Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 5687
http://www.midwaynorge.com/apps/epro...eItemID=154453

Den har jeg, fungerer utmerket. Jeg bruker en vanlig smørsmelter(liten stålgryte). Fungerer kjempefint.
Ok, takk.
Tror jeg kjøper en sånn øse til 60 kr der også, er ok og ha.
Skal prøve å få kjøpt en gryte med av et lyst metall, sånn jeg kan se hvilken farge blandingen jeg arbeider med er.
Jeg sliter litt her. :/
Ingen i familien over 18 som vil bestille.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Nei der kan du se, de tenker vel over følgene det får hvis en av mottakerne, som er under 18 år, skader seg på stoffene som de har fått tak på uten egentlig å ha lov...
Blir litt som å kjøpe alkohol til mindreårige, spør du meg.
Den som skaffer til veie saker, står jo på sett og vis ansvarlig, om ikke annet, så ihvertfall moralsk.

Ikke mening å være kjiping, altså, men aldersgrenser er der som regel for en grunn :wink:
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg ville bare kjøpt til ca 4-5 av brukerne her.
Det bang sier er veldig korrekt.
Ok, regner med at ingen under 18 har holdt på med fyrverkeri her.
Eller tar jeg muligens feil?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Grantax
Ok, regner med at ingen under 18 har holdt på med fyrverkeri her.
Eller tar jeg muligens feil?
Vis hele sitatet...
Håper du ikke mener det jeg tror du mener! Så derfor spør jeg, hva mener du?
Det ser tydeligvis ut som om dere to ikke vil at folk som er under 18 skal få ha fyrverkeri/kjemikalier... :roll:
Jeg hadde ikke følt skyldfølelse for alle de andre jeg sender til etterpå, bare så det er sagt.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du skjønte ikke den du! jeg ville aldri bestilt KClO4 og jodkrystaller til PzyCoX2k eller romlinge for eksempel. Men til AndersG som er ett år yngre enn meg, kunne jeg kjøpt Hydrazin til.
Aldern har ikke noe og si. Men kunnskapen.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Sitat av Grantax
Det ser tydeligvis ut som om dere to ikke vil at folk som er under 18 skal få ha fyrverkeri/kjemikalier... :roll:
Jeg hadde ikke følt skyldfølelse for alle de andre jeg sender til etterpå, bare så det er sagt.
Vis hele sitatet...
Nei... Det understreker vel poenget mitt ytterligere...
Se for deg følgende scenario:
Jeg bestiller, og videresender 500g Kclo4 og 500g 5413 til en fyr på 16 år. Han lager 500g flash, og en av bombene sprenger av hele hånden hans. Hva skjer så?
Politiet kobles naturligvis inn, og spørsmålet om hvor han har fått tak i råvarene kommer opp. Foreldrene til denne gutten er nok heller ikke imponert.
Så tar det vel sånn ca 1 dag, før politiet står på døren min for en alvorsprat...
Hva straffen ville blitt, er jeg usikker på, men jeg ville alltid måtte leve med den visshet at det var jeg som var den direkte foranledning til at denne gutten skadet seg.
Selvsagt finnes det ansvarlige ungdommer der ute, som vet å håndtere eksplosiver på en forsvarlig måte, like som det finnes voksne menn som ikke burde få fingrene i så mye som en partypopper, men det er umulig å vite hvem som er skikket og hvem som ikke er det, særlig når du kun kjenner de gjennom noen innlegg på et forum.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av Up
Du skjønte ikke den du! jeg ville aldri bestilt KClO4 og jodkrystaller til PzyCoX2k eller romlinge for eksempel. Men til AndersG som er ett år yngre enn meg, kunne jeg kjøpt Hydrazin til.
Aldern har ikke noe og si. Men kunnskapen.
Vis hele sitatet...
8)

Jeg ville heller aldri videresendt eller handlet kjemikalier til personer under 18 år jeg ikke vet jeg kan stole på. Jeg hadde nok fått en del av ansvaret ved en eventuell ulykke. Får du ingen til å bestille for deg, vent til du er 18 eller kjøp noe med lavere aldersgrense (skal nevnes at du må være over 18 for å betale toll, så uansett hva du bestiller må du ha foresattes velsignelse).
Og jeg tviler på at hvem som helst ønsker å oppgi personnummer til et fima de ikke kjenner til!
Sitat av AndersG
Sitat av Up
Du skjønte ikke den du! jeg ville aldri bestilt KClO4 og jodkrystaller til PzyCoX2k eller romlinge for eksempel. Men til AndersG som er ett år yngre enn meg, kunne jeg kjøpt Hydrazin til.
Aldern har ikke noe og si. Men kunnskapen.
Vis hele sitatet...
8)

Jeg ville heller aldri videresendt eller handlet kjemikalier til personer under 18 år jeg ikke vet jeg kan stole på. Jeg hadde nok fått en del av ansvaret ved en eventuell ulykke. Får du ingen til å bestille for deg, vent til du er 18 eller kjøp noe med lavere aldersgrense (skal nevnes at du må være over 18 for å betale toll, så uansett hva du bestiller må du ha foresattes velsignelse).
Og jeg tviler på at hvem som helst ønsker å oppgi personnummer til et fima de ikke kjenner til!
Vis hele sitatet...

Hmm.... Jeg har betalt toll før, å jeg er ikke 18 år. Jeg viste ikke en gang IDen min :P
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bang
Sitat av Grantax
Det ser tydeligvis ut som om dere to ikke vil at folk som er under 18 skal få ha fyrverkeri/kjemikalier... :roll:
Jeg hadde ikke følt skyldfølelse for alle de andre jeg sender til etterpå, bare så det er sagt.
Vis hele sitatet...
Nei... Det understreker vel poenget mitt ytterligere...
Se for deg følgende scenario:
Jeg bestiller, og videresender 500g Kclo4 og 500g 5413 til en fyr på 16 år. Han lager 500g flash, og en av bombene sprenger av hele hånden hans. Hva skjer så?
Politiet kobles naturligvis inn, og spørsmålet om hvor han har fått tak i råvarene kommer opp. Foreldrene til denne gutten er nok heller ikke imponert.
Så tar det vel sånn ca 1 dag, før politiet står på døren min for en alvorsprat...
Hva straffen ville blitt, er jeg usikker på, men jeg ville alltid måtte leve med den visshet at det var jeg som var den direkte foranledning til at denne gutten skadet seg.
Selvsagt finnes det ansvarlige ungdommer der ute, som vet å håndtere eksplosiver på en forsvarlig måte, like som det finnes voksne menn som ikke burde få fingrene i så mye som en partypopper, men det er umulig å vite hvem som er skikket og hvem som ikke er det, særlig når du kun kjenner de gjennom noen innlegg på et forum.
Vis hele sitatet...
Akkurat derfor det er ett fåtall av folk her jeg ville sendt til En annen ting som kan skje er at han med 500g flash dør. tar vell litt lengre tid og finne ut hva som har skjedd, men finner ut gjør dem altids.


Og folkens, angående toll, så har svenskakemi en tendes til at man ikke må betale toll.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Up, jeg tror jeg måtte betale toll likevel. Har fått en drøss med telefoner fra tollpost som sier det er 18 års aldersgrense for å betale toll på den måten, og at de skal sende meg faktura osv :P
Tror man kan betale toll selv om man er under 18 så lenge man har en form for fullmakt til dette. Mener å ha hatt muligheten til det selv en gang. Eller kanskje det var slik at man kunne gi posten fullmakt til å ta seg av fortollingen? Jeg husker ikke helt.
Sitat av Bang
Hva straffen ville blitt, er jeg usikker på, men jeg ville alltid måtte leve med den visshet at det var jeg som var den direkte foranledning til at denne gutten skadet seg.
Vis hele sitatet...
Ja når jeg tenker over det, f.eks. hvis jeg hadde gitt flash til en venn, og han hadde mistet hånden, da hadde jeg nok følt skyldfølelse. :?

Skal vi bare droppe samlet bestilling da?
Jeg kommer fortsatt til å lage kulemøllen min til senere, og selge herdede blykuler med tinn hvis noen har lyst på, og hvis det er lovlig å sende.
Sitat av Grantax
Skal vi bare droppe samlet bestilling da?
Vis hele sitatet...
Næh, samlet bestilling er økonomisk lønnsomt, men bare sørg for å ikke bestille med totale nybegynnere.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Eller ihvertfall ikke kjemikalier som kan brukes til flash etc.

Bjølg: Hm, aner ikke hvorfor det ble så mye styr med min, men jeg tror noe av grunnen var at de ikke hadde adresse. De ringte opp og krevde underskrift og bekreftelse over telefon fra foresatte for å sende faktura. Rart
Hehe, jeg fikk ingen til å bestille for meg, og en bestilling på over 5k blir lite trolig at noen her vil la meg bestille uansett. :P
Vente til jeg blir 18 (litt over 1 år) synest jeg er for lenge.
Sitat av Grantax
Hehe, jeg fikk ingen til å bestille for meg, og en bestilling på over 5k blir lite trolig at noen her vil la meg bestille uansett. :P
Vente til jeg blir 18 (litt over 1 år) synest jeg er for lenge.
Vis hele sitatet...

Men til den tid så har du kansje fått mye mere kunskap!
godt poeng Big B, ingen grunn til å forhaste seg selv om man blir litt ivrig når det gjelder dette emnet
Mer kunnskap?
Jeg skal ha flash, flash har enkelt for å ta fyr, flash skal behandles forsiktig, flash skal ikke mølles.
All set!
man får aldri for mye kunnskap grantax.. ikke forhast deg.. tror du vet hva vi mener, og det går vel an å vite hakket mere om flash en det du skrev der :P
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Og 70:30 flash har ikke spesielt lett for å ta fyr, 530*C. Man får aldri lært nok! :wink:
Sitat av AndersG
Og 70:30 flash har ikke lett for å ta fyr, 530*C.
Man får aldri lært nok!
Vis hele sitatet...
Aldri noe galt ved å være for forsiktig heller da.
Heller litt for forsiktig eller litt for uforsiktig.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Hm, ser ikke ut til at jeg må betale toll. Det var inneholdet i pakken de reagerte på og ville ha bekreftelse fra foresatte om at de viste hva jeg holdt på med og at jeg ikke var terrorist :shock:
Ble ikke noe problem. Jeg pynter jo bare på en ellers svart og kjedelig himmel 8)