Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 944
Hei

Jeg har et par problemer. Det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med disse slik at jeg kan få bedre nytte ut av linux.

Det første som er problemet er at jeg finner ingen nettlesere som er kompatible med "Rich text editing". Jeg trenger kompatibilitet til denne editoren fordi jeg har et administrasjonsverktøy som jeg vil bruke for å kunne oppdatere nettsidene mine og for å kunne oppdatere disse så må jeg ha støtte for rich text edit. Internet explorer har støtte for dette, men dette er ikke et alternativ ettersom jeg driver med linux. Jeg har prøvd wine og starte IE, men det går ikke. Jeg har prøvd nettlesere som konqueror, mozilla, opera. Noen som vet hvilken nettleser som kan støtte dette i linux ? ..Når jeg prøvde opera så kom faktisk rich text edit feltet opp og jeg klikket på det for å redigere dokumentet og jeg kom til editeringen, men opera klusset litt med denne editoren og jeg fikk bare se hva jeg hadde skrevet på nettsiden og ikke redigert og ingen av knappene i editoren fungerte. Er det noen som vet om en nettleser som er kompatibel med rich text edit ?

Det andre problemet er at jeg lastet ned wine, det gikk fint, men så skulle jeg installere condition zero, og midt i installasjonen så spurte den om en annen CD, så jeg skiftet, men når jeg trykket på "ok" så skjedde ingenting. Etter det så gikk jeg ut av installasjonen siden jeg hadde ikke noe valg. Jeg vet jeg hadde i riktig CD. Jeg så der condition zero var og det så ut som det var installert selv om jeg viste at det var mange filer som sikkert manglet så prøvde jeg å starte spillet og da fikk jeg meldingen "No CD-ROM found". Jeg sjekka at den var mounta og det var den. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? ...Nå vet jeg at wine egentlig er en windows emulator for windows programmer og egentlig ikke spill, det er vel derfor winex finnes eller skulle det fungert å spilt dette spillet ?

Er det noen som har winex til nedlasting, ikke cvs, og ikke si at jeg skal søke på forumet fordi det har jeg gjort for en stund siden og det er omtrent bare linker som ikke fungerer.

Er det noen som kan hjelpe meg med å si hva jeg skal gjøre med disse to linux problemene ? Hadde vært veldig fint om noen hadde peiling på dette.

Jeg bruker mdk 10.
www.rpmfind.net er muligens en fin side for deg da? Iallefall for å skaffe winex.
For å kjøre Windows-applikasjoner i Linux kan jeg anbefale Crossover Office. Dette er en versjon av Wine der det følger med et konfigurasjonsprogram som gjør det veldig enkelt å bruke, og du slipper tweakingen som Wine krever for å kjøre smertefritt.

For Windows-spill finnes det en annen versjon av Wine som funker enda bedre med spill, nemlig Cedega (tidligere winex).

Begge programmene finnes på suprnova.org.
Sist endret av gaucho; 16. september 2004 kl. 21:36.
okey. skal prøve denne siden. takk for tipset håper jeg finner noe der. er det noen der som vet om en nettleser som støtter rich text edit da ? Får for tiden ikke oppdatert sidene mine. Har windows også, men det må akiveres og da må jeg ringe til microsoft fordi seriekoden (offisiell) er brukt for mange ganger.

Og jeg har veldig stødig kunnskap om linux og unix, så hvis dette crossover office er som wine, men slik at du kan konfigurere det, så tror ikke jeg det er noe vits å laste ned og prøve dette, men skal prøve det for å for se hvordan det fungerer, takk for tipset, det er mulig det er et bedre å stabilt program.
Sist endret av chrisey; 16. september 2004 kl. 21:37.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
ikke si at jeg skal søke på forumet fordi det har jeg gjort for en stund siden og det er omtrent bare linker som ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde et kjapt søk på forumet, og hva er det som møter meg på første resultatside?

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=winex

samt

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=winex

Nå har jeg søkt for deg. Var jeg ikke flink?
Jeg vet ikke helt hva du skal med rich text edit-greia di, men sider kan endres i en hvilken som helst teksteditor, og lastet i de fleste tilfeller opp med en ftp-klient.
takker for linkene bakkus

nichotin...jeg vet at alle websider kan redigeres i hvilken som helst text editor, men denne tekst editoren er ikke på min maskin, den er som er verktøy i et kontrollpanel for det administrasjonsverktøyet jeg bruker for å oppdatere nettsidene. Det som er, er at når jeg skal editere sidene i konqueror, mozilla så er linken borte av en eller annen grunn, den linken hvor jeg kan redigere sidene med rich text editor. det går å redigere siden, det må da gjøres i en ganske liten editor hvor du må skrive inn også html koden som for eksempel hvis jeg skal lage link eller noe sånt noe. Jeg foretrekker å gjøre dette i rich text editor selv om det ikke er vanskelig å skrive litt html.

Når jeg brukte opera så jeg linken og kom inn på den, men opera klusset med websiden litt og alle knappene kom ikke fram og jeg fikk ikke editert.