Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 761206
Jeg tror ikke jeg forstår hvordan dette skjer. Litt luft mellom åpningen og leppene? Hvis du ikke tetter igjen åpningen, hva er vits med å trekke i bong da? Og kammeret i bongen rommer ikke mer røyk enn det den kan ta, hverken om du har luft mellom bongen og leppene, eller med helt tett åpning. Når du har helt tett åpning fyller det seg selvsagt mere røyk i kammeret, enn hvis du slipper inn luft der. Så overall bør en helt tett inntaksåpning gi best effekt, ifølge meg.
Legger kjeften inntil når jeg tar det første trekket for å fylle opp bongen, men når jeg slipper choken for å få inn røyken tar jeg leppene 1cm elns bort fra åpningen.

Hele sulamitten er helt tett fram til jeg trekker røyken ned i lungene. Har aldri merket store forskjellen, dette er noe jeg gjør bare for å slippe å indirekte sutte på andre sine lepper.

Håper jeg klarer å gjøre meg forstått her, synes jeg sliter litt med å formulere meg riktig
Sist endret av VinumSabbathi; 14. juni 2009 kl. 23:50.
Hei,

Har hørt noen rykter om at hvis man bruker sprit istedenfor vann i vannbonge så vil det smelle mer når man trekker, stemmer det?

Når man er inne dette temaet, vil smaken på røyken forandre seg etter hvilken veske man bruker? F.eks bruke brus?
Vet ikke helt om jeg hadde tatt sjangsen på sprit i bongen med tanke på brannfare? Hvilken veske som gir best smak vet jeg ikke, men det burde vel isåfall vært en sterk saft/juice e.l.
Kjøp deg gøy pære (whatever) saft å hell i bongen, da får man deilig eftersmak, men det blir griseri i bongen.
Dere som tror at om man slipper inn en del i lungene mest dere trekker å dette gir mer effekt, dette er feil.
Derrimot det mentalmelt sier er mer sant.
Jo mer kompakt røyken er jo mer rus får du.

Det er vel grunn til at om du røyker på bøtta, så får du maksimal rus.
Jeg synes ikke det bøtta som smeller mest, men heller 1,5 liter vannis eller hva man skal kalle det.

Man tar 1,5 liter flaske, brenner en chocke helt nede på flasken. Fyller så flasken nesten helt opp med vann. Tar så sølvpapir rundt tuten på samme måte som med bøtte. Begynner å fyre, mens man slipper sakte ut vannet, og deretter slipper fingeren for chocken helt. Når det er noen få cm med vann igjen tar man fingeren eller tommelen foran chocken sånn ikke mer vann renner ut. Da skal flaksen være tettpakket med gul røyk hvis det er gjort riktig. Fjerner så sølvpapiret og tar munnen til flasken. Slipper choken og suger til alt man kan. Har røykt bøtte flere ganger, men dette smeller mye mer spør du meg! Nå smaker det ganske dritt spør du meg, og får en ekkel ettersmak i munnen, men dette smeller mest spør du meg.

Men foretrekker heller vanlig 0,5 liter hjemmelaget bonge med sølvpapirer eller hjemmelaget vannis med lum i 0,5 liter flaske.
jaja, men det var jo egentlig poenget mitt :P
jo mer kompakt røyk, jo mer effekt :P
Grunnen til at bøtte gir mere rus er jo fordi du har 1.5l med røyk kontra 0.5.

Men nok om det, tror ikke det går an å finne det ut 100% uansett.
Lungene har vel en maksimal kapasitet på hva de klarer å ta opp uansett? Ser for meg at ikke all røyken som inhaleres blir utnyttet helt, og jo mer røyk som inhaleres om gangen, jo mer går til spille. Meh, bare mine tanker, aner ikke om det er korrekt eller ei..
Gir det å ta feks fire trekk rett etter hverandre på bong mindre effekt enn å ta de fire trekkene over noe sånt som 20 minutter? Eller for å si det sånn, lønner det seg å la det gå noen få minutter mellom hvert trekk?

Ser for meg noe sånt som at etter man har latt lungene ta opp tch'n et par minutter er det mer "plass" til å ta opp en ny dose thc. Dette er bare en tanke, kan jo hende det blir tatt opp like mye alikevel.
Sitat av Deci Vis innlegg
Ser for meg noe sånt som at etter man har latt lungene ta opp tch'n et par minutter er det mer "plass" til å ta opp en ny dose thc. Dette er bare en tanke, kan jo hende det blir tatt opp like mye alikevel.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke helt slik.
Tar man kjappe trekk fra bongen får man en større dose THC i kroppen som vil medføre en sterkere rus, der og da. Trekker man senere trekk fra bongen vil man opprettholde en lenger rus, men ikke like kraftig.

Men for å også svare litt på tanken din så vil du etter å ha trukke ned røyk for å så trekke røyken ut ha like mye "plass" til mer THC.
Sitat av ellef Vis innlegg
Legger kjeften inntil når jeg tar det første trekket for å fylle opp bongen, men når jeg slipper choken for å få inn røyken tar jeg leppene 1cm elns bort fra åpningen.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett veldig mange gjøre akkurat dette med min ROOR-bong. Dette er skikkelig "pyse-trekk" da, og da kan man vell heller ta fram pipa si for og heller justere trekkene sine litt mindre? Min ROOR bong har ingen choke (sp?), så for og innhalere røyken som har samlet seg i bongen må man ta opp brønnen, og så trekke videre i samme tempo, MED leppene inntil bongen, siden det må booble ny luft igjennom vannet for at røyken skal komme til munnen. Det er ikke slik hvis man har en bong med chok da.

Virkelig komisk og se folk trekke og trekke, svakt som faen, mens de ikke får i seg noen røyk, så blir røyken sur som bare det...... Jeg tenker bare.... "ahh, ta nå heller og fyr deg en liten pipe enn og sløs vekk tjallen min!"


Men jeg regner med du ikke har noen ROOR bong da. Jeg ser framdeles ingen mening med og ikke ha leppene inntil bongen. Du fyller jo lungene med unødvendig luft, og klarer kanskje da ikke og trekke i deg hele trekket. Hvis du kjenner du kan presse mer luft inn i lungene dine etter du har trekkt opp trekket, så kan du jo heller trekke inn noen små sup med luft etter bongtrekket er inne i lungene?
Sist endret av Quetzalcoatl; 18. juni 2009 kl. 13:49.
Da vil jeg spørre dere litt om hasj.

Jeg har en venn som sier han har røyka hasj.
Han hadde drukket den kvelden
og han sier han har sett elger og sånt fly. Er ikke sikker på om han røyka brunt eller grønnt.


Men når jeg prøvde for 2 år siden. da røyka jeg brunt
da så jeg aldri noe sånt
Eneste som jeg kan huske, er at jeg følte meg normal,
så plutselig ble jeg borte, våken, borte sånn fortsatte det en stund
Fikk aldri noen latter kick
husker att jeg var jævla tørr i munnen og følte meg ikke normal når jeg skulle gå.

er det bare tull det han sier sier eller kan det virkelig skje ?
Det er stoffer i det som kan gi deg hallusinasjoner så, ja.
Ok.

Men hvordan er det og ha hallusinasjoner ?
Er det ekkelt, skummelt?
Det kan helt klart være en ubehagelig opplevelse om du ikke vet hva du begir deg ut på. Det er alltid en risiko med rusmidler.

Forøvrig har vi en meget god søkemotor her på forumet
Brukte alle stipend penga på tjall (Kr.20.000)
Men har aldri opplevd hallusinasjon
Skjer det bare med noen ?
Sitat av AllaBAH Vis innlegg
Ok.

Men hvordan er det og ha hallusinasjoner ?
Er det ekkelt, skummelt?
Vis hele sitatet...
jeg har aldri merka halliser når jeg har røyka...

veit at folk har fått det, men det er ikke no du trenger og bekymre deg for =)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Høres for meg ut som en enkel overdrivelse, men man vet jo aldri.

Ja cannabis kan være psykedelisk, det kommer jo selvfølgelig an på kvalitet og typen cannabis man har i seg om man vil få noe mer enn den det folk regner som den vanlige steine effekten.

Hvordan det er å oppleve hallusinasjoner kommer helt an på stoffet, sinnstemningen, set og setting. Det å se ting som nødvendigvis ikke er der er ikke fast bundet med en eneste følelse. På et stoff kan du se ting som ellers ville ha skremt vettet av deg, men som ikke får deg til å se på det som en fare når du er påvirket. På samme måte kan koslige rom plutselig endre seg til noe kaldt, dystert og skummelt.
hei

har også fyrt en del de siste.. tja... 5 årene, men har aldri fått noen syke halliser. faktisk har jeg bare opplevd noe som kan kalles en halusinasjon én gang med canabis, og alt jeg så var et raskt lysglimt.

vet ikke helt med canabis og psykadlisk effekt. kjenner ingen personlig som faktisk har opplevd å se syner, være seg flygende elg eller rosa elefant.

kan noen hjelpe meg med å finne noe fakta på dette? føler liksom at siden jeg har holdt på en god stund selv uten å oppleve dette, blir det litt en urban legende.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Man tar 1,5 liter flaske, brenner en chocke helt nede på flasken. Fyller så flasken nesten helt opp med vann. Tar så sølvpapir rundt tuten på samme måte som med bøtte. Begynner å fyre, mens man slipper sakte ut vannet, og deretter slipper fingeren for chocken helt. Når det er noen få cm med vann igjen tar man fingeren eller tommelen foran chocken sånn ikke mer vann renner ut. Da skal flaksen være tettpakket med gul røyk hvis det er gjort riktig. Fjerner så sølvpapiret og tar munnen til flasken. Slipper choken og suger til alt man kan. Har røykt bøtte flere ganger, men dette smeller mye mer spør du meg! Nå smaker det ganske dritt spør du meg, og får en ekkel ettersmak i munnen, men dette smeller mest spør du meg.
Vis hele sitatet...
Rakett kaller vi den varianten her. Det kicker noe så sinnsykt.. så en kompis gå rett i bakken etter ett stort trekk med grønt.
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
hei

har også fyrt en del de siste.. tja... 5 årene, men har aldri fått noen syke halliser. faktisk har jeg bare opplevd noe som kan kalles en halusinasjon én gang med canabis, og alt jeg så var et raskt lysglimt.

vet ikke helt med canabis og psykadlisk effekt. kjenner ingen personlig som faktisk har opplevd å se syner, være seg flygende elg eller rosa elefant.

kan noen hjelpe meg med å finne noe fakta på dette? føler liksom at siden jeg har holdt på en god stund selv uten å oppleve dette, blir det litt en urban legende.
Vis hele sitatet...

Man får ikke konkrete hallusinasjoner av cannabis, det får man som regel ikke av de fleset kjente hallusinogener en gang. Konkrete hallusinasjoner med åpne øyne (som for eksempel en gal nisse på stuebordet) er noe som karakteriserer deleriske planter som Datura, og eksepsjonelt kraftige hallusinogener som DMT.

Det man kan få på cannabis og som man normalt får på såkalte hallusinogener er bedre beskrevet som illusjoner. Altså fargeforsterkninger, små lysglimt, synsforstyrrelser i form av vibrasjoner og bølger, mønstere, morfing av ansikter, skyggespill og lignende. På cannabis oppleves dette som regel under påvirkning av veldig høye doser, eller av brukere som har en lav toleranse for cannabinoider.
Sist endret av mentalmelt; 21. juni 2009 kl. 02:09. Grunn: tillegg
Jeg har flere ganger fått halliser, men det er ikke på den måten at jeg ser flyvende dyr rundt om kring. Det som ofte skjer med meg er at jeg ser syke ting i sidesynet mitt som f.eks sorte hunder eller mennesker. En gang jeg hadde røyke pot så jeg et fuglehus som var like stort som et vanlig hus, henge i et tre.. Da var det lættis resten av kvelden ass!
Sitat av Cruz Vis innlegg
Jeg har flere ganger fått halliser, men det er ikke på den måten at jeg ser flyvende dyr rundt om kring. Det som ofte skjer med meg er at jeg ser syke ting i sidesynet mitt som f.eks sorte hunder eller mennesker. En gang jeg hadde røyke pot så jeg et fuglehus som var like stort som et vanlig hus, henge i et tre.. Da var det lættis resten av kvelden ass!
Vis hele sitatet...
Sjæl Det er vanlig å få synsforstyrrelser som nevnt tidligere i tråden, får altid noia når jeg ser noe svart i sidesynet eller lignende. Moro med noia:P Har enda ikke hatt noen badtrip fra noia, bare latterkuler i etterkant^^
Sist endret av Doc. Lester; 23. juni 2009 kl. 15:21.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og noen kompiser vil ha i oss no brunt. Hvor mange g per person mener dere? Jeg har bare gjort det en gang før og da tok jeg 0,5 fikk minimal effekt. Men det var dårlige varer da.
Rundt 1g pr pers er bra syns jeg Kommer ann på hva du har og inntaksmåte selvfølgelig. Men det at du fikk minimal effekt er nok fordi cannabis rusen er noe man må vende seg til og de kraftige utslagene kommer mer etterhvert. Prøv å røyk en god dose alene og legg deg ned i en seng eller sofa og kjenn på det som skjer, det er lettere å kjenne det når du er helt rolig i stedet for å være sammen med kompiser (selv om det kjennes der og når du har lært å kjenne igjen rusen)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ett lite spørsmål eg..

Dere som bruker bong, deler dere opp klumpen i små biter for så å legge på rista og tenne på? Eller bruker dere en "stor" klump, som dere fyrer på litt etter litt?
Vil tro eg får mest ut av det siste eller?
Du bør enten varme opp klumpen og gni den ut i litt tobakk, eller bare plukke den fra hverandre til masse små korn og røyke den ren.

Men man legger ikke en hel klump rett ned i brønnen, det sier seg selv hvis du bare tenker litt logisk.
Sist endret av mentalmelt; 20. juli 2009 kl. 18:21.
Bare gni hasjen/weeden inn i tobakken som du vanligvis gjør, mengde alt etter hva du selv ønsker.

Så bare putter du mekket i brønnen og koser deg
Okey, takk for svarene Eg føler meg helt idiot egentlig som spør så mye, hehe..

Men bruker dere vanligt tobakk? Eller brukere dere fruktobakk i bongene?
Er vel ganske valgfritt, men.. Tenker på deres meninger
Bruk vanlig tobakk du.
Har hørt det samme selv, i Hamar området tho..

Alex90; Jeg har hvertfall alltid brukt vanligtobakk pleier bare å rive fra hverandre en sigg, toaste den og gni inn greiene.
Du trenger ikke mye tobakk når du tar det på bong, max 1/3 del av siggen pleier jeg å bruk. Husk å brenn litt på siggen, til papiret blir brunsotete, så tobakken tørker. Nå kan du blande hasjen, som du har løst opp i små biter, nesten pulver og gnir det sammen til en perfekt mix.

Hvis det er grønt kan man bare grinde weeden og putte oppi, med sigg eller ikke etter hva du foretrekker.
Personlig gidder jeg ikke å blande med noen verdens ting i bong, virker bare unødvendig
Jeg bruker normalt en røyk per gram, men en ferdigpinne blir gjort om til pulvermekk, altså hopper ut alle øyner og gjør det fint. Blir da ganske lite tobakk i det ferdige resultatet. Liker å ta meg tid å mekke, bedre å røyke et mekk man har brukt litt tid på spør du meg. :P
tips! sikkert mange her som har gjort det før og muligens også blitt posta, meeen har ikke gidde lest alle 38 sidene ^^

Rett før sommerferien, etter studiestart dro jeg og gutta på hyttetur som en liten avsluttning på skoleåret oss i mellom.
Vi hadde seff med oss både brunt og grønnt, røyka lit bong, lit joint osv..
Men en sen kveld etter et par jointer, 4 poser potetgull, 2 poser knaz og pops (munch candy nr1, damn!) grillmat og cola(brusen) fant vi it at vi skulle mekke en skikkelig eventyr pinne. Først varma vi møkka forsiktig opp så den ble god å myk og gnidde den inn i tobakken, så delte vi gresset opp til en fin blanding og mixa den derretter in i baket.
Rulla dette til en perfekt fin lang joint med god trekk og blaza.

nok sagt, vi ble schteine!

ps: hyttetur med gode kompiser, god mat, god weed, fint landskap, gode historier og mye lættis = gode minner
Sist endret av felix_poker; 24. juli 2009 kl. 09:37. Grunn: Endret pga. oppfordring til bruk av ulovlige stoffer
▼ ... over en uke senere ... ▼
[img=http://img56.imageshack.us/img56/2235/27072009009e.th.jpg]

noen som aner hvilket strain dette er? var sjuukt godis
Sist endret av vatoslocos; 31. juli 2009 kl. 13:54.
Sitat av vatoslocos Vis innlegg
[img=http://img56.imageshack.us/img56/2235/27072009009e.th.jpg]

noen som aner hvilket strain dette er? var sjuukt godis
Vis hele sitatet...
Uten at jeg skal si noe for sikkert så kan det være Orange Bud... Den på bildet har noen likhetstrekk vertfall, var er den litt seig og klistrete å grinde?
Sitat av Poopur Vis innlegg
Uten at jeg skal si noe for sikkert så kan det være Orange Bud... Den på bildet har noen likhetstrekk vertfall, var er den litt seig og klistrete å grinde?
Vis hele sitatet...

ja faktisk hehe, ganske så sticky..å kompakte buds den gjorde meg vertfall panser fjern =Dså kjekt å huske hvilken type
Type / strain trenger ikke ha så mye å si. Selv om du eksempelvis har røyket en helt sykt bra Jack Herer, betyr ikke det at du får en like bra en (eller en sammenlignbar en gang) hvis du planter et Jack Herer-frø. Av de jeg kjenner som har holdt på med dyrking en del år, er det bare to som noen gang har dyrket en "keeper" - altså en plante som er så fabelaktig bra at de kloner den og dyrker den opp igjen og igjen. Resten av tiden blir poten som regel ok+ til veldig bra.
Er det noe særlig forskjell på effekten hvis man røyker grønt kontra brunt?
Sitat av Poaky Vis innlegg
Er det noe særlig forskjell på effekten hvis man røyker grønt kontra brunt?
Vis hele sitatet...
Ja og nei. Det avhenger som nevnt av kvaliteten og egenskapene til plantene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Poaky Vis innlegg
Er det noe særlig forskjell på effekten hvis man røyker grønt kontra brunt?
Vis hele sitatet...
Generelt inneholder også hasj mer THC enn marihuana (hasj er en "ekstrakt", mens marihuana er ubehandlet plantemateriale). Derfor kan man dosere lavere med hasj enn med marihuana. Ikke alle tenker over dette, og det er nok noe av grunnen til at man sier at man blir "stein av hasj og høy av weed", man overdoserer på hasj og blir derfor trøtt og slapp.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Generelt inneholder også hasj mer THC enn marihuana (hasj er en "ekstrakt", mens marihuana er ubehandlet plantemateriale).
Vis hele sitatet...
I disse dager er faktisk dette helt omvendt. For en 10-15 år siden var dette sant, da skunken ikke enda hadde kommet prdentlig til norge. På den tiden betydde "grønt" helt vanlig marijuana. Nåtildags, når folk prater om "grønt" eller weed, snakker de som regel om skunk. Skunk har som regel mye høyere THC-innhold enn det meste av hasj (selvom det finnes unntak, netherhash f.eks har blitt målt helt opp til 60% THC, noe som er helt sinnsvakt. vanlig for hasj i norge er ca 5-10% og skunk 5-15%)

Det hele koker ned til begreper. Poenget er vel egentlig bare at du omtrent ikke får kjøpt vanlig weed i norge lenger, kun skunk i mange forskjellige former, som enten kan være svakere, eller (i de fleste tilfeller) sterkere enn vanlig hasj.
Sitat av fetter Vis innlegg
vanlig for hasj i norge er ca 5-10%
Vis hele sitatet...
Det er mulig at en del hasj som selges på gaten i Norge er så svak, men ett kjapt søk på google ga meg en oversikt over THC-prosent i forskjellige cannabisprodukter, som sier at hasj generelt inneholder 20-60% THC.

Kilde: http://www.a1b2c3.com/drugs/mj029.htm

Jeg skal akkurat ta kvelden og orker ikke lete frem en mer pålitelig kilde, men den jeg fant er i alle falle bedre enn ingen kilde i det hele tatt, like you roll.
theDude; Faen som det "hørtes" deilig ut! om 2 år så er den satans kontrakten ferdig, og da blir det nok noe lignende!

vatoslocos; Er ikke helt sikker, men kanskje OG Kush? kjøpte en 10'er av det en gang, og det lignet veldig, i tilleg til at det var "sticky" som en ny-slikket kjærlighet på pinne.
Isteden for å åpne en ny tråd skriver jeg her:

På skolen kommer politiet inn med narkohund 1 gang i året (tror jeg) og lar den gå rundt i alle klasserom for å sniffe etter grønt.

Spørsmålet er da om man kan bli advart el.? Jeg røyker hver helg og foretrekker det framfor alkohol. Jeg syns det hadde vært kjempe teit hvis hunden bjeffet på meg pga marihuana lukt. Hvordan kan man unngå å bli tatt?
Sitat av Norther Vis innlegg
Isteden for å åpne en ny tråd skriver jeg her:

På skolen kommer politiet inn med narkohund 1 gang i året (tror jeg) og lar den gå rundt i alle klasserom for å sniffe etter grønt.

Spørsmålet er da om man kan bli advart el.? Jeg røyker hver helg og foretrekker det framfor alkohol. Jeg syns det hadde vært kjempe teit hvis hunden bjeffet på meg pga marihuana lukt. Hvordan kan man unngå å bli tatt?
Vis hele sitatet...
Ta på nye klær. Vask hjelper ikke.
Jeg dusjer hver kveld og bytter klær hver dag (unntatt bukse). Så hvis vi sier de kommer på en mandag og jeg hadde røyka fra lørdag til søndag, og dusja+bytta klær, hadde hunden luktet noe da?