Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  234 62238
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
KFG= Kuk For Gutter. True thang.
Vis hele sitatet...
KFG = Klar Ferdig Gå
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Kan det kalles en By der B4L er fra da? :P
Vis hele sitatet...
Kan også nevne at byen det var snakk om er litt utenfor Oslo, tilfelle det er flere crews som skriver det.

Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
I Stavanger-området og Sandnes og overalt imellom de to byene er det tre signaturer som er dominerende. De er OVERALT. Uansett hvor du kikker så ser du en.

RBL/Rebel
THC
MSK/MASK
Vis hele sitatet...
Kan nevne at THC mye mulig bare står for Tetrahydrocannabino
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Tror KBZ er et medlem i PF (Pene Farger). Bare en antakelse som jeg kom fram til ved å søke litt. Kult hvis noen som vet det kan si ifra om det stemmer.

Her er et bilde hvor det står PF KBZ:
http://www.fotolog.com/pene_farger/320000000000019810/

Fotologgen til PF:
http://www.fotolog.com/pene_farger/

Edit: fant dette bildet:
http://www.fotolog.com/pene_farger/320000000000019803/

Legg merke til hva det står på siden: K-town (Kristiansand).
Vis hele sitatet...

KBZ står for killabeez og er et crew i kristiansand ikke en person og siden det ikke er så mange taggehuer i kristiansand lenger så er det veldig variert nivå på skils i det crewet,
Sitat av admu2 Vis innlegg
KBZ står for killabeez og er et crew i kristiansand ikke en person og siden det ikke er så mange taggehuer i kristiansand lenger så er det veldig variert nivå på skils i det crewet,
Vis hele sitatet...


Word 2 dat!
men kidsa må jo begynne et sted, fett at noen i det hele tatt holder det gående i k-town
Sitat av admu2 Vis innlegg
KBZ står for killabeez og er et crew i kristiansand ikke en person og siden det ikke er så mange taggehuer i kristiansand lenger så er det veldig variert nivå på skils i det crewet,
Vis hele sitatet...
Sett på makan godt å få det oppklart!
"Shady" er en kiz fra oslo vest hvis noen lurte! (står ikke for noe crew navn ellerno, det er iallefall det jeg har funnet ut )
Sist endret av sput9k; 26. mars 2013 kl. 14:45.
▼ ... noen uker senere ... ▼
SS?
DMT?

Jeg nekter å tro at det som står her: http://www.osloby.no/nyheter/Vandale...l#.UXFmnKKGGFQ

Dog, utrolig shit-kid å gå på minnesmerker med cans.
Huff, sånne som de får graffiti i et dårlig syn.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet hva "SHAME IS RENTALS" står for ?!
Sitat av fetter Vis innlegg
Ja, det er maling til flere hundre tusen. Noen stjæler selvfølgelig cans, men når det skaffes maling til store produksjoner er nok alt betalt for. Det er bortimot umulig å stjele så mange, så store, spraybokser.

Mange påstår at graffiti er den eneste rene kunstformen igjen, da det ikke er noen inntekt eller vinning involvert. Kun utgifter, og kjærlighet for det visuelle utrykk.



Vennligst hold graffiti-debatten et annet sted. Dette er en tråd om navn på crews i Norge, og det du legger frem er blitt svart på og diskutert ihjel tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
Ikke Noe problem å stjele cans for flere tusen kroner...

Sitat av Ketenna Vis innlegg
Ganske sikker på at HOK er en person. TND er crewet "Tomorrow Never Dies".

Her ser du i hvert fall en kar skrive HOKFOS på et tog under det klassiske jernbanehallinnbruddet: http://www.youtube.com/watch?v=OU-hIEIH35Q

EDIT: hopp til 1:57 så ser du det.
Vis hele sitatet...
Hok er vel ikke en person, men et crew som får opp en del selv om det ikk er Oslo flava gangsrz
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ikke Noe problem å stjele cans for flere tusen kroner...
Vis hele sitatet...
Can confirm . Det blir billiglakk vel og merke, ingen med litt selvrespekt stjeler fra graffshops.

Sitat av KjellFresh
Hok er vel ikke en person, men et crew som får opp en del selv om det ikk er Oslo flava gangsrz
Vis hele sitatet...
Det har jeg lært i ettertid . HOK står vel for "Horer Og Kokain" hvis jeg ikke tar helt feil.
Sist endret av Ketenna; 11. august 2013 kl. 03:57.
Noen som vet hvor mange personer det finnes i crewene "FOS" og "ALL"?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har hørt at de er over 100 stk :O
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har peil på
AFC - sett i Drammen
ACP - Sett i Modum område
Sitat av GladeHarlem Vis innlegg
Noen som vet hvor mange personer det finnes i crewene "FOS" og "ALL"?
Vis hele sitatet...
ikke så mange som man kan få inntrykk, folk har flere navn.
Noen som vet hva NEXT betyr? Kjører forbi dette hver dag... og grubler på hva det betyr!
Jeg bor i sandnes...Name:  IMG_00000184.jpg
Views: 180
Size:  93,5 KB
Sitat av wololo Vis innlegg
Noen som vet hva NEXT betyr? Kjører forbi dette hver dag... og grubler på hva det betyr!
Jeg bor i sandnes...
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke bety noe som helst

Jeg regner med at det enkelt og greit bare er det engelske ordet next
Ettersom jeg har sett dette MAAANGE plasser så må det vel være noe spesielt med dette "next" greiene!?
Sitat av wololo Vis innlegg
Ettersom jeg har sett dette MAAANGE plasser så må det vel være noe spesielt med dette "next" greiene!?
Vis hele sitatet...
Hvis alt er tags av det kaliberet kan det jo godt bare være en person som looker rundt og writer.
Sitat av Orakken Vis innlegg
ikke så mange som man kan få inntrykk, folk har flere navn.
Vis hele sitatet...
Vil tippe på en 15 stk.
Sitat av guppy Vis innlegg
Vil tippe på en 15 stk.
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at de hvert fall er 50-60 stykker som skriver det. Det er en sånn greie som nesten alle kan skrive...
Sitat av Negr Vis innlegg
Er ganske sikker på at de hvert fall er 50-60 stykker som skriver det. Det er en sånn greie som nesten alle kan skrive...
Vis hele sitatet...
så du mener alle som vil, på eget initiativ, kan begynne å skrive ALL og FOS?
prøv det du. funker nok fint.
Sitat av guppy Vis innlegg
Vil tippe på en 15 stk.
Vis hele sitatet...
I ALL og FOS tilsammen er det fler en 15stk.
Celt,Goofy,Xno,Give,Refuse,Garage,Ceng,Skog,Mute,Viking,Jame ,Ridder,Kneck,Ogen,Maro,ZNO,Hets,SL,Ihoz,Cevs etc. Det var de jeg kom på i farta.
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
I ALL og FOS tilsammen er det fler en 15stk.
Celt,Goofy,Xno,Give,Refuse,Garage,Ceng,Skog,Mute,Viking,Jame ,Ridder,Kneck,Ogen,Maro,ZNO,Hets,SL,Ihoz,Cevs etc. Det var de jeg kom på i farta.
Vis hele sitatet...

Jaja, tok bare et tall. Poenget var at de ikke var 100 stk. Men er jo fler som så og si ikke driver på mer i den lista di.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av guppy Vis innlegg
Jaja, tok bare et tall. Poenget var at de ikke var 100 stk. Men er jo fler som så og si ikke driver på mer i den lista di.
Vis hele sitatet...
Ja, sant nok. Synd at det ikke er så mange som holder på.
Fler i den lista som er samme person
Noen som vet hva LMK står for? Ganske sikker på at de er fra Bergen.
For et par år siden var det tagget BИP mange steder i Kristiansand - har aldri hørt noe annet enn at det var en taggergruppe som kalte seg "Bruttonasjonalprodukt". Noen som kan bekrefte at det stemmer eller komme med en annen forkortelse?

Er dog en stund siden jeg har sett taggen nå.
Sist endret av zorro; 26. september 2013 kl. 08:26.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Noen som vet hva LMK står for? Ganske sikker på at de er fra Bergen.
Vis hele sitatet...
La Malerne Komme skrev noen tidligere i tråden. Vet ikke om det er riktig da.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Noen som vet hva LMK står for? Ganske sikker på at de er fra Bergen.
Vis hele sitatet...
De er fra den byen hvor Dahl bryggeri holder til.

Sjekk ut: http://vimeo.com/74043851
Sitat av 3RD Vis innlegg
De er fra den byen hvor Dahl bryggeri holder til.

Sjekk ut: http://vimeo.com/74043851
Vis hele sitatet...
Jo, er der jeg har sett de først . Lurte derimot på hva LMK står for.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
CON - Trondheim starta for 10-15 år siden -ish, å står for "Convict"
En person starta det, så ble det en gruppe, å så er det x antall tre siffrete "con"s som er kopiert av wannabes (meg selv for 4 år siden inkludert har kopiert noen slike) for fun. Source: Trøndersk hiphop miljø patriot

Edit: Fun fact; har hørt rykter om at noen ble tatt for en CON tag, og ble bøtelagt for fler enn den han tok, bare pg.a "misstanke" og så på en fem siffret bot. Bare rykte tho.

Men de bak orginale con har ikke bare vel kjent tag, de hadde også det skriv fjeset atme city syd brua bl.a bak seg.

Con e feteste taggen i Trondheim. Ikke fordi den ser bra ut, men ideèn og resultatet er genialt.
Til folk utenfor Trondheim, CON er en tag du ser uansett hvor du går i Trondheim basicly, å har blitt sett utenfor også. Så en i Tyrkia, noe som var lættis
Sist endret av Holtepus; 4. desember 2013 kl. 12:14.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Noen som vet hva TND står for?
Vis hele sitatet...
Tatt neste dag.

Sitat av 3RD Vis innlegg
De er fra den byen hvor Dahl bryggeri holder til.

Sjekk ut: http://vimeo.com/74043851
Vis hele sitatet...
Lademoen Kings
Sist endret av Majao Gibensis; 13. november 2023 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Pensjonert Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Tatt neste dag.



Lademoen Kings
Vis hele sitatet...
Join skissekonk nå i kveld. Graff
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Tatt neste dag.



Lademoen Kings
Vis hele sitatet...
Trodde det var Tatt neste dag, andre i tråden hevder det er noe annet. Usikker.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Join skissekonk nå i kveld. Graff
Vis hele sitatet...
Jaha?
Sist endret av Majao Gibensis; 13. november 2023 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.