Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 17982
Dette skjedde mens jeg satt på skolen her om dagen med mine studier.

En veninne av meg var halveis ferdig med en oppgave som hun hadde skrevet på en bærbar Toshiba. Hun fant da ut at hun ville gå på internett for å sjekke noe, og tok bærbaren med seg til andre etg. der it-ansvarlige på skolen er for å hente passord. Mens hun gikk opp trappen skrudde hun av datamaskinen for å spare strøm. På turen ned skrudde hun maskinen maskinen, slik at den skulle være ferdig oppstartet når hun kom tilbake til klasserommet. Når hun bærte bærbaren holdt hun den på siden med en hånd.

Hun kom tilbake til klasserommet og merket at skjermbildet var snudd 90 grader til venstre. Altså, oppgavelinjen som skulle være nederst lå til høyre og alle ikoner var snudd i forhold til den. "Min datamaskin"-ikonet, som i aller fleste tilfeller ligger øverst i venstre hjørne, lå snudd nederst i venstre hjørne. Jeg vet en god del om software og hardware, men dette har jeg ingen forklaring på. Snodige greier spør du meg!

Siden jeg er klassens hobby-nerd så ble jeg forventet til å rydde opp i problemet, og tenkte at dette kunne ikke være noe problem å fikse. "Sikkert noe hun har fiklet med" tenkte jeg. Vel, jeg satt en del med den datamaskinen den dagen uten å finne en eneste løsning på problemet! Derfor spør jeg dere medfreaker om dere har noen teorier om hva som kan ha skjedd. Dette var for et par dager siden, og jeg tror ikke at hun har løst problemet. Gi meg et svar folkens, og jeg vil trylle frem en ny datamaskin til dere.
Jeg kan ihvertfall snu mitt skjermbilde både 90grader og 180grader, se på innstillignene til 3dkortet.
Hun har sikkert kommet nær hotkeys til en funksjon som gjør at skjembildet roteres. Har vært borti det før, og mener det skal være Ctrl+Alt+piltaster som hotkey, på de PCer som har denne funksjonen, selvsagt. Kom tilbake og fortell om det funket.
Trådstarter
Var innom "avansert" på skjerminnstillinger uten å finne denne funksjonen. Men det store spørsmålet er hvordan i huleste skjermbilde kunne snu seg helt uten vidre? Uten at noen justerte på dette?

Luric, noen ny datamaskin blir det ikke. Jeg kan derimot sende deg et dødt dyr hvis du vil ha det?

Emilio: det skal jeg selvfølgelig gjøre!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Kjenner til problemet med hardware som opptrer på bisarre måter.
En gang skjermen min falt ned fra skrivebordet, mistet jeg et ikon. Nå sitter det fast i gulvet.
Kast den å skaff dæ en ny Enkleste løsning !
Prøv å trykk CTRL+ALT+ pil opp.
Hvis det er en bærbar har den vel en funksjonsknapp?

Prøv Fn knappen og alle F1-12 knappene.
Kjipe greier det der kakcoo... du får ringe IT.
One of the good guys
2rs1's Avatar
ctrl+alt+piltastenvei er en hotkey på maskiner med intel extreme graphics lagt inn. brukte å gjøre dette på dataene på skolen før, var griseartig og rotere skjermbildet opp ned for og så komme tilbake å finne skjermen stående på hodet dagen etterpå.

google etter intel extreme og 90 degrees, så finner du flere som har vært borte i det samme.