Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1978
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min mann røyker til tider hasj på kvelden, og jeg har ikke noe problem med at han gjør det.
Han har i ungdommen vært borti tyngre stoffer, særlig speed/mdma og psykadeliske, han har vært åpen med å fortelle meg om dette.

Etter en kompis var her i helgen, hvor de drakk og spilte sammen så fant jeg en tallerken med en skalpell liggende under sofaen. Han var så annerledes i formen på natten og fyllesyk hele helgen. Sovet mye og trukket seg vekk.
Har konfrontert han om funnet, men han blir bare sint å skyver det vekk. Sier det er brukt til å dele opp hasjen.
Er det riktig at man bruker skapel til dette, eller stemmer magefølelsen min med at dette er noe annet?

Vi har små barn i huset, og vil ikke ha noe slikt her hjemme. Egentlig ikke hasj heller, fordi det er ulovlig her i Norge. Men jeg har jo tillat det, for det er kun av og til på kvelden og jeg vet hva det er. Har en vond følelse nå.
Selv har jeg aldri brukt skalpell for å mekke hasj. En saks ja, men ikke skalpell. Også brukt kniv men dog større enn skalpell. Jeg hadde hvertfall ikke trodd på han, dessverre! Hadde han sagt: ja han kompisen min hadde med noe pulver men jeg rørte ikke noe, greit da har han tvilen til gode. Men i mine øyne er det ingen som bruker skalpell for å mekke hasj
annerledes i formen på natten og fyllesyk hele helgen. Sovet mye og trukket seg vekk.
Vis hele sitatet...
- Kan høres ut som det er brukt noe annet en hasj, som sentralstimulerende. Dette er basert på den ene setningen jeg har kvotet.

Sier det er brukt til å dele opp hasjen.
Er det riktig at man bruker skapel til dette, eller stemmer magefølelsen min med at dette er noe annet?
Vis hele sitatet...
- Ypperlig til å dele opp hasj, men også ypperlig til andre midler.

Du kjenner mannen din best, virket det som at noe var annerledes, var det antageligvis det.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Markonan Vis innlegg
- Kan høres ut som det er brukt noe annet en hasj, som sentralstimulerende. Dette er basert på den ene setningen jeg har kvotet.


- Ypperlig til å dele opp hasj, men også ypperlig til andre midler.

Du kjenner mannen din best, virket det som at noe var annerledes, var det antageligvis det.
Vis hele sitatet...
Måtte jo snoke litt jeg da, siden mistanken min har vært ay noe ikke stemmer for tiden. Den tallerken bekreftet for meg at han skjuler noe for meg.
Han har i over 1 års tid nå fått utskrevet sobril fra legen, det legger jeg meg ikke noe oppi, han får 2×40 mg til dagen. Han har begynt å gjemme disse medisin eskene, fant en med 49 tabletter hentet ut for 4 dager siden med bare 10 tabletter igjen.

Kan det være sobril de har brukt? snortet? Om det har noe effekt?

Har litt varsel lamper og klomp i magen her nå.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Måtte jo snoke litt jeg da, siden mistanken min har vært ay noe ikke stemmer for tiden. Den tallerken bekreftet for meg at han skjuler noe for meg.
Han har i over 1 års tid nå fått utskrevet sobril fra legen, det legger jeg meg ikke noe oppi, han får 2×40 mg til dagen. Han har begynt å gjemme disse medisin eskene, fant en med 49 tabletter hentet ut for 4 dager siden med bare 10 tabletter igjen.

Kan det være sobril de har brukt? snortet? Om det har noe effekt?

Har litt varsel lamper og klomp i magen her nå.
Vis hele sitatet...
Rettelse : 2×10 mg
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sobril er ofte noe man bruker etter en helg på f.eks speed. Kan ikke tenke meg at dem gidder å hakke opp og snorte sobril
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare for å ha mitt på det rene selvom jeg er anonym. Jeg kan ikke vite om han har tatt speed, eller om han har hakka opp sobril, eller hakka opp hasj. Dette må du nesten finne ut selv.
Hva mener du med skalpell? Et faktisk skalpell, eller et barberblad?



Sistnevnte er et verktøy mest brukt til pulver (i rusverden altså). Et skalpell er ikke kjent for å brukes til noe spesielt på samme måten, og selv om de kommer med litt forskjellige former (runde og spisse), så er de ikke særlig godt egnet til å bearbeide pulver med.
Sist endret av mentalmelt; 6. august 2018 kl. 16:35.
Om jeg har veldig oljete hasj så er det veldig ofte jeg må skjære halvparten av jointen av fingrene med barberblad (etter mekking), men da ser du veldig lett oljerester på barberbladet også da. Har også delt hasj med mye forskjellig så er ikke helt utenkelig at noen bruker skalpel
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain eller amfetamin. Ikke no å lure på. Hakkes opp på tallerken. Gjør en ekstra sinna en uke etterpå også så det er både pga det og at du har avslørt han at han blir sur når du spør.

Du sier at rusmidler i hjemmet ikke er ok og det holder jeg med deg i og egentlig ikke bruk heller når dere har barn og han skal være god partner.
Min ex brukte kokain og det gjorde han urimelig og ustabil, farlig til tider. Han røyka hasj også og jeg tillot det for det var hvertfall en mer forsvarlig effekt enn av kokainen men du skal ikke undergrave at både hasj og kokain jevnlig bruk påvirker hjernen og psyken langtidsmessig.
Ikke for å høres helt prude ut men jeg ville gitt han et ultimatum om rustesting eller så må han finne seg eget sted å bo. Du får kjøpt billige urinstrips på ebay for de forskjellige stoffene. Særlig når man har barn i hus skal man ikke ta lett på sånt og når han har valgt å ha kjæreste og få barn får han oppføre seg til det også og legge rusen på hylla.
Flaks at det var du som fant tallerkenen og ikke unga som sleika i seg noe pulver.
Bare fordi det ligger en kniv på en tallerken er ikke det noe garanti for at folk har sitti og tatt speed eller kola. Veldig mange rusmidler kommer i "stein" eller krystall form som må knuses om det skal snortes/skytes/plugges/what ever
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva mener du med skalpell? Et faktisk skalpell, eller et barberblad?



Sistnevnte er et verktøy mest brukt til pulver (i rusverden altså). Et skalpell er ikke kjent for å brukes til noe spesielt på samme måten, og selv om de kommer med litt forskjellige former (runde og spisse), så er de ikke særlig godt egnet til å bearbeide pulver med.
Vis hele sitatet...
Nei det var ikke et barberblad, en skalpell og et som lignet skalpellet bare flat og ikke spiss.
rester på tallerken har han ikke giddet å fjerne selv etter at jeg har merket tallerken. Hvit og klompete, så ser ut for meg hvite tabletter som er blitt knust/hakket, det er hvertfall ikke slik jeg har sett når han røyket hasj, for det var en "brun klomp" eller tørka bit av plante som kompisen hans har dyrket.
Lukter det noe av tallerkenen, eller ser du noe rester av pulver på den?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pensl Vis innlegg
Bare fordi det ligger en kniv på en tallerken er ikke det noe garanti for at folk har sitti og tatt speed eller kola. Veldig mange rusmidler kommer i "stein" eller krystall form som må knuses om det skal snortes/skytes/plugges/what ever
Vis hele sitatet...
Så du ville syntes det hadde vært greit så lenge det ikke var spredt eller cola?

Etter egen erfaring er det mest sannsynlig han har tatt noe annet. Nesten som å høre om meg selv i gamle dager. Det alt han blir sint når han konfronteres med det er et sterkt signal på alt du har rett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så du ville syntes det hadde vært greit så lenge det ikke var spredt eller cola?

Etter egen erfaring er det mest sannsynlig han har tatt noe annet. Nesten som å høre om meg selv i gamle dager. Det alt han blir sint når han konfronteres med det er et sterkt signal på alt du har rett.
Vis hele sitatet...
Han sa ikke at det var greit på noen måte.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sikkert brukt til å dele opp noe pulver (ala speed/kola). Må da forresten si at jeg syntes det er ganske umodent av din mann å ruse seg med barn i huset.
Anonym bruker
"Arbeidende Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Klamydiatrollet Vis innlegg
Sikkert brukt til å dele opp noe pulver (ala speed/kola). Må da forresten si at jeg syntes det er ganske umodent av din mann å ruse seg med barn i huset.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle man bruke en skalpell i steden for et kredittkort e.l.?

Er jo omtrent like effektivt som å bruke en banan.
Sliter også virkelig med å se hva en skalpell kan ha nytte i når det kommer til pulver, skjønner ikke at folk her kan anta at det gjelder amfetamin eller kokain. Jeg oppfordrer de som mener dette til å komme med én eller flere konkrete grunner til hvordan en skalpell er å foretrekke fremfor et bankkort.

Jeg har selv brukt kniv til å hakke opp både hasj og weed. Er hasjen hard så er dette en ypperlig måte å få hasjen i biter uten å måtte varme den opp, og slik unngår man da lukt innendørs. Det eneste andre jeg kan se en skalpell har blitt brukt til er enten å dele opp tabletter eller å pulverisere dem. Hadde jeg delt opp noe hasj og blitt gjentatte ganger konfrontert med det samme, så er det en mulighet for at jeg hadde reagert på noe lik måte. Kan han ha tatt amfetamin eller kokain? Mulig. Har skalpellen hatt en funksjon i dette? Lite trolig.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt vel fantasifullt men mtp. røyking og manglende sobril..; Blitt sørpe full på alko + benzoene og dermed prøvd å knuse og røyke sobril?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av omba Vis innlegg
Sliter også virkelig med å se hva en skalpell kan ha nytte i når det kommer til pulver, skjønner ikke at folk her kan anta at det gjelder amfetamin eller kokain. Jeg oppfordrer de som mener dette til å komme med én eller flere konkrete grunner til hvordan en skalpell er å foretrekke fremfor et bankkort.

Jeg har selv brukt kniv til å hakke opp både hasj og weed. Er hasjen hard så er dette en ypperlig måte å få hasjen i biter uten å måtte varme den opp, og slik unngår man da lukt innendørs. Det eneste andre jeg kan se en skalpell har blitt brukt til er enten å dele opp tabletter eller å pulverisere dem. Hadde jeg delt opp noe hasj og blitt gjentatte ganger konfrontert med det samme, så er det en mulighet for at jeg hadde reagert på noe lik måte. Kan han ha tatt amfetamin eller kokain? Mulig. Har skalpellen hatt en funksjon i dette? Lite trolig.
Vis hele sitatet...
Amfetamin kommer også ofte i mange forskjellige konsistenser. Alt fra helt blødt, marsipanaktig, forskellige grader av fuktighet, klumpete, helt pulveriser, eller blandig. Det du får kjøpt på gata er aldri reint. Noen ganger må du jobbe en del med speeden for at det skal være mulig å snorte den. F.eks hvis den er bløt, kan det hjelpe å legge den en stund i fryseren, og deretter hakke med en skarp kniv eller barberblad, bare for å gi et eksempel.
Anonym bruker
"Arbeidende Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Amfetamin kommer også ofte i mange forskjellige konsistenser. Alt fra helt blødt, marsipanaktig, forskellige grader av fuktighet, klumpete, helt pulveriser, eller blandig. Det du får kjøpt på gata er aldri reint. Noen ganger må du jobbe en del med speeden for at det skal være mulig å snorte den. F.eks hvis den er bløt, kan det hjelpe å legge den en stund i fryseren, og deretter hakke med en skarp kniv eller barberblad, bare for å gi et eksempel.
Vis hele sitatet...
Et barberblad ja, ikke en skalpel.

Eneste jeg kommer på er om man har fått en rumpeklump med rock kokain og trenger få av lagene med tykk plast. Da benytter jeg selv tapetkniv e.l.