Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7181
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på denne en gang i juli. Skal bestille inn det jeg trenger neste uke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av pokemon Vis innlegg
Heisann folkens

Jeg har planer om å lage meg en liten flammekaster
men jeg trenger en måte å få kontinuerlig gnist når jeg skal tenne den..
selvfølgelig kunne jeg brukt en lighter eller lignende å få en flamme men det er altså gnist jeg er på utkikk etter..

noen smarte hoder der ute som kan peke meg i riktig retning?

Takker
Vis hele sitatet...
Elektrisk gassgrill tenner. Sånn der man holder knappen nede, og den gnister så lenge kappen holdes nede. Hvis man skal bruke den over lengre perioder, begrenser man kanskje levetiden og må sikkert byttes ut ofte...
hvis du går på en dataforetning og kjøpen en noen omformer tror jeg det er og fikler med den. når du skrur den på hvis det er mellomrom mellom ledningene så vil du få en ca 1 cm lysbue...
Jeg har ikke lest gjennom, så beklager om dette er forslått før.

Jeg har sett at folk har brukt bensin og tennplugg! I anledning biler. Superenkelt, og det fungerte!


Du trenger:
Tennplugg m/strøm
Vindusspylervæskesystem
-Alt fåes for en slikk og ingenting på biltema

Du borrer to hull i eksosen/flammekasterersaken, ett til tennpluggen og ett til dysa til bensinen, Kobler pumpa til spyleranlegget og tennpluggen på en og samme bryter, gjerne med en sikkerhetsbryter før avfyring også just in case!
Og resten skjønner dere vel..

Skal du ha flammekaster så bør du vel ha noe som skyver fuel`et ut av munningen.. Noe ikke brennbar gass el. ?
Sist endret av Cal.12; 21. mars 2011 kl. 12:23.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Jeg har ikke lest gjennom, så beklager om dette er forslått før.

Jeg har sett at folk har brukt bensin og tennplugg! I anledning biler. Superenkelt, og det fungerte!


Du trenger:
Tennplugg m/strøm
Vindusspylervæskesystem
-Alt fåes for en slikk og ingenting på biltema

Du borrer to hull i eksosen/flammekasterersaken, ett til tennpluggen og ett til dysa til bensinen, Kobler pumpa til spyleranlegget og tennpluggen på en og samme bryter, gjerne med en sikkerhetsbryter før avfyring også just in case!
Og resten skjønner dere vel..

Skal du ha flammekaster så bør du vel ha noe som skyver fuel`et ut av munningen.. Noe ikke brennbar gass el. ?
Vis hele sitatet...
Du hat tenkt nøye jennom det praktiske her?
Det du skriver virker veldig enkelt, men helt så enkelt er det ikke.
(selv om det ikke er veldig vanskelig)

-Du borer hull i eksosen skriver du, men skal du da bare stappe pluggen i hullet.. du vil ikke gjenge opp da? Vil du da bare gjenge røret, uten noe mer gods?

-Vil du bare sette 12 volt på pluggen, uten noe mer?

Tenk mer igjennom dine fantastiske forslag neste gang da?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Du hat tenkt nøye jennom det praktiske her?
Det du skriver virker veldig enkelt, men helt så enkelt er det ikke.
(selv om det ikke er veldig vanskelig)

-Du borer hull i eksosen skriver du, men skal du da bare stappe pluggen i hullet.. du vil ikke gjenge opp da? Vil du da bare gjenge røret, uten noe mer gods?

-Vil du bare sette 12 volt på pluggen, uten noe mer?

Tenk mer igjennom dine fantastiske forslag neste gang da?
Vis hele sitatet...
Det er jo lov å bruke fantasien litt da, selvom jeg ikke skriver at du må feste tennpluggen osv. så tror jeg de fleste forsto det ganske bra. Sånt flisespikk er bare tull, dette var bare en idè jeg har sett fungerende.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Det er jo lov å bruke fantasien litt da, selvom jeg ikke skriver at du må feste tennpluggen osv. så tror jeg de fleste forsto det ganske bra. Sånt flisespikk er bare tull, dette var bare en idè jeg har sett fungerende.
Vis hele sitatet...
Du har sett det fungere å sette 12 volt på en tennplugg?
Jeg har sett dette på tv, ja.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Så om jeg kobler 12 volt på en tennplugg, så får jeg gnist mener du?
Kan ikke du gå ut og prøve da, og film det.. Så vi andre og får se...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan bruke 12V, men du må ha en coil Minst 5000V vil jeg annta du egentlig trenger da

Bruk fks mopedcoil, evt fra bil. Husk å bruke en plugg med høy varmeverdi
Sist endret av Fleff; 22. mars 2011 kl. 19:17.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
ja, men så må man itte og slå strømmen av og på til coilen da, for å få gnist!
Om du gidder så se på den linken jeg posta for noen poster siden, ett pdf doku.
Der ser du hvor enkelt dette kan gjøres, vanskelig å få det lettere. Hvertfall med vanlig tennplugg.