Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 31505
Jeg har windows XP Pro, med SP1 foreløpig.
Jeg vil ikke reinstalle heller, er den noen måte jeg kan få aktivert windows på?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann! Drar opp denne gamle posten jeg, føler det blir mer ryddig enn å lage en ny.

Krever windows xp pro mer ressurser av maskinen enn windows xp home, og hva er forskjellene på de to versionene i store trekk?
om jeg ikke tar veldig feil, mangler home versjonen kun administrative alternativer feks net konfigurering etc.


edit: http://www.devhood.com/messages/mess...hread_id=26473
Sist endret av voktern; 1. mars 2006 kl. 18:41.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som kan gi en god forklaring på de corporate filene?
Fordi han forklarer så enormt dårlig i .nfo filen.
Jeg vet ikke hvilken .rar jeg skal bruke, jeg forstår ikke hvorfor det må være .iso (og hvorfor ikke bare filene kopiert over på harddisken) og jeg vet ikke hva slipstreaming er.
Er dette feil fremgangsmåte:
Kopiere XP Pro OEM over til EWINXP\
Legge corp files part1.rar inn der.
Brenne cd. (Jeg vet hvordan jeg lager bootable)
En liten ting ang "konvertering til Corp".

Er dette mulig på Media Center 2005?
Under installasjonen av operativsystemet sto det "Windows XP Professional", så jeg vil nesten anta dette selv. Men det hadde vert greit å vite uansett.

Og hvordan er det med denne nye "WGA" (Windows Genuine Advantage) tingen til Microsoft? Vil det fungere å validere en "konvertert" XP installasjon på Microsoft sine nettsider? (Og vil WGA nedlastingen til Microsoft være harmløs for mitt OS?)

Takker på forhånd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet ossen man kan få aktivert windows xp media center edition.. crack elr noen annen filks måte
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei,

Lite spørsmål ang aktivering, har lest det meste som finnes her og som jeg har googlet, men de inleggene er såpass gammle så jeg spør en gang til..

Jeg har kjørt et program som gjør at man tar bort nøkkelen på oppgave linja men den får ikke til og fjerne aktiveringen.

så nå får jeg opp at jeg har 7 dager igjen og at jeg har en ulåvelig versjon av windows når jeg starter maskinen..

Jeg har win xp pro ENG installert.

Vet dere om jeg får fjernet alt om jeg kjører WGAkill ??

noen som har peil??
Du slutter å installere drittutgaver når du uansett skal kjøre piratkopiert. Last ned en ferdig slipstreamet corporate-utgave fra torrentbytes eller liknende, da slipper du masse trøbbel.
skjønner, my bad

så hvis jeg kjører win corporate edition så fungerer det fint?
Faen! Fikk xp media center for et par dager siden. I dag dukka det opp ei melding om at prog.varen ikke var "genuine" ekte. Tilbyr meg å kjøpe driten, men det har jeg ikke råd til nå.
Anyways: Hva kan jeg gjøre for å lure meg unna denne gangen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har et lite problem her. Skal oppgradere fra home til pro corp på min bærebare Toshiba. Problemet er hvis jeg formaterer så mister jeg alle driverene:S Wlan, batteri info osv.

Har også prøvd å oppgradere uten å formatere. Meldingen som dukket opp da var at det ikke gikk å oppgradere fra Norsk home til Engelsk pro.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?
Andersf, har du sett på Toshibas hjemmesider om driverne til din maskin ligger der?
Evt. om det ligger en driver cd/diskett i en roteskuff på rommet ditt?
Fant de fleste driverene bortsett fra batteri driveren. Litt kjipt å ikke se hvor mye strøm man har igjen
Ikke meningen å dra opp en gammel tråd!

Men hvordan vet jeg at jeg har en godkjent serial når jeg har brukt key gen, for selv om det står valid trenger den jo ikke å være det?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvilke versjoner finnes det av Windows XP?
Det finnes Home Edition, Professional Edition og Corporate Edition (Professional uten aktivering).
Vis hele sitatet...
Hallo? Hvilken planet bor du på?
Det finnes TRE utgaver av Windows XP ... Home, Professional og Media Center. I tillegg får du Home og Media Center levert både som OEM og Retail, og Professional som OEM, Retail og VLK (Corporate). Det utgjør altså SYV versjoner.
Vista har enda flere.

Professional og Corporate er altså ikke forskjellige versjoner, men forskjellige lisenser av samme utgave.
Retail vil si at du kan kjøpe "fullversjon" av operativsystemet. Fullpris, ingen reduksjoner i funksjoner.
Corporate (VLK) er som det blir sagt, uten aktivering. Ganske riktig. Det er for å lette administrasjonen for store bedrifter. Ingen privatpersoner skal egentlig ha VLK, men det er det som ofte blir piratversjoner, fordi de slipper unna aktiveringen.
OEM vil si Original Equipment Manufacture. For eksempel Dell, HP, Acer, osv.. Leveres med f.eks. laptoper.
Med OEM kan du ikke gjøre store fysiske endringer i hardware, som f.eks. nytt skjermkort eller hovedkort uten at det for konsekvenser for lisensen (oftest medfører ugyldighet). Det er for å hindre at lisensen blir brukt på andre maskiner, osv.
Må du skifte hovedkort, skal du være god til å forklare grunnen. Eksempelvis at det gamle ikke lenger er i produksjon - og ble tatt av lynet forrige helg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Tar opp denne tråden igjen og lurer på om noen vet en god måte å få en windows xp pro kode som fungerer?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av fomox Vis innlegg
Tar opp denne tråden igjen og lurer på om noen vet en god måte å få en windows xp pro kode som fungerer?
Vis hele sitatet...
Last ned en corporate-utgave som kommer med en gyldig key. F.eks. en av disse variantene som kommer hver måned med seneste oppdateringer. Spe på med WGA-crack hvis nødvendig.