Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 9792
Hvordan lage en fyrverkeri fontene?
Siden fontener er så dyrt og kjøpe, så hvorfor ikke lage utrolig pene fontener selv?

Dette trenger du:
* Airfloat kull (30gram)
* Svovel (20gram)
* Kaliumnitrat / Kno3 (150gram)
* Skje
* 1 skål
* 1 papprør ( Kan godt bruke det papprøret som aluminiumsfolie ruller er surret rundt)
* Hammer
* Noe med samme Innerdiameter som røret.
Slik gjør du det:

1. Bland kullet, svovelet og KNO3`et sammen i en bolle. bare rør litt rundt oppi der, slik at det blandes.

2.Ta frem papprøret, og legg oppi litt svartkrutt.
finn noe med samme diameter som ID`en til røret, Og slå slik at du får hardt presset svart kruttet i bunnen.

(pass på at vis du bruker f.eks en metall skrue til og slå svartkruttet med,
legg dopapir eller noe utenfor, slik at ikke metallet får nærkontakt i slagene)

Så gjentar du 2ern, til hele røret er fyllt opp med hardpresset svartkrutt.
Legg en lunte på toppe, og nyt fyrverkeriet!.

(Film og bilder kommer i morgen 30.12.2008)
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Bra, men det er ikke svartkrutt med mindre det er i rette proposjoner og blandet ordentlig. Svartkrutt er heller ikke særlig pent å se på alene.
Men måten du gjør det på (gullhaleeffekt) gir nok en fin fontene ja
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Bra guide, elsker fontener!
Tror jeg skal lage en del fontener utover med div farger og effekter.
Har til og med kjøpte meg en egen fontenepakke til nyttårsaften hvor det følger med masse fontener!

Btw. Var det ikke denne typen fontene som jeg tipset deg om maxilat ? :P hehe
Ja! Litt kjedelig med kun svartkrutt, så jeg pleier og putte inn Rød og gul flyfish fuse, og crackling "krutt" :P
Det er utrolig pent!
Jeg vet at det ikke er svartkrutt anders, men var bare så lett og skrive det slik.

Stemmer det thoryllo!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Ikke dumt, ikke dumt. Lagde en fontene i forigårs, rundt 100 gram. BP + 30% atomisert Al <50µm. ID på rundt 1", ukjent lengde. Moste sammen en minifontene med 5-10 gram for å teste. Brant ca antall gram i sekunder, med stor gnisthøyde. Digg, digg. Har aldri gledet meg til en fontene før (shells FTW), men nå klør det faktisk litt i fingrene. Hadde jeg ikke vært så fordømt lat skulle jeg laget et par til, men er tom for ferdige rør, og ikke pokker om jeg gidder å rulle.
Haha nygaard :P.
Men hvor høy fontene snakker vi ? (gnist altså)

Siden jeg får ikke min til og sprute spessielt høyt.

+ det AL`et på biltema funker det fint til det du gjør der?

Venter på en bestilling på kjemikalier, men får den ikke før nyttår :/
Sist endret av maxilat; 29. desember 2008 kl. 23:49.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Aner ikke, har aldri handlet Al på Biltema. Det er altfor dyrt i forhold til kvantum, det er ikke nødvendigvis rent og det har sikkert en annen korning enn den jeg i de fleste tilfeller er ute etter. Men til fontener fungerer det sikkert, de fleste metallstøv/korn gjør det. Min lille fontene sprutet en del over halvmeteren, uten dyse. Dog med BP møllet i 6 timer med godt kull. Om du bare blander ingrediensene løst blir det ikke like mye futt i det.

Du kan dog lage en dyse, for å få opp futten litt. Og lage en kjerne. Du bygger den opp omtrent som en coreburner BP-rakettmotor, men du setter den på hodet på bakken i stedet for å sende den til værs. Om du søker litt rundt på coreburner eller rakett på forumet finner du nesten garantert noe. Eventuelt kan du jo bare nedskalere den røveren her litt: http://www.fogoforum.us/clarksgiant.php
Jeg brukte bare erstattet Al med mangalium jeg , funker knall
men hvis du skal ha fontene med dyse så husk nå å ha stort nok hull
Jeg testet en ganske stor fontene på 100g som ble Cato , kan hvertfall si de sånn at de smalt ja
Kan også nevne at dette var en fontene som de er 70% meal krutt i.
casingen var på 16stk 40cm biter nesten 7m med papir , og jeg fant bare noen små filler i gjend , ja jeg stod ganske langt borte før når jeg testet ting , men nå springer jeg meg nesten i hel for å komme meg vekk.
Og når jeg tester ting som jeg vet kansje kan bli(?)(jeg vet ikke hvordan jeg bøye settninger med cato i hehe ) cato så setter jeg de bak en stor stein eller noe sånn , så bruker jeg verne briller i tilegg

Noe annet som er kult å gjøre med fontene mix er er å lage små fontene spoletter (som jeg ikke har dyse i seffølgelig)
Jeg er hverfall fornøyd med disse , så trenger du ikke å bruke så mye i de heller
Skal se om jeg ikke kan få legge ut en film av en sånn spolette fontene engang
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Fin guide. Hadde blitt enda bedre om du slang om noen bilder i tilegg!
Vil også annbefale de som er glad i fontener og tilsette litt titan til den BP baserte komposisjonen. Gir en utrolig mye kulere effekt! Når jeg selv lager fontener med en BP-basert komposisjon så møller jeg ingridiensene ekskludert metallet selvfølgelig i rundt en halv time. Holder lenge om man også lager en dyse på noen millimeter. Sånn sikkerhetsmessig vil jeg bare nevne at man ikke bør ramme fontener med et metall som Ti i komposisjonen. Det kan skape gnister og utvikle varme.
Bilder kommer i morgen RUben!
Hvor kjøper du titan ruben?
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Jeg kjøpte en god del titan av en viss Bob R. fra USA. Dette var i "gamle dager" og han selger ikke titan lenger av grunner som jeg kanskje ikke skal nevne her. Passfire-gjengangerne her vet nok hvem jeg snakker om.
Sist endret av RubenE; 30. desember 2008 kl. 02:04.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Han som solgte curls? Han har vel ikke fjernet annonsen, men flere av de er utdatert så.
Very Important Pyrotechnician
Jeg ble inspirert av tråden så jeg laget og testet tre fontener nå nettopp. Jeg brukte en oppskrift jeg fant i Tom Perigrin sin bok 18% kno3, 9% kull, 9% svovel, 9% jernpulver og 55% BP/meal
Banket i 3/4" rør med en bentonite dyse på 6 mm. Det ble rimelig hotte saker med så liten dyse. Spruten sto i allfall 5 meter høyt. Et par andre som så den mente den var 7-8 meter. Av de tre jeg testet ble det bare en Cato
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Han som solgte curls? Han har vel ikke fjernet annonsen, men flere av de er utdatert så.
Vis hele sitatet...
Han solgte både curls, chips og sponge Er en del av de annonsene som er utdaterte, ja

Snøfokk: Høres fett ut! Film neste gang Hvilken størrelse var det på Fe-pulveret?
Very Important Pyrotechnician
Tall på korning har jeg ikke, men omtrent som finsalt. Det ble kjøpt som "grovt jernpulver" fra en hobbybutikk.
Testet å lage litt av dette i stad. Aldri lagt noe lignende før, bortsett fra Negativ X som jeg har lekt med de siste to dagene.

Jeg har ikke hatt tilgang på trekull og lurer på hva dette er for? Gjør det noe om jeg ikke bruker det, finnes det andre ting jeg kan bruke? Helst noe man har på kjøkkenet, ettersom jeg ikke har tilgang på noe mer kjemistuff før etter uka.

Stusset også litt over temeraturen jeg trenger for at det skal ta fyr. Prøvde å antenne Svovel+KNO3 med en røyk, men endte bare med at røyken tok fyr, blandingen boblet opp det jeg hadde røyken, men antente ikke.
Heller ingen lykke med lighter.

Når jeg målte opp, så tok jeg den orginale oppskriften, pluss en tredjedel av den.
26.6 gram Svovel
200 gram KNO3
Vis hele sitatet...
Dette har vel ingen ting å si?
Trekull er vel så godt som grunningrediensen i bp. Det går ikke så bra uten.
Hmm, naa har jeg hatt en liten pause fra pyro men trekull er vel ganske key ingrediens innen forskjellige gull og lengevarende effekter saa jeg faareslaar du skaffer deg/lager deg en liten kull batch. Finnes hundrevis av brukbare sorter i forhold til hvilke effekter man vil oppnaa saa og husker jeg riktig staar det en del nyttig rundt paa forumet.

Svovel og kaliumnitrat vil vel ikke antennes med vanlig flamme, du trenger en fuel. Oppfordrer a lese om kull hvis du skal ha skikkelige resultater

sorry for at jeg ikke kan skrive aa
nei, hvis ikke hadde det ikke vært svartkrutt, men gulingkrutt

kullet er en katalysator, eller "oksygenbærer"

EDIT: svovel er fuelet, kaliumnitrat er oksidanten, og kullet er som sagt katalysatoren, det som får reaksjonen til å gå fortere/gå i det hele tatt. jeg vil tro man kan få et resultat litt liknende knsu hvis man dropper kull...
Sist endret av VivaLatrina; 30. desember 2008 kl. 17:12.
Hva med å bruke grillkull? Vet ikke helt hvordan kull det er, jeg.
Har hørt at balsa-trekull er noe av det beste du får tak i.
Du får kjøpt balsa-tre på hobbybutikker, så da kan du lage selv.

Edit: Grillkull er ikke så veldig bra, men det funker. Trenger ikke verdens beste krutt når du skal lage en fontene.
Hvis du bare skal lage fontene funker det bra med knust stjerneskudd i kinderegg.

Varer ikke veldig lenge, men du kan få det til å vare lengre med større beholder. Blir fint hvis du blander farget og vanlig stjerneskudd.

Edit2: Dårlig film, men samma det. Ser hvordan det er.. http://www.youtube.com/watch?v=nJpTfXYwMT0
Husker jeg kjøpte masse stjerneskudd på europris og lagde fontener på skolen.

De spruter ganske høyt. 3-5m..
Sist endret av drittunge; 30. desember 2008 kl. 17:18.
balsatrekull eller aller helst piltrekull
Very Important Pyrotechnician
Da har jeg laget ny For å slippe CATO på hver tredje fontene, roet jeg ned mixen litt med mer kull og mer jern. Denne ble ca 4 meter høy. http://www.pyrobin.com/files/iron-fountain1.wmv
Jeg lurer på hvorfor den "spytter" litt?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
nei, hvis ikke hadde det ikke vært svartkrutt, men gulingkrutt

kullet er en katalysator, eller "oksygenbærer"

EDIT: svovel er fuelet, kaliumnitrat er oksidanten, og kullet er som sagt katalysatoren, det som får reaksjonen til å gå fortere/gå i det hele tatt. jeg vil tro man kan få et resultat litt liknende knsu hvis man dropper kull...
Vis hele sitatet...
Kull er Fuel det. Mye bedre enn svovel. Derfor svovelfritt kan funke bra det og.
Svovelet er der for at det lettere skal antennes. Kall det gjære en katalysator.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Sitat av Snøfokk Vis innlegg
Da har jeg laget ny For å slippe CATO på hver tredje fontene, roet jeg ned mixen litt med mer kull og mer jern. Denne ble ca 4 meter høy. http://www.pyrobin.com/files/iron-fountain1.wmv
Jeg lurer på hvorfor den "spytter" litt?
Vis hele sitatet...
Veldig fin! Det at den spytter litt kan ha noe med at komposisjonen etterlater en del "slag" som gjør at dysa "clogger" (mye fine ord) og gjør at den spytter litt. Noe av det samme som du ser hvis du brenner f.eks en Willow stjerne på bakken. Da ser du at den etterlater crap som ikke brenner opp
Bare en liten ting aa legge til de som sier at piltre og balsa er "best". Det er suverent ledende inne tresorter der kullet skal faa BPen til aa brenne fortest, men i en vanlig fontene er vel det ikke det man vil oppnaa. Skal du lage fontene synes jeg ikke du burde bruke herlig balsa kull som brukes mer til BP lift f.eks; Ta heller enkelt grill kull
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Up: Kan også legge til at svovelet gjør at kruttet utvikler mer gass, noe som gjør at svovelfritt krutt ikke egner seg særlig bra til f.eks. rakettdrivstoff.

Selje skal visst være toppers til svartkrutt. Balsa er for dyrt.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av RubenE Vis innlegg
Veldig fin! Det at den spytter litt kan ha noe med at komposisjonen etterlater en del "slag" som gjør at dysa "clogger" (mye fine ord) og gjør at den spytter litt. Noe av det samme som du ser hvis du brenner f.eks en Willow stjerne på bakken. Da ser du at den etterlater crap som ikke brenner opp
Vis hele sitatet...
Takk takk! Ja, det kan sikkert stemme. Jeg kikket på dysen, men så ikke så veldig mye i mørket. Så jeg tok et bilde, og det forklarer nok fenomenet.
Balsatre er ikke så dyrt.

Bestille noen sånne, så har du nok til en del kvalitets-bp.
http://cgi.ebay.com/BALSA-WOOD-1x1X3...QQcmdZViewItem
Eller: http://cgi.ebay.com/6-Balsa-Wood-3-x...QQcmdZViewItem

Finnes sikkert masse som er billigere også..

http://crafts.search.ebay.com/balsa_...4339QQtrgZQ2d1
http://cgi.ebay.com/4-Balsa-Wood-6-x...QQcmdZViewItem
Sist endret av drittunge; 30. desember 2008 kl. 23:27.
Nå er de vel ikke fult så viktig med å ha balsa tre kull i fontener heller da
jeg bruker bare vanelig kull til det , de er ikke noe sånn høykvalitets kull men de er godt nok til fontener
Men til Bp bruker jeg skikkelig kull ,
De er hverfall uloveligdyrt med balsa tre i norge sist jeg var i en butikk i stavanger så tror jeg de kostet 300kr for 2 små balsa kubber
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Trekull er IKKE katalysator!! Det er så definitivt en reduktant i likhet med svovel. Svovel brukes vel for å gi høyere gassproduksjon -> mer energi!
ja, da har nok jeg misforstått litt da... lenge siden jeg har holdt på med pyroteknikk egentlig...

kaliumnitratet er jo oksidanten, det er vi enige i? men hva er det da som er fuel?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Kaliumnitrat er oksydanten ja og trekull og svovel er fuel (reduktantene)
Hvordan vil dette gå?
Jeg får ikke skaffet kull, så jeg har blandet inn svartkrutt fra patroner (40g), pluss innholdet i to Maxim Tigerskudd.
Ikke store greiene altså.

Som tenner, er det et lite hull inn til lunte, ca 2 cm inder toppen. Inne der ligger en liten spiral med hurtigbrennende lunte, slik som er i fyrverkeri som spinner rundt på bakken.

Innholdet ellers, er det samme som oppskriften gitt av trådstarter + en trededel av innholdet. Uten kull selvsagt.
Very Important Pyrotechnician
Svartkrutt i patroner? Hmm, da må de være gamle! Det går jo på røksvakt krutt nå for tiden. Og hva som er i Maxim Tigerskudd vet ikke jeg. Vær forberedt på en eksplosjon er mitt tips..
Eller han tror det er svartkrutt. Riflekrutt er dog, som tidligere nevnt, ikke svartkrutt. Brennhastighet og gassutvikling er rimelig forskjellig, så ikke regn med at det funker. Så vidt jeg vet brenner NC-krutt (riflekrutt) kun godt når det er innesluttet, som i en patron.
Sist endret av Hedges; 31. desember 2008 kl. 16:50.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Flammen går fort gjennom NC krutt når den ikke har andre steder og gå ja
Hmm, derfor jeg blandet inn det fra tigerskuddene også.
Blandingen min gikk fra hvit og gulaktig, til en lysegrå aktig farge.

Håper egentlig det fungerer, hele greia ble jo gigantisk. Tok hele røret til en sånn papprullsak. Skal se om jeg får opp noen bilder senere i dag.

Jeg vet jo også av erfaring at KNO3 + Svovel brenner, dersom det har noe å brenne sammen med. Det var vel det vi kom frem til med tanke på kullet? Når jeg da har i litt sånn mix-shitt fra diverse saker, så burde det vel gå?

Men ja, jeg syntes at det var litt for rart til å være svartkrutt. Minner mer om bly. Er fra riflepatroner.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Planen din høres farlig ut.
Mikse masse fra forskjellige saker er farlig!
Ting kan reagere med værandre, og folk har blitt sakdet av det før.
Sitat av Pippole Vis innlegg
Hmm, derfor jeg blandet inn det fra tigerskuddene også.
Blandingen min gikk fra hvit og gulaktig, til en lysegrå aktig farge.

Håper egentlig det fungerer, hele greia ble jo gigantisk. Tok hele røret til en sånn papprullsak. Skal se om jeg får opp noen bilder senere i dag.

Jeg vet jo også av erfaring at KNO3 + Svovel brenner, dersom det har noe å brenne sammen med. Det var vel det vi kom frem til med tanke på kullet? Når jeg da har i litt sånn mix-shitt fra diverse saker, så burde det vel gå?

Men ja, jeg syntes at det var litt for rart til å være svartkrutt. Minner mer om bly. Er fra riflepatroner.
Vis hele sitatet...
Som Up sier; lite lurt å bare blande komposisjoner. Tenk om du hadde blandet noe kloratholdig inn i svartkrutt, som inneholder svovel? Det ville blitt særdeles ustabilt og ville sannsynligvis resultert i skade.

Om denne fontenen vil fungere har jeg mine tvil, men du får vel bare prøve den og se. Bare stå et godt stykke unna denne, for sikkerhets skyld.
Jupp, har laget en ekstra lang lunte
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Up Vis innlegg
Kull er Fuel det. Mye bedre enn svovel. Derfor svovelfritt kan funke bra det og.
Svovelet er der for at det lettere skal antennes. Kall det gjære en katalysator.
Vis hele sitatet...

Svovel er heller ingen katalysator. En katalysator fungerer ved at den senker aktiveringsenergien for reaksjonen slik at flere partikler har nok energi for å reagere. Og en katalysator forbrukes ikke. det gjör svovel.
Jeg vil tro at svovel senker antenningspunktet for komposisjoner ved at svovel i seg selv har et veldig lavt antenningspunkt.

Snöfokk: Det at fontenen spytter kan som ruben sier skyldes "slag" (mest trolig) men også at man har rammet for mye komposisjon om gangen. Hvis man rammer for mye komposisjon om gangen vil det med jevne mellomrom väre steder der komposisjonen ikke er like godt kompaktert og jo dårligere det er kompaktert jo fortere vil det brenne. Det kan nok også före til en slik spyttende effekt. Det kan til og med före til at fontenen eksploderer. Derfor sier en regel at man ikke aldri skal presse/ramme mer enn 1.5x diameteren på fontenen om gangen.

Selv lagde jeg 5 stk seriekobla Titanfontener til nyttår. Fungerte knall! Film kommer snart.
Very Important Pyrotechnician
Hanses:
Jeg bruker å ramme rundt 0.9 x diameter, så tror det var godt stappet. Jeg hadde en teori om spyttingen, og det var at jeg ikke hadde blandet komposisjonen godt nok, for jeg siktet den bare en gang, men jeg tror vi går for slagg denne gangen. Kanskje litt for grovt jernpulver?

Og titanfontener er skikkelig lekkert! Hadde lyst på det jeg og, men jeg har ingen presse og jeg turte ikke ramme de, og i allefall ikke innendørs.
Fontener med Crackling microstars er digg!
liker når det avslutter en fontene
Jeg eksprimenterte en del med fontener før. Brukte noe BP som ble litt mislykka, med AL i.

Men selv fontener kan være litt skumle hvis man ikke er forsiktige. Opplevde en gang at den fløy av gårde o.O
Etter det har jeg alltid gravd dem litt ned i bakken
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hmm, Hvis man lager fontene med f.eks 90% Meal + 10% Al 400mesh.
Blander det forsiktig,
Er det livsfarlig om man slår veldig løst på dette?.
Det er bra med futt i det når det ligger løst også. Men hadde vært kult med enda høyere.
Sitat av maxilat Vis innlegg
Hmm, Hvis man lager fontene med f.eks 90% Meal + 10% Al 400mesh.
Blander det forsiktig,
Er det livsfarlig om man slår veldig løst på dette?.
Det er bra med futt i det når det ligger løst også. Men hadde vært kult med enda høyere.
Vis hele sitatet...
I teorien så skal du ikke ramme noe som inneholder metal , men du kan nok presse det ,
Har du ikke en presse så kan du bruke en skrue stikke/tvinge hvis du har det.

For dere som lurer på hvorfor ikke metal skal rammest så er det pga at når du slår på metal så kan det kome gnister når metalflakene gnir inntil hverandre ,
Når du presser så vil det være liten sjangs for at det kommer gnister for når du presser så går de mye seinere.
Sist endret av Bowman; 8. februar 2009 kl. 13:24.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Eg lager fontener med blanding av:

Al.........................10g - over 300 mesh
Dextrin------------6-8g - heilt vanlig og tørt
Jern______________30g - Czort sin, veit ikkje heilt nøyaktig kva micron/meshen der er eg..(rundt 100 micron verdfall)
Kalium klorat...........26g - heilt vanlig og tørt

Eg skulle originalt lage stjerneskodd men eg hadde ikkje barium nitrat så eg tok kalium klorat.
Synes det brann veldig fort og fungerte litt som fontene, deretter tenkte eg at eg ville har meir spruting(...) og tregare brennhast.

Så dette kom eg fram til, det kan bli avtent av ei bomulltråd som er dyppa i kaliumnitrat løysning og tørket.(fuse paper)


"Fuse paper" video:
http://www.youtube.com/watch?v=MSq923PADuE

Korden du lager "Fuse paper":
http://www.youtube.com/watch?v=OAIYp...eature=related
(her følgjer det med andre ting og;P)


Video kan eg lage neste gong eg lager ei fontene
Sist endret av Fyllingz; 19. juni 2009 kl. 22:35.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Eg lager fontener med blanding av:

Al.........................10g - over 300 mesh
Dextrin------------6-8g - heilt vanlig og tørt
Jern______________30g - Czort sin, veit ikkje heilt nøyaktig kva micron/meshen der er eg..(rundt 100 micron verdfall)
Kalium klorat...........26g - heilt vanlig og tørt

Eg skulle originalt lage stjerneskodd men eg hadde ikkje barium nitrat så eg tok kalium klorat.
Synes det brann veldig fort og fungerte litt som fontene, deretter tenkte eg at eg ville har meir spruting(...) og tregare brennhast.

Så dette kom eg fram til, det kan bli avtent av ei bomulltråd som er dyppa i kaliumnitrat løysning og tørket.(fuse paper)


"Fuse paper" video:
http://www.youtube.com/watch?v=MSq923PADuE

Korden du lager "Fuse paper":
http://www.youtube.com/watch?v=OAIYp...eature=related
(her følgjer det med andre ting og;P)


Video kan eg lage neste gong eg lager ei fontene
Vis hele sitatet...
Tror jeg ville brukt litt mindre kaliumklorat /eventuelt litt mer al i tillieg til å ha brukt noe grovere al for å senke brannhastigheten
å du vil også få gnister som brenner litt lengre om du har grovere al, å det vil bli en fin effekt

håper foresten du presset fontenene å ikke rammet de foresten , for å ramme den mixen blir nesten litt som å ramme flash.
Sist endret av Bowman; 19. juni 2009 kl. 23:25.
Sitat av Bowman Vis innlegg
Tror jeg ville brukt litt mindre kaliumklorat /eventuelt litt mer al i tillieg til å ha brukt noe grovere al for å senke brannhastigheten
å du vil også få gnister som brenner litt lengre om du har grovere al, å det vil bli en fin effekt

håper foresten du presset fontenene å ikke rammet de foresten , for å ramme den mixen blir nesten litt som å ramme flash.
Vis hele sitatet...

Hmm, ja eg har ikkje grovare Al men ville ha brukt det, har 116 micron Mg som eg skal snart teste, er litt betre og:P

Eg pressa ikkje eller noe, for hadde eg pressa ville dette blitt som ei sjuk creamora:P

Men kva betyr verbet ramme?:S

PS. eg redigerer filmen no^^
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Men kva betyr verbet ramme?:S

PS. eg redigerer filmen no^^
Vis hele sitatet...
Ramme er vis du presser det istede for å banke det :P

For eksempel en hydraulisk presse