Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1045
Smakebit på ny låt jeg holder på med.

Informasjon:
* Orginalt er det "69" som har laget låta
* Allerede er det gjort flere versjoner av den; Styles & Breeze f.eks


Her er hvertfall mitt bidrag til den, i en kanskje litt annen sjanger enn sangen har vært i før.


Den er ikke ferdigmastret, eller mastret på noen måter. Synther etc SKAL byttes ut, men til nå satser jeg på å få folk til å gi meg tips og triks til hva jeg bør og ikke bør gjøre - samt konstruktiv kritikk.


// dosky
Okei, etter mye masing fra folk på msn, så har jeg nå satt opp en ny version der jeg viser at jeg starter mer på midten og arbeider meg ut for å få noe resultat jeg kan arbeide videre med; og dette blir utover.

Jeg har nå kjørt en del equa på melodien, så det er en vesentlig forskjell, men overganger er fortsatt knappe og litt beinharde, men det kommer på neste oppdatering.

Håper dere liker denne versjonen, til tross for at ingen har sagt noe enda.

Last den ned her.

// dosky
Sist endret av dosky; 18. januar 2008 kl. 01:35.
Hum. De to første demoene på henholdsvis 29 og 39 sekunder du sendte meg var usedvanlig gode.
De virka som en nice chillout-låt som jeg kunne slappe av til, syntes du må bygge mer på de (dvs, fortsette med chillout)

Preview2 var ganske bra, til tross for at det ikke var chillout
Får se om jeg lager en chill versjon av den selv, men jeg tviler da det er så mange versjoner av den fra før. Jeg bare lager denne for å "lære". Erfaring etc.

Har lagt ved et bilde for å vise hvor mye mastring jeg MÅ gjennom for at lyden skal glinse.


PS! Takk uansett, setter pris på tilbakemeldinger.

// dosky
Sist endret av dosky; 18. januar 2008 kl. 03:27.
Da har jeg mastret en del, men det er enda noe finpussing som gjenstår. Jeg har også gått over fra 224kbps til v0 (variabel bitrate).

Dere kan se i vedlagt bilde at det enda er noen topp-verdier som trenger nedskjering, dvs. at det enda sendes ut for mye lyd på en gang til at lyden skal bli hørende på. Det dannes skurring.

Mot slutten er det manglende overganger, noe som kan virke forstyrrende for høreren. Dette vil bli fikset til en senere versjon, kanskje ikke neste, men det kommer.

Håper dere liker fremgangen, eller at noen liker låta i det heletatt.


Last den ned her.

// dosky


PS! Har lagt opp 2 bilder til med hvordan flstudio ser ut rundt låta i dette øyeblikket.
Sist endret av dosky; 18. januar 2008 kl. 12:34.
Herregud jeg tror jeg hater den allerede etter første gjennomlytting, om publikummet ditt er rånere og 14isser har du sikkert fått igang en hit men om publikumet er elektronika elskere har du gått på en virkelig smell.

Jeg har ikke noe konstruktivt å tilføye fordi jeg kan ingen ting om musikkproduksjon, men du burde virkelig legge utstyret på hylla.
Sist endret av voktern; 18. januar 2008 kl. 12:32.
Syns personlig dette var ganske bra! - Nå er jeg selv helt på jordet når det gjelder å lage musikk. Men dette var en av de bedre jeg har hørt fra deg! Første versjonen du ga ut, minna meg litt om basshunter men.
Godt Jobbet
Jeg må si at jeg ikke hører forskjell på noe som helst i denne sjangeren lenger. Alt er dønn likt. Man har èn mal og ut fra den så spys det fjortissversjoner av nye og gamle låter. Akkurat de samme "instrumentene" og elementene finner man igjen i hver eneste en. Denne låten er vel helt på nivå med alt det andre?

Og jeg syns ikke dette er i elektronika-sjangeren, eller jeg ville ikke kalt det for det ihvertfall. Når jeg tenker på elektronika så tenker jeg på noe helt annet.
Jeg har minst hørt 5versjoner av denne sangen. Denne er det beste forsøket. Men selve stemmen synest jeg skulle blitt lagt mere trykk på..
Jeg må bare konstantere med en gang at dette ikke er electronica, kanskje mer hdm-dance :]

voktern: Som jeg har sagt tidligere er det smak og behag, men såklart skal du slippe å høre på musikken min om du ikke liker et.

Mcmak: Det blir kanskje litt basshunter, men jeg prøver å arbeide den til noe eget. Vi får se om det blir værende likheter.

bo1e: Jeg vil si meg enig at mye av musikken i "denne" sjangeren er veldig likt, men variasjon for det hørende øret skader ikke. Mal eller ei, musikk bør produseres av skaperen - ikke for lytteren. Selv om at det er koslig at andre liker det.

[GC/Betater]: Stemmen må bli spillt inn om det skal bli mer trykk på den, det er ikke jeg som synger, men en som jeg har samarbeidet med før i andre prosjekter: Iver.


Det at jeg bør legge hobbyen min på hylla er bare sprøyt, fint å ha noe å gjøre på fritiden, selv om at ikke alle andre liker det. Dere kan takke for at dere har muligheten til å ikke høre eller se noe ut av det. :-)
I like it. Lag den ferdig ASAP

Selv om den er ensformig kunne jeg hørt på den i flere timer.

Har ikke noe særlig med kritikk/forbedringer siden jeg ikke har så mye peiling på dette.
Da kan jeg si meg ca. ferdig

Hvis det vil oppstå forandringer, noe jeg har liten tro for, såfremst at ikke Iver, han som synger i denne versjonen, vil at noe skal endres på.

Jeg har arbeidet en del siden jeg begynte, så nå er det bare for dere å finne ut om dere liker det eller ei.

Ses ved neste låt, Lighstorm.


NB! NB! NB! Last ned sangen her.

lightstorm_-_youre_my_angel.mp3
5,39 MB (5*652*499 byte)
Length: 219 seconds
206kbit (VBR), 8405 frames
44100Hz Joint Stereo
Sist endret av dosky; 19. januar 2008 kl. 05:10.
For de intresserte har jeg tatt et opptak av hvordan låta
ble seende ut i praksis ved direkte avspilling.

> http://www.youtube.com/watch?v=tGL1wVKqGwg


Blir kanskje å gjøre det slikt i fremtiden med låtene, dette
for å kanskje få noe flere lyttere, da det er en enkel måte
å reklamere for seg selv.
damn, jeg har på følelsen at alle kan de fleste funksjonene i fruity loops bedre enn meg - Med andre ord gjør jeg det meste på en veldig tungvindt måte tydligvis

Angående låta må jeg si jeg likte den Nydelig melodi, behagelig å høre på