Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 11010
Lurte på om noen vet hvordan jeg fikser det.
Har tatt strømmen på modem flere ganger uten at det har fungert.
Feilsøkingen slår av nettverkskortet og nettet funker ca 30 min før det samme skjer igjen.

Har vært slik en stund nå, og idag så ille at jeg ikke kommer inn på CS:GO servere. Vet ikke hva dere trenger av informasjon, så dere får bare be om det dere trenger
Windows' måte å fortelle deg at noe er feil på linjen ettersom både DNS \ DHCP \ Gateway ofte er på samme device i hjemmenettverk.
Mao, linjen din er nede, enten lokalt eller eksternt.

Hvilken ISP har du ?
Hvilket modem har du ?
Har du flere routere ?
Hvordan er du koblet til ?
Hva har du prøvd ?
Kappa
Trådstarter
Canal Digital, mener det er 25/5 linje.

thomson tcm 470 og Sparklan WX-6615M WLAN Router, selv om nettet til min data er kablet.
Har kun en router, som står ca en halv meter fra dataen.

Har prøvd CMD -> ipconfig /flushdns -> ipconfig /registerdns -> Uten hell!

Har dessverre ikke mye peiling på nettverk.
Hvilken ip adresse oppnår du da ?

Hva skjer hvis du kobler deg rett i modemet ?

Hvordan ser lysene ut på modemet ?

Hva sier webguiet på Sparklan-saken ?
Prøv eliminasjonsmetoden. Funker ruteren fra en annen maskin?
Kappa
Trådstarter
Forresten, har før fått beskjed om at Standard getaway ikke er tilgjengelig.
Å koble seg rett i modemet fører til uidentifisert nettverk.
Alle fem lys på modemet lyser, Link (helt til høyre) blinker.
Hvilken Ip adresse jeg oppnår aner jeg ikke hvordan jeg finner ut
1. Ta strømmen på modemet
2. Vent fem minutter
3. Koble strømmen tilbake på modemet
4. Koble maskinen din rett i modemet
5. Skriv ipconfig i kommandolinjen
6. Fortell oss om du får en 80...... IP eller en 169.254.x.x IP.
Før du sier helt sikkert at du har et DNS-problem ville jeg sjekket om nettverket ditt fungerer generelt.

Kjør 'Ping 8.8.8.8' på kommandolinja, om det virker og www.google.no ikke virker har du et DNS-problem. De er lette å løse. Om den feiler, som jeg tipper, har du et generelt nettverksproblem.

Ellers, min erfaring med nettverk som går ned etter en stund er at det ofte er regelrett satt opp feil, som regel ved at noen har koblet ut en kabel og satt den inn feil. Typisk feil er når kabel for internett er satt inn i en normal nettverksport som gjør at du får flere dhcp-servere på samme lokalnett, eller flere maskiner som forsøker å koble seg opp mot ISP. Jeg ville gått over og dobbeltsjekket at ingenting er fucket opp av foreldre/hybelkamerater/annet som har vasket/rota/noe annet og dermed tatt kabler inn/ut.
Kappa
Trådstarter
Får en 80...... IP

Mao fungerer nettet fra CD og du kommer deg på nett rett i modemet, prøv da å koble modemet inn i routeren som vanlig, se om du får nett via denne, hvis ikke kan du prøve å kjøre en full reset på den og konfigurere den opp på nytt eller gå til innkjøp av noe nytt.
Kappa
Trådstarter
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Før du sier helt sikkert at du har et DNS-problem ville jeg sjekket om nettverket ditt fungerer generelt.

Kjør 'Ping 8.8.8.8' på kommandolinja, om det virker og www.google.no ikke virker har du et DNS-problem. De er lette å løse. Om den feiler, som jeg tipper, har du et generelt nettverksproblem.

Ellers, min erfaring med nettverk som går ned etter en stund er at det ofte er regelrett satt opp feil, som regel ved at noen har koblet ut en kabel og satt den inn feil. Typisk feil er når kabel for internett er satt inn i en normal nettverksport som gjør at du får flere dhcp-servere på samme lokalnett, eller flere maskiner som forsøker å koble seg opp mot ISP. Jeg ville gått over og dobbeltsjekket at ingenting er fucket opp av foreldre/hybelkamerater/annet som har vasket/rota/noe annet og dermed tatt kabler inn/ut.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hva som skal se, men det tok en test og forsvant bare. Vi er 4 dataer, min er den eneste som er kablet. Kan godt være det er satt opp feil ja, men tviler på det, siden han som installerte det har ganske peiling.

Får feilmelding og intet internett av å koble det i routeren igjen.
Windows kan ikke kommunisere med enheten eller ressursen (primær DNS-server)

Det kan være at sikkerhets- eller brannmurinnstillinger blokkerer tilkoblingen
Vis hele sitatet...
Hehe, dette ble jo verre nå, siden modem kun har en inngang, og jeg trenger en til router og en til min data.