Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2355
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei Freaks! :-)

Jeg har fagbrev som selger med andre ord utdannet som selger,
det jeg lurer på om det er noen jobber der ute jeg kan satse på som er godt betalt? eller bør jeg gå får høyere utdanning?

Jeg vett om mange fagbrev der ute som er veldig godt betalt, jobber akoratt nå i en butikk å føler ikke det er så veldig bra betalt.. er det mulig å få en jobb innen butikkbransjen men en lønn på 35k-40k?

Hva annet innen selger kan jeg jobbe som utenom butikk??

Hva ville dere anbefalt? burde jeg gå for en bachelor innen handel?
bilselger.
Om du ønsker å jobbe med salg og har en selger personlighet så kan du fint tjene det dobbelte i mange selgerjobber.
Dropp tradisjonell varehandel. Se deg om etter B2B salg. Gode selgere tjener greit 650-800 000 per år uten å stresse og uten overtid. Men salgsjobb er ikke for alle. Du må like utfordringen det er å få et salg. Du må ha tro på deg selv også når det kommer perioder med lavt salg. Og du må klare å motivere deg selv slik at du selger over budsjett og klarer å konkurrere først og fremst med deg selv fra måned til måned. At du skal gjøre det bedre denne måneden enn du gjorde forrige måned. Selv om forrige måned var en bra måned.

Og du må i stor grad være selvgående. At du ikke er en person som trenger massevis av opp backing for å bli motivert, men at du finner en indre motivasjon som gjør at du klarer dine mål.
Sist endret av frtoretang; 6. desember 2017 kl. 06:13.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei Freaks! :-)

Jeg har fagbrev som selger med andre ord utdannet som selger,
det jeg lurer på om det er noen jobber der ute jeg kan satse på som er godt betalt? eller bør jeg gå får høyere utdanning?

Jeg vett om mange fagbrev der ute som er veldig godt betalt, jobber akoratt nå i en butikk å føler ikke det er så veldig bra betalt.. er det mulig å få en jobb innen butikkbransjen men en lønn på 35k-40k?
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å tjene 40000,- og mere på butikkjobb.
De butikkene som gir best betalt er som oftest de som har fastlønn pluss bonuser, for eksempel Elkjøp, Power, Lefdal, Byggmax etc.
Kjenner mange i elektrobransjen som har grunnlønn på Kr 30-35000,- og bonuser på tilsvarende hver måned...
Dermed sagt så er dette ikke passende for alle, de jobber veldig hardt og bonusene kommer ikke gratis.

Når du allerede har fagbrev er det forholdsvis enkelt å avansere, veien til butikksjef er kortere en mange tror
Min niese startet som ekstrahjelp hver andre uke på en matbutikk, dette var for 6 år siden, hun har nå vært butikksjef i samme butikk i 3 år
Hun tjener Kr 647000,- pluss bonuser så hun klager ikke...