Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  182 53957
Sitat av kjetilbm Vis innlegg
I selvvask-anlegget på Statoil der jeg bor, fant jeg her om dagen et verdikort som noen hadde glemt igjen i automaten. Det ser skikkelig uproft/hjemmetlaget ut, for kortet ser ut som dette:

http://img254.imageshack.us/img254/4796/222222222vp1.th.jpg

Også står det skrevet "Statoil vaskekort" med tusj på det.

Nå vet jeg ikke hvordan et "legit"/vanlig vaske-/verdikort fra Statoil, ser ut, men syns i hvertfall at kortet jeg fant ser veldig fake ut.

Dersom det er fake, tror dere det er vanskelig å fylle på igjen? Hva slags type kort er dette, og hva trenger jeg for å kunne lese/skrive til kortet?
Vis hele sitatet...
Dette kortet har AKKURAT samme utforming på kontaktpunktene som solkortet har. Vet ikke om det har noe å si men.. Betyr det at det er samme chip kanskje? Må vite hvilken chip kortet har, for jeg får ikke kontakt med kortleseren min i det heletatt.. :/
Hadde blitt superhappy for en NØYAKTIG presis "walk trough" av hvordan man fyller på disse statoil vaskekortene, Kortet kjetilbm fant er helt likt de originale bortsett fra at det er en trykt statoil logo på framsida. Det er forøvrig kortet som blir fyllt opp. Det er ikke koblet til noe database ellerno. Du betaler f.eks 200,- i kassa også setter de kortet inn i en Writer/Reader Og taster inn beløp og trykker enter. Ala samme utforminga som en gammeldags kortleser.
Har basic datakunnskaper, men ikke noe inn i programmeringsverden og i den duren. Men Hvis noen klarer og få skrivd ned akkurat hva jeg må gjøre skal jeg nok få det til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Talker, fulgte det ikke med diverse software når du kjøpe kortleseren/skriveren?

Så for meg noe simpelt som "Make backup image of card" eller no, så bare peise i blankt kort å skrive image over


Hold tråden i livet folkens!
Ville gjerne bli oppdatert om denne saken !

Jeg lurer på hvordan det er med disse ''Trumf'' kortene.
er det mulig og modifisere din bonus Etc. ?
hadde vært behjelpelig med svar !
By nature
LoOzR's Avatar
Sitat av fr334k Vis innlegg
Ville gjerne bli oppdatert om denne saken !

Jeg lurer på hvordan det er med disse ''Trumf'' kortene.
er det mulig og modifisere din bonus Etc. ?
hadde vært behjelpelig med svar !
Vis hele sitatet...
Uten at jeg er noe særlig inne i dette emnet, så vil jeg tro at Trumf bonusen ikke ligger på kortet, men heller på en database. Dette baserer jeg på at Trumf-bonusen min blir registrert automagisk når jeg drar mitt vanlige visa kort. Og at man månedlig får en epost der dem opplyser om trumf-saldoen din..
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Uten at jeg er noe særlig inne i dette emnet, så vil jeg tro at Trumf bonusen ikke ligger på kortet, men heller på en database. Dette baserer jeg på at Trumf-bonusen min blir registrert automagisk når jeg drar mitt vanlige visa kort. Og at man månedlig får en epost der dem opplyser om trumf-saldoen din..
Vis hele sitatet...
ja det er mulig
Må da være mulig å knekke disse brun og blid kortene? alt annet blir jo knekt på notime come on folkens
Vi har jo ett lite problem, da ingen her i det hele tatt har fått dumpet noe som helst fra kortene..

Venter enda på at Talker skal svare på sist post jeg skrev.
▼ ... over en uke senere ... ▼
siste utvei blir vel å kjøpe finnlandshette og dra hele brun og blid skiten ned fra veggen, da kan du lære mye om hvordan systemet deres virker, eventuelt koble den opp hjemme og kjører penger på for å "lade kortet" og så ta pengene ut av automaten igjen og stappe de på en gang til

ps, jeg oppfordrer ikke til noe ulovlig, diskuterer kun hypotetisk
Til den som vurderer det, si ifra når jobben er gjort. Så sendes kort for påfyll

Venter enda på at noen 'eksperter' skal komme inn å hjelpe litt til. Er da ikke kun andre land som hijacker kortautomater? Vi har jo allerede sett noen med ett vaskekort som tydeligvis har vært tuklet med, skulle gjerne snakket med den personen som har gjort dette, for details.
Sist endret av KlanenForce; 29. mai 2010 kl. 15:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har utforsket litt og funnet følgende:

Solkortet ser ut som et Cosmo V7 128k som støtter RSA/DES kryptering ::LINK::

Smartkort har en mikroprosessor som "snakker" med dataen ::LINK::. Hvis det er en kryptering på chippen så er det nok vanskelig (hvis man ikke vet hvordan det knekkes).

Per def. så er SIM kort et smartkort som er bygget opp på samme måte. Noe data ligger åpent, annen informasjon er kryptert. COMP128 krypteringen, som ihvertfall var i bruk tidligere, er knekket ::LINK:: og tillater kloning av dataene til smartkortet av SIM typen.

Har noen kortleser, kan man prøve SIM klone varianten på solkortet og se om man får ut noe informasjon.

Sitat av DramaKing Vis innlegg
Jeg har utforsket litt og funnet følgende:

Solkortet ser ut som et Cosmo V7 128k som støtter RSA/DES kryptering ::LINK::

Smartkort har en mikroprosessor som "snakker" med dataen ::LINK::. Hvis det er en kryptering på chippen så er det nok vanskelig (hvis man ikke vet hvordan det knekkes).

Per def. så er SIM kort et smartkort som er bygget opp på samme måte. Noe data ligger åpent, annen informasjon er kryptert. COMP128 krypteringen, som ihvertfall var i bruk tidligere, er knekket ::LINK:: og tillater kloning av dataene til smartkortet av SIM typen.

Har noen kortleser, kan man prøve SIM klone varianten på solkortet og se om man får ut noe informasjon.
Vis hele sitatet...
Rettelse: Det finnes litt forskjellige typer kort, noen med og uten mikroprosessor ::LINK::
Hmm, bra jobba DramaKing (Y)

Ser ut til at det kan være håp, men tror ikke programmene som utfører SIM kloningen vil "godta" solkortet. Er jo flere som har postet her som har kortlesere/skrivere. Venter bare på at noen skal poste.

Er jo flere ideer ute å går, men ingen som poster?


Cheers
Jeg har funnet noen verktøy som gjør at man kan browse, dumpe og skrive til kort. Jeg får derimot feilmeldingen (SCARD_W_UNRESPONSIVE_CARD) når jeg forsøker. Det er testet med BuyPass sin kortleser (NorskTipping, etc)

Verktøy: http://www.literatecode.com/2007/06/03/smacadu/

En siste spiker i kisten er denne artikkelen... det er ikke bare bare å "hacke" smartkort
http://hackaday.com/2008/11/25/how-t...-card-sle4442/
Sist endret av DramaKing; 13. juni 2010 kl. 12:39.
Jeg lurer på hvordan man enklest mulig kan kopiere et kort som blir brukt for å kjøpe golfballer på min lokale golfbane.
Dette er et svært simpelt engangskort av tynn papp (glatt) som du putter inn i ballmaskinen som står ved "driving rangen". Kortet består kun av en enkel magnetstripe.
Er ekstremt lei av å dra på rangen for å få ut litt aggresjon, for så å bli enda sintere fordi golfklubben "robber" meg for 200 spenn!
Ser at Dealextreme er utsolgt for alle sin produkter innen dette http://www.dealextreme.com/products....0card%20reader

Finnes det noen alternative steder å kjøpe det?
Det ligger mange ønsker av folk om hvordan de skal hacke sine elektroniske kort. Så her kommer mitt ønske

Noen som vet hvordan Flexuskortet fungerer? Det må være en mulighet for å hacke dette. Synd at verden blir mer og mer elektronisk, det blir bare vanskeligere og vanskeligere å snike osv. så det må mer research og hacking til for å komme forbi slike systemer.

Jeg har lest en del rundt Flexus på nettet, og det er visst slik at man skal validere kortet for hvert sted man påstiger OG avstiger en buss/tog/trikk osv. for at det skal være lettere for Ruter å overvåke kundens reisebevegelser. Dette stiller jeg meg svært skeptisk til. Hvilke tanker har folk om dette?
Personlig vil jeg helst ha et kort som ikke kan spores tilbake til meg (personvern i fokus) som ikke koster 1500 i måneden. Så hacketips, anyone?
Sitat av Purge Vis innlegg
Det ligger mange ønsker av folk om hvordan de skal hacke sine elektroniske kort. Så her kommer mitt ønske

Noen som vet hvordan Flexuskortet fungerer? Det må være en mulighet for å hacke dette. Synd at verden blir mer og mer elektronisk, det blir bare vanskeligere og vanskeligere å snike osv. så det må mer research og hacking til for å komme forbi slike systemer.

Jeg har lest en del rundt Flexus på nettet, og det er visst slik at man skal validere kortet for hvert sted man påstiger OG avstiger en buss/tog/trikk osv. for at det skal være lettere for Ruter å overvåke kundens reisebevegelser. Dette stiller jeg meg svært skeptisk til. Hvilke tanker har folk om dette?
Personlig vil jeg helst ha et kort som ikke kan spores tilbake til meg (personvern i fokus) som ikke koster 1500 i måneden. Så hacketips, anyone?
Vis hele sitatet...
Flexuskortet kort er KUN et id nr som står på det.
som så blir sjekket mot database. DX har kort som kan kopieres.
men det gjør veldig lett og få korte ditt sperret.
Sitat av ranvik Vis innlegg
Flexuskortet kort er KUN et id nr som står på det.
som så blir sjekket mot database. DX har kort som kan kopieres.
men det gjør veldig lett og få korte ditt sperret.
Vis hele sitatet...
Hmm. ID nr kan vel bli sporet tilbake til deg uansett?
Hvorfor er det lett for det å bli sperret? Kan du utdype forskjellen og hvordan det fungerer?
Sist endret av Purge; 22. juni 2010 kl. 13:51.
Sitat av Purge Vis innlegg
Hmm. ID nr kan vel bli sporet tilbake til deg uansett?
Hvorfor er det lett for det å bli sperret? Kan du utdype forskjellen og hvordan det fungerer?
Vis hele sitatet...
Slik jeg skjønner det vil man bare få kopiert kortet du har kjøpt. Ikke fylt på når kortet er "tomt".

Da vil det også være lett å se hvis kortet ditt plutselig blir brukt overalt til samme tid. Og dermed blir det sperret

Tok jeg helt feil ?
Sist endret av Atec; 22. juni 2010 kl. 14:12.
Sitat av Atec Vis innlegg
Slik jeg skjønner det vil man bare få kopiert kortet du har kjøpt. Ikke fylt på når kortet er "tomt".

Da vil det også være lett å se hvis kortet ditt plutselig blir brukt overalt til samme tid. Og dermed blir det sperret

Tok jeg helt feil ?
Vis hele sitatet...
Men hvis man kopierer det, vil jo kopien også bli tomt etterhvert? Eller kan man kopiere koden som viser at kortet er fullt, slik at det aldri vil bli brukt opp?
Sitat av Purge Vis innlegg
Men hvis man kopierer det, vil jo kopien også bli tomt etterhvert? Eller kan man kopiere koden som viser at kortet er fullt, slik at det aldri vil bli brukt opp?
Vis hele sitatet...
Det var det jeg mente at forskjellen mellom et kort som opererer opp mot en database og et som ikke gjør det var.
Sitat av Atec Vis innlegg
Det var det jeg mente at forskjellen mellom et kort som opererer opp mot en database og et som ikke gjør det var.
Vis hele sitatet...
I see. Så det er altså ikke mulig å fylle på selve kortet? Jeg glemte å legge til at dette er rent hypotetisk og jeg kunne aldri tenke meg å gjøre noe sånt. Men kanskje man får kjøpt de "påfyllings"maskinene et sted? Er det noen som har peiling påhvordan kortene fungerer? Noen ideer, anyone?
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Ser at Dealextreme er utsolgt for alle sin produkter innen dette http://www.dealextreme.com/products....0card%20reader

Finnes det noen alternative steder å kjøpe det?
Vis hele sitatet...
Du kan prøve: http://www.infinityusb.com/ og http://www.smartcardfocus.com/shop/i.../p/index.shtml
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som tror denne vil fungere til å fylle på solkort med?
http://shop.iqbio.com/ACR88-Handheld...-_p_1406.html#
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Noen som tror denne vil fungere til å fylle på solkort med?
http://shop.iqbio.com/ACR88-Handheld...-_p_1406.html#
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig ikke. Det er en programmerbar smartkortleser(skriver) som må programmeres for å være kompatibel med kort man ønsker å bruke. Som tidligere nevnt så har smartkort en CPU som man kommuniserer gjennom for å nå data på kortet.

Eneste måten jeg tror vil fungere er å "tukle med" solstudioene er å ta en "man-in-the-middle" løsning hvor du sender data som "betalingsboksen" trenger for å aktivere solsengen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har nå anskaffet meg en slik :http://cgi.ebay.com/SAM-ISO-7816-Sma...item43a0464d7e

Hvilket program burde jeg bruke for denne?
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Har nå anskaffet meg en slik :http://cgi.ebay.com/SAM-ISO-7816-Sma...item43a0464d7e

Hvilket program burde jeg bruke for denne?
Vis hele sitatet...
Prøv verktøyet i post #113. Men som tidligere nevnt, så tror jeg det er umulig å gå gjennom CPUen for å kommunisere med dataen på kortet uten å vite nøyaktig hva du skal se etter.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det noen som har klart å kopiere smartkortene?

Hvis så:
hvilken kort leser/brenner brukte du?
hva slags kort brukt du?
hva slags kabel brukte du? rs232?
kopierte du image fra et allerede påfylt brun og blid kort?
kan du dele imaget?

håper noen som har fikset det endelig gidder å dele kunnskapen

har sett flere fake solkort, så noen driver med dette i stor skala!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg tror ikke Brun&Blid har database tilknyttet kort. (Vil tro at de ikke tar eg bryet med dette, da de tjener veldig godt på andre lovlige). Ser at denne tråden ikke fører noen vei. Men la oss fortsette tråden, og gå ut ifra at all infoen blir lastet opp på kortene. Hvordan skal vi da på enkel måte lese denne infoen og eventuelt legge til ?
Sitat av ranvik Vis innlegg
jepp,
det som trengs er :
1. stk kort holder, uten elektronik kun pinout.
2. gammle pirat kort med max232 chip.
3. pc med 2 comporter.
4. http://www.aggsoft.com/serial-port-m...rt-sniffer.htm den satt opp til og sniffe alle kodene.
5. brund og blid kort, som er neste tomt (blir tom den gangen som du bruker det)
6. sniff mens du stapper i korte.
7. sniff når korte er tomt. sammen ling data.
8. laste ned en sertial port scripter, fyll ut data fra den over for. når det funker så har du nøyaktig hva som trengs + sjekke at koden funker.
Vis hele sitatet...
Framgang ranvik? Du har jo planen klar.

Nokon som kan like til utstyr som kan lese/skrive til disse korta?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette foregår i ganske stor skala. Kjenner en som selger solkort på provisjon, men han har forståelig nok ikke fått noen innsikt i fremgangsmåten deres på å kopiere kortene. Kunne likt å vite hvordan det gjøres. Noen tjener store penger på dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvor nærme må du være for att denne skal kunne plukke opp informasjon fra et Ski data kort? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17230

For om man tar med seg denne (litt kamuflert) ut i skibakken, og går nærme noen som har et kort. Samme om det er sesong eller dagskort. Og for plukket opp infoen, går til bilen sin, kopierer kortet, og bruker det
Skal jo mye til å møte på samme person\kortet i en bakke som feks Hafjell, og det er vel ikke mange minutter du skal vente før du ikke for dobbel bruk?
Sitat av klev Vis innlegg
Hvor nærme må du være for att denne skal kunne plukke opp informasjon fra et Ski data kort? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17230

For om man tar med seg denne (litt kamuflert) ut i skibakken, og går nærme noen som har et kort. Samme om det er sesong eller dagskort. Og for plukket opp infoen, går til bilen sin, kopierer kortet, og bruker det
Skal jo mye til å møte på samme person\kortet i en bakke som feks Hafjell, og det er vel ikke mange minutter du skal vente før du ikke for dobbel bruk?
Vis hele sitatet...
Vil tro at du må stå ganske nærme. Når du skal opp i trekket må du forbi en automat. Denne må du så ganske nærme for at kortet skal bli registrert.

Vil ikke tro at det skal bli noe problem å kopiere det uansett. Er jo bare til å stille seg på siden av noen i køen
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Vil tro at du må stå ganske nærme. Når du skal opp i trekket må du forbi en automat. Denne må du så ganske nærme for at kortet skal bli registrert.

Vil ikke tro at det skal bli noe problem å kopiere det uansett. Er jo bare til å stille seg på siden av noen i køen
Vis hele sitatet...
I feks Hafjell på travle dager er det ikke problem å ha "nærkontakt" med noen :P
Sitat av klev Vis innlegg
I feks Hafjell på travle dager er det ikke problem å ha "nærkontakt" med noen :P
Vis hele sitatet...
Var jo det jeg mente
Skjønnte det :P
Men får jeg noe beskjed eller sett på denne tingen, att jeg faktisk har fått tak i info? Eller må jeg bare prøve å skrive et kort? For står jo ikke der å begynner skrive kort, for å si det sånt :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ranvik, du hadde jo tydelig vis en god idé om hvordan dette kunne gjøres. Noen mulighet for å skrive en utfyllende guide om hvordan? Hvis det ikke er så mye som må gjøres foran kameraet på Brun og Blid er det mulighet for at jeg kanskje kjøper meg en kortleser jeg også. Holder det å ha en fra Norsk Tipping? de får man jo gratis. :P
Synes vi burde vekke opp denne tråden igjen

Har ikke så mye peiling på redigering/kopiering av kort, men går ut i fra at det å kopiere et kort er lettest.

Spørsmålet mitt er:

Er det mulig for meg å kjøpe en kortleser/skriver + software som er beregnet til kortleseren og deretter sette i et kort og trykk f.eks "les kort" og deretter brenne over på nytt kort? Isåfall er det bare for noen å fylle på et solkort, eller vaskekort og deretter sende imaget fra kortet rundt til bekjente
Veldig mye ideer på denne posten, men ingen som gjør noe med ideene.

Kanskje man skulle bare starte opp en helt ny post ?
Agree med deg Design, virker som mange har lyst til og knekke disse solkortene! Håper noen slår til og forklarer
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anngående kopiering av solkort for de som vil prøve dette, lurer på om denne kan brukes
http://shop.iqbio.com/ACR-38-Smart-C...20_p_1384.html

De fleste slike kortskrivere har da Comport løsning. Jeg trenger et program som leser og skriver til USB.
Kortleseren til norsktipping kan skrive til kortet også ( det vet jeg, siden man kan oppgradere kortet til å benytte på innloggin på altin osv )
Jeg kom borti en webside som skriver om duplisering av kort.
men jeg har ikke comport kortleser, så jeg vet ikke om dette virker.

http://www.weethet.nl/english/smartc....php#duplicate
jeg tviler på at de som faktisk greier å cracke et solkort, vil gi ut en stepbystep guide på dette :/
Problemet så langt virker vel først og fremst å være at man må investere en del. En tidligere post viste at aktuell programvare kostet $699, og det virker å være dårlig med freeware ute å gå.

Må du ut med 4000++ for å få litt gratis sol blir det fort dyrere enn å bare betale som du skal.

De som har knukket koden vil vel da gjerne ha igjen investeringen, og selger heller kort med rabatt...
Sitat av doseren Vis innlegg
Problemet så langt virker vel først og fremst å være at man må investere en del. En tidligere post viste at aktuell programvare kostet $699, og det virker å være dårlig med freeware ute å gå.

Må du ut med 4000++ for å få litt gratis sol blir det fort dyrere enn å bare betale som du skal.

De som har knukket koden vil vel da gjerne ha igjen investeringen, og selger heller kort med rabatt...
Vis hele sitatet...
Selv om det kanskje koster penger, finnes det alltid måter å skaffe det billigere på... Hvis noen sender meg link til programvare + kortleser og er sikker på at det funker, så betaler jeg gjerne for kortleser og programvare!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har funnet et program som lar meg lese kortet med kortleseren til Norsktipping.
følgende info får jeg fra mitt solkort


SMART CARD
TYPE NAME .................... ISO-7816 Smart Card


ICC STATE
ATR STRING ................... 3B 04 A2 13 10 91
ICC PRESENCE ................. 2
ICC INTERFACE STATUS ......... 255
ICC TYPE PER ATR ............. 1
CURRENT IO STATE ............. < no info >

PROTOCOL
DEFAULT DATA RATE ............ 10752
MAX DATA RATE ................ 412903
ASYNC PROTOCOL TYPES ......... 65539
DEFAULT CLK .................. 4800
MAX CLK ...................... 8000
MAX IFSD ..................... 254
SYNC PROTOCOL TYPES .......... < no info >

IFD PROTOCOL
CURRENT PROTOCOL TYPE ........ 1
CURRENT CLK .................. 4800
CURRENT F .................... 372
CURRENT D .................... 1
CURRENT N .................... 0
CURRENT W .................... 10
CURRENT IFSC ................. 0
CURRENT IFSD ................. 254
CURRENT BWT .................. 0
CURRENT CWT .................. 0
CURRENT EBC ENCODING ......... 0
EXTENDED BWT ................. < no info >

Jeg kan ikke noe om editering og hva jeg skal gjøre, men kanskje noen ut fra teksten kan fortelle meg om kortet er "beskyttet" ??

Sitat av Future Vis innlegg
er det noken som kan bekrefte hvilket kort det er så eg kan få kjøpt inn en kortleser som faktisk fungerer og att det vil fungere å lage ett "image" av data?
Vis hele sitatet...
Jeg har funnet et program som lar meg lese kortet med kortleseren til Norsktipping.
følgende info får jeg fra mitt solkort


SMART CARD
TYPE NAME .................... ISO-7816 Smart Card


ICC STATE
ATR STRING ................... 3B 04 A2 13 10 91
ICC PRESENCE ................. 2
ICC INTERFACE STATUS ......... 255
ICC TYPE PER ATR ............. 1
CURRENT IO STATE ............. < no info >

PROTOCOL
DEFAULT DATA RATE ............ 10752
MAX DATA RATE ................ 412903
ASYNC PROTOCOL TYPES ......... 65539
DEFAULT CLK .................. 4800
MAX CLK ...................... 8000
MAX IFSD ..................... 254
SYNC PROTOCOL TYPES .......... < no info >

IFD PROTOCOL
CURRENT PROTOCOL TYPE ........ 1
CURRENT CLK .................. 4800
CURRENT F .................... 372
CURRENT D .................... 1
CURRENT N .................... 0
CURRENT W .................... 10
CURRENT IFSC ................. 0
CURRENT IFSD ................. 254
CURRENT BWT .................. 0
CURRENT CWT .................. 0
CURRENT EBC ENCODING ......... 0
EXTENDED BWT ................. < no info >

Jeg kan ikke noe om editering og hva jeg skal gjøre, men kanskje noen ut fra teksten kan fortelle meg om kortet er "beskyttet" ??

Sitat av tlokken Vis innlegg
Anngående kopiering av solkort for de som vil prøve dette, lurer på om denne kan brukes
http://shop.iqbio.com/ACR-38-Smart-C...20_p_1384.html

De fleste slike kortskrivere har da Comport løsning. Jeg trenger et program som leser og skriver til USB.
Kortleseren til norsktipping kan skrive til kortet også ( det vet jeg, siden man kan oppgradere kortet til å benytte på innloggin på altin osv )
Vis hele sitatet...
Forsøk Smart card toolset pro V3.4.2
Den leser i allfall solkortet mitt, men jeg aner ikke hvordan jeg bruker programmet. er redd for å fucke opp alt..

finner du det ut om du KAN data, håper jeg du gir meg en melding.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk du kopiert kortet ditt?
Kan ikke være så vanskelig å kopiere infoen på kortet for så å legge den på igjen. Kortet er vel et: Cosmo V7 128k
Noen som vet hva slags brenner som skal til for å få kontakt med kortet?
Shit is interesting! Hadde vært fett om noen delte informasjon dersom de har fått det til ! =)
Forsøk Smart card toolset pro V3.4.2
Den leser i allfall solkortet mitt, men jeg aner ikke hvordan jeg bruker programmet. er redd for å fucke opp alt..

finner du det ut om du KAN data, håper jeg du gir meg en melding.[/quote]

___

Jeg er også redd for å fucke ting opp så jeg tør ikke prøve da jeg ikke kan så mye data. Men elsker å være brun men solarium er dyrt.
Trenger step by step.
eventuelt at de som får det til kontakter meg og selger meg billig solkort.



Jeg får scannet kortet med Toolset pro V3.4.2 men aner ikke hvordan jeg lagrer info og flytter info tilbake til kortet.

Noen som kan hjelpe, så kan jeg forsøke den i solstudio i neste uke ?

Ser ut som man ikke kan benytte programmet 100% da det er "unregistered"

Finnes det et bedre/enklere program enn "Smart card toolset pro V3.4.2"?
I "gamle dager" brente jeg info til fun cards og regner med at dette er samme prosedyre.
Kopiere et fult Cosmo V7 128k(solkort/vaskekort etc) også brenne infoen på et nytt tomt kort.