Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3401
Hei, har akkurat kjøpt meg 2x4 GB ram til en Acer Aspire 7741ZG.
Problemet da jeg setter inn de nye minnebrikkene, så vil ikke maskinen starte skikkelig opp...Den kommer til "blåskjermen", så starter den på nytt.
Fikk høre at jeg mest trolig må inn i BIOS for å endre noe der, MEN DER ER DET EN KODE !!!

Noen som har noen tips ?
0000 1234 eller noe?
Sitat av Oddiii Vis innlegg
0000 1234 eller noe?
Vis hele sitatet...
Litt random eller...

Ts. Vi må vite om hva slags kode det er. BIOS (eller UEFI) har nok ikke kode som default, om det er kode kan du teste og resete cmos.

Kan det være BitLocker/TPM? Hvis ja ta ut brikkene og start pc på nytt. Deretter suspend den, skru av, sett i brikkene og start opp igjen.

Er du usikker, sleng opp ett bilde.
Trådstarter
24 0
Koden skal tydligvis være på 8 tall eller bokstaver. Hvis jeg skal inn i BIOS, med nye eller gamle RAM-brikker så må man slå inn kode...

https://imma.gr/67714xd3e57
Trådstarter
24 0
Er litt usikker på om jeg tør gjøre slik han gjorde på Youtube.. Er redd for at jeg fucker til pc`n...

Er det noen som kan bekrefte at man MÅ INN I BIOS, SIDEN DE NYE RAM-BRIKKENE IKKE FÅR MASKINEN TIL Å STARTE OPP....????

Maskinen fungerer greit med 4 GB RAM, men sikkert raskere meg 8 MB
Vel trodde ikke den ble levert med aktiv passord på bios fra levrandøren, da ville passordet stå i brukermanualen.

Se på videon nede på denne websiden så viser den deg hvordan du resetter det
http://www.fixya.com/support/t114111...ios_acer_7741g
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
24 0
Tok kontakt med Komplett.no som sa at de passet, men det viste seg at selgeren ikke hadde sjekket riktig...Har nå fått igjen pengene da de ikke hadde noen med riktige spesifikasjoner..,