Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 16593
Vet det finnes på nett, men vil helst ha den i dag. Går det an å kjøpe i fysiske butikker? Og hvilken kindle burde man kjøpe?
Du skal kjøpe Kindle Voyage, alt annet er utdatert.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Du skal kjøpe Kindle Voyage, alt annet er utdatert.
Vis hele sitatet...
Nja. Kjem an på bruken. Har hatt kindle keyboard og paperwhite, og begge fungerer utmerka. Betre skjerm på voayge tipper eg, men det er ikkje eit kvantesprang frå paperwhite. Det er heller ingen ting som tyder på at amazon sine bøker kjem til å endre format slik at tidlegare kindles ikkje vil fungere.

Så ville vurdert modell opp mot behov og pris
Hvis du vil kjøpe den i Norge er den nok overpriset. Kindle sin shipping er sykt rask. Vi snakker ikke mer enn 2-3 dager fra bestilling til levering og moms er inkludert så du må ikke etterbetale noe. Jeg har Kindle Paperwhite og er fornøyd. Amazon sender ikke kindle voyage internasjonalt enda.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nja. Kjem an på bruken. Har hatt kindle keyboard og paperwhite, og begge fungerer utmerka. Betre skjerm på voayge tipper eg, men det er ikkje eit kvantesprang frå paperwhite. Det er heller ingen ting som tyder på at amazon sine bøker kjem til å endre format slik at tidlegare kindles ikkje vil fungere.

Så ville vurdert modell opp mot behov og pris
Vis hele sitatet...
Om du leser en bok i uka, så er det verdt å bruke 99$ ekstra på en bedre Kindle.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Om du leser en bok i uka, så er det verdt å bruke 99$ ekstra på en bedre Kindle.
Vis hele sitatet...
Eg les til tider langt meir enn ei bok i veka, og eg har ikkje merka at paperwhite er radikalt betre enn keyboard, og heller ikkje dårlegare enn papir.

Sitat av http://www.theverge.com/2014/10/20/7010293/amazon-kindle-voyage-review
The thing is, it’s only marginally better than the fantastic Paperwhite in several ways, and significantly better in none.
Vis hele sitatet...
Så med komlikasjoner som at den kun er til sals i USA, og den høgare prislappen så ville ikkje eg brydd meg så ekstremt med voyage. Paperwhite er ikkje dårlig.
Kan jeg spørre om hva jeg skal gå for av kindle og digitalbok? Er det så enkelt at dersom jeg leser på norsk bør jeg gå for digitalbok og dersom jeg leser mest på engelsk bør jeg gå for kindle?
Kjøp Kindle (Paperwhite eller nyere) hvis du (imotsetning til en bestemor) klarer å konvertere de norske bøkene (med f.eks. Calibre) du leser til Kindle format (.mobi).
Hvis du kun leser norsk og ikke klarer/orker å endre filtypen så bør du gå for noe norskere enn Kindle.
Kjøp Kindle Paperwhite Jeg kjøpte en for 1 måned siden og er helt frelst. Bruker den hele tiden. Har kjøpt 20 bøker siden jeg fikk Kindle, og lest 3-4 av de. Fantastisk produkt; som iPhone for bøker.
(Sniklåning)
Hvordan er egentlig kindle i forhold til vanlig bøker? Leser en del tykke bøker (type 500-1000+ sider) og synes i grunn det er veldig "stress" med alle sidene som er i veien.
Sist endret av jorwax; 31. desember 2014 kl. 23:28.
Sitat av jorwax Vis innlegg
(Sniklåning)
Hvordan er egentlig kindle i forhold til vanlig bøker? Leser en del tykke bøker (type 500-1000+ sider) og synes i grunn det er veldig "stress" med alle sidene som er i veien.
Vis hele sitatet...
Tja, den er som en liten bok som må lades innimellom. Sammenlignbart med vanlig papir i leselighet. Mye lettere/mindre enn store bøker, så er litt mer praktisk.
Hm, kanskje det er noe å investere i. Leser tross alt ganske mye pr. uke.
Da leser du sikkert mer per uke etter innkjøp av Kindle. Har hatt både Kindle 3.rd gen og Paperwhite, og selv uten Instapaper (som er fantastisk for alle artikler du leser online som du hadde foretrukket på et lesebrett) så gikk lesingen fra mye til mer.
Jeg kjøpte meg en paperwhite fra komplett til 1400,- totalt. Den var mye mindre enn jeg trodde, noe som var overraskende ålreit. Den føles veldig bærbar. En praktisk størrelse. Og foreløping virker den god og behagelig for øynene. Den har også noen fine og lette løsninger med ordbok og wikipedia artikler som gjør at den virker veldig kjekk å lese vitenskap på. Kan anbefales for de som leser mye og vil ha en mer praktisk løsning på alle bøkene.
Sist endret av strikkball; 5. januar 2015 kl. 21:40.