Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 781
Jeg har da altså et midi-keyboard hjemme, som jeg øver litt på. Men det er noe dritt å øve uten lyd. Jeg skal ha lyd i det, og det må foregå via PC. Jeg har alle kabler som trengs, eneste jeg mangler, er programmet. Prøvde i Audacity, men det funka ikke.

Kan noen hjelpe meg? Haster egentlig veldig.
Fulgte det ikke med noe programvare?
Bruker å følge med en cd med noe programvarer, deriblant noe softwarfe for keyboard.
Om du har et m-audio keyboard, kan du prøve å google. M-audio keyrig, det er bra=)
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Fått låne via skolen
Siden ser ut som om den er fra 1993, men det er kanskje verdt et forsøk?
http://www.pcmus.com/Free-Midi-Software.htm
Du kan f.eks skaffe deg demo-versjon av FL Studio, og bruke keyboardet på synthene som følger med der.
En hel del av de litt mer seriøse softsynthene på markedet kommer med stand-alone versjon. Eventuelt kan du laste ned Reason eller en hvilken som helst VST-host (cubase, live, FLStudio etc.), laste ned VST'er, og sette igang. Litt avhengig av hvor gammelt keyboardet er, så tipper jeg du slipper å laste ned drivere, selv om det muligens hjelper på funksjonaliteten til keyboardet å ha riktige drivere.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Laster ned FL Studio 8 nå.
Håper det funker fett Dette er som sagt noe som egentlig haster litt xP
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må ha driveren til midi kontrolleren din også

Så etter du har det + FL studio, gå inn på Options->Midi Settings-> Så finner du midi kontrolleren din, og trykker Enable.