Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 985
Jeg kan absolutt ingen ting på dette området så dere får unnskylde min uvitenhet :P

Spørsmålet er: Kan man gjøre om .ogg filer til .mp3 filer ? og i så tilfelle, hvilket program må man bruke ?
Verdiløs mann
crimzon's Avatar
69 0
Skjønner ikke helt hvorfor du vil gjøre om fra ogg til mp3, da formatene er temmelig like (størrelse, kvalitet osv). Alle mediaavspillere greier å spille av ogg, men men....

Google veit alltid svaret:

http://www.google.com/search?q=ogg+t...TF-8&hl=no&lr=
Ja, du kan encode .ogg til .mp3, men det er passe idiotisk, siden det vil føre til dårligere kvalitet.
det er teit, men du kan bruke cdex. først fra ogg til wav, så fra wav til mp3.
ziegler's Avatar
Trådstarter
Hører dere sier det er teit... men jeg mener å tror at den nye mp3 spilleren min ikke støttet .ogg filer. Så derfor over til mp3.
Gi oss en type på den spilleren, så skal vi se om det ikke finnes en firmware patch til den.

Å gi råd på konvertering fra ogg vorbis til mp3 nekter jeg å gjøre.
ziegler's Avatar
Trådstarter
Spilleren er en Muvo SQ 4GB USB2.0 Retail

edit: Fant et program som kunne gjøre om. Takker for hjelpen
Sist endret av ziegler; 26. februar 2004 kl. 19:15.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har denne spilleren (JazPiper UBit UB256 MP3/Memory 256MB USB, Retail). Er det mulig å få denne til å klare å spille av .ogg? Har søkt litt og sendt mail til produsenten, uten hell.

Startet ikke ny tråd fordi det går på det samme som over.
hvis ikke du får lasta inn en hacka firmware er det no go.

kjøp iriver folkens.
dbpoweramp er vel det eneste programmet en noen gang vil trenge når det gjelder konvertering vil jeg tro. Synd det legger seg så masse på høyreklikkmenyen i explorer, men noe av det går sikkert an å fjerne.

http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

-edit-

Siste versjon har visst ikke så mye tull på popup'en i explorer.
Sist endret av EnderW; 2. mai 2004 kl. 18:20.
Bruk DBPowerAmp til og konverte (selv om det er idiotisk som alle andre sier), eller kjøp deg en iRiver istedet for, eneste mp3-spillere som tar .ogg uten hacka firmware.
EnderW: man kan bare drite i å installere høyreklikk greiene også da ;P
Betyr det at jeg ikke vil klare det? Er ikke noe spesielt god på pc, så da lønner det seg vel å bare encode til mp3?
ziegler's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Laurentius
Betyr det at jeg ikke vil klare det? Er ikke noe spesielt god på pc, så da lønner det seg vel å bare encode til mp3?
Vis hele sitatet...
Det stod jo at den kun støttet WMA og MP3 , så ja, hadde jeg vært deg ville jeg bare encode til mp3
hvis man har rippet selv til .ogg, men bare har .mp3-støtte på spilleren sin, ville jeg ha rippet på nytt, for og få bedre kvalitet.
Transcoding er idioti (fra et lossy format til et annet). Dessuten er mp3 et gammelt og dårlig format, hold deg till ogg vorbis.

Men det er fullt mulig... Om du absolutt må, så dekod ogg vorbis filen og enkod den med hvilken som helst enkoder....

Men om du er et anstendig menneske så leser du CD'en på nytt og enkoder mp3'ene derfra (lame 3.90.3 --alt-preset standard selvfølgelig)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er ikke idiotisk! Ipod'n min tar ikke .ogg!
Æsj tar ikke iPod ogg.

Går det ant å hacke firmwaren til iPod da.
Hvordan gjør jeg det i allefall?

Gidder ikke kjøpe iPod uansett hvis ikke den tar ogg
Det sies at det finns hacka frimware til iPod som gjør at den støtter .ogg, hvor du får tak i det, det vet jeg ikke. Google litt, så finner du sikkert noe.