.php?type=rss2
bare for og se om det er samurize eller RSS feeden det er no galt med
TActiveScriptCollector=høyreklikk Add script (eller no slikt).

10goto10: mulig du har rett ang styleXP, trodde det måtte kjøre for og vise theamene.

btw, noen som vet om noen volumkntrol til samurize?
hmmm RSS tingen som fucker opp samurize ;(

Noen løsning??



Noen som veit? hviss dere skjøner tegninga
Er det mulig å få Discovery Channel og Extremesportschannel i stedenfor Tv3 og Z? Isåfall, hvordan? Har lite interesse for de kanalene. Og kan du fortelle hvorda man får oversikt og diskplass og temperaturer. Har fanspeed og mange andre temp.progs. om det hjelper. Eller er det jeg som har lest dårlig?
Sitat av dijum
hmmm RSS tingen som fucker opp samurize ;(

Noen løsning??

Noen som veit? hviss dere skjøner tegninga
Vis hele sitatet...
høyreklikk på skrivebordet - settings - configure. så velger du hvor du vil sette av plass og hvor mange pixels