Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3819
Som tittelen sier har jeg lyst til å lese meg opp på disse emnene. Jeg bladde gjennom cdon, men aner ikke hvilke bøker som er gode og ikke.

Så noen som har anbefaling om gode bøker om omhandler dette? Ikke i en og samme bok, men hver for seg.
Sist endret av dinosauren; 16. november 2015 kl. 22:13.
Buddhisme tillater ikke drôger.

Terence mckenna har noen veldig interessante bøker. men litt mer in-depth og ville teorier. er noen fine dokumentarer du kan se også (DMT spirit molecule, etc). anbefaler også og bestille fra http://www.bookdepository.com/ da prisene er mega lave og null frakt + får det rett i kassa.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Stanislav Grov LSD Psychotherapy

Aldous Huxley The doors of perception

Alan Watts The joyous cosmology (Alt av Alan Watts omfavner østlig tankegang)
Jeg har veldig begrenset kunnskap om dette, men likte "10% Happier" av Dan Harris og "Waking Up" av Sam Harris (ingen slektskap), som begge omhandler meditasjon, og sistnevnte også noe bevissthetsfilosofi.
Den boka jeg vil anbefale deg innenfor buddhismen må bli "Falun gong" husker ikke navnet på forfatteren men det er en kineser. Tar for seg mange konsepter innenfor dette, forklarer greit og jeg satt igjen med mye mer forståelse av mange konsepter innenfor dette...forfatteren stiller strenge krav til utøvere av Falun dafa som det heter og jeg tror det er en god teknikk for de som allerede er inn i dette med meditasjon og liknende til å gå høyt opp til nirvana. Mystiske greier men svært interessant bok. Håper den gir deg glede og innsikt som den ga meg. Dog for krevende for meg som er en åpen og søkende mann generelt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva har du lest fra før?

Det er mange som regnes for klassikere,
PiHKAL og TiHKAL av Alexander og Ann Shulgin.

DMT: Spirit molecule av Rick Strassman, er interessant ettersom han praktiserer(/te?) buddhisme og det er et kapittel eller to som omhandler en konflikt mellom buddhistenes lære og forsøkene han driver med på DMT.
Sitat av Dodecha Vis innlegg

DMT: Spirit molecule av Rick Strassman, er interessant ettersom han praktiserer(/te?) buddhisme og det er et kapittel eller to som omhandler en konflikt mellom buddhistenes lære og forsøkene han driver med på DMT.
Vis hele sitatet...
Det er en dokumentar med samme navn, er den bra?
Relevant: Dokumentaren er bra.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Relevant: Dokumentaren er bra.
Vis hele sitatet...
I forhold til boka? Nei jeg synes alt får et mer useriøst preg der de sitter å snakker om hvor borte de var i opplevelsen, alt virker så ustrukturert.

Boken er faktuell og forsiktig med antakelser selv om den utforsker flere teorier.
vil spesielt anbefale "the way of zen" av Alan Watts, han har mange andre bøker om buddhisme og. Watts er kjent for å formidle buddhistiske verdier for ett vestlig publikum, så han er absolutt verdt og ta en titt på.
Robert Anton Wilson har ein del bøker om emnet.

Du kan til dømes slå deg laus med Prometheus Rising eller Cosmic Trigger-triliogien

Merk at bøkene er fullstappa med woo, utan at det går nemneverdig ut over lesegleda...
What Really Matters: Searching for Wisdom in America av Tony Schwartz.

Kul bok. Her blir vi tatt med inn i verdenen til de som drev og eksperimenterte med LSD på Harvard, Ram Dass og gjengen. Han som skriver boken er innom alt fra selvhjelp, maling, spiritualitet, yoga, you name it!