Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 802
hva betyr *Bar the low E string i sammenheng med gitar?
Barregrep på den øverste strengen (low E), men det gir egentlig liten mening ettersom barregrep er et grep der du holder en finger over alle strengene... Sikkert noen som vet bedre her.
Barré grep trenger ikke å være over alle strengene.
Uansett så vet jeg ikke helt hva det er snakk om. Hva slags type sang er dette? Det kan være det menes at du skal palm mute strengen. Det var det første som slo meg hvertfall...
Bad|Arne's Avatar
Trådstarter
97 1
hmm... det er denne det er snakk om...:
http://www.turbojugendusa.com/New%20...eady_tabs.html
Ja, den sangen har jeg hørt og spilt så den vet jeg hva de mener det med. Du skal palm mute i visse steder i sangen. Du hører det egentlig selv. F.eks første vers før trommene sparker inn for fult.
Have fun!
"Bar the low E string" betyr ikke at du skal bruke palm mute...

Veit ikke helt hva han mener, men det kansje at du skal bare dempe den tynneste strengen for å få en fetere lyd. Det er vaffal bare tull...


uanz, her fins det en mye bedre plass for masse tabs og hjelp for å lære deg å spille gitar...
Low E-string betyr jo laveste e-streng. Og den laveste er ikke den tynneste. Og uansett hva du måtte mene, så brukes det hvertfall palm muting på den sangen.
Bad|Arne's Avatar
Trådstarter
97 1
hmm
ja det står du skal bruke palm mute i teksten, men jeg sier bare at palm mute IKKE betyr "Bar the low E string"

Og hvis gitarn skal være stemt i E så betyr det at det må være den tynneste eller den tjukkeste strengen...
original reprint
xaff's Avatar
Bar the low E string, det som da slår meg er at du skal ført legge en bar på f. eks. 777xxx for så å bruke ringe- og lillefinger på x99xxxx. Har i alle fall ikke noe med palm mute å gjøre. Tror jeg. (:
Har tenkt litt på dette og tror jeg kanskje har funnet løsningen.
Bar the low e-string betyr at du skal trykke den ned selv om du f.eks spiller C-akkord på a strengen. Normalt vil du da ikke spille på e-strengen, men det skal du altså gjøre her. Men når står jo dette imidlertidig i taben.
Og det blir ikke noe forskjell i lyden hvis du gjør det på Xaff sin måte, så tror ikke det er det som er rett.