Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 15880
I det siste har jeg merket at det har dukket opp en del spørsmål rundt diverse RCs, så jeg tenkte jeg kunne lage et lite "sammendrag" om de mest populære: 2C-B, 2C-E og 2C-I (ulovlige substanser i Norge og mange andre land). Alle tre er fenetylaminer, og 2C-B av disse kan vel egentlig ikke betraktes som et research chemical lenger, da vi vet ganske mye om substansen. Nevertheless, så er det enklere å skyve disse kjemikaliene inn under samme sjanger, slik at alle vet hva vi snakker om. Mange hevder at disse tre er relativt like i effekt, men de har selvfølgelig sine egne karakteristiske trekk. Jeg tror dòg at det er svært vanskelig å skille mellom disse, men det er ikke temaet her. 2C-B, 2C-E og 2C-I blir ofte solgt som noe annet enn det det faktisk er, og kan være et av stoffene i diverse ecstasy tabletter. Jeg vil legge ekstra stor vekt på akkuratt dette punktet, da det kan få uheldige følger om man forveksler disse stoffene med noe annet. Vi har jo et par tilfeller som har blitt skrevet her på forumet, f.eks Don Vito sin makabre dosering da 2C-I ble solgt som amfetamin. Så vær forsiktig og obs, og sist men ikke minst: Disse er ingen erstatning for MDMA, doseringen som kreves for disse er betydelig lavere enn MDMA sin, for ikke å snakke om amfetamin.


2C-B

2C-B, eller 4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamin er som det sier seg selv en del av 2C-familien, og ble først syntetisert av Alexander Shulgin i 1974. 2C-B er betraktet som både et psykedelisk stoff og et entaktogen (entaktogen er en betegnelse brukt for å klassifisere MDMA og lignende stoffer), og har mange likhetstrekk til MDMA i lave doseringer. 2C-B er et hvitt pulver og forekommer som oftest i tabletter og/eller kapsler. Det blir som regel tatt oralt, men fungerer utmerket nasalt for en kjappere effekt og høyere intensitet. Nasalt inntak krever derimot en mye lavere dose enn hva oralt gjør, så ikke lek macho. Ved lavere dosering, 5-15mg (oralt) kan effektene være mer eller mindre sammenlignbare med MDMA, med ingen eller svært lite hallusinasjoner. Brukere har rapportet følelsen av å være "in touch" med dem selv og deres følelser. Erotiske sensasjoner og følelsen av å være "i ens kropp". Ved høyere doseringer, 15-30mg dukker det opp muligens intense hallusinasjoner og en mer psykedelisk flavour. Objekter i bevegelse etterlater seg tracere, overflater ser ut til å bli dekket med geometriske mønstre. Bølging, pusting, smelting og morphing av objekter og overflater er også vanlig ved disse doseringene. Farger kan dukke opp fra ingensteds. Mange brukerer, inkludert meg selv, hevder at hodet derimot er relativt klart, og har mye mindre av den typiske mind-fucken man får av blandt annet LSD og sopp. Dette stemmer selvfølgelig ikke i alle tilfeller, og det finnes mange som har fått dypere opplevelser av 2C-B.

En 2C-B tur varer som regel i alt fra 3-6 timer, avhengig av dose, inntaksmetode og ja, tilfeldighet. Effektene begynner som regel å vise seg etter omtrent en time etter et oralt inntak, ved nasalt inntak tar det ikke mer enn 5-10 minutter før effektene begynner. Det er dessverre lite informasjon om giftigheten til 2C-B, så overdrevent bruk er ikke anbefalt og forsiktighet burde være en selvfølge. Det er videre ikke forekommet noen dokumenterte dødsfall i forbindelse med 2C-B. I midten av 80-tallet etter at MDMA ble ulovliggjort i USA fungerte det forøvrig som en midlertidig erstatning helt fram til 1994 da 2C-B også ble ulovlig, og i 1999 ble stoffet ulovliggjort i de fleste andre land.

http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb.shtml
http://leda.lycaeum.org/?ID=136
http://en.wikipedia.org/wiki/2C-B


2C-E

2C-E, eller 2,5-dimethoxy-4-ethylphenethylamine tilhører samme familie som 2C-B, og ble også syntetisert av Alexander Shulgin. 2C-E er aktivt oralt fra 10-25mg, og er på lik linje med 2C-B veldig dose-sensetivt. En nasal dose krever også her en mye lavere dosering enn en oral dose, så tre forsiktig frem. Det er antatt at omtrent halvparten av en oral dosering skal fungere like fint nasalt, om man sammenligner effektene. Flere har rapportert at 2C-E's effekter er veldig lik de andre fenetylaminene, men langt mer intense. Effektene strekker seg tilsammen fra 4-9 timer ved en vanlig dose, og effektene kicker inn fra mellom 20-90 minutter (oralt inntak). Ved nasalt inntak kommer effektene etter 5-10 minutter, og opplevelsen kan vare hakket kortere. Sammenlignet med 2C-B og 2C-I er det større sjanse for at 2C-E kan forårsake sterk synaesthesia. Det har også forekommet mystiske og ego-død opplevelser på 2C-E. Den euforiske følelsen som ofte forekommer ved 2C-B er ved 2C-E blitt beskrevet som "vanskelig", og har dessuten forekommet svært sjeldent. Det er tydelig at denne følelsen ikke er like vanlig med 2C-E som den er med 2C-B. Body loaden på 2C-E anses å være svært ubehagelig, og man føler ofte for å skifte posisjon. Kvalme kan forekomme og er forbundet med body loaden og høye doseringer. Kløe, oppkast, stramming av diverse muskelgrupper og andre ubehagelige kroppslige faktorer kan også oppleves. Alt dette varierer veldig, og noen rapporterer behagelig body load, eller eufori isteden. Som med alle andre stoffer er dette individuelt. Lyd forvrengning kan oppleves ved høye doseringer i form av ekkoing, forskjellig tonehøyde og andre lyder som ikke kommer fra ens omgivelser.

Av mange blir 2C-E ansett som det mest intense og psykedeliske av fenetylaminene, men andre hevder motsatt. Dette kommer antagelig av den svært varierende doseringen folk bruker, da forskjellige kilder rapporterer om forskjellige doser. Videre så er selvfølgelig effekten varierende fra person til person. Det er forøvrig ikke dokumentert noen dødsfall ved 2C-E, men det er generelt lite info rundt stoffets negative virkninger, og forsiktighet burde igjen ved dette stoffet være en selvfølge.

http://www.erowid.org/chemicals/2ce/2ce.shtml
http://leda.lycaeum.org/Chemicals/2C-E.3119.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/2C-E


2C-I

2C-I, eller 2,5-dimethoxy-4-iodophenethylamine er det siste fenetylaminet jeg dekker i dette innlegget. 2C-I ble på lik linje som med 2C-B og 2C-E syntetisert av Alexander Shulgin. 2C-I ble solgt i nederlandske smartshops rundt år 2000, rett etter 2C-B ble bannet. I 2003 ble 2C-I også bannet fra nederland, og salget gikk over til det svarte markedet. 2C-I ble etterhvert solgt som et "club drug" rundt omkring i europa i presset pilleform. 2C-I blir som regel konsumert oralt, men fungerer som med de to forrige fenetylaminene nasalt også. Det har videre blitt rapportert intramuskulær og intravenøs injisering, samt røyking av stoffet. En vanlig oral dose ligger på 10-25mg. 2C-I forekommer som oftes som et hvitt pulver, men også i pressede tabletter. Ved en oral dose viser effektene seg vanligvis opptil en time etter inntak, og strekker seg ut fra 5-12 timer. Effektene 2C-I forårsaker er sammenlignet av mange med dens nære slektning, 2C-B. Det sies derimot at effektene er mer på det mentale plan og mindre sensorisk enn dens fetter. Noen av følelsene har også blitt sammenlignet med MDMA. Det sies at opplevelsen ligner barndommelig lykksalighet, et childhood bliss. Brukere rapporterer en fysisk sterk men ren stimulerende effekt. Ubehag i form av kvalme, oppkast og muskelspenning kan skje, men anses som en mer sjelden effekt. Igjen har ingen dødsfall blitt dokumentert ved 2C-I, men det finnes ingen forskning angående dens giftighet. Jeg anbefaler igjen forsiktighet.

http://en.wikipedia.org/wiki/2C-I
http://www.erowid.org/chemicals/2ci/



Da har jeg dekket kort og greit litt om disse tre stoffene. Som kom igjen under teksten har ingen dødsfall blitt dokumentert ved bruk, men det betyr IKKE at disse er ufarlige. Vi vet foreløpig altfor lite om disse stoffene til å anse dem som direkte trygge, så ekstrem forsiktighet burde vises. Det er rapportert usannsynlig høye doser ved alle tre uten veldig uheldige konsekvenser, men jeg ville holdt meg relativt lavt da vi ikke har peiling på giftigheten og/eller langtidsbivirkningene deres. Videre så skal det nevnes at ingen avhengighet av substansene har blitt notert, verken fysisk eller psykisk.

Noe jeg håper jeg har fått tydelig frem her er at noen av effektene til disse stoffene kan sammenlignes med den gitt av MDMA/knips/whatever you call it, og blir derfor solgt rundt omkring som en erstatning. Som jeg nevnte tidligere, doseringen for disse stoffene er MYE lavere enn ved MDMA, så vær obs på dette om du blir tilbudt noe som skal "ligne" på ecstasy, og som minst er like bra og alt det våset. Jeg anbefaler heller ikke å måle opp doseringene med øyemål, bruk en nøyaktig og pålitelig milligrams vekt! Videre advarer jeg mot at nasalt inntak av disse svir noe inn i helvete, og krever dessuten mye lavere dosering enn en oral dose for å oppnå noenlunde samme effekt. Ikke undervurder disse stoffene, de er ikke noe leketøy og kan gi deg en meget kraftig opplevelse.
Sist endret av mentalmelt; 18. august 2008 kl. 23:47. Grunn: edit by sky
La meg bryte stillheten og si takk til Sky for denne fine tråden.

Om noen har spørsmål om fenetylaminer/fenyletylaminer i fremtiden så er dette nå godt sted å slenge inn en post =)
Interessant lesning, Sky. Jeg synes disse stoffene er veldig interessante å lese om å fundere litt på. Særlig 2C-I synes jeg virker ganske interessant.
Godt med smør
Er det å anbefale med en liten sopptur først?

Tenkte å fikse noe flein eller noen lette psykadelika sånn att jeg vet litt hvor jeg ender opp hen under turen. I og med att min erfaring med psykadelika er relativt liten.
Sist endret av Mullah; 19. august 2008 kl. 00:27.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Jeg er litt usikker på hva du mener med spørsmålet ditt, lurer du på om du skal spise sopp fremfor fenetylaminer? Isåfall er min personlig mening uten tvil sopp, som er uendelig mye mer interessant og givende, og ikke minst antagelig tryggere enn disse kjemikaliene.
Apeloff: 2C-x gir en helt grei nybegynnertrip; ikke for mye mindfuck og det ligger mye i kroppen, men man kan få en smak på hva det vil innebære. Sopp er det vanskeligere å kontrollere, men så må man igjen tenke over de potensielle skadene som kan ligge i disse kjemikaliene.

Håper det svarte på spørsmålet ditt og at jeg forsto deg rett.
Sopp er tryptaminer også, men de har hver sin sjarm mener jeg.
Sist endret av Dodecha; 19. august 2008 kl. 01:12. Grunn: fjernet sms språk
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjempeartikkel Sky!

Den vil komme godt med fremover.

Sitat av Jozeph
Sopp er tryptaminer oxo, men de har hver sinn sjarm mener jeg.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? ja, sopp har psilocybin, blandt flere, som virkestoff: 4-HO-DMT et tryptamin.
2C-* Stoffene er fenethylaminer, en annen gruppe.
Sist endret av Dodecha; 19. august 2008 kl. 01:09.
Siden vi nå har en egen tråd for denne spesifikke stoffgruppen så synes jeg det er på sin plass med er par ekstra linker.

Wikipedias artikkel om fenetylaminer bør jo være med, samt deres liste over psykedeliske fenetylaminer.

Og selvfølgelig Alexander Shulgins "PIHKAL" (Phenetylamines I Have Known And Loved) som er et must i denne sammenheng.

I tillegg kan det være verdt å nevne at fenetylamin (norsk: fenyletylamin) ikke bare er en stoffgruppe, men også et eget stoff som de andre fenetylaminene baserer sin molekylære struktur på. Fenetylamin produseres endogent i menneskekroppen hvor det fungerer som en nevrotransmitter, altså et signalstoff i nervesystemet.
Sist endret av mentalmelt; 19. august 2008 kl. 01:48.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg må bare bryte inn og si at vi nå ønsker å holde alle spørsmål rettet til fenatylaminer i denne tråden her. Hvis Off-topic spm. ang 2c-* funksjon, varighet og div forekommer i andre tråder fra nå av, vil dem bli slettet med en eneste gang.
Hold spørsmål til denne tråden og alt vil bli en hel del enklere å få svar på.

__**
Flott tiltak Sky. Det skal nå være unødvendig for dem som gang på gang maser om RC's i tråder hvor det blir en total avsporing av trådens emnetittel.
Sitat av Dodecha

Hva snakker du om? ja, sopp har psilocybin, blandt flere, som virkestoff: 4-HO-DMT et tryptamin.
2C-* Stoffene er fenethylaminer, en annen gruppe.
Vis hele sitatet...
Ser hva du mener . Mente ikke at Psilocybin kun inneholder ett tryptamin.

Men tenkte mer ang 2C-* er fenetylamin familien, mens LSD, Psilocybin osv er i tryptamin familien. Hence Phikal / Thikal . . var bare slik jeg tenkte..
I det siste har jeg eksprimentert mye med 2c-e, å jeg vil ikke si at det er av kraftig psykedelisk nivå som du sier Sky. Men jeg har også hørt at 2c-e er blandt de kraftigste fenetylaminene. Etter en kveld på 2c-b derimot er hjernen min kjemisk stekt, så blir ikke helt riktig å si at det ene er kraftigere en det andre, men det handler vell mer om hvordan folk reagerer på stoffene.

Litt sånn usikker egentlig!
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Ja, det er klart at dette varierer, det har jeg nevnt i teksten. Hvis du leser litt nøye så kan du merke deg at jeg skriver "antatt", og at flere mener dette. Av de erfaringene jeg har med 2C-B og 2C-E så vil jeg sette en finger på 2C-E, for meg er dette langt mer psykedelisk enn hva 2C-B er, men det er nå min erfaring og ikke alle andres =)
Sist endret av Sky; 19. august 2008 kl. 15:23.
Jeg fikk en helt jævlig body-load av 2C-E, i form av ukontrolerbar "pissing" samt litt lettere kontrolerbar "driting".
Når jeg setter driting og pissing i hermeteng er det fordi det hverken kom noe piss eller dritt. Jeg hadde allikevel en helt jævlig trang til å pisse i blæra. Uansett hvor mye jeg prøvde fikk jeg ikke ut en dråpe og trykket var like jævlig. Dette fucka opp siste del av trippen for meg totalt og var ikke annet enn jævlig ubehagelig. Dritinga var ikke like ille, men "trykket" var der endog. Jeg fant ut senere at dette antagligvis var gass som jeg hadde problemer med å slippe ut, da jeg feis noe infernalsk på morgenen etterpå.

Jeg har snakket med flere som har testet 2C-E og kun en av disse har hatt samme erfaring som meg, dog ikke like heftig. Dette var riktignok på slutten av trippen, men med den sprengblæra som jeg hadde var det alikevel en stor jævla downer.

2C-E var helt sinnsykt visuelt uten noe mindfuck. Trippen var riktignok veldig lang og det ble kanskje litt mye av det visuelle, noe som gjorde at jeg kjedet meg litt de siste timene.

For min del var dette bare "gøy"

Sånn ellers; Fin tråd, Sky.
Det med "pissing" fikk jeg på 2c-i når jeg koste meg hjemme alene.

Men fikk pisset, men selv om jeg ikke drakk noe så måtte jeg pisse en gang hver time.. og en rar måte å pisse på, akkurat som en kran som bare renner av seg selv.. ( men var ikke noe problem å holde seg, så opplevde ikke blaute bukser lol )

Jeg bare satt på skåla krana tømte seg, mens jeg koste meg med å se på teppet, veggene og alle de andre morsom duppedittene på badet mitt.

Fikk også spontan lyst på ett bad, så dusj og badekar var en artig opplevelse.
Godt med smør
Sitat av Sky
Jeg er litt usikker på hva du mener med spørsmålet ditt, lurer du på om du skal spise sopp fremfor fenetylaminer? Isåfall er min personlig mening uten tvil sopp, som er uendelig mye mer interessant og givende, og ikke minst antagelig tryggere enn disse kjemikaliene.
Vis hele sitatet...
Beklager vist det var dårlig formulert, men jeg prøver igjen med litt bedre tid.


Det jeg lurte på er om det er lurt å prøve sopp eller noe annet, hva nå enn som er mildere. FØR jeg gir meg ut på noen av disse 2cbi stoffene. Psykadelika vil jeg prøve, men vil ha en god tur og ikke føle att jeg blir tatt på senga av effektene
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Sitat av Apeloff
Beklager vist det var dårlig formulert, men jeg prøver igjen med litt bedre tid.


Det jeg lurte på er om det er lurt å prøve sopp eller noe annet, hva nå enn som er mildere. FØR jeg gir meg ut på noen av disse 2cbi stoffene. Psykadelika vil jeg prøve, men vil ha en god tur og ikke føle att jeg blir tatt på senga av effektene
Vis hele sitatet...
Aha, men hvorfor skulle du "varme" opp med sopp før en av disse fenetylaminene? Det ville nesten vært mer logisk at du brukte en av fenetylaminene før sopp for å bli litt kjent med en alterert sinnstilstand med hallusinasjoner. Sopp er som regel langt kraftigere enn noen av disse kjemikaliene (uten å si at fenetylaminer kan være milde av den grunn), dessuten mer interessant og givende. Hva du velger å prøve får være opp til deg, jeg kjenner deg ikke og aner ikke hva du er ute etter =)

Anyways, lykke til.
Sist endret av Sky; 19. august 2008 kl. 16:41.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvor mye 2cb er reknet med som overdose? Eller hva ligger LD50 på? Eller hva det heter.
Ser at en kraftig dosering varierer fra 35 til 50mg, dette oralt da nasal dosering i teorien er 1/3del forhold til oral inntakmåte.

Kan nevne at jeg ved en feil tok ca 0,1-0,2gram. Ja jeg vet, ikke smart. Men kan i ettertid si at det var verdt det ut ifra opplevelsen jeg fikk. Hehe...
Testet ca 10-30mg første gang, fikk visuals og såg mye "energi". Var ute i naturen. Kan ikke beskrive det...

Men sist gang var noe helt annet, alt var "energi" selv om det var bekmørkt ute. Gikk en tur før jeg tok det, og såg ikke en dritt. Men etter å ha inntatt den mengden så var det igrunnen ganske lett å se, selv om det var intenst til tider slik at jeg ble litt desorientert.
Med det mener jeg, plasser som jeg kjenner godt var\ virket helt ukjent når rusen var på sitt høyeste.
En jeg kjenner sammenlignet det med syre, men jeg har ikke noe erfaring med lsd eller noen andre psykedeliske stoffer, utenom dette, salvia "men det kan ikke sammenlignes med dette" og MDMA som ikke var i nærheten så psykedelisk som dette.
Men selv om alt var skikkelig spaca så var jeg rimelig klar i hode, eller jeg ble aldri redd på noen måte selv om det var intenst. Påvirket ikke psyken noe spesielt, viss dere forstår hva jeg mener... Hørt\lest her at sopp gir mer tankekjør.
Men må innrømme at dette stoffet har gjort meg mer interesert i den psykedeliske verden, føler på en måte at 2cb manglet noe, eller det er mer overflatisk. Dette er ett av inntrykka jeg sitter med etter å ha prøvd dette og ut ifra det jeg har lest om psykedeliske stoffer. Stemmer det på noen måte?
Jeg skal innrømme at jeg synes det er noe fascinerende med psykedeliske stoffer, men etter å testet dette så synes jeg emne er enda mer interessant. Ikke misforstå meg, jeg har ikke tenkt å trykke i meg sopp, teste dmt osv. Men skal innrømme at viss jeg får mulighet og jeg føler at jeg er klar for det "for å si det på en klisje måte" så er sannsynligheten stor for at jeg prøver sopp. Dmt tørr jeg ikke å spekulere over enda...

Men jeg avslutter her, selv om det er mer jeg lurer på... Fått inntrykk av at noen av dere vet mye mer om dette emne enn meg. Derfor jeg spør jeg og oppsummerer noen enkle inntrykk jeg sitter med...
Men noen her som har innspill?...
Ps. oppfordrer ingen til å prøve dette, eller andre stoffer.

Tnx for svar.
Sist endret av sneipen; 23. september 2008 kl. 18:59.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
2C-B sin LD50 er ukjent, men jeg tviler ikke på at du må et langt stykke over 200mg. Men å proppe i seg så store doser når en effektiv dose ligger under 50mg er helt på trynet, og antageligvis ikke gjort med mindre det er et veldig uheldig uhell.

2C-B og andre RCs kan gi kraftige opplevelser, eller bare gi noe moro loketripping. Dette varierer veldig, og jeg kan ikke gi noe fasitsvar på om psilocybin og/eller LSD kan gi noe mer meningsfylt. Den generelle oppfatningen er derimot at ja, LSD og psilocybin er perlene. Mange foretrekker disse substansene fremfor kjemikalier som potensielt kan være veldig farlige, og som ikke gir brukeren noe særlig. Men LSD og psilocybin gir ikke nødvendigvis noe mer i alle tilfeller, men om jeg skulle valgt mellom dette og RCs ville jeg klart gått for LSD og sopp.

Det er klart at dette emne er interessant, og jo lenger ned man graver jo større ser det ut til å bli =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er 2C-E og 2C-C helt lovelig?
Sitat av KEMiButiken
Er 2C-E og 2C-C helt lovelig?
Vis hele sitatet...
Nei. Hva mener du med helt lovlig? Har vi noe rusmiddel i norge som er halvveis lovlig?
Sitat av Sinister
Nei. Hva mener du med helt lovlig? Har vi noe rusmiddel i norge som er halvveis lovlig?
Vis hele sitatet...
Reseptbelagte legemidler?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KEMiButiken Vis innlegg
Er 2C-E og 2C-C helt lovelig?
Vis hele sitatet...
Generell oppfatning er at disse tas under derivatloven, og er dermed ulovlige.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Går det an å løse opp 0,1 g 2c-e i 100ml vann? Vil dette gi en nøyaktig dose?

Altså 10mg blir 10ml, er dette en sikkert metode?
Hvis du rister det godt før du doserer ut vil det nok funke relatvt greit, men jeg tror etanol vil kunne gi enda mer nøyaktige doseringer enn vann.
Jeg tenkte det hadde vært ideelt å bruke 40% vodka eller 60% gin til det siden tilgangen til alkohol over 70% er begrenset. Bedre enn vann tenker jeg. Hvor lenge skal oppløsningen bruke tid til å løse seg skikkelig?
Så lenge du rører jevnt og trutt ville jeg tro det er tilstrekkelig med et par minutter røring.

Har du derimot tilgang på en mixer/blender tror jeg det er det mest ideelle.
Det er vel litt drastisk å bruke en blender til det der. Best å bruke så lite utstyr og forskjellige beholdere som mulig, så mister du ikke noe underveis. Putt det i et glass med lokk og rist en stund, det holder i massevis.
Ja tenkte tanken med svinnproblemet hvis man bruker blender. I værstfall bare drikke direkte av den.

Bottom line er at det er null stress å blande godt nok=)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Stemmer det at nasal dosering av 2c-b er 1/3 av oral dosering? Leste det her på forumet en plass, men finner ikke noe på erowid elns.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Erowid sier det her =)
åååja. hehe, takk skal du ha
Vil dere si at 2C-x stoffene er mer "fest-vennlig" psykedelika enn andre som f.eks. LSD? Eller det jeg mener er at man ikke utvider sinnet sitt og kan utvikle seg selv på disse stoffene, slik som med LSD, Psilycybin?
Sist endret av Genodor; 13. april 2009 kl. 00:09.
Sitat av Genodor Vis innlegg
Vil dere si at 2C-x stoffene er mer "fest-vennlig" psykedelika enn andre som f.eks. LSD? Eller det jeg mener er at man ikke utvider sinnet sitt og kan utvikle seg selv på disse stoffene, slik som med LSD, Psilycybin?
Vis hele sitatet...
Personlig kan jeg gå god for at hvertfall 2C-B og 2C-I er ganske festvennlige, men dette må du jo se ann litt selv. Det går ann og få en bad-trip på disse stoffene også, og bad-tripper er ikke spesielt festvennlige. Er festen en dårlig setting for trippen din, så blir jo automatisk festvennligheten til disse stoffene skrudd betraktelig mye ned. Er det første gang du tar en av disse stoffene, så er det nok best og gjøre hjemme i en rolig setting, så kan du bli kjennt med hvordan stoffet virker på deg, og om du føler dette er en form du er komfortabel med i fest setting.

Og angående hva du mener om man utvider sinnet sitt og kan utvikle seg på disse stoffene er jeg ikke helt sikker på hva du mener. Man har da ingen garanti for å få et bredere perspektiv på ting etter å ha inntatt sopp eller LSD? For noen blir det bare en morsom opplevelse. Jeg tror det blir mye av det samme med 2C-x'ene. Det finnes sikkert mennesker som ser en sprituell verdi i disse stoffene, men det virker til at flertallet synes disse greiene er mest for morroskyld, i motsetning til hva folkemassene generelt har sett i sopp og syre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er ikke helt sikker på hvor mye 2C-B det er i blå rolex (knips), men tror det er en del, siden effekten jeg fikk, gav meg bakoversveis.

Jeg har tatt en del knips før, men aldrig, og da mener jeg aldrig, ett psykadelisk stoff. Jeg dyttet såklart i meg 2 blå med en gang, ventet en time, og BANG. Der var det syner, da mener jeg skikkelige halliser. Jeg så blandt annet når jeg satt på en krakk i parken, at det kom en gigantisk bobble ut av øre på en gammel dame. Jeg så en gullfisk i en vannpytt, og jeg snakket til ett tre.

Jeg dro på en fest, noe jeg ikke skulle gjort. Alle sansene var forsterket, og det var mye lys der, mye snakking + høy musikk. Jeg følte at jeg ble fylt opp av informasjon om omgivelsene og at hjernen ikke taklet mer.
Det som flippa bryteren var da politiet kom inn.... Alle ble kastet ut, men jeg bare satt der, og det begynte og skumme ut av munnen min. Neste jeg husker er at jeg ligger på glattcella... Jeg kommer hjem 4 timer senere, legger meg til å sove.

Det har nå gått 3 dager siden jeg tok di to 2C-B knipsa, og jeg har fortsatt di symptomene dere forklarer på "Normale" doser.
Da kan jeg vel legge til en advarsel her: Aldrig ta mer en en blå om gangen, ellers overturer du og har utrolig lett for å få en skikkelig badtrip from hell.

Jeg vet ikke når hallisene/synsbedragene mine vil forsvinne, er det noen som har opplevd dette?
Jeg kan legge igjen en ny post her, vis det ikke bedrer seg på ett par dager.
Har du noen kilder som bekrefter at de blå "rolex" pillene inneholder 2C-B, eller baserer du det
kun på din egen opplevelse, sammenlinknet med triprapporter andre har skrevet? Eller grunner
denne antakelsen i at de "etter sigende" skal inneholde 2C-B?
Sitat av torsann Vis innlegg
Jeg vet ikke når hallisene/synsbedragene mine vil forsvinne, er det noen som har opplevd dette?
Jeg kan legge igjen en ny post her, vis det ikke bedrer seg på ett par dager.
Vis hele sitatet...

Ja, dette er ganske vanlig de første gangene man prøver psykedeliske stoffer.
Jeg opplever fortsatt at vegger kan "puste", "skli" mye sterkere farger osv. hvis det er en god stund siden sist jeg tura.

Men slapp av, det går over om et par dager. Nyt det mens det varer.
Sist endret av Lysskyen; 20. april 2009 kl. 18:15.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Har du noen kilder som bekrefter at de blå "rolex" pillene inneholder 2C-B, eller baserer du det
kun på din egen opplevelse, sammenlinknet med triprapporter andre har skrevet? Eller grunner
denne antakelsen i at de "etter sigende" skal inneholde 2C-B?
Vis hele sitatet...
Om blå rolex:
Sitat av torsann Vis innlegg
En kamerat av meg kjørte en EZ på dem nå... Det er 100% at det er 2c-b i dem, finnes ikke ett spor MDMA, noe jeg egentlig viste fra før. Var ett stoff til i dem, men det fant han ikke ut hva var tho...
Vis hele sitatet...
I følge pillreports.com er det mistanker om ketamin i dem i tillegg til 2C-B.
Takk battlecaT.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte meg det var noe 2c stoffer, jeg testa de blå rolex knipsa og jeg har aldri trippa så sinnsykt på knips som jeg trippa på de.

Jeg har spist en del knips en god stund og hallisene eller synsbedragene jeg har fått av andre knips er ikke i nærheten av å måle seg med de jeg fikk av de blå rollexa.

Jeg poppa to av dem og etter under en time kicket de inn, etter det trippet jeg og 2 av kameratene mine rundt i 6 timer (var på fest) og for ikke å glemme det rushet jeg hadde i meg mens jeg tura på de. De knipsa er noe av de beste knipsa jeg har prøvd.

Men jeg merket en taste av mdma i det rushet men kanskje det ikke var så mye mdma som det var av de 2c stoffene.
Skal forklare så godt jeg kan effektene av de Blå Rolex Knipsa jeg fikk for en liten stund siden

F.eks : Himmelen og skyene skiftet farge mens skyene morphet seg inn i hverandre og inn i dimensjoner jeg aldri har sett, plutselig kunne skyene eller himmelen blinke i forskjellige farger mens bakken noen ganger plutselig begynte å bølge.

Uansett hvor jeg så kunne jeg se passe tydelige bevegelige mønstre som lyste i forskjellige farger.

Alle farger lyste som kraftige neon lys og glødet på en måte i den fargen den var i.

Og folka jeg så hadde på en måte et lys eller lys stråler rundt selveste omrisset av kroppen dems og noen ganger kunne ting jeg så på vibrere fort fram og tilbake og noen ganger til alle kanter. Og jeg kunne se tracers etter alle bevegelser.

Pluss at jeg fikk et sykt rush i meg og en deilig følelse gjennom hele turen/trippen. Det var nok MDMA i tilleg til 2C-B i de Blå Rolexa jeg fikk i meg. Har sagt det før også jeg har opplevd Halliser/Synsbedrag/illusjoner av knips med mdma men så sant som sagt de kan ikke måle seg med de Blå Rolex knipsa.
Sist endret av 420stoner420; 18. juni 2009 kl. 22:13.
Det er enda noen av de Sykeste og beste knipsa jeg har vært borti. Nermeste av hallusinasjoner jeg har fått av knips med bare mdma er at alt lys bytter farge og jeg kan på en måte se lysstrålene hele veien i den fargen jeg ser lyset er i i tilleg. Farger lyser på en måte opp som neon lys som også skjedde på de blå rolexa. og ting jeg titter på kan bevege på seg og forme seg i ulike former. Ellers har jeg bare fått på en måte som rush og ulike sensasjoner
Sitat av 420stoner420 Vis innlegg
Skal forklare så godt jeg kan effektene av de Blå Rolex Knipsa jeg fikk for en liten stund siden

F.eks : Himmelen og skyene skiftet farge mens skyene morphet seg inn i hverandre og inn i dimensjoner jeg aldri har sett, plutselig kunne skyene eller himmelen blinke i forskjellige farger mens bakken noen ganger plutselig begynte å bølge.

Uansett hvor jeg så kunne jeg se passe tydelige bevegelige mønstre som lyste i forskjellige farger.

Alle farger lyste som kraftige neon lys og glødet på en måte i den fargen den var i.

Og folka jeg så hadde på en måte et lys eller lys stråler rundt selveste omrisset av kroppen dems og noen ganger kunne ting jeg så på vibrere fort fram og tilbake og noen ganger til alle kanter. Og jeg kunne se tracers etter alle bevegelser.

Pluss at jeg fikk et sykt rush i meg og en deilig følelse gjennom hele turen/trippen. Det var nok MDMA i tilleg til 2C-B i de Blå Rolexa jeg fikk i meg. Har sagt det før også jeg har opplevd Halliser/Synsbedrag/illusjoner av knips med mdma men så sant som sagt de kan ikke måle seg med de Blå Rolex knipsa.
Vis hele sitatet...
Med tanke på de psykedeliske effektene f.eks hallisene jeg skrev om og det syke intense rushet og de ulike sensasjonene og de digge følelsene kan jeg lett si dette er noe av det beste jeg har vært borti
Jeg testa en gang blå rolex selv. Jeg snakka med han jeg kjøpte de av og han sa at ca en tredjedel var mdma og litt over to tredjedeler 2c-B. Har testa bare 2c-B før også og det er noe av de bedre stoffene jeg har eksprimentert med, det og knips.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan er 2c-c i forhold til 2c-b, 2c-e og 2c-i? Og hvilket av 2c-stoffene er likest 2c-b i effekt?
2c-c er jo ikke omtalt i den posten.
Tråden heter "Populære fenetylaminer". Sikkert derfor.

Hvilke som er nærmest 2c-b er jeg ikke sikker på desverre.

Dosering og effekt skal ikke være så stort annerledes fra 2c-b ifølge erowid, men så er det en sammenligning med LSD der også, som gjør meg noe skeptisk. 2c-b er ikke serlig sammenlignbart med LSD imo.

"2C-C is a psychedelic phenethylamine, with dosage and effects similar, but not identical, to those of 2C-B. Some users report similarities with other psychedelics such as LSD."

Link: http://www.erowid.org/chemicals/2cc/2cc_effects.shtml
Sist endret av VinumSabbathi; 23. september 2009 kl. 01:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Saape Vis innlegg
Hvordan er 2c-c i forhold til 2c-b, 2c-e og 2c-i? Og hvilket av 2c-stoffene er likest 2c-b i effekt?
Vis hele sitatet...
Vet ihvertfall at 2C-C er det mildeste av de 2C-x substansene du nevner.